Přejít na obsah

Nová Octavia


martinvobo

Doporučené příspěvky

osobne bych nikdy nekupoval slabsi auto nez jsem mel predtim. pokud mas 81kw ropaka, vezmi urcite ten dvoulitr. 77kW je na oktavku zalostne malo, proste to nejede. 4x4 je urcite supr, ale nekdo tady psal, ze ma vyssi spotrebu, kvuli o 150 kg vyssi vaze, to beru, ale pak pry i proto, ze jede na 4 kola. ale prece je tam haldex a ten prirazuje zadni az pri prokluzu prednich, takze ve standardnich situacich se prece auto chova jako predokolka. pripadne me nekdo opravte, ale myslim si, ze pocit, ze do hnusneho kopce neco tlaci ze zadu je pouze pocit...

Měl jsem 81kw a teď mám 77kw O2 a musím říci že je to téměř identické.. 77kw má lepší krouťák toď vše.. ubrali 4kw ale přidaly na krouťáku :pB)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_ntb

Ja jen k tomu protaceni tech kol ve vzduchu, neni to nahodou tim, ze mezi predni a zadni napravou je spojka (haldex) ktera pripojuje toc.moment na zadni kola? Jsem jenom laik, tak me kdyztak opravte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_ntb

jo a jeste k tomu rozdilu vykonu mezi 81kw a 77kw. Ze to je skoro stejne je docela i pravda. Kdyz totiz date 77kw na brdu tak to dava vetsinou tak o 10kw vic nejakejch 86,3kw +/- (Proto se pri cipovani da jit az ke 110kw) co teda vysvetluje i ten vyssi kroutak v prospech 77verze. Jinak oznaceni 77kw zrejme z marketingovych duvodu VW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len si zabudol takticky dodať, že ono aj ten 81 kW motor má na brzde obvykle viacej o tých 10 kW. Inak pozerám, že si meral na nejakej extra presnej brzde, keď to máš až na 3 desatiny :D

A len na okraj, medzi 77 a 81 kW nie je iba marketingový rozdiel. Tie motory sa líšia aj po stránke princípu vstrekovania.

K tomu kolesu - ja nemám žiadny Haldex. Výrobca sa chváli super pohonom na všetky 4. Tak som len dokladoval, že ono to nie je celkom pravda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
jo a jeste k tomu rozdilu vykonu mezi 81kw a 77kw. Ze to je skoro stejne je docela i pravda. Kdyz totiz date 77kw na brdu tak to dava vetsinou tak o 10kw vic nejakejch 86,3kw +/- (Proto se pri cipovani da jit az ke 110kw) co teda vysvetluje i ten vyssi kroutak v prospech 77verze. Jinak oznaceni 77kw zrejme z marketingovych duvodu VW.

myslim ze oznaceni 77KW je diky tomu ze v nekterych zemich se plati pov. ruceni z vykonu ne z objemu jako v CR - to je dle meho nazoru hlavni duvod . ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
osobne bych nikdy nekupoval slabsi auto nez jsem mel predtim. pokud mas 81kw ropaka, vezmi urcite ten dvoulitr. 77kW je na oktavku zalostne malo, proste to nejede. 4x4 je urcite supr, ale nekdo tady psal, ze ma vyssi spotrebu, kvuli o 150 kg vyssi vaze, to beru, ale pak pry i proto, ze jede na 4 kola. ale prece je tam haldex a ten prirazuje zadni az pri prokluzu prednich, takze ve standardnich situacich se prece auto chova jako predokolka. pripadne me nekdo opravte, ale myslim si, ze pocit, ze do hnusneho kopce neco tlaci ze zadu je pouze pocit...

Ja jsem letos vymenil OI 81kw za OII 77kw a co se motoru tyce, tak nevidim zadny rozdil. Na normalni jezdeni, ne na zavodeni, to opravdu bohate staci. Nesouhlasim, ze je to na Octavku zalostne malo! Vyzkousel jsem oba motory a 1,9 se mi zdala pro moje potreby dostacujici. Rocne najezdim 30 000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

nechci se Vám tady do toho montovat nebo dělat chytrýho, ale jsem z hor a vím, že když zahrabeš auto 4x4, tak jak to sedne na rouru (diferák, podlahu ...), tak se protočej ty kola, co maj nejmenší odpor a nastavá situace:

A) auto má mezinápravovej diferák - 2 kola ve vzduchu 2 na povrchu, tak ty, co jsou ve vzduchu se točej dvakrát rychleji než normálně, jelikož síla ze zadních kol je přenesena přes mezinápravovej diferák.

- 1 kolo ve vzduchu a 3 na povrchu, to jedno se točí 4x rychleji než normálně, dostává přes mezinápravovej diferák energii od 2 na opačné nápravě a od 1 na opačné straně nápravy

B ) auto nemá mezinápravovej diferák nebo ho má a má uzávěrku mez. difr. na každý nápravě se bude točit jedno kolo a to 2x rychleji než normálně

tyhle efekty se snaží odstranit částečně samosvornej diferenciál nebo uzávěrka diferenciálu, pokud má auto uzávěrku mezinápravovýho, předního a zadního, tak se za každé okolnosti budou točit všechny kola

a nejlepší, co se dá udělat, když se ti točí jen jedno kolo je dávat tomu plnej plyn, to se pak ten diferák může roztrhnout nebo se zarvou ložiska, páč maj takový otáčky a jsou tam takový tlaky, co nevydržej.

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechci se Vám tady do toho montovat nebo dělat chytrýho, ale jsem z hor a vím, že když zahrabeš auto 4x4, tak jak to sedne na rouru (diferák, podlahu ...), tak se protočej ty kola, co maj nejmenší odpor a nastavá situace:

A) auto má mezinápravovej diferák - 2 kola ve vzduchu 2 na povrchu, tak ty, co jsou ve vzduchu se točej dvakrát rychleji než normálně, jelikož síla ze zadních kol je přenesena přes mezinápravovej diferák.

- 1 kolo ve vzduchu a 3 na povrchu, to jedno se točí 4x rychleji než normálně, dostává přes mezinápravovej diferák energii od 2 na opačné nápravě a od 1 na opačné straně nápravy

B ) auto nemá mezinápravovej diferák nebo ho má a má uzávěrku mez. difr. na každý nápravě se bude točit jedno kolo a to 2x rychleji než normálně

tyhle efekty se snaží odstranit částečně samosvornej diferenciál nebo uzávěrka diferenciálu, pokud má auto uzávěrku mezinápravovýho, předního a zadního, tak se za každé okolnosti budou točit všechny kola

a nejlepší, co se dá udělat, když se ti točí jen jedno kolo je dávat tomu plnej plyn, to se pak ten diferák může roztrhnout nebo se zarvou ložiska, páč maj takový otáčky a jsou tam takový tlaky, co nevydržej.

Klidně se do toho montuj, když o tom něco víš. Někdy se tu plácá nazdařbůh, aniž by to mělo myšlenku. A to myslím sebekriticky i na sebe. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
ja naopak tvrdim, ze je to zalostne malo

Řekl bych to takto:záleží na konkrétním řidiči. Já jsem jezil s OI 96kW, te mám O2 77kW. Je slabší, těch dvacet kW je znát, ale stačí mi to, pořád to jezdí svižně, 100 koní je dost, i kyž takové kousky jako s tou předchozí s tím dělat nemůžu....

Kolega je řiič s vysokce sportovním stylem jízdy. Jezdil s O1 20V 150 koní, pak mu koupili 02 103 kW a říkal, že je to trabant. Koupili mu O2 RS 147 kW a kyž jsem s ním mluvil, tak říkal, že by to ještě 100 koní sneslo. A vo tom to je.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...