Přejít na obsah

2.0 TDI CR - špatně se ohřívá motor


vilis1

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

mám problémy s chlazením, resp. dlouho se mi voda zahřívá a v menší zátěží klesá k cca 70. Zkusím tedy vyměnit ten termoregulátor DSG. 

 

Mám v tom docela hokej, který patří na TDI 2.0 CFHC? Nechci objednat špatný. Předpokládám, že jde o tento.


Díky za potvrzení. 

Editováno: , autor: kozelzostravy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všem,

 

díky tomuto fóru jsem zjistil závadu. Motor se velmi pomalu zahříval po okreskách olej na 65 a(při 0st) na dálnici se to pohlo až po 10km...při zvolnění tempa teplota spadla i pod 60 st ,jak vody tak oleje.

Mé auto Superb Combi 2.0 TDI 125Kw 4x4,automat r.v. 11/2013 po faceliftu. CFGB

   

   Takže jsem objednal originál nový Termoregulátor DSG za 730Kč a jelikož žádný mechanik neměl čas tak jsem se do toho pustil sám-dle rad v tomto fóru.

Nový termoregulátor jsem zkoušel pod kohoutkem s chladnou vodou a protékal jen nepatrně(dělal jsem pro porovnání s tím ,který vytáhnu z auta).

Starý termoregulátor protéká plným proudem takže trefa do černého.

  Takže co bylo potřeba ,aby to šlo vyměnit:

1.Sundání airboxu-sání komplet...cca 7 šroubků povolit,rozpojit hadice sání,aby šel box vytáhnout.

2.Odpojil jsem hadici s termoregulátorem z obou konců,abych ho mohl vklidu vyměnit mimo auto(regulátor je mezi dvěmi krátkými hadicemi,které jsou spojeny tím regulátorem) vše je zabezpečeno pružnými svorkami na ,které jsem použil sikovky-ideální-jsou dosti pevné a pruží dost.

Chladící kapaliny vyteklo jen trochu-hned jsem zacpával trubku chcuchvalcem streč folie,aby víc nevytékalo-před odpojením jsem tam nacpal hadr,aby to vyteklo do něj.Kapalinu v hadici,kterou jsem vytáhl jsem vylill

3.Vsazení Termoregulátoru mezi hadice

4.Hadici s novým Termoregulátorem jsem nasadil zpět a poté airbox zpátky nasadit a hotovo. Pral jsem se s pružnýma svorkama-jsou dost tuhé a není moc místa,ale s trocha trpělivostí to šlo dobře.

Dolil jsem kapalinu a šel to projet...po cca3km 70st. a cca 5km už 90st teplota při venkoní teplotě 1st.

 

Takže díky všem co zde zadali své postřehy

 

Franta

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ma niekto skusenost aj s manualom? Vsimol som si, ze pri stani mi pomaly zacala klesat rucicka teplomera, mozno tak o jeden-dva dieliky, kurenie na automatiku, 22°C. Pri jazde je vsetko ok, rucicka si drzi svoju poziciu. Kedze auto ma cca 350t, preventivne som vymenil termostat na motore (original vw diel). Rucicka sa chova rovnako, jedine, co som si vsimol je, ze sa mi zda, ako keby sa olej zahrieval na mierne vyssiu teplotu, cca o 5-8 stupnov viac ako so starym termostatom. Aku mate teplotu oleja pri jazde na dialnici pri 130km/h, iba sofer, vonku okolo 0°C ? So starym som mal tak ~105 stupnov, s novym za rovnakych podmienok kludne 110°C-111°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojte chalani, dotaz k teme.

 

Mam passat 2.0 TDI 125kw 4x4 dsg cfgb. Mam problem s padanim teploty ked je minus. Na aute vymeneny hlavny termostat a 2x vymeneny termostat dsg. No problem sa aj tak prejavi tym ze po prejdeni 30km auto odstavim na parkovisku a teplota 90 na budikoch aj cez zive datana na diagnostike no po chvilke zacne padat neudrzi sa. Aj teplota vody aj oleja.Co by to este mohlo byt???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim,

 

Mám takový problem, moje auto je SII 2011 2.0 TDI CR 103kw. Letosni zimu me zacalo zlobit ohrivani motoru, vymenil jsem termostat a nic, vymenil termostat DSG a doslo ke zlepseni. Rano kdyz je pod nulou, tak aby se ohrala kapalina na 90 musim mit zeslabene topeni, pri zapnuti topeni na max teplota zacne klesat. Kdyz je nad nulou tak se motor ohroje hned a hezky, v zime ne. Lonskou zimu vsechno fungovalo jak ma, tak se mi nechce verit ze je to normalni stav tohodle motoru. Dekuji za nazory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

TAK HOTOVO OPRAVENO!!!  Nakonec jsem zajel do škodovky, kde to během jednoho dne opravili za cca 3900 ,- Kč.

 

Nový termostat + tepelné čidlo. Jsem max spokojenej, klesla mi spotřeba, auto je živější a hned se ohřeje, ale hlavně dpf konečně regeneruje tak jak má jelikož konečně dostává přesně zprávu, kdy je motor ohřátý což před tím nehrozilo. 

 

Lituji všechny, co při problémech s DPF nezkontrolují čidlo a termostat, koupí nebo si nechají vyčistit DPFko a pak za 1000 km jim to dělá znova, to co před tím. Stalo se mi to taky...........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pánové potrebuji znát vás názor.

Jezdím stejnou trasu 17km dvěma vozy. Superb 125kw CBBB a Octavia 66kw TDi 1.gen r.v.98.

Cesta je cca 7km víceméně z mírného kopce, poté přijde velké stoupání a poté clenity terén.

Superb se ( venku cca 10st C) zahřívá rychleji a ve velkém stoupání se dostává na 90st, Octavia se dostane na 90st až za cca 3-4km.

Superb ale topí podstatně méně, i když se rychleji ohřívá. 

A ted dotaz. Na konci jízdy asi 1km klesam s pustenym plynem. Superbu po chvili zacina klesat raficka teploty a spadne o 2 dilky, i když se zahrál podstatně dřív. Octavia s rafickou ani nepohne.

 

Je to normální projev nebo bude problém v termostatu? Viz odkaz?

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l121111ac-termostat-kompletni-skoda-24138.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, ako u 66kW, ale na mojom CBBB ked stojim dlhsiu dobu, tak mi tiez klesne mierne rucicka teplomeru. A to mam vymeneny termostat. A bolo mi pvoedane, ze to robi "kazdy CBBB". Ak ides z kopca, cize brzdis motorom, povedal by som, ze je to normalne. Ale to je len moja skusenost.... na 1.9 BXE mi to naopak toto robil termostat, ale mam zato, ze to bol "uplne iny" motor - minimalne termostat bol iny, ked som ho vymenil, zahriatie motora bolo citelnejsie a tiez drzalo teplotu....

 

inak vymena na CBBB je celkom porod, resp zalezi, co vsetko odmontujes. Ale rozhodne si viem predstavit, ze by to islo lahsie :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě právě přijde divný to, že i kdyz se Superb zahřeje podstatně dřív a voda by před klesanim měla tudíž mít vyšší teplotu než u O1, tak stejně začne teplota klesat a u O1 nikoliv.

A to je O1 euro 2 a topí líp, což je taky divný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám Supa 2 FL 2014 2.0TDI 125kW motor CFGB a už delší dobu jsem řešil nízkou teplotu při pomalé - předpisové jízdě. Auto se buď nedohřálo ani třeba po 100Km jízdy a nebo pokud už zahřáté bylo a já najednou zvolnil tempo, teplota vody padla klidně až na 50°C. Po pročtení různých témat, včetně tohoto jsem došel k závěru, že mám taky vadný TERMOREGULÁTOR DSG  (1K0 121 113A). Dnes jsem tedy vyndal filtrbox a pod ním rozpojil hadice vedoucí k termoregulátoru. Udělal jsem test s horkou vodou, kdy jsem vyjmul teplocitlivý segment z regulátoru a ponořil jej do horké vody. Fungoval (vysouval tyčinku), ale dost mizerně. Koupil jsem tedy originál díl za cca 800Kč a vyměnil. Auto se teď zahřeje na 90°C do 5ti kilometrů cca 5ti minut a teplotu drží. 
Dá se koupit třeba tady https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0121113a-termostat-automaticke-prevodovky-skoda-22419.html
Video na YT, na kterém je dobře vidět postup výměny a správná funkce https://www.youtube.com/watch?v=YVYvlQHts9I&ab_channel=MatthiasStockinger

 

termostat.jpg

20201110_130118.jpg

termix.jpg

Editováno: , autor: jirina5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ve spolek. Tenhle týden mě bude taky čekat výměna. Chci se zeptat ohledně věcí co budu potřebovat. Nemám žádnou dílnu ani garáž, takže nářadí jen co najdu doma. Za 1. čím nejlépe ucpat nebo uškrtit trubku aby nevyteklo moc té chladící kapaliny ? Nebo když vyteče bude velký problém dolít nebo nalít celé nové ? a za 2. Zvládnu to sám nebo bude lepší ve 2 lidech ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahojte. Ja som menil TR pred 4 rokmi. (50tis km) a teraz mi opat pada teplota pri brzdeni motorom. Voda sice vystupa na  90°C pomalsie ale vidim ze ak mam nohu z plynu dolu teplota maliko pada 5,10°C . No a preco vlstne pisem. Viaceri ste ho tu menili. Kolko vam vydrzal (kupoval som origo diel zo skodovky)? Bude opat chyba v nom ci v hlavnom termostate? Da sa to dako rozlisit?

 

THX

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj borci, 

 

Na mém SUP 2 2.0 tdi CBBB mi také klesá teplota při jízdě bez plynu. Původní majitel měnil termostat, ale o tomto neví, tudíž to bude ním. Jinak je auto plně funkční. Nedávno jsem zvládl výměnu radiátoru topení, co bylo ucpané a topilo to jen u řidiče, tak snad zvládnu i toto. 

 

Může mi někdo pro jistotu napsat přesný objednací kód, nebo odkaz ? Motor CBBB.  Např na webu ML-Parts kde nakupuji, mají 2 typy - jeden otevírá při 75°C, druhý při 86°C.  Nejzašší řešení je objednat přímo ve škodovce, ale tam to bude asi hodně drahý zbytečně.  Pokud bych nebral ten originál, tak nejlépe i doporučit značku. Děkuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...