Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody

Doporučené odpovědi

hm spiše by mně zajímalo jestli se tento problem , týká i rapidu 1.2 TSi nebo ne?  sice up se psalo že majitelu rapidu se to netýká ale podle toho že mám na konci čisla krytu řetězu B , tak si jak si nejsme jist , mohl by někdo upřesnit ? nebo mám jít sockovat informace do škody ?

Ve škodovce toho nakecají... Nicméně jako náhradní díl je v Etce pro Rapid jen 03F 109 210 D.  Kryt se C už nevyrábí. Už se v tom nějak přestávám orientovat - B by tam už dávno neměl být?  :kol-32:

post-32075-0-94782500-1381005083_thumb.j

Ahoj, precetl jsem si cele tema ale nejak jsem se nedozvedel jak to dopadlo s puvodnim prispevatelem Lesek87. Resp. Jak byl jeho problem vyresen. Pak se ovsem nabizi otazks co na tom vsem bude pravda. Kdyz se tu ukaze s takovym problemem a neumi napsat jak to vse dopadlo.

Já jsem se koukal a mám na krytu C...řetěz rachotí a auto je do provozu 8.3.2011...

To vis nekde tady od sud? Asi sem prestanu chodit nebo budu mit za chvili psychicke problemy. Ja mam D. :-)

Ten dekl s "D" je poslední dostupná a už fabrikou montovaná verze - a krátký zarachocení řetězu o dekl PODLE VYJÁDŘENÍ FABRIKY při startu po odstavení delším jak cca dvě hodiny JE ÚDAJNĚ NORMÁLNÍ A NIC PŘI NĚM NEHROZÍ.

 

Je otázkou, do jaký míry je to pravda a nakolik je to mlžení stejný jako u předchozích úprav, kdy fabrika zatvrzele popírala jakýkoliv problémy s rozvodem i když už měli zdokumentovaný desítky případů skočenýho řetězu po řádově 15 - 20 tkm proběhu...

No pekne jsi to napsal. To je ten duvod proc tomu neverim.Je to jen reseni dobre pro fabriku aby to nejak vydrzelo ty zarucni doby a pak aby si to ty lidi cvakali sami, stejne jako pripadne poskozeni motoru. No cas ukaze.

To vis nekde tady od sud? Asi sem prestanu chodit nebo budu mit za chvili psychicke problemy. Ja mam D. :-)

To vím z vlastní zkušenosti - kryt s indexem D mám na svém služebáku, viz můj příspěvek na první straně tohoto vlákna.  http://forum.skodahome.cz/topic/122543-porucha-motoru-pri-startu-12-tsi-preskocene-rozvody/?p=1724039#entry1724039

A řetěz rachotí, ba někdy až řve. V současnosti již 26 000 km od výměny. Ale tím se nestresuj, co má přijít přijde, anebo taky ne. :kol-32:

  • 2 měsíce později...

Přikládám foto motoru Fabia 1,2 TSI po sundání hlavy.

Počátek bylo zarachocení řetězu při startu.

post-57869-0-38794300-1387279363_thumb.j

post-57869-0-22120800-1387279470_thumb.j

Aký je to ročník, kolko nabehane a ako často si menil olej? Vdaka

Ouu  :kol-72: . Chtělo by to více informací i o tom, jestli byly měněné rozvody, co tam bylo za opravnou sadu, zda byl nálitek proti přeskočení a pod...?

No, tiež by ma zaujímali údaje, že koľko to malo kilometrov, ako sa menil olej, aký to je dátum výroby a či to malo už nejakú opravnú sadu. Nedá sa prehliadnuť, že ten motor je poriadne zasratý a zakarbonovaný.

post-86200-0-61768500-1387302906_thumb.j

 

1.2 TSI/63 kW 50000 km  pol roka po zaruke 

:wacko: Ajaj, další nepříjemnost... Mohl bys uvést nějaké podrobnosti? Datum výroby, jestli byl měněn řetěz + napínák, případně číslo krytu rozvodů...

Mě by ještě zajímalo, jak se k tomu půl roku po záruce postavila škodovka...?

Rok vyroby 2010, menene nebolo nic. Skodovka sa k tomu postavila tak , ze " nechodil ste na garancky do origo servisu, tak nemate narok " . Oponoval som, ze sam predajca mi povedal. ze podla zakona mozem chodit na garancky kam chcem pokial budem mat potvrdenu servisnu knizku. Oni mi povedali, ze predajca by nikdy nic take nepovedal. Takze tak 

Na kolik tak vyjde oprava a jak ji řešit ? Ještě najedu 5000km a mam taky po zaruce tak mě zajima jak dál . 

Enol,preboha to si od nova ani raz nepocul že to pri starte rapka? Mne tiež v porche vraveli že ma budú volať na vymenu a doteraz sa mi nikto neozval,preto som to riesil sám. Drzim palce,nech dostaneš nový motor.

No, čo sa týka záruky, je možné chodiť do neznačkového servisu, ale je potrebné aby tento servis dodržal všetky postupy predpísané výrobcom, a tu je kameň úrazu. Dokázať, že neznačkový servis dodržal všetky postupy je takmer nemožné.
Ďalej ja výrobcu úplne chápem, lebo nemá možnosť nijak odkontrolovať prácu ktorá na aute bola, alebo nebola spravená nejakým mechanikom ktorý si založil živnosť pred pol rokom, nehovoriac o kvalite jeho práce. Teoreticky je možné aj to, že v tom aute je ešte prvý olej, lebo v druhom servise ten olej jednoducho nevymenili (ten motor tak vyzerá). A potom musíte chápať výrobcu, že nemieni znášať následky.

Ja osobne si myslím, že o to auto nebolo vôbec starané, a majiteľ to mal úplne na háku. Totiž motor po 50 tisíc km nemôže vyzerať takto. Lajdáckosť nepriamo naznačuje aj to, že majiteľ s autom nedokázal chodiť do autorizovaného servisu ani tie 2 roky počas záruky. Pritom by to boli iba 3 návštevy servisu a z toho iba jedna by bola tá drahšia "veľká" garančná prehliadka. Dokonca v prípade premenlivého intervalu by stačilo za tie dva roky ísť do servisu iba raz, pri 30 tisíc km (resp. podľa toho kedy to prikáže PP). Ak majiteľ sral na to, tak sa nemá čudovať, že mu ŠA odmieta motor vymeniť. V tomto prípade prístup výrobcu úplne chápem.

P.s.: Stále tu nemáme podrobné info o servisnej a celkovej histórií auta, tj. interval výmeny oleja a filtrov, ďalšie (ne)prevedené servisné úkony, spôsob jazdenia a prevádzky, atď.

Najeto 59000km, těsně před servisem (60000km). Rok výroby 5/2011, tedy půl roku po záruce. Servisováno pravidelně v autorizovaném servisu, včetně kontrol např. před zimou, dovolenou atd. Poslední kontrolní servis 5/2013, před uplynutím záruky - perfektní stav (dle autoservisu). Rozvody neměněné. V současné době v řešení - servis/výrobce.

Jinak při startu, ať už teplém nebo studeném, občasné zarachocení. Někdy ano, někdy ne. Před touto destrukcí se pouze rozsvítila žlutá kontrolka - systém kontroly výfukových plynů.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.