Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Zdravím,

 

Jen skromný dotaz. Již 3 měsíce mi stojí auto s vymlácenou baterkou (2,0TDI). Chystám se tam dát novou. A teď asi blbý dotaz. Co se může vše stát? 

To Almazek: Samozřejmě že Ti to dobíjí špatně. Zajeď do servisu, nebo ke kámošovi, kde mají zatěžovou zkoušečku na aku a altík a potvrdí se Ti to.

Určitě bych nechal altík repasovat, nebo vyměnit. A ano podezření na regulátor máš správné

To beno1: S autem se nic nestane. Ale nejdříve vyměň akumulátor a až pak zkoušej nastartovat

Díky za radu. Uvidíme tak za cca měsíc, než se trochu oteplí - jsou tam letňáky- nahodím baterku a musím to dostat z Prahy do Brna. A pak na tom začít dělat. Rozvody oleje atd. Problém je že to stojí venku a je mi toho líto. Ale teď s tím moc neudělám.

  • 6 měsíců později...

Umí někdo rozluštit datum výroby aku podle kódu C0C3070821574      532960      "AK Power    Ca/Ca"   45 Ah

Předem děkuji

 

Tvl, to je akumulátor z Felicie ne?

Buď je akumulátor v háji nebo ne, docela by mě zajímala podstata tohoto dotazu

měsíc a rok výroby bývá vyražen nahoře na jednom z pólů

 Podľa všetkého výroba závod Česká Lípa, 8.7.2003 alebo 2013, v 2. smene por.číslo 1574.

 Ad Wittmann : V servise mi jedného času tvrdili týždeň a rok. Tak neviem .:kol-60:Je v tom mierny bordel.

V aute mám 2705.

 

 

 

Upraveno od Effendi

Na jednom aku jsem datum nakonec objevil při pohledu zespoda, musel jsem ho zvednout do výšky.

Díky, také jsem hledal alespoň výrobu těch plastů, ale čisto ze všech stran. Kuchat to nebudu. Je to nově převzatej staletej služebák a dvakrát mne to vypeklo a nechci  být v podezření, že nechávám něco zapnuto nebo dokonce podstrkuju starou bat...

Moje poznámka: I nový akumulátor může vydržet méně než rok. Stačí ho několikrát po sobě nechat vybít do mrtě a je KO. Každým vybitím se razatně snižuje jeho kapacita

  • 2 měsíce později...

At nezanášim téma Dav1d "Black DSG limousine" 

ohledně AKU , mam AKU origo , je jí 5let 1měs 120 800km , slouží denně ,, na garančce ověřeno ... asi je to o péči , 1x ročně jí vemu ,otevřu ,doleju kyselinou ,dam na 24h na nízkej proud nabíjet
nic víc nic míň ;) 

ty dolejváš kyselinu?

A proč by ne. I bezúdržbovka jde dolít. A nejlepší aku jsou právě dolévací. Škoda, že už se méně vyrábějí....

neměla by se dolévat destilka?

Běžně se dolívá destilka, protože kyselina se odpařuje méně, než voda. Ale lze změřit hustoměrem při plném nabití a podle toho můžeš dolít destilku, nebo 38% sírovku ( Optimální hustota elektrolytu je 1,28 g/cm při plném nabití)

Vůbec nic se nestane (ba naopak), když doliješ 10-15% roztokem kysleniny

kyselina se neodpařuje, odpařuje se voda následkem čehož roste koncentace kyseliny. Pokud někdo elektrolyt nevylil, není důvod tam kyselinu dolévat.

Každá kapalina se odpařuje (viz chemie). Kyselina se odpařuje méně než voda (protože 98% má bod varu 330 stupňů C), viz příspěvek výše

Proto se tedy dolévá povětšinou jen voda. Nicméně lze dolít i roztok H2SO4+voda (třeba 10-15%) a dokáže to vcelku oživit starý akumulátor. Vždy je ale nutno měřit hustotu a to po nabití (hustota se mění podle stupně nabití)

Upraveno od SUP1

jenže ten odpar je vzhledem k poměrně vysoké molární hmotnosti minimální - čistá k. sírová je "olej". Kolem bodu varu se rozkládá (je ale pravda, že agresivní výpary může tvořit - v autě by byly okamžitě patrné).

Připouštím však, že zvýšení koncentrace může baterku na chvíli probrat.

 

  • 2 týdny později...

Chlapi, dnes som natrafil na toto - https://youtu.be/_5ycGND7DAs

Co si o tom myslite? Maju to teraz aktualne na Zlavomate, na jednu baterku za 10 eur. 

Ak by to bola pravda, tak to leje uz kazdy predajca do baterie spolu s kyselinou....

 

Normální desulfatace, ve většině případů to baterii na chvíli oživí, ale pochybuji, že to vyváží těch 10 éček. Předpokládám, že to není žádná spešl vodička, ale celkem obyčejný chelaton, litrovka v laboratorní čistotě se dá pořídit za cca 500,-, což vystačí na půl ulice. I tak to ale podle mě nemá cenu se s tím patlat.

 

 

 

  • 2 týdny později...

Zdravím vás.

Odišla mi baterka na Superbe 2.0 TDI, rok 2009. Mám tam ešte originál baterku od výroby auta.

Teraz by som tam chcel dať baterku Varta Silver Dynamic 85 Ah. Už ju tu odporúčalo viacej užívateľov, ale neviem či sa vojde tá baterka do toho látkového kaslíku pre baterku, alebo sa ten látkový kaslík musí odstrániť a namontovať baterku bez neho ?  Vopred ďakujem za odpoveď.  Vlado

Upraveno od Vlado 333

a jakou jsi měl před tím? Většinou je ten pytlík (narozdíl od plastového boxu) jen na jednu velikost bateriena a větší se nevejde. Dá se jezdit bez toho.

Myslím, že zrovna tuto mám, ale už si to určitě nepamatuji a auto uvidím v pátek. Jestli to nespěchá tak ti to potvrdím.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.