Přejít na obsah

Kúrenie sa správa divne


no-juraj

Doporučené příspěvky

Dobrý deň prajem,

Mám auto Škodu Fábiu II 51kW motor,

Po naštartovaní auta v zime zapnem kúrenie na +max 28 stupňov celziu, po nejakom kilometry začne fúkať horúci vzduch, no asi po dobe 10 minút horúci vzduch prestane fúkať a nahradí ho taký mierne letný vzduch cca 20 - 21 stupňov celzia a to bez toho aby som sa dotkol regulátora teploty, ktorý je stále na maximum.

Viete mi niekto prosím Vás poradiť v čom môže byť problém že teplý vzduch mi automaticky vypne a začne fúkať letný vzduch? Chladiacu kvapalinu mám doliatu v odporúčanej miere čiže s týmto asi problém nebude, potom som študovalotázku motorčeka ktorý reguluje klapku, no ten je podľa mňa tiež v pohode pretože keď naregulujem regulátor na maximum tak mi horúci vzduch fúka ale on sa sám po nejakej dobe ochladí a to podľa mňa motorče sám neurobí pokiaľ neotočím regulátorom tepla na mínus.

Ak máte niekto nejakú skúsenosť alebo radu dajte mi vedieť veľmi mi to pomôže. Ďakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš jakou máš klimu. Jestli máš poloautomatickou Climatic, tak ta má čidlo na palubce "nad budíkama" a po dosažení určitý teploty se při zapnutým režimu "AC" vzduch foukaný do kabiny ochladí tak, aby jen udržoval nastavenou teplotu. Zkus vypnout "AC" a otočit levým knoflíkem (regulace teploty) úplně na doraz doprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno mám Climatic pravdepodobne ako hovoríte bude poloautomatická pretože ma napadlo že to bude mať asi nejaké čidlo, ktoré tu teplotu same zredukuje. Ale tlačítko AC mám vypnuté stale, zapínam ho len v lete kedˇje horúco aby mi šiel studený vzduch, od konca leta som ho už zapnuté nemal ani raz, preto sa mi to zdá zvlášte že či to čidlo funguje aj keď je tlačítko AC vo vypnutom stave. Nebude vadné čidlo ? Alebo nejaká iná vec? Ako hovorím ten teplý vzduch mi fúka keď mám auto odstavené vonku v zime a auto to zohreje bez problemov len mi to po nejakom čase same vypne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím, jak je to u jiných modelových roků, ale u MR2008 je v návodu u Climaticu toto:

Nastavená teplota je automaticky udržována, kromě krajních poloh ovladače:

V pravé krajní poloze - maximální topení.

V levé krajní poloze - maximální chlazení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no občas se tam dají najít zajímavé věci :)

tady na stránkách Škodovky jsou manuály pro všechny MR:

http://www.skoda-auto.cz/cze/service/documentation/roomster/pages/06-2007.aspx

díval jsem se tedy i na MR11, ještě poslední, než se začala dávat místo Climaticu obyčejná manuální klima a je to tam stejně, že v krajních polohách ta regulace není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem velmi pkne za vase nazory tak potom myslim ze je vsetko v poriadku, Ja som sa bal ze sa mi v tom aute uz nieco pokazilo ked to fuka ako sa tomu zachce raz teply a raz studeny :D ....

Inak Este sa chcem opytat v LETE ked zapinam klimatizaciu, AC takpo jej zapnuti citim velmi hnustny zapach ako Freon a to iste aj ked AC vypinam. Moze to byt nejakym tesnenim ? alebo je to uplne v poriadku u tohto typu klimatizacie, Podotykam ze pelovy filter na to vpliv nema robilo to aj na starom filtry a teraz aj na novom a filter je ten s tych kvalitnejsich na uhlikovej technologii.

Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha tak to teda uz ani neviem ze treba cistit klimatizaciu a ze tam nejake bakterie sa usadzaju. Hmm ale je to zvlastne pretoze to robi iba vtedy ked zapnem a asi po minute smrad sa strati a vsetko ide ok.

Tak asi to dam niekde do servisu pozriet nech mi to pozru ale to az po zime lebo teraz studeny vzduch cez zimu netreba. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chyba. Klima by se měla čistit 2x ročně, minimum je aspoň jednou za rok. Dělá se to nastříkáním dezinfekční látky v podobě pěny nebo aerosolu do sání i do díry po vyndaným kabinovým filtru. Sprej se dá koupit jako "dezinfekce do klimy" v kdekterým krámu s auto/moto potřebama. Samozřejmě se přitom musí vyměnit i ten kabinovej filtr, protože na něm se ty svinstva drží a když ho dáš bez výměny z5, zatáhneš si ty potvory zase zpátky. Divil by ses, co za breberky se v tom drží - počínaje stafylo- a streptokokama přes legionely až po plísně. To se tam v tom kondenzačním vlhku krásně množí a hoví si - a po zapnutí se to vynese dovnitř do auta - a Ty si to všecko krásně vyšňupeš...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...