Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

EFB není vhodná z technického hlediska do aut s rekuperací, tak jako AGM. Je jen levnější a záruku vesměs přežije, takže vlastně “vhodná” je. O to jde. Ve všech odborných článcích se dočtete, že se EFB baterie vysloveně NEHODÍ a NEMÁ používat do aut s rekuperací, jelikož ji neustále vybíjení a nabíjení nevyhovuje.

 

No ono to udržování polovybitého stavu a přebíjení vysokým napětím nejspíš nedělá dobře ani AGM bateriím, akorát to díky své konstrukci déle vydrží, takže jsou jistě konstrukčně vhodnější než EFB baterie, které to nevydrží tak dlouho, ale EFB baterie jsou zase levnější, takže z ekonomického hlediska možná výhodnější.

před 3 hodinami, JiVi napsal:

ale do O II se davaji EFB Exide a tam pisou neco jineho   http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/micro-hybrid/exide-efb/

Pozor jak jsem zde na foru někde četl neni rekuperace jako rekuperace.

Jak uvádí odkaz baterie je vhodná pro  tzv "regenerační brždění" které Škoda používá.  Zde dojde ke zvýšení napětí a tím o něco intenzivnějšímu nabíjení. Je to jen kvůli CO2.

Pokud jde o opravdovou rekuperaci tak dochází k brzdění tak že prvek k tomu urceny generuje takou zátěž že auto brzdi a tato energie je po té uložená do baterie. Bude určitě větší než při regeneračním brzdění neboť se musí okamžitě uložit do baterie.rek bych že ho pouzivaj jen opravdové elektromobily.

Upraveno od zwan

Používat u baterií "rekuperaci" je nesmysl. Každý výrobce baterií, včetně Varty, požaduje v návodu k baterii její nabití vždy na 100%. To že ŠKODA AUTO, ale i další automobilky, baterie záměrně ničí jejich nabíjením pouze na 80 % je věc jiná, pro jistotu o tom také nic nepíší v návodu k autu. V USA by to už bylo na hromadnou žalobu a tučné odškodnění.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

před 7 hodinami, Mahlpo napsal:

Do O2 se mozna exide davali, ale fo O3 se dava bud EFB od Moll anebo AGM. Otazka je,zda EFB od Moll je vhodna pro rekuperaci. Dle me,kdyz je typ baterie nejak konstrukcne vytvoreny,tak proste tak je. A pokud je EFB baterie nevhodna pro rekuperace,tak se proste do vozu s rekuperaci nehodi.... Klidne se necham od Skodovky poucit,ale jak jsem napsal, jedine co mi odpovedeli,tak jejjich zvasty,ze se pouziva v jejich autech dlouho. To ze nevydrzi, nici se bud tim,ze se udrtuje stale vybita a pak se zase vlivem rekuperace prebiji uz je pro automobilku nepodstatne....

 

mam O3 z 2018 a mam z vyroby  Exide EFB

Tak to asi delaji jako s pneumatikami. Davaji vzdy dle ceny od vyrobce co vyjde levneji :-) Nejaka vydrz a kompatibilita baterii je az druhotna :-(

Octavia3 2.l TDI 4x4 combi 2016

Da sa toto nejak povolit? Chcel bi som doliat destilku,nakolko aj u O2 po dvoch rokoch som jej tam dost dolial a to bola vraj tiez bezudrzbova

O3 (1).jpg

O3 (2).jpg

Do AGM nic nedolievaj...

teoreticky keby som chcel vymenit bateriu (ten isty tip poripade  aspon rovnake parametre) alebo ju len nabit,ked ju napojim na ten cas na inu bateriu je treba aj tak inicializovat baterku? a robil to uz niekto? 

Pokud budeš chtít vyměnit takhle baterku, jde to ( já to tak dělal taky ), ale stejně musíš inicializovat ( nakódovat novou baterku ) . Aby jednotka věděla, že má novou  a podle toho se k ní chovala.

A jenom nabíjení baterky já dělám v autě bez odpojení, akorát musíš mínus pól dát na kostřící bod na kastle. Tudíž netřeba vytahovat baterku z auta.

a jeto zlozite na kodovat ,treba tam nieco aj zadavat , a asi stouto nabijackou to uz radsej nenabijat. Olovenu nabija super narozdiel tato z lidlu  Ultimate Speed ULGD 5.0 A1 olovenu nevedelo nabit po 5hodinach udrziavala prud pri takmer uplne vibitej 70ah baterke.Snat tu agm bude nabijat lepsie.

nab.jpg

Tý jo  pěkný kousek historie :-) ta nabíječka. Já používám taky "inteligentní" nabíječku a je potřeba zjistit jaký program nastavit pro danou baterii. AGM má trochu jiné koncové napětí při nabíjení.

Hodně se tu někde psalo o nabíječkách a mám pocit že nabíiečky ctek jsou vcelku top.

https://www.battery.cz/nabijecka-ctek-mxs-5-0-12v-0-8a-5a-s-teplotnim-cidlem.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gclid=EAIaIQobChMIzK2uur3e5gIVB-J3Ch1b2gE_EAQYAyABEgIaw_D_BwE

 

 

  • 2 týdny později...

Zdravim.

 

Chcel by som sa opytat. Mám O3 2.0 110kw BEZ ŠTART STOP. Odišla bateria tak som kupil novu. Mechanik mi ju zalozil vymazal chyby. No na otázku či kodoval aj bateriu mi vravel, že sa koduju iba ked ma auto SS. 

Moja otázka znie:  Je potrebne kodovat bateriu na taketo auto?

 

Ak ano, tak kde to mam hladat? Zaobstaral som si vcds 19.6.1 a tu bol screen iba zo super vag alebo niečo podobne no vyzera to úplne inak. 

Dakujem.

Zkus třeba https://youtu.be/__ISlLOP2NE

Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová  náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení  12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna  Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna  na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním  napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120).

před 7 hodinami, Shaarky napsal:

Zkus třeba https://youtu.be/__ISlLOP2NE


Takze tuto baterku asi nenakodujem keďže nemá na sebe údaje ako na videu. 

E383AB7A-2EF2-4A04-8FB4-9A4A42B5FCFE.jpeg

Můžeš dát výchozí hodnotu (myslím, že snad samé 0) , důležitý je použitý typ baterie a nikoliv např. sériové číslo apod.

OK. Tak to skúsim cez 0lky. Uz som sa zľakol že som vyhodil peniaze za nevhodnú baterku

gabrielroman:kukni na minus na baterke ci tam je taky stvorcek asi 2x2cm taky biely a je na tom taky kablik pripojeni to bi mala bit ta kontrola akumulatora pri ktorej je potrebne nastavit baterku.

 

222.png

Upraveno od Drincek

Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze

Nebo obráceně řečeno, 14,4 V palubního napětí nestačí na 100% nabití.

navod EXIDE.pdf

Upraveno od McMatej

McMatej tak mne alternator dobija baterku na 14,4V, to by alternátor musel potom dobijat skoro 17V

před 20 minutami, McMatej napsal:

Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze


To je naprostý nesmysl. Zaplavená baterie je plně nabitá při 12,6 V. Jde o chybu v návodu.

Ne! 12,6 V je napětí v klidu, 20 h po ukončení nabíjení. 15,3 V až 16,5 V je napětí při dobíjení.

Teoreticky nemusí byt chyba v navode lebo tam piše pri nabijani baterie mimo vozidla

před 5 hodinami, gabrielroman napsal:

McMatej tak mne alternator dobija baterku na 14,4V, to by alternátor musel potom dobijat skoro 17V

Ano, takto (na max. 14,4 V)to musí být nastavené, aby při trvalém dobíjení ve vozidle nedocházelo k plynování a úbytkům elektolytu v baterii.

Upraveno od McMatej

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.