Přejít na obsah

trhanie auta


Doporučené příspěvky

Zdravím,

 

včera sa mi stala táka nepríjemná vec.

Po naštartovaní auta (Škoda Fabia 1.9TDI) som ako po každé nechal trošku zohriať aj keď boli 2°C už keď som si sadol do auta som vedel že nieje niečo v poriadku, mal som úplne zarosené sklá zvnútra. Po asi 3min som sa išiel pohnúť a auto mi začalo trhať pri nízkych otáčkach (jak keby som rýchlo pustil spojku a stále sa to opakovalo). Skúsil som 2. prevodový stupeň a to isté auto nemalo skoro žiaden ťah. Následne som zastavil a pri vyradenej rýchlosti som pridal plyn a otáčk skákali ako besné a zvuk motora bol kolísavý (podľa otáčok). 

 

Vypol som motor a znovu po asi 10min naštartoval a keď som pridal na voľnobehu plyn tak už to tak neskákalo...ale i naďalej trhalo pri jazde.

 

Keď som po zaradený rýchlosti pustil spojku a následne som pridal plyn tak to trhlo ako keby mi vynechávalo turbo že by sa zapínalo a vypínalo je to možné?

 

Ďalej som si všimol dosť silný biely dym z výfuku ale to mi robí už asi mesiac, že by to bol katalyzátor?

 

 

Auto mam odstavené na parkovisku, myslíte si že by bolo možné odísť s vozidlom do servisu cca 20km? bez toho aby sa viac nepoškodilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

zkoukni turbo, hadice k turbu nebo tak, je možné že olej z turba jde tam kam nemá a proto to kouří bíle. Třeba je jen ztuhlé a proto takhle škube/špatně chodí.

 

Pak možná vstřiky.

 

Sežeň někoho v okolí kdo má doma diagnostiku a napojte to, a ono ti to řekne co tomu je. 

Pak dej vědět :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hej už som to pozeral aj tak ďakujem to skúsim zajtra hneď zrána za svetla teraz by som to nerád riskoval, ale už som si to poobzeral detailne.

 

odpojil som tu gumenú hadicu čo ide do EGR aby som sa pozrel aspoň z jednej strany či to je zanesené ale z tej strany sa mi to nezdalo byt nejak extra špinavé, je možné že to bude len z druhej?

 

Jak som sa tak rozhliadol okolo toho EGR tak som usúdil že ta hadička čo ide na tu guľatú srandu čo je nalisovaná na tej kovovoej (spodnej) časti ventila, tak cez ňu prichádza vzduch, ktorý určuje ako je ta klapka naklonená však? tá hadička ide do EGR z N75 ventilu (teda ak to je ono). Do tej N75tky idú káble takže elektronika určuje silu prieniku vzduch a tým pádom naklonenie klapky v EGR ventile? dobre som tomu pochopil?

 

Pri nižších otáčkach je to celkom ok ale keď pridám pod 1500-1800 tak sa zapne ale tak že úplne šklbne autom a vystreli dopredu a hneď na 2500-3000rpm. spotreba stúpla o polovicu aktuálna spotreba v tom momente cca 20l keď sa zapne turbo a rozbehne sa to.

 

 

Myslíš že môžem isť na tom zajtra do práce (50km) bez toho aby sa to viac nepoškodilo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vieš čo zvuk auta sa mi nezdá byť iný...ako by som mohol zistiť čo to nebude v tom?

ak je ztuhlá regulácia turba tak auto sa správa ako som popisoval vyššie?

 

 

Môžem na tom isť zajtra do práce aby sa to viac nepoškodilo?

Ďakujem Ti Libor za rady a postrehy, vážim si to :kol-47:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tomu až tak nerozumím :D Beru to spíš jako logickou úvahou :)

zatuhlá regulace je že se lopatky nenaklánějí jak mají, tudíž jsou buď málo nebo hodně otevřené ve špatnou dobu, a tudíž auto netáhna a pak bum a jede. Ale je fakt že pak zase jde auto do nouzového režimu a přestane jet úplně.

 

Chtělo by to VAGem zjistit co to ukáže no, to je nejideálnější způsob.

 

A je pravda že spotřeba je hodně vysoká, možná ještě čidlo chladící kapaliny, to pak dá špatnou informaci a tudíž tam není ta směs co má být. Váha vzduchu to asi nebude.

Do práce, to je otázka, pokud není opravdu jak jinak jet, tak možná jo, ale velmi opatrně a velmi pomalu. Aby se to nepoškodilo ještě víc, což by byla škoda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže zatuhlá reguláciu môžeme vylúčiť... hej VAG by povedalo najhoršie je na tom to že ja aj mám VAG ale požičal som ho a kamoš mi ho ma priniesť až 2.1. a čo do vtedy to je dlha doma a do roboti musím chodiť....

 

nemám ako inak isť, budem to musieť risknúť...čo by sa mohlo ešte poškodiť? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, 

 

tak včera som sa do toho pustil a odmontoval som EGR ventil. Už som si myslel že to neodmontujem pretože na tej kovovej trubičke sa mi vydrali hrany na matke a pri zlom prístupe to bolo dosť náročne demontovať ale nakoniec pomohli blicky a išlo to (samozrejme že som ich aj vymenil).

 

Ventil bol zanesený (myslel som že bude aj viac) hlavne zo spodnej časti kde je pripojená "kovová trubka" vyčistil som ako som najviac mohol a nasadil všetko naspäť. Auto išlo ako hodinky! Dnes to ešte prevetrám po cestách či náhodou to nezačne robiť neplechu ak začne tak chyba bola inde ako v EGR. Dám vedieť. Určite to napojím na diagnostiku a všetky chyby bude opravovať keďže ma to teraz začalo nejak baviť, ,,vŕtať sa v kapote" :)

 

Do práce som s tým neišiel pretože ako som to ráno naštartoval tak sa to trápilo až moc a bolo mi ho ľúto tak som ho nechal odpočívať pred operáciou :D

 

Libor ďakujem za rady a pomoc  :kol-47: a keďže dnes je posledného tak Ti želám pekný Silvester a šťastný Nový rok 2014.

Editováno: , autor: patrik.a
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj :)

 

dnes som auto napojil na diagnostiku...síce sa v tom moc nevyznám ale...

 

Spravil som dva logy, preto sú dva lebo som nevedel aké kanály ale mal som v podvedomí 1, 3, 11, 13 čo som čítal po fórach.

Dúfam že to nevadí keď to je rozdelené. 

Nemohol som to robiť za jazdy pretože ma nepustila predlžovania, keďže nemám notebook. Takže na neutrály som turoval :)

 

1.log = kanál: 1, 13, 11

2.log = kanál: 3, 11, 13

logy.rar

 

Vo VAGu som dal aj hľadať chyby a vypísalo mi to jednu chybu. Zámerne nenapíšem akú :) ale chcel by som Vás poprosiť, Tí ktorý sa v tom vyznáte pozrite tie logy a povedzte čo to auto ,,brzdy".

 

Vopred ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem na ty logy, je lepší mít logy kanálů 3.10.11 a to na 4q od 1500 - 4000 otáček do mírného kopce. Takhle nemáš turbo v zátahu a ani nemůže podle mě nijak reagovat váha či EGR, a když tak minimálně.

 

Chtěl jsem ti sem dát můj log, ale nevím kam jsem ho uklidil :D jestli bude v týdnu čas, udělám ho a přidám ho sem  :kol-47:

 

Jakou chybu ti to hodilo? myslím číslo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vlastne 3 chyby...

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
        P0101 - 35-00 - -
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
            P1161 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Shareware Version. To Decode all DTCs
            P1144 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
 
Nedá sa s toho nič vyčítať, keďže auto stálo?
 
 
 
to libero: nemyslel som to v zlom :) ja som len chcel vedieť či sa dá vyčítať ta chyba s tých logov.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Týká se to váhy vzduchu to je jasné, tu první chybu jsem měl taky, když mi auto v létě na křižovatce zdechlo, ale vymazal jsem ji a už tam od té doby není. Zkusil bych vyměnit váhu vzduchu, půjčit od někoho, někde tady je i návod jak na to, plus jak ji naučit správně hodnoty. Ještě bych se podíval na kabeláž, jestli není nějak porušena

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

snímač teploty v sacom potrubí to nemôže byť? ten som ešte nekontroloval. Mal by byť niekde pod ľavým svetlom ktoré sa asu bude musieť čelé demontovať kedže som ho nevidel a ani nejaké extra káble (len do svetla) tam nešli...

 

Nepoznám nikoho kto ma takú istú motorizáciu ako ja čiže takú váhu vzduchu. Budem to musieť risknúť a kúpiť ju.

Kabeláž na miestach kde je vidieť je v poriadku, kábel pokračuje niekam pod vzduchový filter a neviem kam ďalej ide čiže som neskontroloval celý kábel. Je možné že by bol porušený aj ďalej ale to je menej pravdepodobné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...