Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

rozvoďák rachtá i u HTP, kde je řetěz a hydr. napínák, už jsem to někde psal, že při použití oleje castrol a shell to občas po startu udělalo, po najetí cca 7-8 tis. skoro při každým ranním startu. po přechodu na olej mobil super to udělá vyjímečně a častěji až po nájezdu kolem 10 tis., podotýkám, že hladina u všech značek oleje vždy stejná, mezi výměnou nezmizla ani kapka. takže si myslím, že ten olej na to mít vliv bude, navíc tuším, že u TSi už není pevně interval výměny a je tam použit LL olej, což je podle mě nesmyl. dál si myslím, že pro napínáky je lepší hustší olej, tím nemyslím 15w a víc :-D, ale určitě ne 0W. někdo tady argumentuje, že řidší olej se po startu dostane dříve kam má. to je sice pravda, ale platí to pro válce, co naplat, že bude olej v napínáku, když nižší hustota nepřenese tlak. dokonce u některých motorů se dříve nedoporučovalo chodit pod viskozitu 10W právě z toho důvodu. každopádně jsem adept na koupi 63kW verze a určitě budu měnit každých 10tis. a dávat budu mobil 5w-40 a pak se uvidí.

Pockej, spis opacne, ne? Ridsi olej natlakuje napinak driv.

Jenže řidší olej taky víc uniká netěsnostma - proto ve starších motorech s větším opotřebením nebo ještě když se vyrábělo s většíma tolerancema líp fungovaly a doposud líp fungujou oleje hustší - srovnej podle požadovaný SAE specifikace oleje třeba motory OHV ve starý šáde a jejich modernější verzi ve favoritu, felině i fábuli. Kdyby se do šáde nalila specifikace 5W-40, dá se říct že v drtivý většině by ji motor sežral během pár stovek km (samozřejmě byly i výjimky potvrzující pravidlo), zatímco v prakticky identickým motoru ve felině nebo fábuli vydrží podstatně delší dobu bez výraznějšího úbytku. Přitom rozdíl mezi nima spočíval hlavně ve vyšší přesnosti výroby a v lepším utěsnění mazacích míst u modernějších verzí.

To unikanie oleja cez netesnosti možno platilo pri Felicii. Jazdil som na 0W-30 (čo je naozaj riedky olej) a nepotreboval som dolievať, takže s týmto sa tu už prosím Vás neobháňajte.

A pochopils, co vlastně píšu? Že tam kde jsou napínáky a lepší těsnost motoru (= novější motory), líp fungujou řidší oleje - a že naopak ty hustší právě fungovaly líp ve starších motorech (= například šáde), ve kterejch ty řídký prolínají netěsnostma a motor je žere - a že právě felinu už samozřejmě počítám mezi ty novější = těsnější????

Rozumel som, ale to nebola reakcia priamo na teba, ale na všetkých ktorí stále aplikujú poznatky o olejoch staré 15-20-25 rokov na nové/moderné motory.

vraj nové moderné motory , Felicie jazdia na najsračkovejšie 15W40 , kotlí sa tomu za studena , olej sa mení raz za uherák a jazdí to , po rozobratí tomu nikdy nič nie je , to iba tieto nové kapitalistické výrobky majú aj pri nadštandardnej starostlivosti furt problém...

Nikto to ti nakáže jazdiť novým autom. Kúp si Felíciu a tie svoje antikapitalistické sračky choď síriť niekam inam. Tu o ne nemáme záujem, tu nás zaujímajú motory 1.2 TSI a 1.4 TSI.

A čo konkrétne ťa ešte zaujíma ? Všetko už prebraté bolo , niektoré detaily síce len medzi riadkami ale boli ... Všetko ostatné je iba teoretizovanie ... 

Tu neide o to, že čo ma zaujíma, ale to, čo nie.

Si v sekcii o konkrétnych motoroch, tak svoje kecy o kapitalizme a dokonalosti motora Felicie (btw, tiež kapitalistické auto) si choď riešiť do Hospody.

Jsem 3 týdny po výměně oleje, olej.filtru MANN a vzduch.filtru MANN...mám proměný interval ale olej sem teď měnil po 13,5tis...před tím 0W30 Castrol...při startech často značné zahrčení řetězu...olej lehounce nad spodní riskou B...tzn.málo (dle manuálu...)...i proto jsem měnil...nyní je tam na cca 15tis.5W40 OMV...olej na horní risce A...tzn.hodně (dle manuálu)...nyní při stratech řetěz téměř není slyšet...jen lehké zavrčení...motor v pohodě...tišší...ovšem jen subjektivně...ale ty starty opravdu bez hrčení...výsledný dojem je že vyšší hladina oleje výrazně pomáhá...motor r.v.3/13...

Napíšu to i do sekce výměna oleje atd...

Tak určitě, pokud není ten olej naředěnej benzínem, ale je na tý horní rysce už od nalití, snižuje byť i jen o necelej centimetr vyšší hladina dobu potřebnou k nasátí oleje čerpadlem a urychluje jeho vytlačení dál - i kdyby to bylo jen o desetinu vteřiny, je to změřitelnej náskok. Někomu se může zdát desetina vteřiny krátká, ale když si uvědomí, že za tu desetinu vteřiny se motor stačí otočit 1,5x dokola už při otáčkách volnoběhu - a při 3000rpm to je už 5x kolem dokola - ZA JEDNU JEDINOU DESETINU VTEŘINY...

Sakriš...a to na to zatím nikdo nepřišel že vyšší hladina oleje může omezit rachtání řetězu?...je jasný že v servise tam toho oleje dají na střed...dle manuálu 3,6l...já tam mám skoro 4l...

Upraveno od martt

Jenže zase to může v náklonu cákat na spodní stranu pístů, protože se klika začne brodit olejem - toho jsou vyvarovaný jen extra udělaný mašiny se suchou skříní (nádrž oleje je jinde, ve vaně je jen sběrný čerpadlo) = sporťáky, letadlový motory a pod. A ty rázy, jak klika bude narážet do oleje, to si nepřej jaký "vybrace" to učuní...

 

Přitom některý starší motory měly rozstřikovací mazání, kdy na klice bylo jedno až dvě po stranách rejhovaný kolečka, nebo na protizávažích čepů byly malý lopatky, který při rotaci nabíraly olej z vany a rozhazovaly ho po vnitřku klikový skříně - jenže to byly motory s otáčkama 1500-2000, žádnej moderní vysokotočkáč notabene ještě 16-ventil k tomu - ty jsou daleko víc háklivý na vyvážení klikovýho mechanismu a tohle rozstřikování by jim z kliky a šálků učunilo trhací kalendář...

Jasně...to se dá pochopit...já mluvím o horní povolené hranici hladiny oleje...ne o přelití...

A víš jak to dopadne? Výrobce někde něco takovýho zveřejní, jako že by bylo dobrý lít olej na horní rysku - 10 000 lidí si to naleje na horní rysku a nikdy se jim nic nestane - a 10 001. človíček to přepískne o jedinej milimetr, vzápětí najede s autem velkou rychlostí někde do náklonu nebo na prudkej svah - a urve si ojnici... 

 

A umíš si pak představit ten řev, kterej by se kolem toho strhnul? Ba ne, tohle si můžeme říkat my tady na fóru - ale ofiko ti to nikdo otevřeně neřekne, i kdyby to byla 1000x pravda...

Sakriš...a to na to zatím nikdo nepřišel že vyšší hladina oleje může omezit rachtání řetězu?...je jasný že v servise tam toho oleje dají na střed...dle manuálu 3,6l...já tam mám skoro 4l...

Ono to tak sice vypadá, ale nemusí to tak vůbec být (alespoň v některých případech ne). Já ti to řeknu takto - když mi to rachtalo, tak bylo úplně jedno, kolik oleje tam bylo (vzhledem k tomu, že mi ten motor olej docela žere, tak to mám celkem slušně vyzkoušeno), taktéž vůbec nezáleželo na jeho stáří (najetých km), nebo na teplotě motoru, či teplotě okolí. Četnost rachocení, nebo jeho délka, byla čistě náhodná. Nikdy jsem nepochopil, na čem to vlastně závisí. Už jsem to tady na foru několikrát popisoval. A není to jediný případ takovéhoto chování u tohoto TSI. A co teď, jak to vysvětlit?

Jeste k te viskozite. Ptal jsem se i na olejich.cz. Viskozita se u benzinaku provozem snizuje a na konci intervalu je olej mene viskozni nez novy olej. U naftaku je to naopak. Prekvapuje me ale, ze pri pouziti viskoznejsiho oleje rozvod nechrasti. Viz zamena z 0w na 5w par prispevku vyse. Furt me to mozek nebere. Cekal bych rychlejsi natlakovani napinaku pri pouziti co nejtekutejsiho oleje.

S tim souvisi viskozni index? Protoze nektere oleje 5W jej maji vyssi (170) nez 0W (161), porovnavan Millers Oil XF 0W-40 versus EE 5W-40.

Myslel jsem pri startu pri studenem oleji...

  • 2 týdny později...

dnes jsem náhodou našel na stránkách mého servisu video, kde je info o ceně výměny rozvodové sady řetězu pro TSI 63kw. 

6783 czk - zahrnuje práce, díl, dph - bez vodní pumpy.

zde video https://www.youtube.com/watch?v=Dhmg40kd1uM někde ke konci

to bude skôr omyl a bude to platiť pre 1,4 63kw ... už len kvôli tej pumpe ... 

Sada řetěz + napínák + vodicí a napínací lišta bez pumpy stojí v ELITu 2724,- Kč s DPH, plus nějaký 3 hodinky práce á dejme tomu 300,- na hodinu, plus výměnu oleje a filtru, kterou je u toho dobrý učunit, plus náhradní šrouby do pravýho závěsu motoru - jsem na nějakejch 4500,- až 4800,- s dostatečnou rezervou. I kdybych řekl pětku, tak za to chtít 6800 je nehoráznost...

to bude skôr omyl a bude to platiť pre 1,4 63kw ... už len kvôli tej pumpe ... 

 

A to, čo tu niekto dávnejšie písal že po novom sa mení aj rozvodové kolo platí aj na Slovensku už ? Má to účinok ? Rachotá to menej potom ?

Záleží od servisu , riešime samozrejme aj s kolesom ... To nie je o rachotaní ako o tom že pri montáži starého typu reťaze na "vyťahané" kolieska - vačkové aj kľukové spôsobilo rýchle opotrebenie novej reťaze ... Horné koliečko sa meniť dalo , spodné konečne tiež , zároveň tam ide nová reťaz a s tým by podľa skúseností mal byť už kľud ... Treba si ale rozlíšiť tie zvuky a zhodnotiť správne reťaz , ktovie koľko sa ich menilo zbytočne , dnes naštartuješ remeňové TSI a štrkoce v tom po štarte 10 sekund a reťaz to nebude ...

Jenže řemenové TSI má, na rozdíl od řetězového, přestavovač vačkového hřídele a ten umí vydávat zvuky podobné tomu řetězovému hrčení. Tak jestli nebude problém v něm.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.