Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Dal jsem zasterky a bylo to na hovno.

Sundal je a je to taky na hovno.

Vyslo mi z toho, ze pokud nejsu z hor, kde je vsude sterk, je lepsi bez a dvakrat rocne vycistit. Najedu 50 tisic rocne a nepozoruju zadne zasadni poskozeni prahu do 4 let stari auta. Nejvic u meho auta trpi kapota od kaminku.

Editováno: , autor: Čečulák
Vloženo

Z mého pohledu zástěrky rozhodně smysl mají. Stačí občas jezdit autem i mimo asfalt a fakt je to hodně znát (jak v létě, tak v zimě). V kombinaci s paketem pro špatné cesty to na rapidu náhodou i dobře vypadá.

Vloženo

Me zase stacilo videt to, co jsem videl za tou zasterkou, kdyz jsem ji odehnul...jak tam ty ostry sutry pekne drely do laku...tim nikomu nevyvracim jeho nazor na prospesnost zasterek, at si kazdy na svem aute dela co chce-_-

Vloženo
před 8 hodinami, Durannn napsal:

Stejný problém měla i jedničková Octávka. Tam šlo krásně vidět, že kdo v té době měl lapače nečistot, většinou to měl netknuté.

To mohu potvrdit, po 10ti letech netknuté (250t km).

Vloženo

Nevím přesně jak má Rapid řešené prahy, jestli už je to nějak pořešené proti tomu držení bordelu, ale u Fabie a Oct 1 to bylo fakt peklo, co se tam drželo. Když měla má bývala F1 13 let, brousil jsem ty dutiny a pak stříkal bodyčkem začátky prahů, moc pěkný pohled to nebyl. Ale říkám, u Rapida to může být úplně jinak řešeno, doba se pohnula. 

 

Nemá někdo fotku prahů při instalaci zástěrek (lapačů), jak to tam je řešené ? Já si je nechal montovat ve výrobě - resp, auto přišlo bez toho a dělal to pak dealer - to už asi Škoda nechává dělat na lokalitách. 

Vloženo

Já mám jen přední a účel a vzhledem je ok. Zadní jsem kvůli vzhledu nedával i když opodstatnění by měly. Co se tyče rzi,  tak to se uvidí časem, ale třeba dříve přijde výměna vozu.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Po přezutí auta na letní kola jsem ze zvědavosti zkusil sundat zástěrky a tím povolil i kousek podběhu u kola - jak to tam vypadá po 1 roce ježdění. Přátelé, tolik bordelu co jsem vyhrabal za předními koly, to by opravdu nikdo nečekal byť mám lapače nečistot. Doporučuji taky vyčistit. Je tam samé listí, bahno a pak taky "jakási" houba, která má "údajně" tlumit hluk od kol do kabiny. Ta byla úplně nasáklá bahnitou vodou. To je podle mě totální bobost tam takový zásobník vlhka dávat...  

  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Jde přece i o ohleduplnost, že nehážu šutry a bláto na auto za mnou :-) A na Rapidu vypadají pěkně, Focus II měl spíše lopaty než zástěrky :-D

Editováno: , autor: bobanHTP
Vloženo

Zástěrky  používám od svého prvního auta v 70tých letech do dneška.Osvědčují se mi hlavně v zimě,kdy nemán  na prahu za předním kolem narostlý prosolený sajrajt.

Ale kolik řidičů,tolik názorů.Ať je to na cokoli.Tak si to řešme každý podle sebe a budeme spokojeni.A nebo ne:D

  • o 2 roky později...
Vloženo

Prosím o radu. Chystám se namontovat zasterky, a v navodu se divam , ze je treba vyvrtat dirku vrtakem 7 mm. Jaky vrtak použít. To se vrta do plastu, nebo je tam i kov? 

A další: je tam nejaka nálepka, a pisou instalovat pri 18 - 30 C° . Nemam kde zajet do tepla s autem. Bude to drzet kdyz to nalepim pri 8C° ,?

Vloženo

Nič sa nikam nevŕta. Odskrutkujú sa  skrutky z podbehu PVC, dá sa tam zásterka a naskrutkujú sa naspäť. Na opačnej strane sa zatlačí PVC úchytka cez zásterku do podbehu, kde je už diera. Na vrchu zásterky je obojstranná lepiaca páska, ochranná fólia sa dá dolu a zásterka sa prilepí o blatník auta. 24 hodín neumývať auto, neprechádzať cez kaluže, A lepí sa tak ako si napísal. Pri týchto teplotách to už držať nalepené nebude a zásterka sa bude odliepať z blatníka, nakoľko je tvrdá pri týchto vonkajších teplotách.

Vloženo (editace)

Do předních plastových podběhů (mám r.v. 2019) je třeba udělat dírku dle návodu. Dělal jsem to krátkým vrtákem akučkou i bez sundání kola. Zadek je bez vrtání, držet ti to bude, když budou styčné plochy čisté a odmaštěné. 

Jsem se zástěrkami spokojen, nejsem estetický pozér, ale praktik. Na O1 je mám 11 let a prahy, lemy nejsou oťukané od posypu, nic mi v kapse blatníků ani nehnije a navíc tahám vleky. 

Editováno: , autor: ben06
  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím,

chtěl jsem založit nové téma, ale naštěstí hledání funguje celkem spolehlivě a už tady takové téma je.

 

Koupil jsem Rapida, MR 2016 už se zástěrkama (majitel musel být asi oldschool člověk), myslím, že pro auto je určitě dobře, že tam jsou. Jde mi spíš o zkušenost z mojí Fabie I MR 2003, kde je levý prah už načatý korozí (drží se tam bordel a čas od času se to musí vyčistit, na druhou stranu pravý je stále pořád ok) a to tam zástěrky nikdy nebyly. Mám pocit, že kdyby tam byly tak to bylo chycené korozí už dřív.

Když se kouknu na svého Rapida, mám podežření, aby se tam nakonec nedržel bordel ještě víc a nebylo to o to dřív KO v tomto místě viz foto, nebo případně čas od času rozebrat a vyčistit  jako u Fabie I?

Díky.

IMG_20211218_115802.jpg

Vloženo

Na jaře rozeber a uvidíš, jak to vypadá. Měl bys pod podběhem ještě najít molitanovou akustickou vyplň, ta bývá na styku s prahem nacucaná a může tam už začínat liška. Já spodek molitanu uřízl, aby spoj s prahem šel vymývat.

 

Jinak u Rapida jde blatník při a sloupku dobře proplachovat jak shora dutinou po otevření kapoty, tak zespoda dírou v prahu za zástěrkou. Vyplachuji volným proudem vody z hadice. Na to není třeba nic rozebírat 😉.

 

A u té staré Fabie to jde takto propláchnout po otevření předních dveří. Je tam nad prahem díra. Dělám takto pravidelně přes 20 let a celkem to vypadá dobře, ale to už sem nepatří 🙃

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...