Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Buď jasná nekvalita výroby nebo konstrukční vada. V prvním případě hned reklamace, v druhém zaděláno na dlouhodobý starosti, pokud do ŠA nějak nevyřeší. Tohle by se fakt nemělo dít!

Dík, z mojej strany určite budem reklamovať a som zvedavý ako sa ŠA k tomu postaví. Neviem aká bude zložitosť výmeny, ale tiež som zvedavý aká konštrukcia bude pod tým sklom a hlavne ako sa to mohlo stať.

Pod tým sklom nie je žiadna konštrukcia ani nič , je to normálne nalepené po obvode priehladnej strany okna a ide to pekne vyrezať drôtom ... v mieste od priehľadnej strany okna dole je prázdny priestor , otázka je či sa tam vie udržať voda a v takom množstve dokrútiť okno , s tých fotiek moc nevedieť chcelo by to vidieť na živo ... 

V pondelok idem do ŠA čo mi na to povedia, ale meniť budem až na jar na SK..už to nebudem riskovať, a navyše predpokladám že to nejaký čas potrvá  :kol-72: Od priehľadnej časti okna smerom dolu možno nejaký prázdny priestor je, ale úplne dolu hrana okna prilieha na nejaký plech ale v strednej časti ako je znak prilieha prakticky bez medzery a smerom do strán ako je nápis 'škoda' a 'rapid' tak tam je to úplne odškerené od plechu a medzera medzi plechom a oknom je snáď aj pol centimetra - gumové tesnenie tam nie je žiadne, takže voda sa tam teoreticky udržať môže a za jazdy po mokrej ceste je zadok auta zacákaný stále a keď k tomu i vonku mrzne tak že mi stierače primŕzajú k oknu...neviem, no

do jari to nakoniec bude ešte rovné :D 

bodaj by sa stalo podľa tvojho slova  :kol-50:

V porovnání s předchozí O2 jsem si všiml jedné věci - když člověk na O2 stáhl okýnko a pak vytáhl, tak pokud bylo tak cca maximálně půl den po dešti, tak okno vyjelo morké. To mi přijde vcelku ok..

 

ale na rapidu mi přijde, že okno vyjede po stažení mokré třeba i 2 - 3 dny po posledním dešti/sněhu... Je to normální? Nevadí mi to, ale říkám si, jakej brajgl a vlhko musí být v těch dveřích ... (auto je starý měsíc, takže ucpaný výtok ze dveří by již být neměl)....

Asi ti to jen opravdu "přijde"

JZD: 2-3 dny je opravdu dlouhá doba. U FI i RAP jsem měl a mám max. ten půl den.

MBDusan: No .. reknu to tak .. auto mam zatm mesic, jezdim s nim dennodenne ... a zatim kdykoli, kdy jsem stahoval okynko u ridice (parkovaci listky, mcdrive, apodobne) ... vzdycky vyjelo mokré ... zas tolik neprselo :)

Jj ja to mam stejne. Ani si nevzpomenu kdy vyjelo zpatky suchy. Asi nekdy v lete. Zkousel sem vypustit vodu, ale nic nevyteklo. Tak nevim...:-(

A u spolujezdce to samé?

U spolujezdce nevim. To moc nepouzivam. Kdyz si rano vzpomenu, tak to vyzkousim.

S  tím  sklem na spacebacku bych nečekal do jara,ale to dost divné.

Boční skla po vyjetí po dešti nebo umytí mi  jsou i druhý den lehce mokrá.Podle mně to dobře nestírá kvůli tomu,že je tam použitý jiný druh lišty( s tím sametem).U F1 byla jen taková gumová a stíralo to skoto do sucha.

V prosinci jsem zde uvedl příspěvek o úspěšné opravě 3. RST. Bohužel, po této opravě mi přestalo fungovat řazení 1. RST.

Situace dospěla tak daleko, že jsem byl nucen včera odeslat následující email na zákaznické centrum škodovky. Prosím o vaše komentáře, jak byste postupovali na mém místě.

 

Vážený pane .....,

na základě našeho tel. hovoru vám zasílám info k reklamaci mého auta:
RAPID AMBIT 63/1.2 TSI 5G
NH33F4
TMBAM6NH7D40....
Zakoupeno 1.7.2013, prodloužená záruka 120 tis./4roky
Stav km ke dni 1. reklamace - 33521
Servis - ........
 
Dne 20.11.2014 jsem reklamoval nepravidelné řazení přes zuby u 3. RST a tuhé řazení 1. RST.  K řazení přes zuby docházelo zcela náhodně 1x za 5-10 pokusů zařadit, obvykle z 2. na 3 RST.
Auto mi bylo vráceno s tím, že se závada neprojevila.
 
Asi po týdnu jsem závadu 3. RST reklamoval znovu a auto mi bylo znovu vráceno s tím, že byly změřeny tolerance a vše je v pořádku.
 
Další týden jsem telefonicky problém urgoval a bylo mi slíbeno, že bude do škodovky poslán dotaz, co se závadou.
 
Po dalším týdnu čekání se závada projevila naplno a při zkušební jízdě se 2 techniky bylo naznáno, že "je to tam”.
 
V průběhu opravy jsem se opatrně zeptal, zda nemohlo při řazení přes zuby dojít k nějakému následnému poškození - bylo mi odpovězeno, že ne, že by zuby měly něco vydržet.
 
Auto bylo v rámci záruky opraveno.
 
Po několika málo dnech jsem zjistil, že při pokusu o podřazení z 2. na 1. RST dojde vždy k řazení přes zuby. Tato závada se nepříjemně projevila hlavně v případě jízdy do kopce např. při dojíždění na křižovatku. 
 
Závadu jsem reklamoval a technik mi při zkušební jízdě sdělil, že to na reklamaci nevidí, a že doporučuje počkat, až bude mít stejný model na autosalonu, aby mohl porovnat chování obou aut.
To bylo těsně před svátky.
 
Minulý týden bylo referenční auto k dispozici a po zkušební jízdě se 2 techniky bylo naznáno, že "je to opět tam”.
 
Ve středu 7.1. jsem auto přistavil a až dnes dopoledne (pondělí 12.1.) mi bylo sděleno, že synchronizační kroužek je modrý, zuby opotřebované, a že záruka se neuznává.
 
Dopoledne jsem servis navštívil, technikovi  jsem sdělil své nesouhlasné stanovisko a před pár minutami (12.20) mi volal, že ve škodovce problém znovu otevřeli.
 
I přesto že věřím, že auto bude v záruce opraveno, vás nicméně žádám o opravu výměnou celé převodovky.
Obávám se totiž, že vlivem závad na 3. a 1. RST mohlo dojít k nadměrnému opotřebení dalších součástí převodovky.
 
Předem děkuji za vyřízení mého případu.

a jednoduchá otázka , šoférovať vieš?

Těžko říct. Do teď jsem si myslel, že jo. Řidičák mám nějakých 30 let. Najeto mám určitě přes 1 mil., ale to nic neznamená. Jestli je to mojí jízdou, tak si opravu rád zaplatím, ale musí mi někdo říct, co dělám špatně. Abych neplatil ještě opravu 2,4,5 a zpátečky. To už by mě asi nebavilo.

jedine tlačiť na celu prevodovku , mas nejake faktury co menili akoze predtym ? 

Požadoval bych to, tak jak píšeš

Fakturu nemám, protože to byla záruční oprava. Dnes jsem se ptal, co je nového a bylo mi odpovězeno, že objednali synchron, kolo jedničky a přesuvník. Zkusil jsem argumentovat, že pokud došlo k tepelnému namáhání (zmodrání) synchronu, musela být tepelně namáhána i hřídel, takže budu požadovat výměnu všeho, nejlépe celé převodovky. Na to mi technik odpověděl, že rozsah opravy určuje škodovka, a že jim expert ve škodovce řekl, že závada na 1.RST určitě nemůže být způsobena závadou na 3.RST, ale neví, čím tedy závada na 1.RST vznikla. Samozřejmě mě napadla další možnost (kromě mé sabotáže), tedy že to špatně poskládali při opravě 3. RST.

 

Jinak ten dotaz od suriho, zda umím jezdit, je při jednání se mnou asi škodováckým standardem.

Já - občas blbne trojka, počítám zuby

Servis - neblbne

Já - pořád blbne trojka, počítám zuby

Servis - neblbne, vše jsme měřili

Já - už to blbne pořád

Servis - blbne, spravíme to

Já - blbne jednička, počítám zuby

Servis - jedničku byste měl řadit jen v klidu

Já - jezdím 30 let a občas jedničku za jízdy prostě potřebuji zařadit a navíc v návodu se píše jen o řazení zpátečky v klidu

Servis - zkoušel jste řadit z meziplynem?

Já - za 30 let ani jednou

Servis - nesmíte řadit jedničku při vysokých rychlostech

Já - řadím jedničku když je potřeba

2. technik při zkušební jízdě, poté co se několikrát ozvalo počítání zubů - je to na opravu

Servis - mám pro vás nepříjemnou zprávu, škodovka vám záruku neuznala, synchron zmodral a zuby jsou ohoblované

Já - pussy!

Upraveno od Mike0007

Rozumím tomu dobře že máš snahu podřazovat z dvojky na jedničku a podáváš stížnost na to že jdeš přes zuby? Vzhledem k tomu že jednička nemá synchrony tak vždycky půjdeš v tomhle případě přes zuby :) Bez zubů to půjde jenom klasicky s meziplynem. Co mě paměť neklame tak si nevzpomínám na normální osobní auto co by mělo synchronizovanou jedničku. Nebo se pletu?

Upraveno od Supermarine_Spitfire

A co tahle formulace z Učební pomůcky "převodovky 02T a 002 pro FI" : Všechny dopředné rychlostní stupně jsou synchronizované. Rychlostní stupně 1 a 2 mají synchronizaci dvojnásobnou. Nebo jiná příručka 6° převodovka pro OI 4x4: Všechny dopředné rychlostní stupně i zpátečka jsou synchronizované. A dále "Převodovky 02K a 02J pro OI pro motory 1.6 MPI a 1.8 20V a 1.9 TDI": Při řazení dopředných rychlostních stupňů se uplatňuje vliv vynucené synchronizace, což umožňuje jejich pohodlnou a takřka nehlučnou změnu. Tak jak to tedy je?

Troufnu si říct, že pokud je synchron na jedničce, tak je tam z jednoho jediného důvodu, a tím je potřeba podřadit ze 2.RST. Jinak  potřebu podřadit na 1.RST mám tak 1-2 x za den pouze při velmi pomalé jízdě v kopci, kdy dvojka už auto neutáhne - mám 63kW motor. Každopádně poznám rozdíl mezi stavem před závadou a při ní. 

Synchronizovanú jednotku majú škodovky už dávno pred 1000MB ... Niektoré autá majú aj synchronizovanú spiatočku / zahraničné/ ... 

 

 

samozrejme vďaka rozdielu otáčok sa tam nemôže hádzať vo vysokej rýchlosti ale na TDI je bežné pred križovatkou hodiť jednotku a prevodovky držia ... niekde tu bude chyba , buď vadná spojka čo nevypínala ako mala , zlé radenie /čo majiteľ vylúčil/ , zle poskladaná prevodovka , bežná závada to rozhodne nie je a tie 5Q sú staré bezproblémové prevodovky , takže tlačiť na to , maximálne to zhrkoce a dostaneš novú almaru ...

Tak můj omyl. Všechny dopředné rychlosti jsou synchronizované(už od 1000MB ikdyž bez meziplynu to skoro nešlo). Já řadím po staru s meziplynem tak mi to nedošlo. Omluva za mystifikaci.

Upraveno od Supermarine_Spitfire

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.