Přejít na obsah

Je DSG blbuvzdorna? Pripadne co s ni nedelat.


ttt256

Doporučené příspěvky

Mam zanedlouho nekam jet s autem s DSG. S automaty jsem nikdy nejezdil a tak netusim jestli jsou tyto prevodovky opravdu blbuvzdorne, nebo je treba si dat na neco pozor jak v ovladani tak i ve stylu jizdy.

Navod k tomu dostanu asi sotva, tak se ptam tady. Nerad bych ji nejak znicil.

Editováno: , autor: ttt256
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to celkem v pohodě,

když auto někomu půjčím, problém bývá jedině s chybějícím pedálem spojky - v krizové situaci si snad každý reflexivně dupne na její pedál a místo toho se trefí na širší pedál brzdy...

Někdo si dává nohu pod sedačku, já už jsem si raději namontoval atrapu spojkového pedálu (už ne pro sebe, ale když auto půjčím).

 

Ta moje (s benzínem) nemá moc ráda prudké šlapání na plyn - ne, že by to nějak vadilo, ale zbytečně podřazuje (až o tři kvalty) a vytáčí motor.

Takže když si chci jízdu užít, raději řadím pádly. Klidná jízda je bez problému.

U dieslu by to asi nebylo tak hrozné, ten tolik vytáčet nejde :-)

A jinak se startuje - s brzdou místo spojky...

Brzda je potřeba i na "zařazení".

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslel spis neco takoveho, jak kdyz zapadnu ve snehu a budu chtit auto "vyhoupat" jestli se prevodovka nezkundi kdyz budu radit zpatecku a jeste trochu pojedu dopredu a podobne vylomeniny.

Mozna tu resim kraviny, ale zase lina huba hotove nestesti :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Popravdě jsem nikdy nezkusil, jak by se auto zachovalo, kdybych volící páku za jízdy přesunul do polohy R, tedy zpátečka.

Asi to někdy zkusím, ale to by chtělo zasněžené parkoviště :-)

Věřím, že to je v mechatronice ošetřeno, ale volící páka se mi tam díky dorazu před polohou S nikdy nechtěně nedostala - D řadím automaticky.

Při malých rychlostech (vyhoupávání ze sněhu) není problém, spojka se prostě pozvolna sepne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R tam za jízdy nedostaneš - je to mechanicky blokované a takovou sílu nemáš :)

 

Jinak vyhupování ze sněhu jsem nikdy nepotřeboval - jezdil jsem po silnicích a nejhorší situace byla, když jsem zajel u Tesca na parkovací místo s asi 30cm vrstvou promrzlého sněhu. Ale i to jsem vyjel s lehkým prokluzem kol... tohle bych vůbec neřešil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No teď jsem si uvědomil, že jsem měl 4x4, což je docela podstatný detail - a tady se o 4x4 nemluví, tak asi není. Navíc převážně po Praze a nehorských oblastech - tak ten můj post moc relevantní není :(

 

Můžu ale říct, že bydlet v horské oblasti, tak do čtyřkolky rozhodně jdu - je to opravdu super jízda a když není vyloženě ledovka, tak můžete jezdit vlastně úplně normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

R tam za jízdy nedostaneš - je to mechanicky blokované a takovou sílu nemáš :)

To není pravda, R jde zvolit úplně stejně jako S pro "sportovní" jízdu, tedy po stisknutí pojistky v hlavici volící páky.

Dnes jsem to na zasněženém parkovišti zkusil a není s tím žádný problém, spojka zůstane rozpojená.

Po přidání plynu (ale to jsem zkusil až při pomalé jízdě vpřed) je znát, že se spíná spojka se zařazenou zpátečkou.

 

Tohle přesně slouží pro vyhoupání ze sněhu a DSG s touto obsluhou počítá.

 

Pokud se pojistka nestiskne, jde za jízdy skutečně přepínat jen mezi D a N (jízda / netrál).

 

Dokonce jde za jízdy "zařadit" i poloha P, což jsem se dost bál, ale na sněhu jsem to risknul - přece jen je to mechanické blokování a podle návodu je to zakázáno.

Blokování se ale aktivuje až těsně před úplným zastavením auta.

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@milos_s: je pravda, že jsem o to nijak extrémně neusiloval, ale žiju opravdu v tom, že mi R řadit nešlo stejně jako nejde P (pojistka nepojistka) a že jsem musel auto prakticky zastavit - ale hádat se nemůžu, neb nemám kde zkusit a asi bych to ani neudělal.

 

Tak buď jsem to podvědomně neudělal a nebo to je v jiných koncernových značkách jinak.

 

Původní otázka zní, jestli se dá špatným řazením (přepínáním režimů) něco poku*vit - a tady mě napadá akorát při D řadit R (a nebo naopak, ale tam ty rychlosti jsou malé). Jestli to tedy fakt jde, tak např. ve 100 zařadit R a šlápnout na to znamená dost masakr pro spojku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pevně věřím, že to má elektronika DSG ošetřené, ale už to neověřím.

Přidání plynu na R bych ve větší rychlosti zkoušel jedině opatrně na prázdné silnici a sněhu - jenže ten ze silnic už i u nás zmizel...

 

Přidávám se k doporučení čtyřkolky, dnes už bych si raději koupil 4x4 než DSG - občas mě svojí logikou řazení štve.

Jenže 4x4 je jen v combi, to jsem měl skoro 2 měsíce půjčené ze škodovky a zlatý liftback, takže 4x4 asi hned tak mít nebudu.

Liftback je krásné auto a hlavně se při otevření 5. dveří (což mám automaticky) automaticky zvedá plato zavazadlového prostoru.

 

Takže je tam na rozdíl od combi hned krásný přístup...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný názor na liftback vs. combi. Někde jsem zaslechl, že O3 RS má mít volitelně 4x4, ale bylo to fakt jedna paní povídala - tak uvidíme.

 

Jinak DSG jsem se rád vozil, ale bylo to vození se - nebylo to projetí se... pohodová a pohodlná jízda, kde se člověk může za jízdy v klidu šťourat v uchu - hodně situací už zvládá výborně (proti starým automatům), ale pořád jsou chvíle, kdy řadí špatně (prodlevy, podřazování). Navíc mi prostě vadí, že nejde brzdit motorem. Pseudomanuální režim je úplně k ničemu (nechá převodové stupně jen v definovaných otáčkách a pak si stejně řadí sám) a ten úplně manuální mi zas neseděl, protože jsem byl zvyklej, že řadí sám a zapomínal jsem :)

 

Ale to už je hodně off topic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakonec z toho bude povídání o DSG :-)

S něčím souhlasím: při pohodové jízdě (s rodinou, kdy nesmím blbnout), naprosto perfektní.

V tom případě nejsou problémy ani s prodlevami, dokonce i brždění motorem je naprosto perfektní:

V automatickém režimu si při přibrždění při jízdě z kopce přiměřeně podřadí,

při dojíždění před křižovatkou postupně podřazuje,

při podřazení pádly je právě tohle situace kdy se sama nevrátí do aut. režimu (dokud se jede z kopce) a drží zvýšené otáčky pro brzdění (i když můj benzín toho moc nenabrzdí...).

 

Jenže při pokusu o sportovní jízdu to chce manuální režim a řadit pádly, příp. v ostrých zatáčkách (při přehmátnutí volantu) volící pákou.

Jinak tam rychlosti lítají jak zběsilé.

Navíc je tam problém který zmiňuješ, prodlevy při manuálním podřazování.

Dost často dost dlouhé (kolem 3 sekund) a asi dvakrát se mi v zatáčce u Turnova při sjezdu z dálnice stalo, že jsem myslel, že je po převodovce.

Snad čtvrt minuty nic, už jsem mířil ke krajnici a pak se chytla a po podřazení zabrala.

Teď mám po nějakých problémech nový firmware a tahle hrůza se zatím neopakovala.

Přitom vím, že firmware jsem tam měl nepovedený, měl jsem problémy s manuálním podřazováním v nižších otáčkách.

Teď to zatím vypadá slušně.

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chalani, mam podobnu skusenost ako vy. Tuto zimu som vsak prvy krat masakralne zapadol a snazil som sa vyhupat a bolo to dost na prd. Ak som totiz preradil z R do D, pomerne dlho trvalo, kym spojka rozopla, preradila a znovu zopla. Takze hupanim by som to vobec nenazval. Asi po 2-3 minutach laborovania som prisiel na to, ze sa da vyhupat tak, ze som dal R a iba cyklicky pridaval plyn. Nakoniec som sa vyhrabal.

 

Co mi vsak vadi na DSG je fakt, ze ked das podlahu, a vobec to nemusi byt az cez tlacidlo kick-down, vytaca motor do nepricetnosti. V pohode to toci do cerveneho, kde uz toho krutaku moc nie je.

 

Modelova situacia: idem za kamionom, mam relativne malo priestoru na predbiehanie. Nalozil som plny kotol a zrazu mi preradilo z 6 do 2, a auto viac hucalo ako slo. Ale to bolo po prvy krat. Odvtedy viem, ze nema zmysel plny kotol, staci 3/4 a ides. :D Chce to cvik. Mam inak 1.8TSI a 7°DSG. A preto mi napada, je rozdiel v spravani 7° a 6° DSG?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, proto jsem zmiňoval, že se mi s manálem vyhoupávalo líp.

Přitom nechápu tu prodlevu, podle teorie DSG by mělo jít jen o sepnutí / rozepnutí dvou různých spojek, žádné přeřazení.

 

Předjíždění s DSG je kapitola sama pro sebe.

Mám obavy, že 6° DSG se bude s benzínem (což je jedině RS) chovat podobně, ale s dieslem to snad nebude tak hrozné, tam by to z 6 na 2 podřadit nešlo :-)

Skoro vše je špatné:

- když jedu za třeba za zmíněným náklaďákem a podřadím si až před předjetím pádly, tak čekám třeba 3 sekundy na podřazení ! a do té doby motor skoro netáhne ! (blbá elektronika, asi aby se šetřily spojky)

- když si podřadím pádly v předstihu, tak obvykle než mám možnost předjet, tak se mi vrátí na automat (to je snad za 10 sekund)

- takže to chce (a to nyní často dělám) mimo město jezdit na manuál a včas si podřadit

- automatický režim skutečně zběsile a nesmyslně podřazuje a trvá mu to dlouho

- když už mám podřazeno a dám "podlahu", DSG dá vždy kickdown a jsme tam kde jsme byli

- takže to chce jet na manuál, dát plný plyn - ale jen po oblast zvýšeného odporu, než se uplatní kickdown, když jsem si měřil výkon motoru (přes VAG), je stejný jako po tvrdém sešlápnutí

  a když se dostanou otáčky na max, nezabere omezovač jako u manuálu, ale DSG krásně přeřadí

- až zmizí sníh, zkusím zda by to neřešil režim S - normálně ho nepoužívám, motor drží hodně v otáčkách, ale na předjíždění by to mohlo být ono...

 

Máte prosím někdo zkušenosti se 6° DSG v dieslu?

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja teda nevim, mam taky 1.8TSI s DSG (byt asi mnohem novejsi nez vy, pouze 2 mesice stare) a zadny problem pri predjizdeni nepozoruju. Kdyz chci nekoho predjet rychle tak na to slapnu a jede to hned a radi to tak akorat. Zadne prodlevy nemam a do cervenych otacek to teda rozhodne nejde. Rucni razeni vubec nepouzivam, neni k tomu naprosto zadny duvod. Nezaplatil jsem za automat, abych radil rucne. :)

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem souhlasím, normální ježdění je v pohodě (a pokud ne, chce to nový firmware).

Ale pokus o sportovní jízdu je něco jiného.

Přitom většinou nijak neblázním, už mi není ani 20, ani 30, ale tenhle motor má takový výkon a krouťák, že stačí menší otáčky.

Proto řadím manuálně, aspoň v menších otáčkách tolik nežere...

 

Sám jsem s otáčkami v červeném poli problémy neměl, ale s prodlevou při podřazování ano.

Záleží na okolnostech, někdy je menší, ale někdy (zrovna když tam není moc místa na předjetí :-), tak je naschvál třeba až ty tři vteřiny.

Pokud se plyn sešlápne mírně (jak píše farkihome, tak 3/4 plynu) a auto podřadí o jeden stupeň, je to v pohodě.

Ale při pořádném sešlápnutí, což nás čeká spíš v létě na suchých silnicích, jde otáčkoměr přes 4000 a přes několik kvaltů to trvá pěkně dlouho...

 

Proto se raději snažím mít na předjetí připravenou vhodnou rychlost, na otáčkoměru tak 3-4 tisíce a na plný plyn ta 1.8 vyletí jak raketa :-)

 

A řízení mě baví, takže to (skoro) ruční řazení mi určitě nevadí, naopak :-)

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po prehrati noveho firmware je to o poznanie lepsie, ovela viac vyuziva auto motor ako brzdu prostrednictvom podradovania z kopca, resp. pri dlhom stlaceni brzdy. kym mi firmware nenahrali novy (par mesiacov dozadu), spravanie sa prevodovky bolo velmi cudne. mam inak akurat menene spojky, takze mi to teraz radi hladko jak detska prdelka. :D ale problem s nadmernym vytacanim mam doteraz, teda ak nejdem na 3/4, vtedy je to ok. predtym som mal Touarega a tam to bolo o niecom uplne inom. hydrodynamicky menic je pre nas starsich prijemnejsi. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Přesně tak, proto jsem zmiňoval, že se mi s manálem vyhoupávalo líp.

Přitom nechápu tu prodlevu, podle teorie DSG by mělo jít jen o sepnutí / rozepnutí dvou různých spojek, žádné přeřazení.

Předjíždění s DSG je kapitola sama pro sebe.

Mám obavy, že 6° DSG se bude s benzínem (což je jedině RS) chovat podobně, ale s dieslem to snad nebude tak hrozné, tam by to z 6 na 2 podřadit nešlo :-)

Skoro vše je špatné:

- když jedu za třeba za zmíněným náklaďákem a podřadím si až před předjetím pádly, tak čekám třeba 3 sekundy na podřazení ! a do té doby motor skoro netáhne ! (blbá elektronika, asi aby se šetřily spojky)

- když si podřadím pádly v předstihu, tak obvykle než mám možnost předjet, tak se mi vrátí na automat (to je snad za 10 sekund)

- takže to chce (a to nyní často dělám) mimo město jezdit na manuál a včas si podřadit

- automatický režim skutečně zběsile a nesmyslně podřazuje a trvá mu to dlouho

- když už mám podřazeno a dám "podlahu", DSG dá vždy kickdown a jsme tam kde jsme byli

- takže to chce jet na manuál, dát plný plyn - ale jen po oblast zvýšeného odporu, než se uplatní kickdown, když jsem si měřil výkon motoru (přes VAG), je stejný jako po tvrdém sešlápnutí

a když se dostanou otáčky na max, nezabere omezovač jako u manuálu, ale DSG krásně přeřadí

- až zmizí sníh, zkusím zda by to neřešil režim S - normálně ho nepoužívám, motor drží hodně v otáčkách, ale na předjíždění by to mohlo být ono...

Máte prosím někdo zkušenosti se 6° DSG v dieslu?

Ja jich par mam (Octavia Combi II 2005, VW Passat 3C Variant 2007, ted OII FL 2012 ve vsech variantach 2.0 TDI, 103kW, 6st. DSG). Pravdou ale je, ze OII FL od 45 tydne 2011 ji ma lehce upravenou, alespon to tvrdi ve Skode, co je konkretne inovovano nevim, pry jiz automaticky rozpoji spojku pri stani na krizovatce, lepe podrazuje, lepe brzdi motorem, nemelo by tedy dochazet k zbytecnemu zvysenemu opotrebeni.

6st. DSG je tzv. "mokra" nalozena v cca 6l oleje, 7st. DSG je "sucha" nalozena v cca 1,5l oleji. Kazda ma trosku jine vlastnosti, nicmene nikdy jsem nezaznamenal s prodlevou pri prezazeni, vse je okamzite. Dle mych zkusenosti to pri prudkem seslapnuti plnynu (nemam padla pod volantem) podradi jen o 2 stupne dolu. Pri predjizdeni bezne pouzivam kickdown - dvakrat se rychle za sebou lehce dotknu plynoveho pedalu - podradi to o 1 stupen a dle meho narozu je to dostacujici.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

R tam za jízdy nedostaneš - je to mechanicky blokované a takovou sílu nemáš

@milos_s: je pravda, že jsem o to nijak extrémně neusiloval, ale žiju opravdu v tom, že mi R řadit nešlo stejně jako nejde P (pojistka nepojistka) a že jsem musel auto prakticky zastavit - ale hádat se nemůžu, neb nemám kde zkusit a asi bych to ani neudělal.

 

Původní otázka zní, jestli se dá špatným řazením (přepínáním režimů) něco poku*vit - a tady mě napadá akorát při D řadit R (a nebo naopak, ale tam ty rychlosti jsou malé). Jestli to tedy fakt jde, tak např. ve 100 zařadit R a šlápnout na to znamená dost masakr pro spojku?

 

 

Samozrejme, ze to jde, jak pise i Milos, jednou se me to omylem prihodilo pri razeni N z nejakeho tahleho kopce, bylo zajimave videt na Columbovi zaber ze zadni kamery za jizdy, to bylo neobvykle...Tady to opravdu mechatronika prevodovky naprosto spolehlive hlida i pres svevuli ridice, a volic po stisknuti pojistky nijak blokovany neni, ale prevodovka nereaguje.

 

P....Máte prosím někdo zkušenosti se 6° DSG v dieslu?

Ja jich par mam...

 

Take jsem pred svou 7DSG jezdil s O2 TDi 6DSG, jedine co si vzpominam, ze na pocatku s jezdeni se 7DSG (TSI) jsem si uvedomoval, ze "mokra" 6DSG mene cukala, tento problem ale vzal za sve po nejakem update FW prevodovky, to uz je dlouho.

Ty Milosovi potize moc nezaznamenavam, i kdyz mam hodne podobne auto a spolu jsem resili sveho casu jine podobne potize...

 

JJ, me teda klasicky automat take prijde lepsi, DSG je sice super, ale porad je to jen robotizovany manual. Ale obavam se, ze to jsme v silne mensine.

 

To asi zalezi, na cem se jezdi, nicmene jsem toho docela dost najezdil ve Statech na klasickych HDMkovych automatech (je to ale jiz nejakych 15 let), urcite to nebyly lepsi automaty nez DSG, to ani nahodou. Parkrat jsem se svezl s modernimi Mercedesy a Audi, ani u nich bych nerekl, ze jsou lepsi nez DSG. Ale pry Lexus ma 8HDM hodne vychytane (tedy spise jeho dodavatel, Aisin nebo BorgWarner?).

A take si myslim, ze je nesmyslne radit DSG mezi "robotizovane manualy", je to plnohodnotna automaticka prevodovka, ackoliv na jinem principu. Robotizovane manualy jsou skutecne konvencni prevodovky jen doplnene robotickym radicim mechanismem, coz DGS jiste neni...

 

Mimochodem, proc je to tady, kdyz DSG ma samozrejme svuj vlastni thread v prislusne sekci? Nemuze to admin sloucit ?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omicron: DSG je z konstrukcniho hlediska robotizovany manual, to je zcela jednoznacne. Jen je to na nem pri jizde o hodne mene poznat nez u vetsiny konkurence. Vsechny nevyhody, ktere to oproti HDN ma, jsou o hodne mene patrne, ale porad tam castecne jsou. Jinak je to ale hodne o osobnich preferencich.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...