Přejít na obsah

Garanční, servisní prohlídky.


libero

Doporučené příspěvky

Prvé čoho som si všimol, bola tá brzdovka. Pol litra je naozaj málo. Čo ja mám info, tak z každého kolesa by sa malo upustiť aspoň 2 dcl, dokonca zo zadného by bol logické upustiť aj trochu viac. Nech je to 2 dcl vpredu, 3 dcl vzadu a hneď to máme 1 liter, a to sa ešte nič neodsávalo z nádržky.

 

Čo sa týka ďalších položiek, tak ten olej je tiež poriadne predražený. Liter 5W-40-ky za 415 Kč je krádež. Menej známe značky kúpiš už za 84 Kč za liter, a Shell alebo Total v tejto viskozite je v eshopoch už od 115 Kč. Za tie prachy by si mohol chodiť na výmenu oleja 2-3x tak často a ešte aj na filtre by ti ostali peniaze.

Ďalej nechápem ten aditív chladiacej kvapaliny. Podľa kódu to je normálna G13. To ti akože dolievali 3 dcl?

Tie filtre by mohli byť tiež trochu lacnejšie. Čo sa týka sviečok, tá cena je ok. Do TSI idú drahšie, tie som doteraz nevidel lacnejšie ako za cca. 13 € za kus.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1 olej zase takova kradez neni, v solidnim eshopu, neberu ty nejlevnejsi, ho koupis bezne kolem 280 korun, ja beru treba na oleje.cz,, ja platil v porsche brno 499 za 5w30 bez dph. spis mi prijde naprosto prestrelene ceny filtru, tomu rikam kradez.

aditiv chladici kapalinyano, je to normalni doliti nemrznoucky -fridexu, mne dolivali 1dcl za 30korun..

 

Taky ber ze autorizovany servis neni nejlevnejsi eshop a z neceho zit musi, chapu, at zije z firem, ktere na to maji..

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápu proč někteří uživatelé fora nevychází ze zkušeností ostatních, takové prachy za servis bych nevyhodil, olej, filtry a svíčky mám vždy vlastní, nenechat si dolévat ostřikovače a měnit stěrače to snad každý zvládne sám, deci nemrzky dali gratis. Mám na O1 LL interval a první prohlídka byla za 1200,-, druhá s výměnou brzdovky 2300,- a u auta si vždy postojím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dekuji za reakce

Ja do toho sel svědomím,ze ta cena bude kolem 7tis.ze bude drazsi,predem jsem tam volal,jinak ve dvou dalších servisech mi rekli cenu 6-7tis.,ale na muj dotaz v predeslem prispevku nikdo nenapsal cenu,tak jsem myslel ze je to asi normalni,zas tak jsem to neresil,ale hned jak jsem prijel domu,tak jsem najel na stranky skoda-dily a vim ze se tam daji ty samy dily sehnat tak o 30%levneji a vymenil bych si je i sam,ale ja asi budu do tech 100tis.jezdit do autorizovaného servisu,kvuli nasemu slavnému retezu a kvůli pripadne kulanci,mam retez menen dvakrat,tak mu moc neverim,zatim vrci tak normalne ty dve vteřinky,mam taky strach aby se mi motor třeba nepotkal.

Jinak muj požadavek co mají vymenit nebo co dolit zadny nebyl,vse sem nechal na nich.

Jedine co me taky zaujalo je ta brzdovka,me se ten pul litru taky zda malo,asi si tak ještě zavolam co mi na to reknou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rekni jim ze podle dilenske prirucky by meli doplnit min. litr brzdovky, at ti to vysvetli proc pocitali jen pul litru... jsem zvedavej jak se ti vylzou..

jinak ten strach u Tsi chapu, na to neni co napsat...taky bych radeji priplatil za jejich olej abych mel jistotu, ze mi skodovka pripadnou kulanci zaplati

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti nevim, tohle tam je napsany

FILTR PACHOVY

S AKTIVNIM UHLIM FABIA

FABIA 2 / ROOMSTER DO 4.7.2010

Tak se omlouvám, s tím mým filtrem, kupoval jsem 6R0819653 tento http://www.cc-autodily.cz/filtr-pachovy a ne http://www.cc-autodily.cz/filtr-pachovy-fabia-2_2 to jsem spletl až tady při tom psaní. Ale cena je stejná, číslo podobné a na pohled vypadá stejně. Jen to katalogové číslo bylo 6Q0819653. Každopádně, když jsem ho objednával, tak jsem zvolil správně a je stejný co jsem měl z výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

e1 olej zase takova kradez neni, v solidnim eshopu, neberu ty nejlevnejsi, ho koupis bezne kolem 280 korun, ja beru treba na oleje.cz,, ja platil v porsche brno 499 za 5w30 bez dph. spis mi prijde naprosto prestrelene ceny filtru, tomu rikam kradez.

aditiv chladici kapalinyano, je to normalni doliti nemrznoucky -fridexu, mne dolivali 1dcl za 30korun..

 

Taky ber ze autorizovany servis neni nejlevnejsi eshop a z neceho zit musi, chapu, at zije z firem, ktere na to maji..

 

Oleje.cz je jeden z drahších eshopov, ale ani tam nestojí obyčajná 5W-40-ka 280 Kč. Za toľko sa už predávajú kvalitné 0W a lacnejšie závodné oleje. Ďalej, ty si kupoval 5W-30-ku za 604 Kč. To je tiež nenormálna pálka, ale značkové servisy sú už také (niekde chcú za liter skoro 30 €). Keď na to pomyslím len v slovenských korunách, tak už to je nenormálna cena, po prepočte na eurá (a to je teraz výhodný kurz) je to ešte horšie.

Ak by si značkový servis prihodil k bežnej trhovej cene 10% ešte nič nepoviem (aj keď pri nákupných cenách sudov by ten olej u nich mal byť ešte lacnejší), ale toto sú ceny niekedy aj o 300% percent vyššie, a to už je moc. Ja nemám problém s tým, že chcú zarobiť, problém je ten, že takýmto spôsobom. Preto si nosím do servisu vlastný olej aj filtre. Na druhú stranu ale chodím meniť každých 5-6-8-10 tisíc km (podľa toho ako a kde jazdím), takže niečo predsalen zarobia. Rozdiel je v tom, že nie sú také ľahké prachy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja kupuju tam, kde mam aspon nejakou jistotu a oleje.cz jsou v Brne, kde si to osobne vyzvednu a dle referenci je to skutecne jistota toho, ze oleje nepancuji. Koupil jsem valvoline 5w40 4l za 750 kc.

Jinak mas pravdu, ceny oleju jsou v servisu vysoko, ale mas na vyber, nemusis tam jezdit.. Tam, kde jsem mel auto ted na servisu meli akci 5w30 castrol edge za 350kc/litr vcetne DPH, ale bohuzel akce uz skoncila, jinak bych si to tam nechal nalit klidne od nich..

Ale mit tsi motor, tak si necham dat olej ze servisu klidne i za 600kc/litr, za probemy s neuznanim reklamace, pokud by to skocilo, by mi tech par stovek navic nestalo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 to ti delali v ramci prohlidky na 60 000km a po kazdych 30 000km, je v tom kontrola celeho auta, promazani dveri, zamku atd.. proste prohlidka celeho auta.

Jinak olejovy filtr za 267 kc a pylovy -kabinovy- filtr za 637 kc bez dph.. tomu rikam zlodejna..

http://www.nejlevnejsidilyskoda.cz/fabia-c34/filtr-kabinovy-fabia-6q0820367b-meyle-i4283/

Otevřel jsem ze zájmu ten tvůj odkaz a musím říci, že prodávají opravdu možná nejlevnější, ale také nejméně kvalitní, polské Vika neoplývá nijak zázračnou kvalitou, a např. filtry Filtron jsou chronicky známé tím, že "nefiltrují" !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne kupuje kamarad nemecky meyle, za nakupku z velkoobchodu... dava je do všech aut a nemel s tím problem, nikdy... viku ani filtron nekupuju.. ten odkaz byl prave na meyle. vzduchový menim po 45t km a kabinový mě vychází každej rok novej... za vzduchovej dam 250kč a za kabinovej chce stovku.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri tých filtroch je naozaj veľký cenový rozdiel v tom, že či je to originálny diel, alebo nie, a keď nie, tak kto ho vyrába. Ja osobne som doteraz okrem vzduchového (ten mám športový od K&N) dával originálne, ale naposledy som kúpil a objednal olejové filtre MANN (a tentokrát som ich už aj dostal, nie ako naposledy keď mi poslali originálne :) ). Okrem originálu, MANN a prípadne Bosch som doteraz na každú značku počul/čítal už niečo zlé, takže mne okrem tejto trojice nemôže ísť do auta nič iné (a samozrejme K&N, ale to je kapitola sama o sebe). Asi existujú aj iné dobré značky, ale nemienim s tým experimentovať, keď MANN je už takmer za polovicu ceny originálneho filtra VAG.

 

JirkaBrno: Zo začiatku som riešil aj ja, že by som si nechal dávať olej do auta v servise kvôli záruke a podobne, ale nikde nie je predpísané, že musím dávať do auta ich olej. Zároveň takto vôbec nemám pod kontrolou, že kedy a čo mi do auta nalejú. Tým myslím hlavne to, že v jednom servise dávajú 5W-30, v druhom do toho istého motora 10W-40. Tieto veci chcem mať pod kontrolou ja sám, a chcem tam mať olej podľa toho, že kde a ako jazdím, nie podľa toho, že čo spĺňa minimálne požiadavky výrobcu. Schválenia dodržím, olej donesiem do servisu vždy v originálnom a ešte neporušenom obale, takže do motora mi ho naliať musia. Ďalej, chcem vidieť toho človeka v ŠA, kto by sa v prípade poruchy motora začal vyhovárať na olej, ktorý bol menený vždy v autorizovanom servise po 12, 8, 5, 6 a 7 tisíc km. Tiež tam nedávam práve lacné oleje, doteraz som bral výhradne 0W-30 alebo 0W-40. Tu by s argumentáciou ŠA mala veľký problém. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

mám otázku ohledně servisní prohlídku u Roomstera 1.2 TSI. Vůz je cca rok a půl starý a má najeto skoro 30 tis. km. Rád bych Vás poprosil ohledně zkušeností cen servisů a co vše by se mělo měnit?! Psal jsem nyní do okolních servisů - asi 10 a čekám na jejich reakce s cenami. Vím, že u první kontroly, se cen lišila skoro až o 2 tis.

 

 

Děkuji

 

Jakub

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaBrno, preto beriem palivo väčšinou v Rakúsku. Samozrejme úplnú istotu nemám ani takto, ale aj tak dôverujem viac benzínu z rakúskeho Avanti v prvej dedine za hranicami, než ako prvej OMV ČS na slovenskej strane (ktorá mimochodom berie palivo od Slovnaftu). Riziko tu bude vždy, ale tým, že sa snažím mať čo najviac vecí pod kontrolou, snažím sa aj to riziko minimalizovať. Ak ma niekto bude chcieť ojebať, bude sa musieť viac snažiť. :-)

 

jakub.cr, prečítaj si celé toto vlákno, prípadne ďalšie, bolo to tu už veľa krát rozobrané. V krátkosti. Asi ti vymenia všetky filtre okrem palivového, výmena oleja, kontrola celého auta. Ak to v servise robia poctivo, počítaj s tým že to bude trvať aspoň 2-3 hodiny. Cena sa líši hlavne podľa toho, že koľko budú chcieť za olej, následne podľa ceny filtrov a iného materiálu a až nakoniec bude výsledná suma závislá od hodinovej sadzby servisu (samozrejme ak sa bavíme o servisoch v jednej krajine, v jednom regióne).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Chcel by som sa poradiť ohľadne výmeny oleja.Na Fabii 1.6 tdi mám 14.200km,auto má 16 mesiacov.Palubný p. mi odrátava počet km do 30.000 a počet dní do dvoch rokov.Jazdím krátke trasy a málo, pôvodný olej by som chcel vymeniť už predčasne.Kúpil som 5l Castrol 5W30 a orig. olejový filter (42€).U predajcu kde som auto kúpil som s vlastným olejom nepochodil a ešte máme tu SEAT kde mi tiež neakceptovali "vlastné súčiastky".Nemám žiadnu chuť platiť im za liter oleja 22,50€ to je proste zlodejina.Otázka znie: Vymením si olej  aj s filtrom sám a čo keď podľa počtu štartov ma vyzve palubný poč. na výmenu oleja povedzme za dva mesiace.Auto je ešte v záruke,olej už budem mať vymenený a na palube bude svietiť výzva na servis.Čo by Ste poradili ako obísť predraženú výmenu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale po dvoch rokoch mi už záruka vyprší,to už nebudem musieť chodiť k nim nie?Ide o to že čo keď sa povedzme pokazí teraz poviem len príklad el,sťahovanie okien a ja ho budem chcieť opraviť v rámci záruky zoberiem auto do servisu (olej mám už v tom čase vymenený) a bude tam svietiť výzva na výmenu oleja?Oni mi ho budú chcieť za každú cenu vymeniť... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

icosom, ak pôjdeš do NZ do PIA, tam by s vlastným olejom nemal byť problém. Mne tam raz vlastný olej dali, ale je pravda, že kupoval som u nich auto, a bola to dohodnutá 1 bezplatná výmena oleja a filtrov ešte pri kúpe auta (filtre na ich náklady). Ďalší háčik je to, že vo všetkých pobočkách PIA ti zoberú auto dozadu a nie že nemôžeš byť pri aute, ale do dielne ani nevidíš, dokonca ani nevieš, kde presne tvoje auto je. Takže aj keď som tam doniesol vlastný olej, mohli tam naliať ich vlastný. Žiaľ toto už spätne nikdy nezistím, ale viem, že olej vymenili, len neviem za aký. Pochybnosti mám hlavne kvôli tomu, že mi mali vrátiť 0,1 l oleja a nevrátili ho. Po mojej otázke som dostal odpoveď, že tam vraj naliali celé 4 litre. Tak do dnes neviem, ale už ani neriešim.
Ak by si ešte bol ochotný kúsok z DS cestovať, tak zájdi do Vojtechoviec (AUTOBORS), tam ti vlastný olej určite nalejú, dokonca môžeš byť aj pri aute. Práve zajtra ráno ku nim idem a bude sa okrem zadného nárazníku meniť aj olej. Samozrejme beriem vlastný. Je to pre teba trocha od ruky, ale pri tvojej spotrebe naftových výparov to nemusíš moc riešiť. :D
Ak ideš máš cestu niekedy priamo do Bratislavy, tak ďalší autorizovaný servis je v Šamoríne, a ešte jeden v Dunajskej Lužnej. V Šamoríne som nebol, ale v Dunajskej Lužnej som menil olej prvý krát pri 12 tisíc km a tiež nebol problém s vlastným olejom. Ceny normálne, na prácu mechanikov sa môžeš pozerať cez okno. Keď voláš do servisov, treba im hlavne vysvetliť, že chceš ísť IBA na výmenu oleja, tj. chceš od nich iba túto 15-30 min prácu nadrámec bežného servisného intervalu. Všimol som si, že majú stále tendenciu myslieť na servisnú prehliadku a potom počítajú s tým, že to sú minimálne 2 hodiny a samozrejme potom ťa objednajú o týždeň, alebo rovno o mesiac.

 

Inak máš ešte možnosť spraviť výmenu oleja tak, že ju spravíš neoficiálne mimo autorizovanej siete a nebudú ti nulovať počítadlo, následne olej vymeníš najneskôr o 8 mesiacov, ako keby si išiel na prvú výmenu oleja. Pre teba háčikom bude asi to, že za ten čas budeš mať iba okolo 21-22 tisíc km a nebudeš chcieť olej po 7 tisíc vypustiť. Môžeš im povedať, aby ten olej tam nechali lebo si ho medzitým inde vymenil, ale potom môžeš zabudnúť na prípadnú kulančnú opravu po záruke. Ak chceš mať šancu na nejakú kulanciu a zároveň nechceš o 8 mesiacov a po 7 tisíc km dať zase nový olej, tak budeš musieť ísť teraz okrem výmeny oleja aj na veľkú servisnú prehliadku. Škoda, že ťa výmena oleja nenapadla skôr, presne keď malo auto presne rok. Mohol si to efektívne rozdeliť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to sem někdy myslím dával, vyjádření Škody Auto k donesenému materiálu, moje otázka směřovala na záruku mobility (auto už po záruce), ale s normální zárukou by to mohlo být podobné:

 

Otázka:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat, jak je to se zárukou mobility, pokud si člověk doveze do autorizovaného servisu originální díly, tzn. originální škoda filtry, svíčky, olej Castrol apod. a nechá si je v servise v rámci servisní prohlídky vyměnit. Prodlouží mu servis v takovém případě záruku mobility nebo ne?

Děkuji za odpověď

 

Odpověď:

Vážený pane xxx,

 

Děkujeme Vám za Váš e-mail. K Vašemu dotazu bychom Vám rádi sdělili, že záruku mobility autorizovaný servis prodlouží na základě řádného plnění předepsané servisní péče uvedené v Servisní knížce vozidla, resp. při provedení předepsaných servisních úkonů v rámci servisní prohlídky a dodržení předepsaných intervalů. Pokud si do servisu donesete vlastní originální díly Škoda, které budou v neporušeném originálním balení (ideálně s kupním dokladem) a budou určeny pro daný typ a motorizaci vozidla, servis, který provede předepsanou servisní prohlídku se všemi nezbytnými úkony, může na základě Vašeho požadavku prodloužit záruku mobility.

 

S pozdravem,

 

Ing. Jan Hendrych, PST - Technika servisních služeb, Péče o zákazníka | Customer Care ŠKODA AUTO a.s., Tř. Václava Klementa 869, 293 60 Mladá Boleslav, Czech Republic, sks.service@skoda-auto.cz, www.skoda-auto.cz

 

 

Otázka je, co myslí tím originálním olejem, ale pokud to splní požadované specifikace, tak je nesmysl, když s tím dělají takové cavyky.

Editováno: , autor: HjM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...