Jump to content
Lesek87

Porucha motoru pri startu 1.2 TSI - preskocene rozvody

Recommended Posts

Ozubené kolo že by servis měnil to slyším poprvé to snad ani vyměnit nejde a o výměně krytu s nálitkem zas servis nic neslyšel a to mě dvakrát měnil řetěz

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mozno v tom ozubenom kole bude zrada ze sa neda menit. Hrdlicka tvrdi ze menit sa ma. Clanok je na webe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Měnit jde jen ozubené rozvodové kolo na vačkovém hřídely.
Na klice ne - je součást klikového hřídele. Alespoň tak je to podle Etky - není jako náhradní díl ani to kolo a ani klikový hřídel., tzn.že nemají objednací číslo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mozno v tom ozubenom kole bude zrada ze sa neda menit. Hrdlicka tvrdi ze menit sa ma. Clanok je na webe.

Cituji z článku:

"Nyní již máme komplexní servisní řešení obsahující kromě jiného řetězu i odlišné řetězové kolo a upravený napínák. Pokud dnes začne někomu na libovolně starém 1.2 TSI chrastit řetěz a přijede do servisu,získá již definitivní úpravu. Neznám případ,kdy by byl s takto upraveným agregátem opět problém. Zájemců o Rapid se však problém netýká. Oni již dostávají motory TSI v poslední variantě se všemi úpravami rovnou z výroby."

Proč se namáhám, vždyť jsem ten článek vložil sem: http://forum.skodahome.cz/topic/111700-zvolavacka-12-tsi/page-36#entry1675734

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zajimave v prosinci 2012 sem dostal ještě staré řešení . Existuje někdo kdo má nová řešení s výměnou ozubeného kola ? Motor jede zatím hezky a rad bych si ho ještě užil

Edited by zbek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady se, myslím, zatím nikdo s novým kolem neobjevil. Nebo možná, že ho někdo i má, ale neví o tom - viz. třeba můj kryt (skříň) rozvodů, kde se servis nepřiznal k výměně...
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám kryt rozvodů s koncovým C a to mám rok výroby 06/2010. Když předloni měnili řetěz, tak ještě předtím zjišťovali ve Škodovce jaký kryt tam je a pak tvrdili, že se kryt měnit nemusí, že již je s nálitkem. Tož nevím od kdy a kde kryt s nálitkem dávali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mám s písmenom D. Na motore ja nálepka 23.11.2012. Všetky sučiasky maju štítky s výrobou min. 20.11.2012 a vyššie. Takže auti bolo kompletovane cca v 12 mesiaci 2012.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám kryt rozvodů s koncovým C a to mám rok výroby 06/2010. Když předloni měnili řetěz, tak ještě předtím zjišťovali ve Škodovce jaký kryt tam je a pak tvrdili, že se kryt měnit nemusí, že již je s nálitkem. Tož nevím od kdy a kde kryt s nálitkem dávali.

Hm, tak to asi nikdo nedá dohromady, kdy se tam co dávalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak dnes vyzvednuto auto ze servisu. Klasika - olej, filtr, provozní kapaliny, kontrola a čištění brzd, ... cena 2822.- Kč :)

Téma rozvody: je to prý definitivní sada, kde se řetěz nevytahává. Na dotaz, proč to tedy o víkendu řechtalo jak kobyla, pokrčili rameny a řekli, má li se něco projevit, projeví se to. Záruku mám ještě 15tis km nebo 1,5 roku. Prý je možné, že to bylo už starým olejem. Tak jsem hned řekl, nemůže-li to být benzínem v oleji. Že ne, že k němu čichali a nic necítili. :) O různých krytech rozvodů nevěděli vůbec nic. Prý je to tak, že ŠA napíší závadu a ona jim pošle přesně díly, které dané auto potřebuje. A pokud se to potká, tak ŠA platí komplet díly (celý motor) i po záruce, v rámci kulance. To chci jednou vidět.

Závěr: v podstatě mě vyfuckovali.
Edited by miland42

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,5 roku máš ještě relativně klid... Mám to vesměs podobně akorát mám nalítáno necelých 30T. Řechtá to teď každý 5. start, v minulosti už tam mám pár zápisů se stížností na starty + před 1500km měněny rozvody. Plánuji tam ještě několikrát zajít a pokud se to nezlepší tak to do nich mlátit a vyžadovat papírové zprávy. Ať je alespoň malá šance že když se něco stane po záruce, že se o to kvalitně opřu... Dá se dělat něco jiného??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžete, mě někdo vysvětlit na jakém principu má fungovat ten nálisek proti přeskočení.

 

Přeskočení nastane tehdy, když váleček řetětu "přeleze" zub řetězového kola. Jestliže nálitek obepíná těsně (s určitou vůlí samozřejmě) řetězové kolo s řetězem, tak jednoduše zabrání pohybu řetězu směrem od středu řetězky, protože se při "pokusu o přeskočení" řetěz horní částí opře o nálitek a dál už nemůže.

post-12292-0-35749000-1361554278_thumb.j

Edited by svirus
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta to ochrana nálitkem ovšem funguje jenom do té doby, než se nálitek od volného řetězu ohobluje, aniž by si toho uživatel všiml, protože zarachocení řetězu při startování je podle Škodovky normální! :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta to ochrana nálitkem ovšem funguje jenom do té doby, než se nálitek od volného řetězu ohobluje, aniž by si toho uživatel všiml, protože zarachocení řetězu při startování je podle Škodovky normální! :wallbash:

Dovolím si vyslovit hypotézu, že volný (než se natlakuje napínák) řetěz se v příčném směru pohybuje (kmitá) hlavně v místě mezi řetězkami, takže spíše to rachtání způsobuje hluk pohybu řetězu po napínácích. Ale těžko nám to výrobce potvrdí....

Edited by svirus

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tím souhlasím, ale pokaždé, když bude mít řetěz náběh na přeskočení, tak se ten nálitek o něco málo ohobluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pouze bych si dovolil upozornit na skutecnost, ze rozvody nejsou pohaneny valeckovym retezem. Je pouzit ozubeny retez. To ale nic nemeni na spravnem vysvetleni funkce nalitku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cituji :

 

Nyní již máme komplexní servisní řešení obsahující kromě jiného řetězu i odlišné řetězové kolo a upravený napínák. Pokud dnes začne někomu na libovolně starém 1.2 TSI chrastit řetěz a přijede do servisu,získá již definitivní úpravu. Neznám případ,kdy by byl s takto upraveným agregátem opět problém. Zájemců o Rapid se však problém netýká. Oni již dostávají motory TSI v poslední variantě se všemi úpravami rovnou z výroby."

 

Ale ano týká se i rapidu !!! mám ho  od minulého patku , dík tomu foru ,jsem se mrknul na čislo krytu řetězu a na konci je B čili asi bez nalitku přoti přeskočení ! nebo se pletu ? motor 1.2 TSI , nevím jak zisti kdy bylo auto vyrobeno , ale asi podle všeho 2013/8/2  možná se pletu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta veta, ze pri reklamacii sa spravi definitivna uprava su TOTALNE ZVASTY!!! Vzdy vymenia iba retaz (opravnu sadu). Este som nepocul o pripade, aby niekomu kto reklamuje chrastenie vymenili retazove kolo, vodiace listy, inovovany napinak a retaz. A nie je iste ci sa to da aj pre rocniky 2010 a viac. Presne koli tomu uz na druhu vymenu kaslem, hoci to sporadicky chrasti. Vzdy mi ponukaju iba opravnu sadu retaze a to nechcem, lebo to pomoze tak na cca 4000 km a potom sa vsetko opakuje. Alebo sa mylim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale v opravárenských sadách byl i napínák. Píšu v minulém čase, protože v Etce již tyto sady pro Fabie 1.2 TSI již nejsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...