Přejít na obsah

Climatronic


taktik

Doporučené příspěvky

  • o 1 rok později...

Můžu poradit, jak sehnat levnější motorek klapky V71. Pokud tam máte servo BEHR jako jsem ho měl já, stačí koupit z nějakého mě neznámého důvodu výrazně levnější motorek klapky V68 a přehodit jen palec ze staré klapky V71 za ozubené kolo na servu V68. Držák klapky V71 použijete svůj původní, servo jde z něho lehce vycvaknout.

 

V68 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0819453e-servomotor-nastaveni-topeni-mahle-9701.html 

59b2be7a9d565_xl.jpg

 

V71 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8z1819453b-servomotor-nastaveni-topeni-skoda-19186.html

5579b60ed799d.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 7. 12. 2022 na 13:05, miklisek napsal:

Můžu poradit, jak sehnat levnější motorek klapky V71. Pokud tam máte servo BEHR jako jsem ho měl já, stačí koupit z nějakého mě neznámého důvodu výrazně levnější motorek klapky V68 a přehodit jen palec ze staré klapky V71 za ozubené kolo na servu V68. Držák klapky V71 použijete svůj původní, servo jde z něho lehce vycvaknout.

 

V68 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/6q0819453e-servomotor-nastaveni-topeni-mahle-9701.html 

59b2be7a9d565_xl.jpg

 

V71 https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8z1819453b-servomotor-nastaveni-topeni-skoda-19186.html

5579b60ed799d.jpg

Jak jsi dostal dolu ten ozubenej pastorek ? Nějak nejde vykoumat jak se sundává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 1. 2023 na 11:20, Černohorák napsal:

Tohle je velmi dobrý hint :D ale ještě lepší by bylo sehnat ten správnej poťák a jen ho přepájet, bohužel jsem ho hledal marně.

Sehnat se dá jeho číslo je RDC503052A

A koupit se dá.

https://cz.mouser.com/ProductDetail/Alps-Alpine/RDC503052A?qs=j%252B1pi9TdxUaVD4zRKg%252Bh9Q%3D%3D

V tejdnu zajedu do místního tv servisu možná je tam mají. Nebo ho objednají. Klapku mám v plánu opravit do náhrady. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 1. 2023 na 19:49, DoubleG napsal:

Ušetrím ti prácu a náklady. Tento poťák je síce podobný, ale odpor má 10k ohm. A ten originál je asi 4.8 alebo 5k ohm. Odkontrolované multimetrom.

 

V 28. 1. 2023 na 19:49, DoubleG napsal:

Ušetrím ti prácu a náklady. Tento poťák je síce podobný, ale odpor má 10k ohm. A ten originál je asi 4.8 alebo 5k ohm. Odkontrolované multimetrom.

No je to ale dost divný, protože výrobce dělá několik druhů, a všechny mají 10kohm. A všechny vyrábí pro automotive. 

https://tech.alpsalpine.com/e/products/category/sensor/sub/05/series/rdc50/

zkusím někde pohledat, kolik má ten poťák mít. 5K ohm může mít právě proto že je mrtvej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny, našel někdo z vás odtokovou trubku kondenzátu? Doplněno : IMG_20230624_190842.thumb.jpg.827178a91bea4c2e3c2b2b6b761355af.jpgOdtoková  trubka kondenzátu Rapid se nachází viz foto... Dnes mi vytekla voda na nohu u plynového pedálu, tak jsem hledal na stěně u trubek topení jako na Fabii2 a nic ...  Nepršelo, jen se používala klima, při čištění výparníku pod autem žádná loužička, tak předpokládám, že odtok je ucpaný, sic filtry měním kvalitní co půl roku... Díky všem za postřehy! Tom

Editováno: , autor: tomtom
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám za sebou výměnu pískajícího klimakompresoru Sanden za Denso, cca před rokem. Klima je tichá, ale ten klimakompresor ze sebe mirně rosí nějakou mastnotu (chladivo?). Stalo se to někomu? Asi mě v AS s klimou budou mít zase 😳

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Byl jsem v servisu na výměnu kompresoru a klima chladiče. Mechanik mě říkal že Rapid tedy klimakompresor nemá elekromagnetickou spojku. Že to má až Scala. Tedy že když v autě vypnu klimu tak ji nevypnu a kompresor jede dál. A někdo další na můj dotaz jak tedy dojde k vypnutí klimatizace že tam je nějaký trojcestný ventil. Se mě ta tvrzení nezdají ale nevím jak je to u rapidu dělaný. Můžete mě prosím poradit, osvětlit? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Tak po téměř 11 letech provozu auta, první větší investice. Popravdě jsem nemyslel, že budu řešit climatronik a jen doufám, že bude na pár let pokoj. Takže sporadická závada polohovací teplotní klapky V68 a závada V71 - ovládací motor tlakové klapky. V létě se mi zdálo, že auto nechladí jak má. Od podzimu se občas stalo, že topení šlo úplně naplno. Nebo to někdy půl cesty netopilo. Zjistil jsem, že stačilo zastavit, zhasnout motor, znovu nastartovat ( prostě znovu otočit klíčkem) a klapky se zase dostaly tam kam mají. Ovšem listopad a prosinec už jsem jezdil tzv. na tankistu. Všechna skla v autě se neustále mlžila. Větrák naplno a jen na sklo a odmlžil se jen proužek dole. Minulý týden jsem s tím byl v servisu, výměna obou servomotorů za originální je docela raketa, ale vzhledem k přístupu radši originál. Auto 2 dny v servisu, rozborka palubky na prvočinitele. Ale zdá se, že vše funguje jak má a nikde nic nevrže a neklepe.

20240112_130415.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...