Napalm Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 (editace) Máte s tímto už někdo zkušenosti: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/pozdravy-z-bruselu-monitorovani-tlaku-v-pneu-od-1-listopadu-povinne-pro-vsechny/ Má to být povinné pro všechny vozy od 1.11.2014 Vím, že např. pro VW Passat je pro to již příprava přímo v software auta... ale u OIII nevím... Editováno: 15. leden 2014, autor: Napalm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 (editace) Je to normalne za priplatek v nabidce, mela to uz i O2. Nemeri to teda realne tlak v kolech, ale pres ABS otaceni kol, ale ve vysledku je to uplne to stejne. Mensi tlak v kole, jiny obvod kola. Editováno: 15. leden 2014, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pelras Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 Ja to mam, Je to super. Uz jeden defekt mi to signalizovalo a dost rychlo - viem, kde som ho "chytil". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 A nejen OII, ale mám to na FII FL. Někdy se lze setkat s názvem TPM. Funguje to jak píše mike_k : "Automobilka Škoda Auto využívá k nepřímému měření tlaku v pneumatikách čidla (snímače otáček kol) systému ABS. Pokud řídicí jednotka vyhodnotí změnu poloměru otáčení některého z kol, došlo pravděpodobně k poklesu tlaku v tomto kole. Systém TPM automaticky rozsvítí kontrolku na přístrojové desce, varující řidiče na možnost poklesu tlaku v pneumatikách." O tomto zařízení vím jen vždy po přezutí na letní/zimní pneu - po ujetí několik set metrů, případně km, je nutno zkalibrovat systém (to je popsáno v manuálu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Flag Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 Jsou v zásadě dva systémy: - Speciální ventilky měří tlak v pneu a přenáší do systému vozidla - drahé ventilky, pravděpodobně přesnější (Např. Renault Laguna) - kontrola přes systém ABS - nakalibrovat po dofoukání a pak reaguje na změnu tlaku. Pokud se změní tlak všech kol, není to vyhodnoceno jako chyba. Se změnou tlaku se změní obvod kola a s tím otáčky a to už dokáže vyhodnotit ABS (OII, OIII, Superb) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 15. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2014 Flag: přesně tak jsou dva systémy: 1.) TPM - který je řekněme softwarový - informace od ABS (znám ho, mám ho v O2 FL) a ten není vůbec přesný, respketive slouží spíš pro případy kdy píchnete 2.) TPMS - o kterém jsam založil tohle vlákno, je systém s čidly v každém kole. Ten měří opravdu tlak a je přesný na 0,1 bar vyděl jsem to u VW Passat, v Maxidotu bylo zobrazeno auto a hdnoty pro každé kolo - například 2,1 bar Povinný bude podlě mě ten systém TPMS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 celkem by me zajimalo jak to budou resit retrospektivne - to jako EU zaplati vyrobcum naklady s tim spojene ? to je blbost, podle me to nebudou davat do jiz vyrobenych aut... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 (editace) Napalm: Podle me ne, ono funkci splni i ten jednodussi system. Mohu potvrdit, ze to signalizovalo defekt uz v dobe, kdy to vizualne vubec nebylo poznat. A videt na maxidotu presny tlak snad nikdo normalni nepotrebuje. Editováno: 15. leden 2014, autor: mike_k Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 15. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2014 (editace) Dá se to i dokoupit, ale není to zrovna levné a navíc co s tím displejem navíc... který je jinak k ničemu... http://www.auto-moto-elektronika.cz/Senzory-tlaku-pneu-TPMS/TPMS-monitorovani-tlaku-teploty-v-pneumatikach-TP-01?zenid=d253c759cee5b13d6b0ae56035ef758d Tak nevím, co bude povinné, ale ten levnější softwarový ti ani neřekne o které kolo se jedná (aspoň ne v O2 FL)... napíše jen: "Zkontrolujte pneumatiky!" Editováno: 15. leden 2014, autor: Napalm Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mike_k Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 To je ale jen softwarovy problem Skodovky. Auto samozrejme vi, na kterem kole je problem. Jen by musel programator naprogramovat, at se to zobrazi. Treba v Audi to pise a je tam take pouze ten jednodussi system. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
attim Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 U O3 to píše taky které kolo se má zkontrolovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Flag Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 Retrospektivně-dnes jsem na Radiožurnálu zaslechl, že EU schválila nařízeni GPS tachografů u vozidel na 7,5t. A kdy to bude? Za 15 let povinně nad 7,5t. Takže s tím tlakem to nebude takové drama. A finančně, když má dnes každé auto novější auto ABS v základu to nebude nic. Vždyť i jako příplatek je to snad tisícovak nebo tak něco. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 15. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2014 U O3 to píše taky které kolo se má zkontrolovat Bezva, aspoň něco, tak další drobný krok v před..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 15. leden 2014 Sdílet Vloženo 15. leden 2014 na jedné tiskovce ŠA co toto vyšlo byl tento novinářský dotaz a bylo řečeno, že systém co užívá ŠA je dostačující a plnohodnotně nahradí ten s elektronickými ventilky, tedy nic jiného nebude... ABS je povinné u všech aut, tedy žádný problém aby to u všech aut fungovalo..... jinak přespříští týden jedou prodejci na čumendu do ŠA - budou jim ukazovat všechny nové modely.... jsem zvědav na dojmy.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Napalm Vloženo 15. leden 2014 Autor Sdílet Vloženo 15. leden 2014 Flag: No oni to schválili už v roce 2012, že to začne od konce roku 2014... takže myslím, že to je už jasná věc... respektive to maximálně o něco posunou... očekávám, že v létě kolem toho bude "humbuk" v mediích.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Flag Vloženo 18. leden 2014 Sdílet Vloženo 18. leden 2014 Nesledoval jsem to. Ale celkově se jedná o pár řádků SW kódu do řídící jednotky navíc a nějakou kontrolku v případě základní výbavy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bicista Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 A to budou muset mit i stary auta ? Nebo jen nove od toho data vyrabeny ? Nejak sem to z toho clanku nepobral. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 Určitě jen nové. Otázka je, co je nové? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 (editace) no vcelku logicky jen nová auta, podobně jako to bývá vždy s novými věcmi, které není tak jednoduché dodělat (finančně i technicky)... narozdíl třeba od bezpečnostních záležitostí jakou bylo svého času dodělání zadní mlhovky edit.: motosman byl rychlejší.... nové určitě bylo myšleno vyrobené od určitého data, protože prodané může být také rozdíl... Editováno: 22. leden 2014, autor: Hravec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motosman Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 JJ. Myslel jsem buď nové - datem výroby, nebo datem homologace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Bláha Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 Chlapi, netušíte, jestli jde (případně jak) aktivovat TPM s resetem pouze přes maxidot u O2FL MR2010. U jedné z posledních O2FL MR2013 se mi to povedlo, ale u mojí MR2010. Jestli víte, díky předem za typ. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 tady jsem u O III... jen taková drobnost a O II byť FL má úplně jinou logiku systému než O III Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. leden 2014 Sdílet Vloženo 22. leden 2014 Chlapi, netušíte, jestli jde (případně jak) aktivovat TPM s resetem pouze přes maxidot u O2FL MR2010. U jedné z posledních O2FL MR2013 se mi to povedlo, ale u mojí MR2010. Jestli víte, díky předem za typ. Napiš si to SEM. Tady jsi ve špatné sekci... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hravec Vloženo 1. Duben 2014 Sdílet Vloženo 1. Duben 2014 (editace) něco jsem našel - zde - je možné, že infotainment u O III třeba má možnost napojení opravdového TPMS - ferdo25, co ty na to? + co říkáte na toto? je nějaká zkušenost? Editováno: 1. Duben 2014, autor: Hravec Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 1. Duben 2014 Sdílet Vloženo 1. Duben 2014 (editace) Někde už jsem psal, že nepřímé TPMS dokážu aktivovat na každé O3: http://forum.skodahome.cz/topic/126882-co-a-jak-lze-na-oiii-dokódovat-vcds/?p=1887026 Jinak k tomu odkazu na problém co se Ti stal nemáš náhodou uloženou chybu i v ABSu o pravém zadním čidle?? Editováno: 1. Duben 2014, autor: ferda25 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.