Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Gourney,tohle všechno vím,olej dáváme zákazníkům Castrol.Těžko zákazníkovi vysvětlím,že felicia najela s horším olejem 15000 a tady by měl lepší olej měnit po 10000.To už pro něj zavání naháněním kšeftů.Prostě a jednoduše je to přes všechna pozitiva konstrukční omyl.

McMatej a ostatní,možná by stálo zato změřit u zahřátého motoru teplotu v blízkosti kanálu,jen tak,pro zajímavost.Udělal bych to sám,ale HTP už nemám a do práce momentálně nechodím.

  • 3 týdny později...

Tá teplota by ma tiež zaujímala...

Felicia bola holt robustný stroj na dnešné pomery. Ono sa fakt ťažko vysvetľuje aké sú tam konštrukčné rozdiely - týka sa to asi všetkých nových motorov. 

Kolegovi som tiež ťažko vysvetloval že ak chce svoj Rapid 1.2 TSI používať ešte dlho, tak nemá jazdiť na jeden olej tých 30000km ako to píše výrobca :-) 

Ve Světě Motorů před časem běžel seriál o škodováckých motorech, tedy i HTP. V něm psali, že definitivně byl problém podpalování ventilů vyřešen v roce 2011, a to těmito opatřeními:

1. 6V hlava zrušena, i slabší verze 44kW mají od tohoto data odolnější 12V;

2. Použit kvalitnější katalyzátor;

3. Zavedena kontrolka teploty oleje (rozumný řidič při jejím rozsvícení na dálnici zpomalí).

Z těchto opatření se dají vystopovat příčiny podpalování. 6V hlava je choulostivější (tato hlava není výrobkem ani konstrukcí Škoda MB) než 12V (ta naopak je dílem Škoda MB). Hlavní příčinou je ovšem nekvalitní katalyzátor, proto byl nahrazen kvalitnějším. Kontrolka se snaží řešit problém vysoké teploty oleje. Motory po roce výroby 2011 jsou tajným tipem na pořízení spolehlivého nízkoúdržbového motoru. Jednotlivé verze motorů dostaly i tradiční visačku skvělá volba, může být, nebrat.

Všechny 6V verze spadají do kategorie - nebrat.

12V verze (např. BME) - může být (zejména pokud má inovované rozvody).

Motory od roku 2011, zejména motor z Rapidu s kapalinou chlazenými výfukovými svody - skvělá volba. Dokonce je to jediná skvělá volba pro Rapid, 1,2TSI (řetězové rozvody) jsou - nebrat, 1,6TDI - může být.

Upraveno od veliz

1,2 MPI Rapid nemá chlazené svody,kontrolku teploty motoru mají pokud vím auta bez teploměru,s teplotou oleje to nemá nic společného,maxi dot umí teplotu oleje,někde jsem četl,že v autech s HTP ji stejně nezobrazuje.Ta příčina bude stejně jinde,než v katu.Dělal jsem jednou 6V,měla najeto 35000 a ventily byly jak sedmikrásky.První majitel,koupeno nové.

Ten míň kvalitní starší katalík trpěl na vysoký zatížení, kdy žárem ze svodů se rozpálila keramika, rozpraskala a rázový vlny v kanálech ty drobky nasály zpátky na ventily - tam nalepená keramika způsobila nejdřív nedovírání vejfuckovýho ventilu do sedla, tím i pronikání žhavejch plynů kolem talířku a jeho zhoršený chlazení protože se neopíral celou plochou okraje do sedla udělalo svoje - ventil pak nakvet jak růžička...

Přečti si,co jsem psal.To auto mělo 35000.Ten kat byl jedna z příčin,další věc byl málo kvalitní materiál ventilů.Nedaleko mám továrnu,kde je vyrábí.

Jednému susedovi sa ventily podpálili v 16000 km. Nové auto, žiadne bezhlavé šlapanie na plyn... Iné 6V vydržali 300 tisíc bez probému. 

Je to tak,měnila se technologie výroby.Samozřejmě nikdo nepřizná,že vyráběly zmetky.

Tak oni nevyráběli zmetky. Oni je vyráběli přesně podle specifikace a konstrukčního požadavku - že už ten požadavek byl ojebanej, za to výrobce nemůže.

 

Dneska je všecko řešený dodavatelsky a subdodavatelsky a sub-sub-dodavatelsky, každej jednotlivej šroubeček má klidně 3-4 alternativní dodavatele, to samý je s těma ventilama - stačilo aby byli 2 výrobci, který měli sice smlouvu na stejnou cenu, ale jeden dělal o maličko poctivější práci a netlačil náklady na krev - a ejhle, výrobky od toho druhýho sice prošly kontrolou na kvalitu i stálost parametrů, ale v provoze se prostě ukázaly jako těžce závadový.

 

A vzhledem k tomu, že zadavatel výroby komponentu je ŠA, která taky určuje kvalitativní požadavky a protože taky navíc díky masivní počítačový evidenci ta ŠA ví, do jakýho auta šly dodávky toho konkrétního dílu od konkrétního výrobce (dokážou vystopovat několik let zpátky i člověka, kterej obsluhoval stroj, na kterým se dělaly matičky a šroubky držící komponent pohromadě), tak jednoznačně je vina na straně ŠA, která zadala do výroby díl s podhodnocenýma parametrama - ten dodavatel je vyrobil přesně jak ŠA žádala, on žádný zmetky nevyprodukoval...

Ekkare,nějaký čas jsem tam makal a vím,jak to chodí.Nechci se ale hádat.Jen tolik,že po tom,co začali nakupovat kulatinu na výrobu ventilů v číně šla kvalita při zachování stejné technologie rapidně dolů.A nakupuje se už jen tam.Dřív měli i zakázku na výfukové  ventily plněné sodíkem,dneska pro některé výrobce nenavařují ani sedla stellitem.Je to samozřejmě náš zákazník,náš pán a tak jsem myslel tu výrobu zmetků.

Pochop - ZMETEK neboli podle ISO "neshodný výrobek" - myšleno neshodující se s projektem nebo požadavkem odběratele je to, co opravdu neodpovídá zakázce - i kdyby to bylo vyrobený vysloveně kravsky, pokud to tak zákazník požaduje, nelze to jako zmetek označit - PROTOŽE JE TO VYROBENÝ PŘESNĚ PODLE OBJEDNÁVKY.

 

Ale pokud ten objednavatel takto vyrobenou věc aplikuje někam, kde jsou požadavky absolutně jiný, pak je zmetek on sám...

 

Takže ne že se ve fabrice vyráběly zmetky, ale nějaký ZMETKOVÉ NECHÁVALI VYRÁBĚT A MONTOVAT AUŠUS ...

Ježiši Kriste....

Ámen !, že vás to furt  baví, HTP je už mimo hru a jak to ve skutečnosti bylo se stejně nedozvíme.

Pre mna HTP este minimalne par rokov nebude mimo hru. OK, kupit sa uz neda, ale tie moderne auta ziadne zazraky techniky nie su.

 

Ak zistime cim to je ze sa ventily podpaluju, par ludi sa tomu vyhne a ostatni aspon budu vediet ci to ide opravit na 100%

 

Nekvalitne ventily sa mi zdaju ako pravdepodobne vysvetlenie. U mna to asi tazko bolo karbonom a katik sa tiez zdal byt bez problemu.

  • 2 týdny později...

Ahojte přátelé, poprosil bych vás o radu. Mám vozidlo Škoda Fabia, rok 2005. Motor 1.2 HTP, 47 kw, 12ti ventil, najeto cca 165.000 km. Auto mi začalo při volnoběhu cukat a diagnostika hlásila chybu na 3. válci, tak jsem vyměnil svíčky a cívky. Avšak problém se nevyřešil. Až když jsem změřil tlaky na jednotlivých válcích, tak jsem naměřil: 1. válec 12 barů; 2. válec 8,65 barů a 3. válec 7,85 barů. A bylo jasno, domníval jsem se, že jsou podpálené ventily, jak je to běžné u tohoto "výjímečného" motoru. Dneska jsem motor rozebral a ventily vypadají takto (viz přiložené foto druhého válce). A rád bych znal váš názor, jestli takto vypadají ventily, které by mohly zapříčinit takovou ztrátu tlaku. Děkuju přátelé  :kol-28:

post-94970-0-12598700-1436455662_thumb.j

post-94970-0-28784500-1436455670_thumb.j

Podpálené ventily vypadají takto.

Toto ma zaujíma...

Ja som mal na 12V len jeden taký zárez vo ventile a na voľnobeh to už vibrovalo. 

Dal som čistiť klapku a EGR, skontrolovať sanie, ale stále to cukalo. 

A to aj na zvýšených 960 otáčkach.

 

Nemajú tie ventily moc veľkú vôlu vo vodítkach? ...ja teda netuším jak sa zistí

čo je ešte normálne.

  • 2 týdny později...

Tak nakonec jsem hlavu nechal opravit (viz přiložené foto) a motor teď šlape jako hodinky. Žádné cukání na volnoběh, žádné vynechávání jednoho válce. Pravděpodobně to bylo vůlí na vodítkách. Každopádně ještě nechám znovu změřit tlaky, ale už by to mělo být v normálu  :kol-31:

 

 

post-94970-0-87098700-1437393097_thumb.j

Pekne. Tak si zrejme odchytil deštrukciu ventilov ešte v zárodku. Tá vôla na vodítkach je asi častý problém, no netuším jak to vzniká. 

Ja som to mal podobné tak pred 30t km, ale jeden ventil už bol chytený. 

Vzniká to nasáváním pilin z katu při brždění motorem.Už se to tu rozebíralo nesčetněkrát.

Ano, som si vedomy :)

Urcite to bude jedna z pricin - chlapik co to opravoval hovoril jak z tych katalyzatorov casto vyklepu jemne piliny.

V mojom pripade tam teda ziadne neboli a katalyzator nemenili (pritom bol som ochotny zaplatit novy)

Dokonca hubo44 pisal ze sa podpalili aj motory bez katalyzatora, tak mi to nie je uplne jasne. 

Tak tak.

Ahoj

Nemáte představu, kolik taková oprava hlavy, co provedl Luisok stojí? Mám najeto 210000 a možná by se vyplatilo to udělat preventivně.

Malo by byt pod 10000 CZK 

Ak su dobre tlaky tak by bolo zbytocne to opravovat. Myslim ze to obvykle zacne vibrovat na volnobehu a staci to riesit potom.

Alebo pri kazdej vymene sviecok rovno premerat tlaky a mas istotu. 

  • 3 měsíce později...

Dobrý den, z vlastní zkušenosti přidávám názor, že fabie s tímto motorem vyrobené před 2011 jsou jeden velkej průser, v životě už v tom autě nechci sedět .)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.