Duben 10, 200718 r Myslím, že dobíjanie stále nie je previazané s RJ motora. To pridanie je spôsobené len tým, že alternátor kladie pri väčšom odbere väčší odpor, otáčky klesnú a RJ motora ich zase dorovná. Ešte som nepočul, že by niekomu v zime Fabia točila 1800 ot, len aby sa akumulátor dobíjal. V podstate tam ten akumulátor páve preto je, aby stíhal kryť odber pokiaľ práve nestíha alternátor. A práve preto majú autá s viacerými elektrospotrebičmi väčší akumulátor (ale aj alternátor), aby sa dali kryť tie zvýšené odbery.Inteligntnú elektroinštaláciu má napríklad až Audi A8, ktoré už zobrazuje na PP stav nabitia akumulátora a pokiaľ by bol veľmi vybitý, tak začne postupne odpájať nedôležité spotrebiče. Doslova sa to píše v návode. Pritom by stačilo len dvihnúť otáčky. Ale nerobia to tak. Zrejme ekológia nepustí a navyše ani automatická prevodovka by to nemusela dobre znášať pri zastavení na križovatke. Takže zrejme platí zásada, že sa voľnobežné otáčky nesmú príliš dvíhať. Ale tím dorovnáním volnoběhu se přece zvýši výkon alternátoru. Na druhou stranu je pravda a je to všeobecně známa věc, že třeba při jízdě v zimě ve městě se vybíjí akumulátor, neboť je zapnuto nemálo spotřebičů a motor se tak často nedostane do vyšších otáček, kde je optimální dobíjení navíc je dost často v režimu volnoběhu. Máš pravdu v tom, že přidávání otáček v závislosti na odběru proudu se nevyužívá z důvodu spotřeby paliva (ekologie), protože to by pak byla spotřeba ve městě nepřijatelná. Zajímal by mně však odběr palubní sítě při stání za standandartní podmínek (radio, světla, klimatizace) či kolik má takový např. 70A alternátor výkon ve Watech. Upraveno Duben 10, 200718 r od Lancelot
Duben 23, 200718 r Už som to kdesi počítal, tak len tak narýchlo. Pustené rádio povedzme 1,5A, ventilácia max 150W, takže bežne nech 5A, tlamené svetlá povedzme 11A, zapaľovanie 5A, brzdové svetlá 3,5A, vyhrievanie zadného skla nech 12A. Určite som kopu spotrebičov zabudol, ale takto je to spolu povedzme 38A. A pri voľnobehu dával alternátor Favoritu temer nič. Teraz je to už určite lepšie, ale tie bežné spotrebiče, čo som uviedol to stihol 70A alternátor pokryť až od cca 1800 ot.
Květen 16, 200718 r Tak proběhla návštěva servisu a po počátečních rychlých rozhodnutích jako např."vy nemáte originál autorádi hmm,to může být problém","vidim,že máte domontovaný alarm a kdo vám to dělal?-vy sám ? no, tak to je jasné" atd., mě vyměnili autobaterii za novou.Konečně tam mám dobrou baterku Bosch Silver.
Květen 16, 200718 r Nam odesla taky cca po jednom roce. Manzelka s autem jezdi kazdy den do prace a jeden den otocila klickem a nic. Nez dorazila pomoc z mistniho servisu, tak ji soused pujcil jednu slabsi baterku, aby mohla dojet do prace. Po praci jsem s tim zajel do servisu a dali mi rovnou novou baterku i se zarucakem. Uz me chteli poslat domu s novou baterkou, ale ja jsem jim vysvetlil ze potrebuji i tu stavajici, ze je zapujcena od souseda.
Květen 16, 200718 r Taky mi vymenili baterku. original jsem tam měl Vartu 44 Ah a dostal jsem novou Vartu 56 Ah
Květen 16, 200718 r Mne odišla na Fabii po 2,5 roku. Ale obávam sa, že vzhľadom na pomerne veľké kapacity dnešných akumulátorov a veľké odbery spotrebičov je pravdepodobnosť poruchy akumulátora omnoho vyššia ako kedysi.
Květen 20, 200718 r až mi vodejde, tak dostanu novou zadara, neřeším.... Já myslel,že ti i k auto z práce povedou dráty s elektrikou
Květen 20, 200718 r ne přítulkyně dělá u prodejce autopříslušenství... takže asi tak... jinak dráty mi domu vedou ale u dveří do bytu mám elektřinoměr jako každej..
Květen 20, 200718 r ne přítulkyně dělá u prodejce autopříslušenství... takže asi tak... jinak dráty mi domu vedou ale u dveří do bytu mám elektřinoměr jako každej.. No jasný,jen se točí pomaleji
Květen 21, 200718 r přestaňte držkovat, bo na Vás pošlu mého Oskara aby Vás kousnul do zadku.. No ještě abys myslel toho mého Oskara
Květen 21, 200718 r petrenka - poteším ťa, ale aj 2,0 FSI má v základnej výbave len 44 A.h. Až s narastajúcou výbavou je tam väčší akumulátor.
Květen 21, 200718 r petrenka - poteším ťa, ale aj 2,0 FSI má v základnej výbave len 44 A.h. Až s narastajúcou výbavou je tam väčší akumulátor. Moc mě to neuklidňuje,zdá se mi to málo,ale je tam taková
Květen 21, 200718 r Ja mam 1.6 FSI Ambiente a taky jsem tam měl 44 Ah baterku, ale když mi ju radio po cca. 4 dnech stání v garáži vybilo, tak mi v servise kromě přehrání nového FW Streamu dali i lepší baterku s 56Ah a na tu 44 Ah baterku civěli a kroutili hlavami, že se museli snad když montovali moje auto splést, ale o dva dny později mi volali, že v závodě v MB se nespletli, že to je tak správně ta 44 Ah baterka a že tu 56 Ah si mám nechat, že to řešit nebudou. (Stejnak ju podle mě frkli do jiného auta)
Leden 10, 200916 r mám novou OIIkde jsem zjistil,že tam daly baterji VARTA 61ah ve staré jsem měl 72ah.není to poněkud málo na 1.9 77kw tdi? ted v zimě,když je motor dost zahřátý po cca 200km atak na10 min vyplí tak nechitne jako studený. né,že by točil dlouho,ale neni to ono.to samé jsem měl u staré OII ve 140tkm sem dal novou baterku a vše OK.mám se pokoušet o výměnu baterie?
Leden 12, 200916 r Ve staré myslíš OI nebo původní baterii v OII? nezáleží jen na motorizaci, ale i na výbavě. Já mám 74 Ah v RS v plné palbě, když by do tvé 1.9 TDi dali tu samou, co by tam potom měla auta s vyšší výbavou? Btw, ty pravopisné chyby jsou síla
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.