Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Nemusi se ani nijak zvlast zkouset. Auto je vyrazne vice nervozni i v primem smeru, nesedi. Protoze me asi nemine u dalsiho auta TDI jeste soucasne generace, jsem zvedav na upravenou verzi napravy.

Vloženo

Zajímavé, u mě se nic takového neprojevuje. Výrazně se vlečená náprava projevuje při průjezdu zatáčkou na nekvalitním (hrbolatém nebo rozbitém) povrchu - tam odskakuje, to OII takto citelně nedělala. Ale to je pro mě zatím jediný skutečně znatelný rozdíl k horšímu, kterého si nejde nevšimnout.

Vloženo

Ano, presne tak. Ma to (melo u meho kusu) prave souvislost i s nerovnostmi na dalnici, byt nijak zasadnimi. Pak bylo auto neklidne. Ted s plynem je rozdil i v hmotnosti nad napravou,  pocitove predevsim to auto drzi smer bez drobnych vykyvu a odskakovani.

Vloženo

No, je pravda, že třeba D1 není zrovna synonymem kvalitního rovného povrchu, ale nemám ten pocit, že zrovna tam by mně to nějak znatelně v zatáčkách odskakovalo, prostě to jen na tom betonu drncá, stejně tak, jako u mé předchozí OII. A zrovna dálnici jsem ani neměl na mysli. Navíc Tomina87 píše cosi o prudkých pohybech v dálniční rychlosti, tak s tím zatím žádnou zkušenost nemám. Možná, že každý MR a hlavně každá motorizace má jiné tlumiče/pružiny a proto se to projevuje jinak.

Vloženo

Ad dálnice - tam se to při vyšších rychlostech pozná naprosto dokonale..stačí ve 130kmh zatřást volantem a sledovat ve zpětném zrcátku pohyby celé zádi.. u O2 naprosto v pořádku, sedí perfektně, ovšem O3 se rozvlní a v případě krizovky to vždycky zachraňuje ESP.

A k té dálnici, někde na 32 kilometru směrem na Prahu za MOLkou máte docela ostrou zatáčku, kterou když říznete ve 130, cítíte obrovský rozdíl v těch dvou nápravách.

 

Samozřejmě, rychlé průjezdy zatáčkou, rozbité silnice a zvlášť kočičí hlavy jsou u O3 prostě pocitově jiné. Nechci psát vyloženě horší, ale s O2 se mi jezdí příjemněji..

Vloženo (editace)

Mám multilink jak na O3FL, a měl předtím i na O2FL, a tebou popsané chování u O3FL nepozoruji. Předpokládám tedy správně, že srovnáváš O2 multilink s O3 klikou?

Před O2 jsem měl i O2 O1 s klikou, u té bylo odskakování na nerovnostech celkem známé, tehdy se tady o tom napsalo dost a dost... To je ale už cca 13-15 let...

Editováno: , autor: omicron
Vloženo (editace)

Ten multilink O3 a dalších podobných osobních aut není dělaný ani na rallye ani na drift a speed races. Proto je klika v této kategorii asi pevnější. To je koneckonců i důvod, že klika odskakuje více než multilink Má ale méně čepů, spojů a tenkých ramen.

Samozřejmě multilink lépe kopíruje povrch, nerovnosti jsou mnohem méně přenášeny z kola na kolo, většina nárazu jde do soustavy jen toho konkrétního kola.

Taky je při srovnání třeba uvažovat rozdíl v tvrdosti pružin a charakteristice tlumičů.

No a nakonec i možných typů nerovnosti dle zátěže na celou nápravu je mnoho.

Editováno: , autor: Petran
Vloženo

Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl.

Vloženo
před 1 hodinou, ka_r_los napsal:

Tak si tu zas přestaneme honit trika, kdo toho víc ví, jelikož omicron psal svá auta posloupně, tak je jasné, že myslel O1...

Je to tak, měl sem těch Oktávek více ? Měl jsem na mysli O1, a napsal v rychlosti O2, protože ty jsem měl také 2. Opraveno.

Je pravdou, že ML je asi na údržbu náročnější než klika, u obou O2jek jsem dělal kontroly geometrie asi častěji, jak u O1.

Vloženo

Na druhou stranu ta náprava pomáhá bezpečnosti silničního provozu :scooter:

Protože když od auta chcete něco víc než plynulou predpisovou jízdu za pár minut vás to auta tak nakrkne že hezky zvolnite a pojede krásně hezky pomalu. 

Protože jinak to je jak mít sex s 90 kilovou padesátku nevíte jestli se máte smát nebo brečet ze zoufalství. 

Vloženo
V 11. 4. 2019 na 14:10, bojler napsal:

Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl.

Jezdil sem 150T km s pred FL 1,6 tdi combi, manual. Ted 20T s FL 2,0 tdi combi DSG. Rozdil v chovani podvozku neprozoruju zadnej. 

Vloženo

On reagoval na toto:

V 11. 4. 2019 na 14:10, bojler napsal:

Je tady někdo, kdo měl před FL a po FL O3 s vlečenou nápravou? Je jiný rozchod, hydraulické silentbloky, tlumiče a tuším i stabilizátory. To by mohl být hodně velký rozdíl.

 

Před a po FLdošlo ke změnám v podvozku a dotaz byl, zda to k něčemu je.

Vloženo

Ty jo, teď koukám, že k podvozku na Oktávii III je tu celé téma. No tak nebudu sem asi kopírovat své zkušenosti (nebo mám?). Oktávii II jsem měla 9 let a najezdila s ní hodně, ale už je to 6 let zpátky a nějak si to v hlavě nedokážu přímo porovnat ty podvozky, ale tím, že mne to v hlavě speciálně neutkvělo, tak byl asi slušný, ničím ale nevynikal (po předchozí zkušenosti se strašným podvozkem na Fábii I to byla rozhodně velká změna k pozitivnímu). Jaký je podvozek nové Oktávky jsem popsala v tématu ke své oktávce. Ale nejsem běžný řidič uživatel, takže jsem na to velmi citlivá. Ale co jsem se krátce začetla, tak nejsem sama, kdo to vnímá takto. To jsem ráda. ?

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Rozdíl mezi víceprvkem O3 1.8TSI a torzkou O3FL 1.5TSI nepozoruju skoro žádný. Hlučnost podvozku podobná, O3FL je naladěním podvozku subjektivně trošku pohodlnější.

 

Průměrnému zákazníkovi bude typ nápravy z pohledu jízdy zcela lhostejný. Naopak po zkušenostech s náklady na servis víceprvku u O2 bude bezúdržbová torzka u O3 nakonec možná oblíbené řešení.

Vloženo (editace)

@j57 O kolik ten servis je levnější? Po kolika km tak průměrně potřebuje údržbu o proti vlečný? 

Za mě nesouhlasím. Asi nejsem průměrný pilot / lidl a domů :kol-62:

Je to prostý vlečná je prostě levnější a lehčí nikdy nebude v žádným jiným parametru lepší. 

Každý kdo má aspoň trochu rád řízení a nejezdí opravdu předpisove rozdíl jednoznačně pozná i ženská. 

Jestli to má majitel jen z bodu A do budu B na to nadávat nebude protože to je lepší než jezdit autobusem nebo jinou hromadnou dopravou atd. 

Editováno: , autor: Joker 85
Vloženo

Pokud máš smůlu, tak část dílů víceprvku měníš při každý geometrii, protože to zarezne a nedá se s tím hnout. Ostatně už nutnost geometrie zadní nápravy představuje náklad, který u kliky není.

 

Vloženo
před 3 hodinami, Joker 85 napsal:

Je to prostý vlečná je prostě levnější a lehčí nikdy nebude v žádným jiným parametru lepší. 

Každý kdo má aspoň trochu rád řízení a nejezdí opravdu předpisove rozdíl jednoznačně pozná i ženská. 

Jestli to má majitel jen z bodu A do budu B na to nadávat nebude protože to je lepší než jezdit autobusem nebo jinou hromadnou dopravou atd. 

 

No vidíte a jednomu profesionálnímu řidiči při jízdě na hranici možností auta u O3 naladěním více vyhovovala torzka.

https://autozurnal.ta3.com/rely-legenda-igor-drotar-hodnoti-zadne-napravy-octavie-odomknute

 

Ale možná mu jenom zapomněli vysvětlit, že neumí řídit ?.

Vloženo
před 21 minutami, Wittmann napsal:

Pokud máš smůlu, tak část dílů víceprvku měníš při každý geometrii, protože to zarezne a nedá se s tím hnout. Ostatně už nutnost geometrie zadní nápravy představuje náklad, který u kliky není.

 

A když smůlu nemám? Pořád mi nikdo neodpověděl cenový rozdíl při běžném používání za cca 5let 100 tisíc km (20tis km/rok). 

Vloženo

Tak předpokládám, že jako nadprůměrný řidič si budeš umět dohledat cenu geometrie a že budeš vědět, jak často se má dělat. A ta smůla (která u O2 nastávala snad vždy pokud se geo nedělal déle než čtžyři roky) je dle zareznutí + 5-6 tis. navíc. Není to nic likvidačního, ale když to nastane, tak to člověka otráví. Otázkou tedy je, zda nepatrné zlepšení ne zcela dokonalých jízdních vlastností O3 víceprvkem to je schopné vykompenzovat. Dost mi to připomíná vášnivé diskuse o kdysi nové vlečné nápravě na Škodě 120 - ano byla o něco lepší kyvadlová, ale dnes víme, že obě stály za prd. Jen jedna o trochu míň... 

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...