Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 2 hodinami, lamick napsal:

nasiel som aj roomster 1.6 tdi, 90 koni, rocnik 2015, daco okolo 120t km, co je viac menej realne...ale vrta mi hlavou, ci tych 90 koni na tu skatulku nieje malo a kebyze idem s vozikom, ako to auto bude reagovat...

 

Dá sa upraviť výkon, keďže s výkonnejšou verziou sú tie motory totožné. Myslím si, že radšej by som šiel do roomstra po FL, keďže má o niečo lepšie svetlá, novšiu elektroniku, mladšie auto. 

Na ťahanie vozíka by som zobral skôr diesel. Z vlastnej skúsenosti viem, že benzín + prívesný vozík = vyššia spotreba aj o 2l, točenie motora oveľa viac aby to utiahol. Určite to zvládne 1,4 aj 1,6 benzín. 

Možno by som sa obzrel aj po 1,2TSI 77kw MR2013, problémy s rozvodmi sú neni pri tomto ročníku už tak časté a po tom ako som cca 60tkm na Fabii s týmto motorom jazdil tak môžem len doporučiť. Spotreba v priemere 5-6l, výkon tak akurát, dá sa bez problémov predbiehať. A čo sa týka údržby auto išlo preč keď malo 205tkm a jedine čo sa menilo boli rozvody pri 165tkm a olej + filtre, žiadny iný problém. 

presne to iste, ci napisal Malta mi beha hlavou, proste vyskusat si a popozerat viac aut a urobim si nazor, to bude najrozumnejsie...

bo do teraz vychadzam iba z toho, co som sa docital na nete a urcite troska sa povozit a vyskusat to auticko bude uz o dacom inom...

a pokukam aj po tych najnovsich roomikoch, bo aj ked tomu nerozumiem, ale tam uz nejaky mega cenovy rozdiel nieje...

Ahoj,taky přispěji,roomika jsem kupoval před dvěma lety a měl jsem dilema co za motor.Řeknu ti to takhle,jestli chceš na plyn,což mám i já,tak bych neřešil motorizaci,ale stav auta.1.4 16V je asi nejlepší koncernová atmosféra posledních let.1.6 16V je motor původně od audi,není to koncernová 1,6 co se dává do oktávek atd.Řekl bych,že spodní pásmo mají skoro stejné,nahoře má víc šťávy 1.6. Spotřeba asi o litr menší u slabšího motoru.Servisní náklady skoro stejné,kdysi stály rozvody na 1,6 dvacet tisíc,ale dnes v poho do 10,stejně jako u 1,4.

Spotřebu mam cca 8 litrů plynu a systém landi renzo, s motorem jsem naprosto spokojen.

  • 11 měsíců později...

Dobrý den vespolek 

Uvažujeme o koupi FII 1.2 htp 51kw předělanou na lpg? 

R.v.2008 s nájezdem cca 170 tis 

Můžete poradit na co si dát u tohohle auta pozor?

Četl jsem na tento motor celkem chválu že netrpí neduhy prvních htp .

Můžete prosím poradit na co se zaměřit 

 

Díky za rady.

 

 

Nebrat. HTP (hodně těžká práce.) Je to lenochod.

v první řadě si ověřit, zda je již vyměněná plynová nádrž (platnost 10 let), ať nemáte hned investici ze začátku. Pak bych si zjistil co je tam za výrobce LPG zařízení a zda máte ve svém okolí servisáka, který se tímto výrobcem zabývá, abyste nemuseli pak případně jezdit desítky kilometrů daleko za LPG servisem. Třeba můj servisák říká, raději koupit "holé auto" a plyn tam raději dodělat, přece jenom řada komponentů už může být na hranici životnosti (reduktor, vstřikovače), nebo nebude známa jejich servisní historie, aby to pak negenerovalo hned další náklady.

 

Co se týká motoru samotného, tam se asi zaměřit na start, pokud bude u studeného a dlouho nejtého auta, zda zachrastí rozvody a na jak dlouho než je napne napínák, poslechnout pravidelnost chodu jak u studeného tak teplého, nebát se ho u teplého motoru to prohnat i ve vysokých otáčkách a pokud je možnost, mrknout do paměti závad před a po jízdě, mohou tam být sporadické závady, které nemusí nezbytně rozsvítit check

před 48 minutami, Martin Rušaj napsal:

Nebrat. HTP (hodně těžká práce.) Je to lenochod.

Bylo by to auto pro nenáročnou ženskou ?

Takže htp asi nevadí ?

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

Rozvody jsou tam dělaný před 20000 a prý je auto servisovano pravidelně ve škoda servisu.

 

před 1 minutou, Twisted napsal:

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

Pozitivní reakce děkuji.?Ta kterou jsem vyhlédl má prý pravidelný servis ve škodovce do 150000 km .

Co se týká toho LPG zjistím jak je na tom 

před 37 minutami, Twisted napsal:

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

v tom případě máme už raritní kousek :) ... F I 47kW 2004, provoz 03/2005 od nového auta, stále jezdí, stahovačky origo, motor origo, rozvody stále origo, origo spojka měněna až v 387t km aktuálně jí jezdí už 2 roky a asi 30t km dcera a má 392t km :punk:

  • 8 měsíců později...

Zdravím, hladám relatívne spratné auto na víkendy ,kde sa toho veľa vojde za rozumný peniaz (do 5000€) a neviem ako a skončil som pri roomsteri. Vačšinu času sa bude pohybovať v mestkom provoze ( cca do 15km) raz za mesiac nejaký vačší výjazd (200-300km) a 3 - 4 krát ročne absolvuje trasu Fr - Sk. Už som mal vybratých dvoch vo velmi peknom stave, oba 1,2 TSI ,2013 s nájazdom od 110 000 - 125 000km. Ale po tom čo som sa tu dočítal rôznych negatív ,najme ohľadom rozvodov,reťaze a ceny opravy ma nadšenie nejak prešlo. 

Ktorá motorizácia by bola najideálnejšia k môjmu využitiu (spoľahlivosť,prevádzkové náklady),ak by som chcel zotrvať pri roomsteri? 

Upraveno od 543

Tých je strašne málo (Fr) a už,keď sa nejaká objaví ,tak má nalietané nad 200 000km. Tu sú nejak zaťažený na naftu (1.4,1.6,1.9) tých je veľa. Ak benzín ,tak sa objavuje spomínaná 1.2 

Rozvody zas tak řešit nemusíš, prostě se dívej na 2012+ a počítej s preventivní výměnou, když budou chrastit. Jsou tam jiné, hůře odhadnutelné věci, které můžou odejít. Ideál je 1.4, ale je velmi žádaná. Nafta 1.6 teoreticky není špatný motor, ale musíš počítat s naftovou klasikou (DPF, vstřiky...) a vysokou pravděpodobností stočení. 

Objavila sa jedna 1,4 (2007),ale má už za sebou skoro 250 000km , exterier je v poriadku. Interier katastrofa, spinavy ,zodraty. Po motorovej stranke vyzera v poriadku. Nic neklepe pri startovani , benzin nieje v oleji. Chce za to 1700€

Akú životnosť majú tieto motory , kym zacnem do toho sypat aby to jazdilo.

Screenshot_20200603-140610_Leboncoin.jpg

Screenshot_20200603-140546_Leboncoin.jpg

Životnost mají dobrou, ale s takovým nájezdem jde taky o to, jestli se majitel staral. Čímž si z těch fotek nejsem jistý. Jsou tam rozvody řemenem, takže ty bude asi potřeba vyměnit.

  • 1 měsíc později...

Dnes som bol dalsieho obzerat  1,4 ,200 000km a 1700€ . Ked motor ide na volnobeh ,citim celkom slusne vibracie v celom aute ,hlavne v nohach. Je to normalne?

V 3. 6. 2020 na 14:12, 543 napsal:

Interier katastrofa, spinavy ,zodraty.

Existují firmy, které vyndají každý kus tapecíru, pak wap a tepovat...nestojí to kilo, ale výsledek OK. Vždycky na tyhle přeměny čumím na YTB. Sedačky abych ale vyměnil, i molitan bude na kaši.

před 11 hodinami, 543 napsal:

Dnes som bol dalsieho obzerat  1,4 ,200 000km a 1700€ . Ked motor ide na volnobeh ,citim celkom slusne vibracie v celom aute ,hlavne v nohach. Je to normalne?

tak je to tříválec ...

1,4 je 4 valec, ci to bolo myslene ,ze ide len na tri valce?

 

jaj, myslel jsem že se jedná o 1,4TDi a ono je to 1,4 16V

Vibrácie nesmú byť žiadne ak sú tak je niekde problém, či už nepravidelný chod alebo pokazené silentbloky. 

 

Ak na tom červenom Roomstri je interier iba špinavý tak by som to až tak neriešil. Ak je zodratý tak cena je asi preto taká. 

 

Doma máme dve fabie jedna 307tkm a druhá 265tkm a interier až na volant a riadiacu páku je Ok. 

Zodratý nieje , spinavy iba a exterier dostal na frak, osuchany lak, flaky vyblednute po streche akoby od slnka, skrabance, ... ale to ma trápi najmenej.

Rozvody boli menene pred 10 000km , má servisnú hystoriu. Akurat kufor zacal pri prehliadke zmetkovat (mozno mikrosnimac ?), zasekol sa ,nesiel otvorit a zadne prave okienko spustit.(tie motorceky nikde na nete niesu aby som pozrel cenu)

Akurat co ma prekvapilo boli tie vibracie ,v nohach sa to riadne chvelo na volnobeh. Motor stichol na volnobeh , az som zacal premyslat ci to moze mat start/stop funkciu ?. Nezhasol,siel len potichu ,plus vibracie. Tiez ma napadlo ci to nebude len silenblok, pretoze ziadne hlasenie nevyskocilo. Plus jazda bolo plinula, ziaden cudny prejav motora. Uz sme sa dostali na 1500€ s cenou, co ma dost pokusa.

To je klasika, bude to buď mikrospínač nebo kabeláž. Motorky oken nejsou levné, přední originály 4-5 tisíc Kč a druhovýrobu nejspíš nenajdeš. Ale taky to může být jen kabeláž. Nové rozvody jsou fajn, ale zkontroluj si to. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.