Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


Pawouk

Doporučené příspěvky

Dnes nasazeny Continentaly TS 860 v rozměru 205/55 R16.

První dojem mám, že jsou celkem tiché - když vzpomenu na 15" Dunlopy na OII tak přímo paráda.

Zatím je brzo na větší hodnocení, nicméně značka a typ koupena s přihlédnutím k výsledkům testů pneumatik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes přezul také na zimní a musím říct, že nejsem zklamán, ale doslova zděšen. Letní jsem měl Michelin Energy Saver, což jsou krásně tichoučké gumy, ale teď jsem nasadil gumy, se kterými jsem auto kupoval jako jeté a je to hrůza.

Mám na předku Continental Wintercontact TS860 rok staré dle DOT a vzadu nějaké Nokian WR staré čtyři roky.

A teď k tomu proč to zděšení - auto úplně neskutečně hučí. To jsem ještě nikde nezažil. Jelikož jsem měl TS860 i na předchozím autě a otec je má dosud na O1, těm asi vinu nedávám. Je možné, že ty Nokiany jsou takové hujdy, že to rozhučí celé auto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

naplnenie pneumatiky inertnym plynom (ci uz dusikom alebo nejakym mixom dusika a ineho plynu) namiesto bezneho vzduchu sice nieco stoji, no prinasa aj vyhody:

1. vzduch obsahuje 21% kyslika, ktoreho molekuly su male a lahsie unikaju cez mikropory pneumatiky, t.j. samovolne sa znizuje tlak v pneumatike a treba castejsie kontrolovat a dofukovat pneumatiky. molekuly dusika su vacsie a neunikaju cez mikropory.

2. pneumatika naplnena inertnym plynom ma teda vyrovnanejsi tlak, z toho potom plynie, ze ak mas pneumatiky spravne nahustene, mas optimalny vplyv na spotrebu paliva ako aj jazdne vlastnosti

 

za mna - radsej par eur za inertny plyn, ako kazde 2-3 tyzdne dofukovat (cas su peniaze). s inertnym plynom mam tu skusenost, ze tlak v pneumatike sa nemeni pocas dlheho obdobia a solidneho najazdu a v podstate nie je potrebne pocas celej sezony pneumaitky dofukovat (co je u mna bezne >25 tisic km za letnu sezonu)

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normalka, ze raz za mesiac skontrolujem aj tlak v pneu a to je jedno, ci mam nafukane obycajnym vzduchom, dusikom, heliom alebo cim. Kedysi bol taky boom, ze vsade v servisoch mali bomby s dusikom, ludia si to davali do kolies a zistili, ze nakoniec rozdiel nepoznaju ako bezni uzivatelia, tak 99% fuka obycajnym vzduchom. Dusik ma vyhodu, ze je menej teplovodivy ako vzduch. Navyse pri beznej kontrole tlaku a dohusteni ide do pneu opat vzduch, takze obsah dusika sa opat znizuje. 

 

Aby som nebol OT, vcera som prezul tiez na zimne (Dunlop WS5, 2254517).  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎03‎.‎11‎.‎2018 na 15:22, ji6006 napsal:

Tak už má poklice. Je to 100% lepší. :- )IMG_20181027_085523.thumb.jpg.893a364f6f5cdedf506e2bf694f99f1e.jpg

 

Taky jsem dával letos tyto poklice, protože za devět stovek není co řešit a auto by bez nich bylo jako ještě větší obluda. Je pravda, že toto jsou snad jediné, co jsou v 16" na O3 pěkné. Tak a teď zase čekat na jaro, ať už tam konečně zase můžou jít letní kola.

 

Jinak k tomu dusíku co se tu dále rozebíral. Sám jsem se na něj jednou nechal ukecat v pneuservisu a je pravda, že ta kola jsem od té doby do jejich vyzutí nepotřeboval foukat (tedy najeta 4 letní sezóny, každá cca 10 tkm (tedy dost málo, když se to tak vezme).

Tedy ano, bylo to pohodlné a vždy jsem jen při nazouvání přeměřil, že je vše stále stejné, ale kdybych za to měl platit, asi bych si to také nedal (tehdy jsem to měl zdarma tak proč to nezkusit).

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V ‎4‎.‎11‎.‎2018 na 13:14, Aleš_BX napsal:

u osobního auta nemá inertní plyn v podstatě žádný význam...u osobního auta a ještě k tomu u nízkoprofilových pneu na alektronech je to jen o jakémsi placebo dobrém pocitu a výdělku pneuservisů....

 

Peťo, byť s tebou obvykle souhlas, v tomto ne. Když pominu teorii, kde je vedle trvalého úniku vzduchu ve hře i např. vlhkost v obyčejném vzduchu (někdy i olej z kompresoru) a jeho možný vliv na kord pneumatiky, je zcela BEZ DEBAT, že celou sezonu na takovou pneu plněnou inertní směsí plynů nemusím ani šáhnout. NIKDY za cca 20-25 let (už ani nevím), kdy to používám. To je u pneu plněné běžným vzduchem zcela nepředstavitelné.

 

Takže žádné placebo ☺️ U náklaďáků to je samozřejmě úplně jasné i z hlediska životnosti gumy.

 

A za tento komfort, možná pro někoho drahý, těch pár kaček navíc nemám problém dát. K ceně auta to je zcela odpovídající...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...