Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

musím se přidat na stranu Pawouka, tvrdil na začátku to samé co ty, akorát ty jsi mu to potom začal rozporovat.

 

jinak nevím, kdy měl jako Pawouk začít osočovat, větou: jste oba úplně mimo ? co je na ní za osočování..

 

Já jako první osočování jsem viděl až u tebe, kdy jsi se začal navážet do jeho matky...

Už bych se v tom nešťoural - mám věc za vyřešenou a doufám, že rootpereyda také.

Nazdar chlapi,nejak tak premyslim nad tym "rachocenim".Jezdivam jen o vikendech bo mam praci hned u baraku a neni mi jasny ze po jednom tydnu nastartuju a zarachoti to jak prase a dalsi vikend nastartuju a krasnej start bez zarachoceni..Vzdyt ten olej z tojo napinaku vytece stejne ne ?! Nejak tomu nechapu..

už sem tu psal dříve..jestli se tam netlakuje  olej...dřív sem měl HTP a taky to zarachotilo sem tam při startu tak na 2 vteřinky

Jasny ze se tam tlakuje olej a trva to ty 3 sekundy zhruba ale proc to dela nepravidelne ?!

Jak už jsem psal dříve, natlakováním bych si nebyl tak jistý.

 

V napínáku je pružina. Někdo zkoušel a tady jsou i fotky, že tlačí na napínák silou až 14 kg. 

 

A k tomu tlačí olej tlakem (cca 2 až 6 kg/cm2) na píst o průměru odhadem 8 mm (tj. 0,5 cm2). Takže silou 1 až 3 kg a to bych řekl, že nestojí (zejména při volnoběhu) skoro za řeč. Bojím se, že tlakem oleje v napínáku to nebude.

 

Podle mého to bude souviset s tím, jak se motor zastaví. Když vypneme motor, tak před tím, než se úplně zastaví, tak se o kousek otočí v opačném směru otáčení - kousek se vrátí. (když už je setrvačnost tak malá, že píst nepřekoná kompresi a nedojde do horní úvrati). Když se točí proti původnímu směru, tak ve válci, kde byla (měla být) expanze je (při opačném směru točení) komprese. Tuto komprsesní sílu píst zase nepřekoná (horní úvrať) a zase se "odrazí". Takhle si může zakmitat několikrát a záleží na tom v kterém kmitu se opravdu zastaví.

 

Při opačném směru otáčení tlačí řetěz napínák dovnitř a tím dojde k uvolnění napnutí řetězu. Při správném směru točení k tomu nedochází.

Upraveno od McMatej

Tak, kolega McMatej tu uviedol veľmi cenné strojnícke fakty, t.j. že sila pružiny je dominantná napínacia sila pre rozvody.

 

To rachotanie pri štarte v tejto chvíli považujem na 98% za hydroštely! Minimálne za tepla po krátkej jazde. 

 

McMatej geniálne pomenúva aj fakt pootočenia kľukového mechanizmu pri vypínaní motora, t.j. záleží na náhode. A nejde tu len o reťaz, ale aj o tie hydroštely. To, že z nich olej vytrečie je súhra nahodilých stavov mechaniky a olejovej hydrauliky motora.

 

Samozrejme, to nič nemení na fakte, že reťaze Tsi sú zlé a keď sú už vyťahané aj ich počuť. Ale vyťahané je ich počuť FURT, pri štarte možno viac. Rachtanie 2-3s a potom KĽUD sú na 100 % hydroštely.

taky si myslím že to budou hydroštely...pač tenhle zvuk po startu dělá i nová generace s řemenem...

 

 

To rachotanie pri štarte v tejto chvíli považujem na 98% za hydroštely! Minimálne za tepla po krátkej jazde. 

A kolikže jsi slyšel rachotit těch 1.2 TSI? A kolik 1.2 TSI jsi slyšel po výměně rozvodů? Sorry, ale ty "hydroštely" jsou totální nesmysl. Projdi si to tady pořádně, najdeš zde i originály škodováckých TPI, kde je to jasně popsáno, co, jak a proč se má měnit. Pravdou je, že nikdo zatím nevysvětlil, jak je možné, že jeden den rozvody rachotí a druhý už ne. Mám s tím bohaté zkušenosti - rozvody měněny již dvakrát - tak mi tu nevyprávěj nějaké domněnky o hydroštelách.

a proč nová generace motorů dělá taky tenhle řinčivej zvuk

jj..toto mě dělalo HTP při studeném startu ale ne vždy....ale jinej problém...dneska před chvílou mě poprvé při studeném startu nešel sytič...po nastartovíní otáčky kolísaly +- 100 asi 3 vteřiny a pak to šlo normálně..ale ne na vysoké otáčky

 

edit...už čtu vlákno o těch otáčkách tož sorry že sem to tu napsal :-D

Upraveno od vasnivykolista

A kolikže jsi slyšel rachotit těch 1.2 TSI? A kolik 1.2 TSI jsi slyšel po výměně rozvodů? Sorry, ale ty "hydroštely" jsou totální nesmysl. Projdi si to tady pořádně, najdeš zde i originály škodováckých TPI, kde je to jasně popsáno, co, jak a proč se má měnit. Pravdou je, že nikdo zatím nevysvětlil, jak je možné, že jeden den rozvody rachotí a druhý už ne. Mám s tím bohaté zkušenosti - rozvody měněny již dvakrát - tak mi tu nevyprávěj nějaké domněnky o hydroštelách.

Hydrostavy by do dělat mohly viz můj dřívější příspěvek tady.

Když si to poslechneš s hlavou ponořenou do motorového prostoru, nemůžeš se splést - ten zvuk je naprosto odlišný od běžného "cvrlikání" hydraulických stavítek a jde z prostoru rozvodů. Slyšel jsi to někdy na vlastní uši? Ne někde na videu? O příčinách se nebudu přít, na to nemám dostatek relevantních informací, můžu si o tom myslet svoje, ale to je tak asi všechno.

unuc - proč a co rachotí v EA211 nevím a neví to nejspíš ani škodovka, v podezření je snad přestavovač vačkové hřídele (viz příslušné vlákno). Dělá podobný pazvuk jako u starších motorů 1.6 FSI a třeba i 1.4 TSI, kde se kvůli tomu měnil. Stačí projít forum a najdeš zde nějaké případy.

Rachotenie E211 je absolútne totožné s mojim motorom (01/2011), takže ide o hydroštely.

 

To Pawouk: iste, aj reťaz hrkotá, ale je to zvukovo inde.

Prve 3 sekundy sú výrazné hydroštely. Čo sa deje ďalej? Je to reťaz?

 

Ja viem, že reťaz sa vyťahuje, ja ju mam na hranici 74 mm namiesto 64 mm fungel novej reťaze. To je jasne.

 

Pýtam sa, prečo počuť tú vyťahanú reťaz. O čo tá reťaz trtká? O kryt rozvodov?? Lebo ten zvuk po 3. sekunde je reťaz.

To jsi právě na velkém omylu, je vidět, že o tomto motoru a jeho typických projevech nemáš ani páru... Ty první tři vteřiny je právě typický zvuk rozvodů, pak už běží motor naprosto klidně - to co tam po těch prvních třech vteřinách slyšíš, je opět pro tyto motory typický zvuk (připomínající někomu šicí stroj), který vydávají vstřikovače a vysokotlaké palivové čerpadlo.  Žádné hydroštely tam slyšet nejsou!

Tady máš video, kde je krásně slyšet "cvakání" vstřikovačů:


 

Prvé 3 sek zarapká nedopnutá reťaz, potom je to už bežný zvuk tsi. Počúvam ho už 4,5 roka.

Všetci (odborne zdatnejší) tu vedia ako cvrlikaju vstrekovače a vedia to odfiltrovať. NIKTO si tu tie vstrekovače nevšíma. :-)

 

Tie hydroštely sú TOTOŽNÉ so zvukom v E211 a teraz ti poviem tajomstvo: E211 rozvodovu reťaz NEMÁ.

Sakra to je novinka, no coment

Všetci (odborne zdatnejší) tu vedia ako cvrlikaju vstrekovače a vedia to odfiltrovať. NIKTO si tu tie vstrekovače nevšíma. :-)

 

Tie hydroštely sú TOTOŽNÉ so zvukom v E211 a teraz ti poviem tajomstvo: E211 rozvodovu reťaz NEMÁ.

Já už nemám sílu... Vyřiďte to s ním někdo... :kol-44:   Že si to myslíš ty, v pořádku, ale nepleť prosím jiné tápající a neznalé. O tomto problému jsou tady popsány desítky stran, je tady mnoho videí a desítky lidí, co mají rozvody vyměněny.

Dám ti tedy otázky: Jak je možné, že když jsem tu Fabii 1.2 TSI měl novou, žádný takový pazvuk při startu nevydávala? A hlavně, jak je možné, že po výměně rozvodů tento zvuk okamžitě přestane??? U mě tedy již po dvou výměnách? Co tedy mají společného hydroštely s rozvody?

https://www.youtube.com/watch?v=pz2XTEnRAMM


 


Evidentně debata o ničem Nakonec se nedivím, že Š-A ty, co chodí reklamovat po výrobě 2011 posílá domů s brekem :kol-26:  :kol-46:  :kol-26:  :kol-46:  


s nepořízenou. Udělali rozbor zvuků a pazvuků a jako výrobce snad ví co ten kravál vyluzuje či nikoli a ne konspirátor rootpereyda.


Upraveno od KubinoPv

On si z nás iba delá srandu.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.