Přejít na obsah

Motor 1.2 TSI EA111 63 kW a 77 kW


Honza9007

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Nic konkrétního k motoru 1,2 TSI 63 KW. Snad jenom to, že jsem RAPIDA koupil 29.3.2013 a od té doby mám najeto 3249 km. Zatím žádné problémy, žádné klepání, žádné kolísání otáček prostě nic sifon dva. Takže až je budu mít ty zmíněné problémy tak budu objektivní a zveřejním je zde na tomhle fóru. Zdravím všechny majitele Škody Rapid!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco málo o teplotách oleje u 1.2 TSI je také zde: http://forum.skodahome.cz/topic/93607-12-tsi-teplota-olejespotreba-oleje/?hl=%2Bteplota+%2Boleje
Svého času jsem kvůli tomu psal do ŠA, odpověď zněla, že "provozní teplota motorového oleje je 90°- 110°C" = řádně zahřátý motor. S 1.2 TSI jsem se kvůli městskému provozu tak vysoko nikdy nedostal, s 1.4 TSI max. 107°C při dálničním letu někde kolem 150-160 km/h za letního horka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škoda, žes nevychytal MaxiDOT, u toho TSI je totiž důležité právě to řádné zahřátí na provozní teplotu, což v zimě trvá dost dlouho. Když teploměr chladící kapaliny ukazuje 90°C, tak olej má většinou teprve 50°C. Možná, že se tady někdo najde, kdo překročil 110°C, ale to počítám tak někde na okruhu, nebo při nějaké hodně ostré jízdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já kupoval skladovku, tedy za o něco zajímavější cenu, ale bohužel už hotové auto. Tedy jsem se s ledasčem musel smířit, třeba že není maxík. Jo už jsem si přečetl a protože mám jen varovné modré světlo studené chlad. kapaliny které moc nevěřím, jedu kultivovaně ještě dlouho po tom co zhasne. A jak se mi teď i díky tobě potvrzuje, dělám dobře.  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při normální jízdě po městě nebo okrsky má olej 88-90 a na dálnici, když dám na tempomat 120, vyleze na 97. nejvíc jsem měl krátkodobě 101, když jsem tomu nakládal. když mám vodu na 90 v tomhle počasí, tak olej nemá ani těch 50. 85 dosáhne až kolem 10-15 km. já mám na maxíku zobrazenou trvale teplotu oleje, ostatní kraviny jako spotřeba nebo co hrajou v rádiu mě nezajímají 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No správně, když jsem se ptal mechanika od simply cleaver tak říkal, že ta zhasně cca při teplotě 40st.C. Z čehož jsem si odvodil, že toto opravdu není provozní teplota i když on tvrdil, že jak zhasne, můžu ho valit. Nyní se  potvrzuje, že jde jen o vodu a logicky pokud je venku 30st. auto je třeba rozpálené ještě víc, tak je to ohřáté na těch 40 za chvilinky. Jinými slovy nás úmyslně nechávají si huntovat auta, protože 40st. teplá voda a ještě méně st. u oleje to opravdu není provozní teplota.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

při normální jízdě po městě nebo okrsky má olej 88-90 a na dálnici, když dám na tempomat 120, vyleze na 97. nejvíc jsem měl krátkodobě 101, když jsem tomu nakládal. když mám vodu na 90 v tomhle počasí, tak olej nemá ani těch 50. 85 dosáhne až kolem 10-15 km. já mám na maxíku zobrazenou trvale teplotu oleje, ostatní kraviny jako spotřeba nebo co hrajou v rádiu mě nezajímají 

 

k cemu ti je sledovani teploty oleje potom co se zahreje na provozni teplotu? ja to tam mam pustene akorat, kdyz vyjizdim, a jakmile se dostanu teplotou nekde kolem 75°, tak uz to davam pryc a sleduju neco jinyho, treba aktualni spotrebu :)

Editováno: , autor: pusher...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já to sleduju pořád a zajímá mě, jak se ta teplota mění vzhledem k zatížení motoru a u mě kolísá v rozmezí 86-96 a taky než vypínám motor po jízdě, čekám dvě minuty a sleduju o kolik se olej během té doby ochladí. okamžitá spotřeba mě nezajímá vůbec, to je nic neříkající hodnota. po jízdě akorát přepnu na průměrnou a celkovou průměrnou. no a vzhledem k tomu, že teploměr chladící kapaliny je na palubce jen na parádu, protože bude pořád ve středu, tak jediným spolehlivým zjištěním toho, co se děje pod kapotou je právě ten teploměr oleje a při větším výkyvu to může signalizovat problém, proto to tam mám. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mne zas zajima, jak se meni ta okamzita spotreba vzhledem k zatizeni motoru a stylu jizdy. pokud by teplota oleje zacala kolisat a objevil se nejakej problem, tak verim, ze auto si pak samo rekne rozsvicenim nektere z poruchovych kontroloek. osobne jsem se s nicim takovym za tech asi 17let co jezdim nesetkal, takze pro mne osobne to nema smysl sledovat po te co uz je olej zahratej na provozni teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K teplote oleja: ja som už mal na displeji aj 116°C aj 118°C. Tých 116°C na okruhu pri vonkajšej teplote 14°C, a 118°C na okruhu pri vonkajšej teplote 29,5°C. V tom druhom prípade som čakal teploty niekde okolo 125°C, ale nestalo sa. Treba ešte dodať, že druhá trať bola pomalšia, resp. mala menej úsekov kde sa dalo ísť na plný kotol.

V oboch prípadoch bol v aute olej Mobil1 New Life 0W-40, a interval výmeny som samozrejme skrátil. Na diaľnici som mal najviac 105°C v lete, ale to už boli rýchlosti okolo 180 km/h. Pri bežnom jazdení nedosahujem ani 90°C.

Editováno: , autor: Ivan Horváth
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 4 týdny později...

Dobrý den, mám vybraného Rapida 1,2 TSI 77kW výroba 05/2013, chci se zeptat, jeslti současné Rapidy mají stále starší motory EA111 s řetězem ? Trochu mě zrazují různé zkušenosti co se píšou na internetu, opravdu nechci mít zničené auto po 60tis km :kol-32: .

 
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel Tě nepotěším a je to tak, Rapid se stále dodává s motory s řetězem. Ale nestresuj se zbytečně dopředu a užívej si radost z nového auta. Doporučuji si připlatit za prodlouženou záruku na 4 roky (já jí nemám a trochu toho lituji i když auto je v pohodě po půl roce a 10tis km). Zase na druhou stranu ten motor prošel řadou úprav ten poslední co je nyní v Rapidu a snad by to mělo být už vychytané, prozatím jsem nikde neslyšel že by u poslední verze tohoto motoru byl nějaký problém, je to ale asi i tím, že zatím ty motory nemají moc najeto, čas ukáže. Pokud ses v něm neprojel, tak se v něm projeď a zapomeneš na všechny trápení co se kultivovanosti a charakteru jízdy s tímto motorem týče, nemá chybu. I já mám pořád radost s řízení.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte co mne vždy zamrzí? Když někdo něco řekne a pak se toho všichni chytnou. Řešme současnost a ne minulost. Uvědomte si, že vývoj jde vpřed a vězte, že výrobce si nemůže dovolit vyrábět zmetky a dávat je ve velkém do nového modelu. To by se mu sakra vymstilo, a to i do hodně vzdálené budoucnosti. Pověst se dá ztratit "nato tata", ale získat si zpětnou důvěru, to trvá desítky let. Položit prodeje, odepsat model, následně napravovat reputaci, to jsou vyhozené miliardy. Vy věříte, že toto automobilka neví?

 

Můj příběh: Přijel jsem s novým Rapidem z prodejny a postavil na plac. Hned jsem slyšel: Ty máš TSIčko? Víš, že je to průser motor? Jelikož jsem znalý současnosti, tak jsem jen utrousil: Jo? A prosím Tě, v čem spočívá ten průser? Odpověď: Jezdí na olej (rozuměj - žere olej) a po každých 10-15 tis. km chrastí řetěz.

 

Hm, tak se podívejme na současnost. Kdo si koupil Rapida s 1,2 TSIčkovým motorem, tak pokud se již někomu rozsvítila oranžová kontrolka, která signalizuje - doplň olej, tak nechť to sem napíše a napíše i stav km. Kdo měnil u Rapida rozvody, tak taktéž.

 

V současné době sleduji 3 Rapidy s 1,2 TSI, které brázdí mezi Prahou a Waršavou, Prahou a Košicemi, a to již půl roku. Zatím se na nich dělá pouze běžný předepsaný servis. Podle "rádo by odborníků", by už měly spotřebovat galony oleje a desítky rozvodových řetězů. Nic takového se neděje. Takže si fakt užívejte pohody a nezabývejte se drby.

 

Stává se mi, že někdo dává rady: 63 je problémová, tak si kup 77. Hm, víte, že rozdíl mezi 1,2 TSI 63 kW a 77 kW je pouze v tom, že 77 má jiný SW?

 

A nyní jeden podstatný fakt. Motor 1,2 TSI prošel pro Rapid mnoha inovacemi a změnami. Tedy je jako celek odlišný od toho, co se dával ještě v polovině loňského roku do jiných modelů (doplnění: nechápejte jako konstrukčně zcela odlišný, ale chápejte - co do provozních vlastností). Mj., rozvody jsou zcela inovované a při instalaci této nové sady do předchozího vývojového stupně motoru se závada již neopakovala.

 

Takže si Rapidů s 1,2 TSIčkami užívejte a fakt si nenechte radost z jízdy nikým kazit !!!

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolego, odkud že čerpáš informace? O spolehlivosti motoru 1.2 TSI si něco povíme (anebo v lepším případě také ne), tak za rok. Zatím jsou to jen plky. Ve Fabii se první rok také celkem nic moc s motorem 1.2 TSI nedělo a pak to začalo. Fandím tvému nadšení a doufám, že tě a ostatní majitele tohoto motoru nepřejde. Ovšem tvrzení, že motor je jako celek odlišný od toho z poloviny loňského roku, chce podpořit pádným důkazem. Podle mě je to nesmysl - stačí se například podívat do ETKY na čísla dílů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...