Fosgen Posted February 20 Share Posted February 20 Pawoukovi děkuju za negativní hodnocení, ale dohadovat se nebudu. Dělám to tak a dělat dál budu. Nejsem sám. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psurn Posted February 20 Share Posted February 20 Dříve jsem se snažil dávat k horní rysce, ale dvakrát jsem musel po preliti odpustit, dělal jsem to trubickou při teplém motoru a tak teď taky dávám mezi rysky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomas666 Posted February 20 Share Posted February 20 Ty dvě deci bych vůbec neřešil. To tomu motoru nijak neublíží. Jestli mezi rysky nebo na max je dle vkusu každého soudruha, je to úplně jedno.To že je ten olej tak brzo po výměně černý je dobře. Je to tím že dobře rozpouští karbon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfi Posted February 20 Share Posted February 20 (edited) Myslím, že je absolutně zbytečné bavit se o tom kolik, kdo oleje dolévá. Je předepsaná oblast A což, je zhruba od 1/3 měrky po max. Realita je taková, že pokud máš olej mezi minimem až maximem, tak se vlastně nic neděje. Rozhodně i tyto rysky nejsou vyloženě hraniční, je tam z výroby nějaká tolerance, kterou asi nikdo neznáme a proto jsem se ptal. Pokud, ale budu hnidopich a budeme se bavit o středu nebo maxu. Tak max. má pro mě více výhod: 1. větší množství oleje dokáže zachytit více bordelu, tím myslím hlavně oxidaci. 2. větší množství oleje se hůř ohřívá, což může být výhoda i nevýhoda. 3. TSI pravděpodobně spíš olej žere než, aby se natolik ředil benzínem, takže je tam větší rezerva. 4. Při nějakých brutálních náklonech a odstředivých silách je menší riziko nenasátí oleje. Po dnešním odsátí odhaduji, že rozdíl mezi středem a maxem je tak 0,4L, což není úplně málo. Jinak to auto mám krátce, jezdilo na olej každé dva roky. Teď mám najeto 74K a výměny byly 21k - 42k - 63k - 74K. Nalil jsem tam momentálně Ravenol SMP 5w-30 a plánuji ho tam nechat jen chvilku ať posbíra bordel a naleju tam VMP. BTW: když je olejová náplň 4,5L a vymění se vlastně jen cca. 4L, kde zůstává ten zbytek oleje? V hlavě? Edited February 20 by vfi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ales-r Posted February 20 Share Posted February 20 Však to je dobře že je černej, jde vidět že funguje a rozpouští karbonové úsady, u TSI je takováto barva normální. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted February 20 Share Posted February 20 když uděláš "kapkový test" = kapneš na bílý list papíru, tak to tak tragicky vypadat nebude. https://www.znackoveoleje.cz/fotky303/fotov/_ps_932Motor_checkup-CZ.pdf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfi Posted March 6 Share Posted March 6 Tak jsem byl dnes na stk a byl jsem nemile překvapen. Teče mi olej kolem výpustného šroubu. Olej měněn před 500km, použil se nový šroub i podložka, utaženo na 30nm. Otázka, co s tím. Trochu se obávám, že novej šroub s podložkou tomu nepomůže. Před výměnou bylo sucho. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejveen Posted March 6 Share Posted March 6 Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně. Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
psurn Posted March 6 Share Posted March 6 to vfi: míval jsem taky kapku na vypouštěcím šroubu, zkusil ho vyměnit, ale nakonec jsem ho začal více dotahovat a již nepropouští. Nemám ale momentový klíč. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted March 6 Share Posted March 6 A co to "po instalatérsku" pojistit teflonovou páskou na závitu??? A nebo těsnicí kroužek natřít těsnicím tmelem na motory??? Možnosti jsou ..... Blbý je, že to, že to "teče" zjistíš, až když tam naleješ olej a já bych kvůli tomu olej nevypouštěl. 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dfga Posted March 6 Share Posted March 6 před 6 hodinami, ejveen napsal: Nikdy jsem nepochopil "nutnost" měnit šroub a podložku při každé výměně, nedává mi to smysl, naopak každý nový šroub bude mít trochu jiný závit a opotřebí závit v hliníkové vaně. Na jednom autě měním olej už 12 let, pořád stejný šroub a pořád všechno OK. Ja mením olej po 3-7000km s vždy ide nova skrutka, stojí originál 1euro. Na octavii 2 mi kvôli nej raz tiekol olej nie je to sranda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfi Posted March 6 Share Posted March 6 Tak vyřešeno asi. Jsem blbec. 1. Plechová vana má mírně zdeformovanou dosedací plochu pro podložku. Buď je takto z výroby a prý se to stává, nebo to někdo utáhl více. 2. Špatná podložka, má tu být dutá hliníková, která se zdeformuje při utažení, vždycky tedy novou. Upřímně pásku ani tmely používat nechci. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ovce Posted July 22 Share Posted July 22 Pochopil jsem dobře že k proměnlivému intervalu je olej 504 a viskozita 5W30? Za 5000 km měním olej ale hlásilo to zkontrolujte hladinu oleje. Je tam kousek nad spodní riskou tak bych tam dvě tři deci raději nalil ale nikde nemám štítek co tam je. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted July 22 Share Posted July 22 Proměnlivý interval VW 504 00. Pevný interval VW 502 00. Výrobce dále uvádí: Pokud nemáte k dispozici předepsaný motorový olej, je možné doplnit max. 0,5 l oleje následujících specifikací: ■ benzinové motory: ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM); Viskozitní specifikaci výrobce neuvádí. Takže dle toho, co se v dané normě vyrábí. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfi Posted August 16 Share Posted August 16 Pánové hledám doporučení/názor... Olejový interval jsem si nastavil na 7 500km, jezdím krátké trasy v kolonách po městě a používám Ravenol 5w-30 VMP. Má smysl přecházet například na 5w-40 VST a podobné? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e1. Posted August 16 Share Posted August 16 Fabiu mám v podobnom prevádzkovom režime, a dávam už výhradne iba 0W-30. Aktuálne je v motore Ravenol SSO, čo je klasický ACEA A3 olej s vyšším TBN (tým pádom so schválením VW 502.00). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vfi Posted August 23 Share Posted August 23 Hmm ten jsem nějak přehlédl, ten SSO vypadá jako ideální varianta. Díky za tip. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seba7 Posted August 23 Share Posted August 23 (edited) V 22. 7. 2024 na 19:57, Pawouk napsal: Proměnlivý interval VW 504 00. Pevný interval VW 502 00. Výrobce dále uvádí: Pokud nemáte k dispozici předepsaný motorový olej, je možné doplnit max. 0,5 l oleje následujících specifikací: ■ benzinové motory: ACEA A3/ACEA B4 nebo API SN, (API SM); Viskozitní specifikaci výrobce neuvádí. Takže dle toho, co se v dané normě vyrábí. A co se stane, když používám 0w-30 tedy VW 504 00 ale budu měnit každých 15tis.km ? Edited August 23 by Seba7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted August 23 Share Posted August 23 (edited) Nic, možná zaplatíš o pár korun více (VW504 00 bývá o něco dražší než VW502 00). EDIT: Samozřejmě za předpokladu, že tvé auto je pro danou normu oleje přizpůsobeno. Edited August 23 by Martab 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JiVi Posted August 23 Share Posted August 23 před 2 hodinami, Seba7 napsal: A co se stane, když používám 0w-30 tedy VW 504 00 ale budu měnit každých 15tis.km ? nic , delam to taky tak, od zacatku tam je VW508 (0-20W) a menim po roce nebo 15 tisic km 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.