Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Díval jsem se pod kryt, jak jsem psal k rozvodům. Není tam moc vidět, svítil jsem tam a co jsem viděl bylo čisto a sucho. A předpokládám, že by se to za tu dobu muselo aspoň trochu rozstříknout.

Když nikde nic nevidím, tak předpokládám že to bude ten EGR a že to sání hned vcucne. Mikroskopická trhlinka, která se otevře jen při větším natlakování, když je nádržka plná.

S tou plnou nádržkou jsem to zkusil jen 2x, a hned jsem přešel na to udržování na spodní rysce. A únik mám takhle asi 1 deci za +- 15tis km. Tak to moc neřeším a jen sleduji.

Ale škodovka má stále v nabídce dpf filtry za 12.900,-. Alespoň je to tak stále uvedeno na jejich stránkách

Neplatný odkaz, neobjednáš to.

jak neplatný? Prostě ho na stránkách ŠA stále nabízejí a i na škoda-dílech mají dostupný economy díl jako "tovární repas".

 

Zaplnění DPF filtru dle servisu 89 mg na 350 000 km. Orig od začátku až do nyní... ;) Najeto v rozmezí 7 let.

Upraveno od Petanecek
Blbé jednotky

Ak chcete mat regeneraciu stale pod kontrolou a predlzit si tym zivotnost filtra staci sa ozvat :) kontrolka ktora vam povie ako je filter zaneseny, kedy filter regeneruje, kedy ma vysoku teplotu...cize jazdite s prehladom ;) 

maly.thumb.png.bcb19d1102a6c429981113e12a282565.png

Upraveno od bodoo

před 3 hodinami, Petanecek napsal:

Zaplnění DPF filtru dle servisu 89 mg na 350 000 km. Orig od začátku až do nyní... ;) Najeto v rozmezí 7 let.

 

Nedáš sem průběhy z DPF aplikace jestli máš ?

Rád bych, ale OBD nefunguje, tak musím sehnat nové. Zkusím se domluvit se servisem.

  • 4 týdny později...

Takže jsem zprovoznil to DPFko. Dávám, co jsem dostal a log z nového.

IMG-20200723-WA0001.jpg

VAG.jpg

To jsi dal nový nebo jsi to nechal vyčistit ? Nebo jsi to jen resetoval ?

  • 1 měsíc později...

Prispievam mojou dalsou skusenostou. Na predoslych stranach tejto temy som pisal o mojom probleme s DPF, sposobenom aditivom na precistenie palivoveho systemu. Vyfuk ostal cierny, regeneracie kazdych max 100 km. Po odjazdeni asi 4000 km sa problem ,,sam" vyriesil. Regeneracie sa spustaju v predoslych intervaloch, ako sa spustali pred pouzitim aditiva. Zaver je pravdepodobne taky, ze aditivum narobilo bordel v palivovom systeme a tento bordel zachytavalo DPF a tym sa nadmerne znecistovalo. Postupnym jazdenim sa bordel pomaly stracal a DPF ho vypaloval von. Vyfuk mam uz taktiez cisty. Pripajam aj hodnoty z DPF filtra. 

Screenshot_20200901-110523_VAG DPF.jpg

  • 4 týdny později...
V 24. 7. 2020 na 12:42, 15degren napsal:

To jsi dal nový nebo jsi to nechal vyčistit ? Nebo jsi to jen resetoval ?

Daval jsem nový. A žádné ekonomy, ale tvrdý originál. Jinak se mi to nyní vypaluje po nějakých 720 km, což je dle mého neskutečné číslo.

Jsi za něj dal 48 tisíc v autorizáku nebo jsi to sehnal někde výhodněji ?

Autorizák mi udělal dvě nabídky - 1. škoda ekonomy 10981 kč (bez DPH) 2. originál 34672 kč (bez DPH). Nechal jsem to přesto dělat někde jinde (šlo o generálku celkého motoru, viz má Oktávka v jiném vláknu), kde mi za originál naúčtovali 38677 Kč (bez DPH).

  • 4 měsíce později...

Aký je rozdiel medzi economy a originál? 

V ceně a životnosti. Dle všeho economy nevydrží to, co originál (o kolik je otázka, ale dle všeho asi o 1/2 - 2/3). Kompozitní materiály jsou nahrazeny alternativami, resp. nejsou tam v takovém množství. Na úkor kvality zajímavá cena. Asi tak.

To není pravda.

V případě economy filtru je použitá původní vložka filtru a vložena do nového obalu, který už není z nerezu ale má povrchovou úpravu.

Vložka je nově obohacena o drahé materiály, dle testu je jich tam víc než v původním filtru, je použit nový katalyzátor reakce.

Vyrábí je univerzálně (u různých motorizací je nutné uzavřít různé vstupy na čidla do filtru.

Byl na ně udělaný i pěkný test včetně rozborky ve světě motorů.

Podstatné je že jsi za ty prachy dostal originální filtr dokonce ještě s vyšší účinností (evidentně při repasu počítali s tím že se bude dávat do vyběhaného motoru kde už je špatné spalování), který teoreticky mohl mít problém leda tak v korozi obalu.

 

Už se s tím stejně nemusíš trápit, ty filtry už autorizáky přes rok na skladě nemají. Jediná šance že by jsi někde dokázal sehnat u někoho někde zapadlí ve skladu.

Nyní je jediná možnost koupit originál původní za 48 tisíc a nebo koupit náhražku do JMJ a pod. nicméně ty filtry nefungují, bude rád když s tím jednou projdeš emise. 

 

Máš nyní pouze 3 možnosti:

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0254708bx-filtr-pevnych-castic-katalyzator-skoda-40395.html

 

Ten EU je od JMJ a variantu Německo neznám, ale mám takové tušení že to bude něco na principu kordieritové vložky, proto bude levnější. Jestli to bude fungovat u motoru co měl z výroby draží variantu technologie ? To fakt nevim...

Upraveno od 15degren

  • 1 měsíc později...

Akú má cca životnosť DPF? 

Podľa VCDS mam 50,8g/70g a km aktuálne 206 500km.

280 kalkulačně, reálně to ale 320-380 dá pokud nepopraská šikovně pak i víc. Jen počítej s častějšími regeneracemi a postupně zhoršeným výkonem.

Tak snáď ešte vydrží, kým neskončí korona šialenstvo, potom sa rozlúčime. 

Dik za info. 

Inak v poslednom čase tie čísla narástli rýchlejšie, myslím tých 50g/70g, ale už viem, že to bolo tým, že asi rok som jazdil so zlým termostatom v domnienke, že to tak ma byt. 

 

  • 3 měsíce později...

Jaké máte zkušenosti s vyčištěním filtru. Asi se tomu ještě nevyhnu.

Mám cca 270 000km a okolo 66g zaplnění. Regenerace probíhá většinou po 750km bez problémů. Pouze pokud regenerace skončí dříve, třeba kvůli tomu, že auto zastaví, ale motor nevypnu tak muže začít i o cca 100km dříve.

Nerieš to. 

Po 750km máš ako pri novom aute. 

mam 77kw 1.6 od cca 105t km do aktuálních  cca 148t  a stále vypaluje v rozmezí 300 až 400km . podle druhu trasy,  běžně v příměstském provozu po cca 330km. (sleduji to na aplikaci v mobilu), tvých 750km je proto kouzelná hodnota. 

Při tom to nájezdu se už nad 400km nájezd prakticky nejde dostat. V 750km mu spouští regeneraci interval dle ujetých KM a ne dle zaplnění.

Typuji že mu nefunguje správně čidla nebo je filtr už popraskaný.

Ale dokud to jezdí tak bych to neřešil, čištění moc nefunguje a economy už nekoupíte.

Upraveno od 15degren

Bezna vec vsetko zalezi od typu motora...a sw v riadiacej jednotke...cize aj 330 je ok aj 750 je ok...videl som aj 2rocne auto so 60t km a regeneracia bezala kazdych 150km...no bohuzial jazdene kratke trasy, prerusovane regeneracie co sposobovalo aj stupanie hladiny oleja(riedil sa naftou). Ak by ste chceli mat prehlad o regeneraciach skuste pozriet aj 

https://www.facebook.com/WELFdpfmonitoring/ pohodlnejsie ako jazdit s appkou.

Upraveno od bodoo

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.