Přejít na obsah

Řetěz v rozvodech 1.2 TSI


Doporučené příspěvky

musím se přidat na stranu Pawouka, tvrdil na začátku to samé co ty, akorát ty jsi mu to potom začal rozporovat.

 

jinak nevím, kdy měl jako Pawouk začít osočovat, větou: jste oba úplně mimo ? co je na ní za osočování..

 

Já jako první osočování jsem viděl až u tebe, kdy jsi se začal navážet do jeho matky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar chlapi,nejak tak premyslim nad tym "rachocenim".Jezdivam jen o vikendech bo mam praci hned u baraku a neni mi jasny ze po jednom tydnu nastartuju a zarachoti to jak prase a dalsi vikend nastartuju a krasnej start bez zarachoceni..Vzdyt ten olej z tojo napinaku vytece stejne ne ?! Nejak tomu nechapu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem psal dříve, natlakováním bych si nebyl tak jistý.

 

V napínáku je pružina. Někdo zkoušel a tady jsou i fotky, že tlačí na napínák silou až 14 kg. 

 

A k tomu tlačí olej tlakem (cca 2 až 6 kg/cm2) na píst o průměru odhadem 8 mm (tj. 0,5 cm2). Takže silou 1 až 3 kg a to bych řekl, že nestojí (zejména při volnoběhu) skoro za řeč. Bojím se, že tlakem oleje v napínáku to nebude.

 

Podle mého to bude souviset s tím, jak se motor zastaví. Když vypneme motor, tak před tím, než se úplně zastaví, tak se o kousek otočí v opačném směru otáčení - kousek se vrátí. (když už je setrvačnost tak malá, že píst nepřekoná kompresi a nedojde do horní úvrati). Když se točí proti původnímu směru, tak ve válci, kde byla (měla být) expanze je (při opačném směru točení) komprese. Tuto komprsesní sílu píst zase nepřekoná (horní úvrať) a zase se "odrazí". Takhle si může zakmitat několikrát a záleží na tom v kterém kmitu se opravdu zastaví.

 

Při opačném směru otáčení tlačí řetěz napínák dovnitř a tím dojde k uvolnění napnutí řetězu. Při správném směru točení k tomu nedochází.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, kolega McMatej tu uviedol veľmi cenné strojnícke fakty, t.j. že sila pružiny je dominantná napínacia sila pre rozvody.

 

To rachotanie pri štarte v tejto chvíli považujem na 98% za hydroštely! Minimálne za tepla po krátkej jazde. 

 

McMatej geniálne pomenúva aj fakt pootočenia kľukového mechanizmu pri vypínaní motora, t.j. záleží na náhode. A nejde tu len o reťaz, ale aj o tie hydroštely. To, že z nich olej vytrečie je súhra nahodilých stavov mechaniky a olejovej hydrauliky motora.

 

Samozrejme, to nič nemení na fakte, že reťaze Tsi sú zlé a keď sú už vyťahané aj ich počuť. Ale vyťahané je ich počuť FURT, pri štarte možno viac. Rachtanie 2-3s a potom KĽUD sú na 100 % hydroštely.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 

To rachotanie pri štarte v tejto chvíli považujem na 98% za hydroštely! Minimálne za tepla po krátkej jazde. 

A kolikže jsi slyšel rachotit těch 1.2 TSI? A kolik 1.2 TSI jsi slyšel po výměně rozvodů? Sorry, ale ty "hydroštely" jsou totální nesmysl. Projdi si to tady pořádně, najdeš zde i originály škodováckých TPI, kde je to jasně popsáno, co, jak a proč se má měnit. Pravdou je, že nikdo zatím nevysvětlil, jak je možné, že jeden den rozvody rachotí a druhý už ne. Mám s tím bohaté zkušenosti - rozvody měněny již dvakrát - tak mi tu nevyprávěj nějaké domněnky o hydroštelách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj..toto mě dělalo HTP při studeném startu ale ne vždy....ale jinej problém...dneska před chvílou mě poprvé při studeném startu nešel sytič...po nastartovíní otáčky kolísaly +- 100 asi 3 vteřiny a pak to šlo normálně..ale ne na vysoké otáčky

 

edit...už čtu vlákno o těch otáčkách tož sorry že sem to tu napsal :-D

Editováno: , autor: vasnivykolista
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kolikže jsi slyšel rachotit těch 1.2 TSI? A kolik 1.2 TSI jsi slyšel po výměně rozvodů? Sorry, ale ty "hydroštely" jsou totální nesmysl. Projdi si to tady pořádně, najdeš zde i originály škodováckých TPI, kde je to jasně popsáno, co, jak a proč se má měnit. Pravdou je, že nikdo zatím nevysvětlil, jak je možné, že jeden den rozvody rachotí a druhý už ne. Mám s tím bohaté zkušenosti - rozvody měněny již dvakrát - tak mi tu nevyprávěj nějaké domněnky o hydroštelách.

Hydrostavy by do dělat mohly viz můj dřívější příspěvek tady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když si to poslechneš s hlavou ponořenou do motorového prostoru, nemůžeš se splést - ten zvuk je naprosto odlišný od běžného "cvrlikání" hydraulických stavítek a jde z prostoru rozvodů. Slyšel jsi to někdy na vlastní uši? Ne někde na videu? O příčinách se nebudu přít, na to nemám dostatek relevantních informací, můžu si o tom myslet svoje, ale to je tak asi všechno.

unuc - proč a co rachotí v EA211 nevím a neví to nejspíš ani škodovka, v podezření je snad přestavovač vačkové hřídele (viz příslušné vlákno). Dělá podobný pazvuk jako u starších motorů 1.6 FSI a třeba i 1.4 TSI, kde se kvůli tomu měnil. Stačí projít forum a najdeš zde nějaké případy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prve 3 sekundy sú výrazné hydroštely. Čo sa deje ďalej? Je to reťaz?

 

Ja viem, že reťaz sa vyťahuje, ja ju mam na hranici 74 mm namiesto 64 mm fungel novej reťaze. To je jasne.

 

Pýtam sa, prečo počuť tú vyťahanú reťaz. O čo tá reťaz trtká? O kryt rozvodov?? Lebo ten zvuk po 3. sekunde je reťaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsi právě na velkém omylu, je vidět, že o tomto motoru a jeho typických projevech nemáš ani páru... Ty první tři vteřiny je právě typický zvuk rozvodů, pak už běží motor naprosto klidně - to co tam po těch prvních třech vteřinách slyšíš, je opět pro tyto motory typický zvuk (připomínající někomu šicí stroj), který vydávají vstřikovače a vysokotlaké palivové čerpadlo.  Žádné hydroštely tam slyšet nejsou!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všetci (odborne zdatnejší) tu vedia ako cvrlikaju vstrekovače a vedia to odfiltrovať. NIKTO si tu tie vstrekovače nevšíma. :-)

 

Tie hydroštely sú TOTOŽNÉ so zvukom v E211 a teraz ti poviem tajomstvo: E211 rozvodovu reťaz NEMÁ.

Já už nemám sílu... Vyřiďte to s ním někdo... :kol-44:   Že si to myslíš ty, v pořádku, ale nepleť prosím jiné tápající a neznalé. O tomto problému jsou tady popsány desítky stran, je tady mnoho videí a desítky lidí, co mají rozvody vyměněny.

Dám ti tedy otázky: Jak je možné, že když jsem tu Fabii 1.2 TSI měl novou, žádný takový pazvuk při startu nevydávala? A hlavně, jak je možné, že po výměně rozvodů tento zvuk okamžitě přestane??? U mě tedy již po dvou výměnách? Co tedy mají společného hydroštely s rozvody?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.youtube.com/watch?v=pz2XTEnRAMM


 


Evidentně debata o ničem Nakonec se nedivím, že Š-A ty, co chodí reklamovat po výrobě 2011 posílá domů s brekem :kol-26:  :kol-46:  :kol-26:  :kol-46:  


s nepořízenou. Udělali rozbor zvuků a pazvuků a jako výrobce snad ví co ten kravál vyluzuje či nikoli a ne konspirátor rootpereyda.


Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...