Přejít na obsah

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody


Doporučené příspěvky

Kdepak Ekkare, v tom mnou uvedeném čase jsou to rozvody. Mám s tím přece jenom nějakou zkušenost. Ale je pravda, že toto je jen soft sound rozvodů. Již delší dobu mě to rachotí daleko víc. Bohužel se mi stále nedaří najít video, kde by byl ten šílený zvuk slyšet pořádně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už se v tom přestávám orientovat, Pawouk má TSI z roku 2010, tam chápu, že to bylo odfláklý, už ale nevím, jak jsou na tom TSI nyní vyráběné, vím, že majitel Rapidu mal.jaroslav si stěžoval na rachtání po startu, po výměně oleje je to již mnohem lepší.

byl bych ochoten akceptovat občasné lehké zarachocení, ale na řev, že se budou lidí otáčet. Pochopil jsem, že TSI je velmi citlivé na kvalitu oleje, atmo 1,4 předpokládám, tak citlivý není ani na kvalitu oleje ani nevydává pazvuky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Atmo 1,4 aktuální verze 63kW po odstavení delším jak cca 8 hodin (1 pracovní směna) vydává kloktavej pazvuk přibližně 1 sekundu trvající - připomíná tím na chviličku diesel. Je to průvodní zvuk způsobenej odtokem oleje z hydraulicky vymezovanejch ventilovejch zdvihátek alias HYDROŠTELŮ. Po té 1 sekundě je čerpadlo stihne natlakovat a klokotání utichne - není to nebezpečný, jen člověka udiví, že takovou pitomost nedokázali soudruzi inžinýři v 21. století ošetřit a vybavit kanál vedoucí k zdvihátkům aspoň zpětnou klapkou, která by omezila odtok oleje z kanálu - takže by se tlak v hydroštelech doplnil okamžitě ještě během prvních (startovacích) otáček motoru. Ale to všecko je o chtění a ve finále o penězích vražených do doladění...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nemáš pravdu. Do hydrostavu přitéká olej otvorem, který je nad prostorem, který se plní olejem a tím vymezuje vůli, takže z tohoto prostoru nemá kudy by olej odtekl.

Ano - v samotným zdvihátku ano, ale já mluvím o kanálu od filtru nahoru k vačkovým hřídelům atd - tenhle kanál na odstaveným motoru částečně vyteče i když je ve filtru zpětná klapka - a než se celej ten kanálek zase zaplní a natlakuje, tak to prostě trochu "zakloktá ventilama" - koneckonců i řetěz u TSI rachtá hlavně kvůli tomu, že má dýlkovou vůli, kterou teprve po určitý (relativně krátký) době eliminuje olejem natlakovanej napínák...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. 

 

A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. 

 

Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". 

 

Zdvihátko 2.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V zdvihátku není tlak potřeba. Tam stačí přítomnost oleje v komůrce s kuličkovým ventilem. Olej zdvihátkem protéká směrem nahoru na mazání vačky, takže se ve zdvihátku ani žádný tlak (který by stál za řeč) nemůže vytvořit. A vzhledem k ploše pístku zdvihátka a tlaku oleje by stejně vzniklá síla nestála za řeč. 

 

A u napínáku je to stejné, kuličkový ventil drží olej pod pístem, takže bych řekl, že napínák není napínák, ale hydrostav. 

 

Vím, že se všude mluví o tlakování, ale nedává to smysl a obávám se, že jsme se tím nechali svést na "špatnou stopu". 

 

attachicon.gifZdvihátko 2.pdf

No a právě ten kuličkový ventilek a pístek zdvihátka může mít průsak, což je normální věc. V návodu k obsluze je přeci toto možné zarachtání zmíněno.

Ten miniaturní průsak nehraje žádnou roli při rychlostech fáze stlačování hydroštelu (oleje v komůrce pod pístkem). Ve fázi odlehčení hydroštelu se komůrka shora tím ventilkem automaticky doplňuje olejem z tělesa pístku, tj. potažmo z olejového kanálku v hlavě motoru.

Tj. na množství průsaku za čas má vliv těsnost ventilku a pístku (kvalita-přesnost výroby, stáří-opotřebení), tepelně-rozměrová závislost, viskozita oleje, doba stání motoru a zda hydroštel zůstal po zastavení motoru ve fázi stlačení. Pro znovunaplnění komůrky platí to co říkal Ekkar + zase vliv viskozity oleje. Proto chování (zarachtání) je také závislé na typu a teplotě oleje.

(s řetězovým rozvodem je to technicky podobné, ale bohužel nebezpečné)

Editováno: , autor: Finley
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...