Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

V 21. 1. 2019 na 12:07, Joker 85 napsal:

Tak dneska opět výměna oleje v motoru. Norma oleje 508.00 teď druhá výměna v 15tis a olej teda pořád krásný hnědý. (dalo by se říct že zbytečná výměna) Každopádně by mě opravdu zajímalo jak bude vypadat a mít hustotu po 30tis. 

Tak jsem měnil olej i v 22tis a dneska v 28 tis v servisu kvůli záruce. 

Autorizovaný servis dal automaticky normu 508.00 / 0w20. Edit dle predavajiciho technika jsem dostal 0w20, ale dle dokladu 5w30. 

Klasická škodovka :doh

Upraveno od Joker 85

Ja jsem taky menil minuly tyden a chteli mi dat 0w20 ale domluvil jsem si radsi 0w30 ... A 5w30 co vim nedavaji, ale prave 0w30 ...

Já dostal dle dokladu  // G052195M2 //  a to je LongLife III 5W-30. 

ja tam dostal G052577M9 což je LL 0W20  VW 508.00, VW 509.00

  • 3 týdny později...

Joker, od Tebe bych bral ojetinu. Auto Ti jezdí pořád na nový olej :-). 

Mimochodem, osobně měním po 15000, LL 5W-30. Najeto 48000km. Olej při výměně vypadá docela dobře. Ale může klamat svým vzhledem. Může být vyčerpaný kontaminací benzínem..... Takže pro mě 15000km na olej je akorát. 

Teď už budu měnit po 10 000km:kol-48:

Hodně záleží jak kdo jezdí... to se na oleji podepíše nejvíce... Při svižnější jízdě ten olej v TSI dostává slušně na prdel. 

Při normálním zatížení za mě v 15 000km super :kol-47:

Taky 5w30 :kol-142:

  Jsou i auta co potřebujou měnit olej v 5 000km:kol-135:

  • 2 měsíce později...

Nevíte někdo kolik se podle výrobce přesně vejde oleje do 1.4 TSI 110kW? Co jsem pročítal vlákno, tak tam někde zaznělo do 4 litrů. V létě mi v autorizovaném servisu měnili olej, a teď jsem při výměně kol, hladinu kontroloval a bylo tam cca 1.5cm nad maximem. Tak jsem koukal do faktury a tam bylo účtováno 4.2l. Tak mi jenom zajímá, jestli i těch 4.2l je ze své podstaty hodně a nebo takové množství účtují normálně.

4.2 je akorát. Rozhodně ne nad risku. 

@jim_h

zřejmě jezdíš krátké trasy a olej máš naředěný benzínem.

 

 

On to klidně mohl přelít mechanik. To, že účtují 4.2 litru vůbec není záruka, kolik tam toho nalil...

Díky za info. Spíše počítám s tím, že to někdo omylem přelil... Kratší trasy občas jezdím, ale to se může dostávat benzín do oleje i u poměrně nového auta (2 roky, 27000 km)?  K oleji jsem čichal a benzínem nesmrdí a 1.5cm by bylo asi hodně benzinu.

Ano to je totiz vlastnost ako hovori skodovka, renault, dacia a zvysok sveta, jednym olej s benzinom pribuda druhym ubuda ale vsetko je ok, tak to EU chcela. 

Ano tak to funguje uz od nova len ssisi nevsimol. 

Jako nechci říkat že ne, zas tolik se v motorech nevyznám, ale před výměnou jsem musel cca po 15tis/rok dolít 2 - 3 decky. Tak mi nejde do hlavy, že by se vyměnil olej a najednou by tam 2 - 3 decky přibyly a ještě za 2 měsíce.

Jak tak koukám do faktury, tak tam mám dokonce 4,3 l. A v tomto dokumentu se pro změnu píše 4,0:

 

1030751809_2-kkEXPXe.thumb.png.c3e9cd9f95ffdfbf875e6d6f7fa577a9.png

Zajimavej je ten pul litr rozdil mezi novou naplni a vymenou. To mi prijde docela dost, co nevytece...

Nechapu, proc ten vypustni sroub nedali niz,  nez je.

Každopádně jsem byl dneska v servisu, kde teda říkali, že 1.5cm je dost. Tak něco odpustili a uvidíme. Buď je lepší varianta, že měl někdo slabší pátek a dal tam prostě moc (prej se jedná až o litr) nebo v horší variantě jde benzín do oleje. 

Vůbec to neřeš. Dal bych ruku do ohně za to, že Ti to přelili. Dělají to rádi a pak z Tebe ještě rádi dělají vola. Prostě to rádoby mechanik autorizovaného servisu tou odsávačkou nahovno vysaje a nalije tam oleje kolik má v papírech, a pak si ani nezkontrokuje měrku. Jednou mi dokonce polili alťák olejem. Myslel jsem, že z nich chcípnu. Od té doby mě do AS dobrovolně nikdo nedostane.

 

Proč by se Ti měl olej ředit olejem? Jasně, to je teorie, ale prakticky to nemáš jak poznat. V takové míře ředění oleje benzinem by Ti to auto dost blbě jelo a měl bys i jině problémy. Navíc, kdo má kratší trasy.... Dobrá, nějaký benzín se do oleje dostane, ale v oleji, který často teplotně roste přes 100°C žádný benzin nezůstane. Benzin je hodně těkavý a odpaří se rychleji než si myslíš. A ty výpary odsáváním z prostoru kolem klikovky jdou do sání a spálí se. nevěřím, že  by se v odlučovači oleje vysrážel i benzin, to je fyzikálně nemožné. V oleji po benzínu zůstane jen kontaminace v podobě aditiv, minerálů a jiných neřádů, které olej degradují, ale jejich objem je zanedbatelný. Takže hlavu nahoru, motoru nic není a v AS se, koukám, nic nezměnilo. Stále přelévají :-).

Byť to vypadá nelogicky, tak praxe je jiná a k tomu ředění oleje benzínem dochází. Hlavně ve spojitosti s krátkými trasami.
Udělej si "kapkovou zkoušku" a uvidíš sám, zda máš ten benzín v oleji a také i jeho poměr.
Pokud se to nepotvrdí, tak je na vině servis.
Osobně si myslím, že je pravda někde uprostřed.

Vždyť říkám, olej je kontaminovaný, ale nepřibývá.

 

Jak by mohl benzítn v oleji při těch teplotách vydržet? Konec konců si můžeš olej s bezninem smíchat a následně zkusit zahřát a vydestilovat ho zpět. Jen bych to raději nikomu nedoporučoval.  Např. o získávání rostliných olejů benzínem a následnou rafinací si neslyšel? Nebo cítíš z repsol oilu, ktyž Ti mamina smaží v neděli řízky benzín?

 

 

 

 

Nevíš, jaké je technické pozadí této závady, stačí se například podívat do sekce motorů 1.2 TSI u FII - je tam o tom rozsáhlé téma. Pokud mu to v autorizáku přelili, což je u nich naprosto běžná věc, tak to má ihned reklamovat, ať to uvedou do standardního stavu.

Já jsem (nejenom) na hladinu oleje dost citlivej a jakmile to je nad rysku, tak to odsaju. Což dělám prakticky po každý výměně jak u mého vozu, tak u vozu manželky. Mechoš to prostě nemá čas hlídat. Naleje to tam a tradá, další na řadu.... 

(A pak jsem taky zažil obrácenej případ, kdy mi účtovali o litr a půl víc - tak jen co to přebírám tak říkám - buď jste mi to o litr a něco přelili, nebo mi to blbě účtujete. Olej byl naštěstí na horní rysce a oni mi celkem bez debat vrátili cca. 1tKč. Vyplatí se to hlídat....)

S tou reklamací je to jasný, že to chce udělat hned, ale vůbec mi nenapadlo, že by takovej stav mohl být z AS. A všichni v okolí na mě koukají jako na blázna, že kontroluju stav oleje a tak, když tam jsou na to senzory. Uvidíme za pár dní, ale spíš to vidím na přelití. Kratší trasy občas jezdím, ale to jsem jezdil i před výměnou a problém jsem s tím neměl. Dík za odpovědy na dané téma. Pak dám vědět, jestli zjistím něco nového.

  • 1 měsíc později...
  • 2 měsíce později...

Zdravím mám octavii 3 facelift  1.4 tsi koupil jsem ji když měla najeto cca 19 000 km od autorizovaného škoda prodejce. Rok výroby  2018 .. cca při 21 tkm se mi rozsvítila chyba zkontrolujte hladinu oleje, tak jsem olej zkontroloval a byl pod minimem... nechal jsem udelat servis, ale zajímá mi jestli je normální takový úbytek oleje ?

Stava sa.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.