KubinoPv Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 (editace) Š-A se s Tebou bavit NEBUDE. Auto jsi koupil od prodejce a oni mu auto prodali a prodejce Tobě. A pokud jsi u auta někdy stál, tak SW se nahrává "online". Editováno: 6. Listopad 2013, autor: KubinoPv 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Ak verziu SW nepoznáš a nemáš nejaký protokol z jeho nahrávania, tak ho asi nedokážeš zistiť bez diagnostického kábla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Najnovšia verzia pre CBZA je 9852. Ak v servise nič nepovieš, tak ti ju nahrajú. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 To máš zaujímavý servis. Ja mám skôr skúsenosť, že kým auto jazdí bez problémov alebo o to nepožiadaš, tak žiaden SW ti nenahrávajú. Ono keby pri každej návšteve servisu aktualizovali SW každého auta, tak by sa v servise obrali o dosť času, alebo by museli kúpiť ešte jeden VAS navyše. Predsalen jedna aktualizácia SW trvá cca. 20 minút, a toto vynásob s počtom áut ktoré sa za deň v servise ukážu, dostaneš sa na dosť vysoké číslo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Než udělá "úkony údržby" tak to přejede a hotovo. Zase taková tlačenice třeba u mého autorizáku a větší servisy jeden jediný určitě nemají. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Ide o to, že väčšina servisov nemá toľko VAS-ov, ako pracovísk/stojisk, takže by sa mechanici navzájom blokovali v práci ak by každému aktualizovali SW. Výsledok by bol taký, že ja by sa dlhšie čakalo na bežné úkony a servis by zvládol za daný čas vybaviť menej áut.Samozrejme predstava to je pekná, že Škodovka by proaktívne dávala svojim zákazníkom novší a lepší SW do RJ, ale nedeje sa tak. Ďalšia vec je to, že nie každá zmena SW môže byť pre každého zákazníka lepšia, ako to dokazuje akcia 24W6.Inak najväčší problém vidím v tom, že servisné strediská ani nevedia, že čo je v novom SW oproti starému upravené, zmenené, takže s tým nechcú moc experimentovať. Počítač vyhodí, že je novší SW k danému VIN, aktualizovať/neaktualizovať. Nahrať sa dá vždy iba najnovšia verzia SW a k staršej sa vrátiť nedá. A to by stačil iba obyčajný changelog. Ja ako zákazník by som určite ocenil ak by mi servis pri každej pravidelnej návšteve povedal, že tu máme aj nový SW ktorý vylepšiuje tie a tie vlastnosti auta v takých a onakých podmienkach. Bol by to ďalší dôvod aby som do značkového servisu chodil aj po skončení záruky. Zároveň aj technici v servise by často vedeli vyriešiť niektoré triviálne problémy zákazníkov oveľa jednoduchšie, lebo by vedeli, že danú vec už opravuje SW s verziou 1234 a nemuseli by si tieto veci stále zisťovať od ŠA. Samozrejme SW nie je všemohúci, ale jeho lepšia dokumentácia a pravidelná aktualizácia by určte veľkému počtu áut prospela. Veď skúsme položiť otázku, že aký starý SW je v RJ áut majiteľov O1 alebo F1. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 No vidíš, já nikdy nečekal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2013 Asi záleží aj od servisu. Tam kam chodím ja, tam by to mohlo zdržovať, lebo sa tam auta točia, voľný termín na výmenu oleja majú niekedy až o dva týždne. Ja osobne som o aktualizáciu SW požiadal naposledy pri veľkej servisnej prehliadke, a na ten čas muselo auto stáť ďalších 20 minút pri VAS, na okne a na klávesnici auta s nápisom: Nedotýkať sa, prebieha aktualizácia SW! Bolo to už krátko pred tým ako končili, ale ak by prišlo ďalšie auto napr. na bežnú servisnú prehliadku, tak nemohli by ho zatiaľ dať na diagnostiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Jen se tak zeptám někteří co tu maji problemy z rozvodovým řetězem , a maji auto po zaruce , co takhle skusit tam nalít jiný olej ? třeba 10w60 5w50 od mobil1 , třeba 5w50 ma o dost viší vyskozitu snese dalekovětší zatížení a hlavně mazací "film" vydrží déle ! než svlaný pokus o olej od ŠA 5w30 long zde parametry oleje 5w50 mobil1 http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.aspx a pro porovnání 5w30 http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-30.aspx prosím neřešte že slavná ŠA řekla všechny ovce musí lit jen olej 5w30 long od castrolu ))) mám dojem že řetěz se "vychodí" prodlouží jen proto za A je udělany z nekvalitního materialu za, B olej 5w30 ho špatně maže ! čili pokud se používa olej 5w30 dochazi k většímu opotřebené rozvodového řetězu a podle toho jak to řeší ŠA (řachtaní řetězu je normální zvukový projev ) atd ,to je na hromadnou žalobu A ještě jednou neřeště prosím že tam olej 5w50 defakto nepatří !!! děkuji Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Ty si myslíš,že výrobce motoru si doporučení výkonnostních parametrů vycucal z prstu? Tak v tom případě ano,to si tam nalej,co hrdlo ráčí. On se ti motor časem "odvděčí". Já tam kupříkladu už dávno nemám Castrol a problém je stále stejný. Není to jen řetězem ale i nepříliš povedeným napínákem. Ono se není co divit,když skoro ničemu defakto nerozumíš... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 vikyviky, to si ale peknú blbosť vypotil, kam na to chodíš? Ak 5W-30-ky dokážu splniť svoju úlohu a spoľahlivo mazať vo valcoch naftových motorov (kde sú iné teploty a tlaky) ktoré na takéto oleje jazdia státisíce kilometrov, tak si myslíš že HTHS viskozita a strihová stabilita oleja bude mať vplyv na to či sa natiahne reťaz? Prosím ťa, nabudúce pred tým ako ideš vypotiť takúto kravinu, najprv sa poriadne zamysli, a potom ešte raz! A pre tvoju informáciu, dávnejšie som tu robil malý prieskum a reťaze sa srali bez ohľadu na typ oleja. Takže ty keď chceš, dávaj si do auta aj 10W-60, ja osobne a predpokladám že väčšina z náš ostávame pri olejoch podľa predpisu, tj. VW 502.00 a VW 504.00. P.s.: Z aktuálneho počtu viac ako 43 tisíc km viac ako polovicu jazdilo moje auto na oleje xW-30 (iba fabrická náplň 5W-30, ostatné 0W-30), a ostatný čas na 0W-40. Môj motor aj reťaz ťa pozdravujú, a ďakujú, majú sa dobre. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 (editace) Ty si myslíš,že výrobce motoru si doporučení výkonnostních parametrů vycucal z prstu? Tak v tom případě ano,to si tam nalej,co hrdlo ráčí. On se ti motor časem "odvděčí". Já tam kupříkladu už dávno nemám Castrol a problém je stále stejný. Není to jen řetězem ale i nepříliš povedeným napínákem. Ono se není co divit,když skoro ničemu defakto nerozumíš... nevím proč zrovna mluvíš o castrolu ja jsem psal 5w30 castrol a ne jen o castrolu !!! tak čti pořádně tak ono zaleží co do toho liješ za sračkový olej a ano vycucal si to z prstu ten, kdo motor navrhoval ! proto že jen debil muže říci klidně mněte olej co 30 tkm ! sice je zcela jasné pro koho je ta výmněna oleje co 30 tkm výhodná ! pro ŠA a pro ty co šetři na oleji , jinak je zcela nevýhodná pro motor !tedy pro životnost motoru napínak je vlastně hydraulicka pístince , která se vysunuje tlakem oleje a napiná rozvodový řetěz ono je sice pěkné jak tedy všíchni bečiii jak musí mněnit rozvodový řetěz co 10/20 tkm ,ale aby udělaly něco proto aby se mněnít tak často nemusel , to ne ,ŠA řekla a ovce spokojeně bečí to :E1. : hm myslím protože na rozdíl od ovci přemýšlím cituji :tak si myslíš že HTHS viskozita a strihová stabilita oleja bude mať vplyv na to či sa natiahne reťaz? ano bude ! jelikož olej maže články řetězu a spoje článku řetězu ! jen tak na okraj proč tedy je řetěz mazaný olej ? pro srandu ? když tedy podle tebe nemá vliv olej na opotřebení rozvodového řetězu ! tak v to případě by nebyl mazaný vubec ! jednoduší pro vytobu motoru a tohle si asi někdo vycucal z prstu ne ? Castrol Edge 0w-30 meets VW 502.00 / 503.01 / 505.00 !!!splnuje normu 505.00!!! zdroj : http://homepage.ntlworld.com/h5djr/elsawin/VW%20oils.pdf a jelikož olej mobil1 5w50 splnuje normu VW 501 01 / 505 00 !!!splnujě normu 505.00!!! zdroj : http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_5W-50.aspx tak se tam muže defakto dát !! nevídím co by tomu mnělo bránit ! je vidět že bud to vubec nečtete co člověk napíše ! nebo jste totálně tupe ovce co sami neumí přemýšlet ! A mám takový dojem, že to je stejné jako výrobky od firmy apple , co řekně apple je svaté !!! to same je u ša Editováno: 12. Listopad 2013, autor: vikyviky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Galvi Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Toto už je vážně na tečku.... Nalij si do svého motoru co chceš, jen to tady nešiř ať to omylem neudělá i někdo jiný. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 nevím proč zrovna mluvíš o castrolu ja jsem psal 5w30 castrol a ne jen o castrolu !!! tak čti pořádně Vidím,že nejenom neumíš psát,ale ty ani nevíš,co píšeš. Tak si to občas po sobě přečti! A toto je co: "prosím neřešte že slavná ŠA řekla všechny ovce musí lit jen olej 5w30 long od castrolu )))" To napsal asi duch svatý,že? Ty "hidraulická pístnice". Navíc,jen uvedený Castrol splňuje koncernovou normu pro motor 1.2 TSI...Ten druhý ne... Kdepak jsi studoval tribotechniku,asi v Plzni,ne? Úroveň tvých příspěvků by tomu odpovídala. Urážky ostatních členů fora si nech na doma. Tady to nebudu trpět! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miklisek Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 (editace) Akorát že norma VW 505.00 hovoří o: For all diesel engines prior to model year 2000 (August 1999). A 1,2TSI je odjakživa benzín....... VW 501.01 je jiná "stará" specifikace oleje s označením VW 500.00 a ten je určen pro starší benzínové a dieselové motory před r.v.2000. Takže do motoru 1,2TSI z roku 2010 (a výše) olej se specifikací VW 501.01/505.00 prostě NEPATŘÍ ! A tím bych doporučoval téma oleje uzavřít, neboť se to pomalu překlápí do tématu http://forum.skodahome.cz/topic/99638-jak%C3%BD-olej-do-12-tsi/?hl=%20olej%20%20tsi Editováno: 11. Listopad 2013, autor: miklisek 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 11. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2013 Pawčo promázni, prosím ten elaborát. To je síla :kol-44: 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikyviky Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 (editace) cituji : predpokladám že väčšina z náš ostávame pri olejoch podľa predpisu, tj. VW 502.00 a VW 504.00. cituji pawouk: Já tam kupříkladu už dávno nemám Castrol a problém je stále stejný. cituji pawouk: !!!Navíc,jen uvedený!!! Castrol splňuje koncernovou normu pro motor 1.2 TSI...Ten druhý ne... takže pokud bych to odvodil podle tebe , tak pak tam liješ co tam napatří ! , tak laskavě dělej blbce z někoho jiného za ty píšeš jako češtin co a jestli že olej splnuje normu 502.00 a 505.00 proč by se tam nemohl natlit ? jediný duvod je ten že jste tupe ovce a když někdo neco napiše , tak akorát jenom uražíte ! stejný jako ovce od apple !! to že se ŠA zaplati za normu u výrobce oleje neznamená že ten olej je nejlepší ! hele mně je fuk co si lijete do svojich aut , ale pak se strašně divíte proč se sypou rozvody atd ))) hlavně nezpomnete ovečky mněnit olej co 30tkm dříve ne ! to by bylo proti svatemu přikáznání ŠA !!! :kol-147: a jen tak ne okraj citace : Výběr motorového oleje Nejdůležiťejší pro výběr oleje je aby splňoval předepsanou výkonovou specifikaci. Tu předepisuje výrobce motoru a najdete ji v manuálu vašeho automobilu případně zjistíte u výrobce vašeho vozu(např. ACEA A3/B3). Toto je vpodstatě jediný parametr který je nutno pří výběru oleje dodržet!!! Hodnotu vyskozity výrobce nedoporučuje tu si může zvolit každý podle použití automobilu(městský provoz, dálnice, krátké cesty, klimatické podmínky v kterých bydlíte). Případně dát stejnou hodnotu jakou měl od výrobce. Jaká značka oleje je nejlepší? I tady platí že značku můžete vybrat jakou chcete a ta co doporučuje výrobce nemusí být nutně ta nejlepší na světě. Pouze s ní má automobilka uzavřenou smlouvu. Opět je důležitá pouze výkonostní třída. Kdo se někdy snažil dohledat nějaké spotřebitelské testy olejů(jaké známe třeba u mobilů a všeho možného)ví že nic takového najít nelze. Je to tím že takové testy by byly tak drahé že by je žádný moto časopis ani asociace nezaplatila. Je to tím že test oleje by se musel dělat na skutečném motoru a nejlíp za skutečného provozu. A to na každý olej několik tesů abychom zjistili všechny jeho vlastnosti. To by stálo i několik milionů korun. Takže líbí-li se vám ten obal s tím dráčkem víc než ten šedý máte vybráno:) zdroj : http://www.tuning.as/cz/motorove-oleje-jaky-olej-do-auta/ jaké uražení ? nevim co tim mýslíš ? ja jen říkám svuj nazor , mate jiný nazor ja vam ho neberu ! tak bych prosil to same děkuji Editováno: 12. Listopad 2013, autor: vikyviky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 ja jen říkám svuj nazor , mate jiný nazor ja vam ho neberu ! tak bych prosil to same děkuji My ti tvoj názor tiež neberieme, ale vzhľadom na to že trepeš jednu blbosť za druhou, a zároveň kvôli štýlu tvojej komunikácie ani nie sme naň zvedaví. Škoda, že ti to ešte stále nedošlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 Svatá prostoto... vikyviky,ty nejenom neumíš psát, ale evidentně ani číst, natož pochopit psaný text. A toho blbce si nech pro sebe, když neumíš ani správně citovat jiné příspěvky. Ještě jednou a skončil jsi, urážky tady nebudu trpět. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mino2 Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 vikyviky- Ked sa ten rozvod ma srat tak sa bude. A si myslýš že v servisoch ŠA Ta neuvidia radi ked prídeš že chceš menit olej napr. po 15 tis km? Keby napr. si za celu dobu čo by si tam chodil po 30 tis km začal chodit napr. po 15 tis tak si tam 2x tolko a zaplatíš celkovo 2 x tak vela len za olej.Takto sa im to aspon nazbiera na rozvody ktore menia v ramci zaruky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 (editace) V napínáku je dosť silná pružina, ktorá permanentne tlačí na reťaz, no zrejme aj to je málo a svoju úlohu musí dokonať tlak oleja. Spravil som malý test, aká sila je potrebná na stlačenie napínáku. Aby sa vobec pohol piestik je potrených 8 kg. Na úplné stlačenie piestika trebalo 14 kg. Editováno: 12. Listopad 2013, autor: akubus 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voodoo123 Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 hehe, akubus pekná veža. Tiež som meral môj napínák s Bckom na konci a nameral som 6kg a 11kg. Meral som to tlačením do osobnej váhy. Nemeral si náhodou aj ten čierny napínák pre modifikované rozvody? Zaujímalo by ma akú pružinu majú tam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
akubus Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 (editace) Pracujem so zavažiami, tak preto ta veza. Bohužial ten modifikovany (čierna matica) zatiaľ nemam k dispozicii, aj ked by som ho osobne mal rad na svojom aute Ale niekto tu už raz pisal, ze napinak mierne modifikoval a ma pokoj, tak predpokladam, ze dal silnejsiu pruzinu. Nebol si to ty? Editováno: 12. Listopad 2013, autor: akubus Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voodoo123 Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 ja som ho rozobral a piest v napínáku podložil podložkou tak, aby nešiel stlačiť úplne na doraz a ostala pre reťaz vôľa 2-3mm. Už som najazdil takto 15 000km bez rachotenia. Ono trochu pri štarte počuť nenapnutú reťaz, to je tá malá vôľa pre tepelnú rozťažnosť, ale po 2-3 sekundách olej dopne a stíchne to, no žiadny kovový hrkot ako som mal pravidelne pred úpravou. Nevýhoda tohto riešenia je, že to bude treba každých 10-15 tisíc km rozobrať a podložku zväčšiť. Túto úpravu nikomu nedoporučujem, lebo ak sa podložka urobí nepresne hrozí roztrhnutie reťaze. Čo sa týka reťaze, tak zatiaľ to vychádza, že sa napínák posunul po 15 000km 2-3mm takže reťaz by tých 100 000km mala zvládnuť po úplne vysunutie napínáku a potom vymením komplet rozvody. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Listopad 2013 Sdílet Vloženo 12. Listopad 2013 (editace) Jen se tak zeptám někteří co tu maji problemy z rozvodovým řetězem , a maji auto po zaruce , co takhle skusit tam nalít jiný olej ? třeba 10w60 5w50 od mobil1 , třeba 5w50 ma o dost viší vyskozitu snese dalekovětší zatížení a hlavně mazací "film" vydrží déle ! než svlaný pokus o olej od ŠA 5w30 long ....... Jen taková malé technická poznámka. Oleje s vyšším viskozitou mají silnější olejový film, ale ne ve smyslu pevnosti, ale ve smyslu tloušťky!!! Editováno: 12. Listopad 2013, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.