Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? :help:

Jak zajíždět motor nového vozu, šetřit nebo naopak pěkně zahulit?? :help:

Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

Ja som zabiehal pomaly, to som ale nemal este info o tom "tvrdom" sposobe.

Skusim pohladat tu stranku, ked najdem, dam link...

tak som to nasiel: break it hard

Upraveno od olisoft

Vsetci radia klasicky zabeh, jemne to zabiehat, ale cital som na aj nazor "break it hard", vraj to dokaze pridat az do 10% vykonu. A vraj je to dobre aj pre piestne kruzky, aby ich nepodpalilo.

no jo, potom uz len vyfuk (10%), vzduchovy filter (10%), chip (10%), nebezpecne nalepky v tvare plamenov po bokoch a na kapote (10%), spolu navysenie vykonu o 50% - to vdychne aj HTP trochu zivota :p

ale k veci a vazne, podla mna z toho netreba robit ziadnu vedu - nehulit zbytocne po obmedzovac a normalne zivo jazdit v celom beznom spektre otacok.

prvych 1000-1500km by som to moc netocit a jazdil s rozumom, potom uz aj tocit nech si zvyka.

p.s.: hlavne by som to zabiehal dlhymi trasami a nie smudlanim po meste, este by som sa vyhol konstantnej rychosti drzat na dialnici.

Při koupi vozu mi bylo sděleno, že záběh u nových aut se již nemusí dělat...jako tomu bylo u 100-130-tek. Jen jsem se měl vyvarovat dlouhodobějšímu vytáčení motru - otáčkoměr - do červených polí. Nic víc nic míň.

Upraveno od Marek

Určitě bych to těch prvních 1500 km nehonil na maximálku a do červenýho pole.Osobně jsem zastáncem názoru,že auto je nejlepší zajet svižnou jízdou,občas ho vytočit atd...

Tak v manualu pisou, jestli se nepletu tocit do 3/4 maximalnich pripustnych otacek... ;) Ja vzdycky zajizdel svizne a sem tam vytocil do cervena... Vsechna auticka jezdila tak jak mela :)

Asi tak jak píšou všichni. Klasický záběh motoru už v podstatě neexistuje - jen těch prvních 1500km by ses měl k motoru chovat trochu ohleduplněji (než se zachytí všechny hrubší nečistoty z výroby ve filtru...) :palec2:

  • 2 měsíce později...

S novým autem je to jako s pannou...

Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen.

Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. :palec2:

Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. :palec2:

to jest druhy majitel a prva generalka? :)

to jest druhy majitel a prva generalka? :)

Vtipálku :p

Vtipálku :p

to nebol vtip, len kruta realita - tlmice, loziska, brzdy, kosti, turbo, rozvody, cerpadlo, vstrekovace - po zabehu pomaly do hrobu? :feve:

to nebol vtip, len kruta realita - tlmice, loziska, brzdy, kosti, turbo, rozvody, cerpadlo, vstrekovace - po zabehu pomaly do hrobu? :feve:

Všechno z toho co jmenuješ jem v60tis. měl původní ( kromě tyček stabíku ) :palec2:

Všechno z toho co jmenuješ jem v60tis. měl původní ( kromě tyček stabíku ) :palec2:

v tom pripade OK, to je na "zabeh" slusne :D :D :skoda:

Jen připomenu, že nafťák je zaběhnutý až tak po 50-60tis. km. :palec2:

benzin 20kkm :palec2: u diesla jsem slyšel kolem 40kkm, ale když se to tak veme, tak motor se zajíždí celou životnost... :)

No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

No kluci, se svým majetkem jednejte jak uznáte za vhodné ale přeci jen i v dnešní moderní výrobě je každý motor trochu jiný, záleží jak se sejdou díly dohromady, s jakými třecími odpory atd. Těch prvních 1500 km by si motor zasluhoval slušné zacházení.Druhá věc je kdy si motor sedne a je schopen vydat ze sebe maximální výkon,to skutečně může být až někde v rozmezí 30-60 000 km.

:palec2: ,

z vlastní zkušenosti, TDI se rozjíždí kolem 50.000km, tedy kolem těchto km začne jet znatelně "lehčeji a ochotněji" a to včetně hlukového projevu.

  • 4 týdny později...

Mám najeto cca 4500 km a teprve teď si dovolím pořádně "ždímat" motor (1,2 51kw). I když se snažím jezdit spíš úsporně než sportovně,občas se "protáhnutí pérek" nevyhnu. Obzvlášť když jedu sám. :palec2:

jo jo, já tomu říkám "vymetání pavučin", aby se všechny 3 válce mého šicího stroje pořádně občas provětraly :)

  • 4 týdny později...

jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

mnoo., pridam muj postreh. prvnich cca 1500-2000 si RJ uklada nejaky data o provozu. Takze to muze byt " zabeh" a dalsi chovani auto to ovlivni. ( jde to pri ale zase vymaznout a zacit na novo. Sem zastance svizne jizdy. Zadny silenosti, ale svizne az ostre. Takhle se mi povedlo zajet sluzebni FI 40kW tak, ze natre prdylku kdejaky 51kW a to je spotreba stale kolem 6-6,5 l. S OII 1,9TDi a R je to podobne, jen u te nafty je to o 500-900 otacek niz. :)

  • 2 týdny později...
jo za dva mesiace som spolu s ocom na roomstry nabehal 5000 a nejake drobne...auto je svizne... miestami som mu od zaciatku nakladal, citit aspon tych 85 koni, lebo vo fabii tych 70 nebolo citit a kamosova 1.2 HTP sla lepsie nez nasa 1.4 Mpi

na roomstra sa nestazujem...zive auticko...este som to minule skusal a drzal sa hondy civic 1997 90koni a celkom v poho som stihal... ale ten obmedzovac pri 176km/h ma hneva :aggressive:

Při 176km/h?? Na omezovač jsem se zatím s Roomem nedostal. Používáš 5? ;)

tacho.jpg

S novým autem je to jako s pannou...

Ale teď vážně: prvních několik set Km jezdit opravdu opatrně a postupně přidávat. Asi tak od 1000Km bys měl motor "drtit" ať si zvyká :-)od 2tkm si jezdi jak chceš. Tak to dělám já a jsem spokojen.

Naprosto souhlasím: nejdříve pomalu a zlehka, ať si zvyká a potom do toho dát úplně všechno :rolleyes::smich::smich::smich::palec2:

  • 6 měsíců později...

Jako strojař důrazně doporučuji motor prvních 1000km maximálně šetřit, nevytáčet, a nezatěžovat vozidlo. Díly v motoru bývají těsné (někdy se prostě sejdou výrobní tolerance), je zde větší tření a hrozí předčasné opotřebování pohyblivých dílů. Díly si prostě musí "sednout". Po 2000km doporučuji zkontrolovat hladinu a kvalitu oleje.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.