Přejít na obsah

Fabia htp otacky


jabdusko

Doporučené příspěvky

Měnil jsem sám, žádné úskalí nečekej. Měl jsem jen problémy sundat ten spodní panel přístrojové desky, zapomněl jsem povolit jedne šroub, tak jsem ho trošku urval :-D Je třeba sundat i tu malou lištu, která je za volantem u budíků, pod ní je šroub. Vytáhnout ovladač světel, sundat kryt od pojistek, odmontovat všechny šrouby a vytáhnout kryt. Pak už vidíš ten spínač, odpojit konektor, pootočit se spínačem do leva a vytáhnout. Opačným způsobem pak montáž. Nic na tom není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měřím teď ohmetrem ten původní spínač a nezávislé na poloze ukazuje stále stejný zanedbatelný odpor.

Že by tak odcházely?

Teď jsem proměřil ohmetrem nová spojkový spínač, a jak říkáš, nezávisle na poloze jezdce ukazuje zanedbatelný odpor (menší jak jeden ohm). Zvláštní, čekal bych že odpor bude závislý na poloze jezdce :kol-32: Jinak mám ve spínači jenom prostřední dva kontakty, krajní josu vylomeny, máš to tak taky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to nedalo a starý snímač rozebral, je tam bílá pacička spojená s táhlem na pružině, která když je spínač zmáčknut uplně na doraz, tak rozepne kontakt mezi prostředními vývody, který nejspíš vedou do řídící jednotky. Co mě zarazilo je, že to rozepne jen velmi nepatrně, ikdyž pacička není vůbec viditelně opotřebována. Jinak cvakání po rozebrání zmizelo a aktivní část táhla je jen cca poslední 1 cm. Taky by mě zajímalo jak to vyhodnocuje řídící jednotka, u spojkovýho pedálu přece nezáleží jen na dvou stavech, sepnuto a rozepnuto, ale i na mezi stavech ne? (při zatažené ruční brzdě, když povolujete spojku bez plynu, a jste okolo záběru, tak přeci záleží na každém milimetru) Jak se to vyhodnocuje?

Až se mi nabijou baterky do fotáku, přidám sem foto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě že ŘJ rozlišuje jen stav 0 a 1. Ona ani jiný stav vědět nepotřebuje, proto mi nění jasné, proč problém (i v případě, že je na VAGu vše OK) výměna spínače vyřeší.

Jak už jsem tu někde psal, spínač je tam proto, aby auto necukalo. Ať při přechodových režimech (šlapnutí/uvolnění plynu), tak při řazení.

Při stavu 1 (spojka sešlápnutá) reaguje motor při uvolnění plynu ihned, tzn. při řazení rychle klesají otáčky motoru.

Při stavu 0 (spojka nesešlápnutá) reaguje motor při přechodových režimech tak, že ubírá/přidává "plyn" pomaleji, aby auto necuklo (to je to co se s "opotřebeným" spínačem neděje).

Další funkce je v případě přítomnosti tempomatu.

Ještě mě napadá... Nyní je objednací číslo dílu 6Q0927189, což je náhrada za starý typ 1J0927189F, u kterého je uvedená poznámka k montáži. Přesně si to nevybavuju, ale že se snad táhlo spínače má při montáži vysunout... Asi se nastavuje poloha pedálu spojky. To u toho nového odpadlo. Možná, že to bude ten problém a spínač pracuje nespolehlivě. Kvůli něčemu ten inovovaný dělat museli...

U brzdy je to vyřešené lépe. Tam je spínač zdvojený (spínač brzdového pedálu, spínač brzdových světel) a v případě, že jeden přestane fungovat, tak hned vyskočí chyba na diagnostice. Při montáži se nastavuje poloha.

Dneska si jdu spínač vyzvednout a asi v pondělí ho tam šoupnu. Doufám, že budu také spokojený :)

Editováno: , autor: rkonf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...