Duben 9, 20196 r Nemusi se ani nijak zvlast zkouset. Auto je vyrazne vice nervozni i v primem smeru, nesedi. Protoze me asi nemine u dalsiho auta TDI jeste soucasne generace, jsem zvedav na upravenou verzi napravy.
Duben 9, 20196 r Autor Zajímavé, u mě se nic takového neprojevuje. Výrazně se vlečená náprava projevuje při průjezdu zatáčkou na nekvalitním (hrbolatém nebo rozbitém) povrchu - tam odskakuje, to OII takto citelně nedělala. Ale to je pro mě zatím jediný skutečně znatelný rozdíl k horšímu, kterého si nejde nevšimnout.
Duben 9, 20196 r Ano, presne tak. Ma to (melo u meho kusu) prave souvislost i s nerovnostmi na dalnici, byt nijak zasadnimi. Pak bylo auto neklidne. Ted s plynem je rozdil i v hmotnosti nad napravou, pocitove predevsim to auto drzi smer bez drobnych vykyvu a odskakovani.
Duben 9, 20196 r Autor No, je pravda, že třeba D1 není zrovna synonymem kvalitního rovného povrchu, ale nemám ten pocit, že zrovna tam by mně to nějak znatelně v zatáčkách odskakovalo, prostě to jen na tom betonu drncá, stejně tak, jako u mé předchozí OII. A zrovna dálnici jsem ani neměl na mysli. Navíc Tomina87 píše cosi o prudkých pohybech v dálniční rychlosti, tak s tím zatím žádnou zkušenost nemám. Možná, že každý MR a hlavně každá motorizace má jiné tlumiče/pružiny a proto se to projevuje jinak.
Duben 11, 20196 r Ad dálnice - tam se to při vyšších rychlostech pozná naprosto dokonale..stačí ve 130kmh zatřást volantem a sledovat ve zpětném zrcátku pohyby celé zádi.. u O2 naprosto v pořádku, sedí perfektně, ovšem O3 se rozvlní a v případě krizovky to vždycky zachraňuje ESP. A k té dálnici, někde na 32 kilometru směrem na Prahu za MOLkou máte docela ostrou zatáčku, kterou když říznete ve 130, cítíte obrovský rozdíl v těch dvou nápravách. Samozřejmě, rychlé průjezdy zatáčkou, rozbité silnice a zvlášť kočičí hlavy jsou u O3 prostě pocitově jiné. Nechci psát vyloženě horší, ale s O2 se mi jezdí příjemněji..
Duben 11, 20196 r Mám multilink jak na O3FL, a měl předtím i na O2FL, a tebou popsané chování u O3FL nepozoruji. Předpokládám tedy správně, že srovnáváš O2 multilink s O3 klikou? Před O2 jsem měl i O2 O1 s klikou, u té bylo odskakování na nerovnostech celkem známé, tehdy se tady o tom napsalo dost a dost... To je ale už cca 13-15 let... Upraveno Duben 11, 20196 r od omicron
Duben 11, 20196 r Tak si tu zas přestaneme honit trika, kdo toho víc ví, jelikož omicron psal svá auta posloupně, tak je jasné, že myslel O1...
Duben 11, 20196 r Ten multilink O3 a dalších podobných osobních aut není dělaný ani na rallye ani na drift a speed races. Proto je klika v této kategorii asi pevnější. To je koneckonců i důvod, že klika odskakuje více než multilink Má ale méně čepů, spojů a tenkých ramen. Samozřejmě multilink lépe kopíruje povrch, nerovnosti jsou mnohem méně přenášeny z kola na kolo, většina nárazu jde do soustavy jen toho konkrétního kola. Taky je při srovnání třeba uvažovat rozdíl v tvrdosti pružin a charakteristice tlumičů. No a nakonec i možných typů nerovnosti dle zátěže na celou nápravu je mnoho. Upraveno Duben 11, 20196 r od Petran
Duben 11, 20196 r Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl.
Duben 11, 20196 r před 1 hodinou, ka_r_los napsal: Tak si tu zas přestaneme honit trika, kdo toho víc ví, jelikož omicron psal svá auta posloupně, tak je jasné, že myslel O1... Je to tak, měl sem těch Oktávek více ? Měl jsem na mysli O1, a napsal v rychlosti O2, protože ty jsem měl také 2. Opraveno. Je pravdou, že ML je asi na údržbu náročnější než klika, u obou O2jek jsem dělal kontroly geometrie asi častěji, jak u O1.
Duben 12, 20196 r Na druhou stranu ta náprava pomáhá bezpečnosti silničního provozu . Protože když od auta chcete něco víc než plynulou predpisovou jízdu za pár minut vás to auta tak nakrkne že hezky zvolnite a pojede krásně hezky pomalu. Protože jinak to je jak mít sex s 90 kilovou padesátku nevíte jestli se máte smát nebo brečet ze zoufalství.
Duben 14, 20196 r V 11. 4. 2019 na 14:10, bojler napsal: Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl. Jezdil sem 150T km s pred FL 1,6 tdi combi, manual. Ted 20T s FL 2,0 tdi combi DSG. Rozdil v chovani podvozku neprozoruju zadnej.
Duben 14, 20196 r On reagoval na toto: V 11. 4. 2019 na 14:10, bojler napsal: Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl. Před a po FLdošlo ke změnám v podvozku a dotaz byl, zda to k něčemu je.
Duben 16, 20196 r Ty jo, teď koukám, že k podvozku na Oktávii III je tu celé téma. No tak nebudu sem asi kopírovat své zkušenosti (nebo mám?). Oktávii II jsem měla 9 let a najezdila s ní hodně, ale už je to 6 let zpátky a nějak si to v hlavě nedokážu přímo porovnat ty podvozky, ale tím, že mne to v hlavě speciálně neutkvělo, tak byl asi slušný, ničím ale nevynikal (po předchozí zkušenosti se strašným podvozkem na Fábii I to byla rozhodně velká změna k pozitivnímu). Jaký je podvozek nové Oktávky jsem popsala v tématu ke své oktávce. Ale nejsem běžný řidič uživatel, takže jsem na to velmi citlivá. Ale co jsem se krátce začetla, tak nejsem sama, kdo to vnímá takto. To jsem ráda. ?
Červenec 28, 20196 r Rozdíl mezi víceprvkem O3 1.8TSI a torzkou O3FL 1.5TSI nepozoruju skoro žádný. Hlučnost podvozku podobná, O3FL je naladěním podvozku subjektivně trošku pohodlnější. Průměrnému zákazníkovi bude typ nápravy z pohledu jízdy zcela lhostejný. Naopak po zkušenostech s náklady na servis víceprvku u O2 bude bezúdržbová torzka u O3 nakonec možná oblíbené řešení.
Červenec 28, 20196 r @j57 O kolik ten servis je levnější? Po kolika km tak průměrně potřebuje údržbu o proti vlečný? Za mě nesouhlasím. Asi nejsem průměrný pilot / lidl a domů . Je to prostý vlečná je prostě levnější a lehčí nikdy nebude v žádným jiným parametru lepší. Každý kdo má aspoň trochu rád řízení a nejezdí opravdu předpisove rozdíl jednoznačně pozná i ženská. Jestli to má majitel jen z bodu A do budu B na to nadávat nebude protože to je lepší než jezdit autobusem nebo jinou hromadnou dopravou atd. Upraveno Červenec 28, 20196 r od Joker 85
Červenec 28, 20196 r Pokud máš smůlu, tak část dílů víceprvku měníš při každý geometrii, protože to zarezne a nedá se s tím hnout. Ostatně už nutnost geometrie zadní nápravy představuje náklad, který u kliky není.
Červenec 28, 20196 r před 3 hodinami, Joker 85 napsal: Je to prostý vlečná je prostě levnější a lehčí nikdy nebude v žádným jiným parametru lepší. Každý kdo má aspoň trochu rád řízení a nejezdí opravdu předpisove rozdíl jednoznačně pozná i ženská. Jestli to má majitel jen z bodu A do budu B na to nadávat nebude protože to je lepší než jezdit autobusem nebo jinou hromadnou dopravou atd. No vidíte a jednomu profesionálnímu řidiči při jízdě na hranici možností auta u O3 naladěním více vyhovovala torzka. https://autozurnal.ta3.com/rely-legenda-igor-drotar-hodnoti-zadne-napravy-octavie-odomknute Ale možná mu jenom zapomněli vysvětlit, že neumí řídit ?.
Červenec 28, 20196 r Zaplacený . Jediný mezi 100, dalšími. Směšný Upraveno Červenec 28, 20196 r od Joker 85
Červenec 28, 20196 r před 21 minutami, Wittmann napsal: Pokud máš smůlu, tak část dílů víceprvku měníš při každý geometrii, protože to zarezne a nedá se s tím hnout. Ostatně už nutnost geometrie zadní nápravy představuje náklad, který u kliky není. A když smůlu nemám? Pořád mi nikdo neodpověděl cenový rozdíl při běžném používání za cca 5let 100 tisíc km (20tis km/rok).
Červenec 28, 20196 r Tak předpokládám, že jako nadprůměrný řidič si budeš umět dohledat cenu geometrie a že budeš vědět, jak často se má dělat. A ta smůla (která u O2 nastávala snad vždy pokud se geo nedělal déle než čtžyři roky) je dle zareznutí + 5-6 tis. navíc. Není to nic likvidačního, ale když to nastane, tak to člověka otráví. Otázkou tedy je, zda nepatrné zlepšení ne zcela dokonalých jízdních vlastností O3 víceprvkem to je schopné vykompenzovat. Dost mi to připomíná vášnivé diskuse o kdysi nové vlečné nápravě na Škodě 120 - ano byla o něco lepší kyvadlová, ale dnes víme, že obě stály za prd. Jen jedna o trochu míň...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.