Zodiaque1 Vloženo 10. Březen 2021 Vloženo 10. Březen 2021 (editace) Zdravím, prosím o radu mám O3 rv.2014, 1,6TDI 77kw, auto ještě bez start/stop, a odešla baterie, měřák hlásí vyměnit baterii. Baterka je v podstatě v pohodě, magické oko je černé, startuje vždy hned, ale když vypaluji filtr a po jízdě ještě cca 15min hučí ventilátor tak pak mám velké problémy nastartovat. Pročítal jsem to tady důkladně ale nenašel info zda to musím i v tomto případě házet přes diagnostiku, nebo stačí jen vyměnit za jinou. Mám tam Vartu 12V 61AH 330A DIN 540A EN/SAE/GS Editováno: 10. Březen 2021, autor: Zodiaque1 opravená chyba Citovat
McMatej Vloženo 10. Březen 2021 Vloženo 10. Březen 2021 Jen taková technická poznámka, indikátor baterie (magické oko) nabité baterie má být zelený. viz příloha indikátor oko baterie.pdf Citovat
Zodiaque1 Vloženo 10. Březen 2021 Vloženo 10. Březen 2021 tak já tam mám jen černou - normální stav a bílou-KO Citovat
Zodiaque1 Vloženo 20. Březen 2021 Vloženo 20. Březen 2021 tak jen kdyby to někoho v budoucnu potkalo, tak do servisu nemusí. Můj domovský servis mě sice přesvědčoval, že musím, ale psal jsem i do nezávislého, bývalého autorizovaného a ti mě ujistili, že nemusím, Takže výměna provedena a auto jede. Citovat
Majkl91 Vloženo 6. Duben 2021 Vloženo 6. Duben 2021 Zdravím, chci se zeptat aktuálně mám v O3 2016 baterku Moll 70Ah, 420A, 720A EFB+ (s/s, konektor zapojený). Magické oko je žluté, když ráno naměřím napětí, tak je okolo 12V. Většinou to chytne ovšem teď se mi stalo, že už nechytla. Je možné si doma sám vyměnit EFB za AGM, aniž by bylo nutné jet do servisu? 8500 se mi opravdu nechce dávat, navíc oni mi tam dají opět EFB, která vydrží 2roky při nejlepším. Pokud to nepůjde, tak tam holt dám EFB: https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-start-stop-efb-2/autobaterie-exide-micro-hybrid-ecm-70ah--12v--640a--el700-2/ Pokud by to šlo, tak bych tam dal tuto, akorát má 760A: https://www.battery-import.cz/autobaterie-exide-start-stop-agm-2/autobaterie-exide-micro-hybrid-agm-70ah--12v--760a--ek700-2/ Nebo prostě koupím EFB a vytáhnu konektor. :) Díky za odpověď Michal Citovat
dafro Vloženo 6. Duben 2021 Vloženo 6. Duben 2021 Nejsem přesvědčen o tom, že AGM vydrží o moc déle, ale .... každého volba. Obecně platí, že pokud dáváš baterii stejného typu a kapacity, nic kódovat nemusíš. Pokud chceš AGM a máš EFB, tak bych raději pomocí diagnostiky změnil. To dokáže i běžný servis za rozumnou cenu. Osobně si myslím, že by se nic zásadního nestalo, pokud by jsi to neudělal, ale odborník nejsem a vyzkoušeno to taky nemám. Ty baterie z odkazů podle mě klidně můžeš použít i bez kódování. Citovat
flope63 Vloženo 11. Duben 2021 Vloženo 11. Duben 2021 (editace) Ja jsem to vyresil odpojenim konektoru a koupil jsem Vartu E44 a jedu na to rok a pul a vpohode. S/S mam vypnuty. Editováno: 11. Duben 2021, autor: flope63 Citovat
Majkl91 Vloženo 13. Duben 2021 Vloženo 13. Duben 2021 Tak mám novou Exide AGM 70Ah a ráno jsem měřil napětí a mám 12,64V což tedy odpovídá 80% kapacity. Když odpojím konektor, tak by se měla dobíjet do 100% že? Měřil jsem ještě kolik dává alternátor a je to okolo 14,7V. Citovat
dafro Vloženo 13. Duben 2021 Vloženo 13. Duben 2021 Nikdy se do 100 % nedobije. Jedině externí nabíječkou. 1 Citovat
Strojvůdce Vloženo 16. Duben 2021 Vloženo 16. Duben 2021 Při odpojeném konektoru nemá důvod se do 100% nedobít. Je dobíjena konstantním napětím 14,4V. Citovat
atlan Vloženo 17. Duben 2021 Vloženo 17. Duben 2021 Pribnapati 14,4V sa plne nedobije, pac to je hranica kedy baterka sacina plynovat. Aby si ju nabil na 100% treba nieco cez 15V dokonca 16,5V nechce ma mi hladat. Pri 14,4V bude nabita na 80%, furt lepsie ako jazdit s vybitou. 2 1 Citovat
dzenda7 Vloženo 17. Červenec 2021 Vloženo 17. Červenec 2021 V 16. 4. 2021 na 23:14, Strojvůdce napsal: Při odpojeném konektoru nemá důvod se do 100% nedobít. Je dobíjena konstantním napětím 14,4V. Nabije se baterie jen do 80% její kapacity, 100% dosáhneš jen dobitím přes externí nabíječku. Takhle to je nastaveno továrně, z důvodu prodloužení životnosti baterie. Asi na tom něco bude, ale nezúčastnil jsem se tohoto výzkumu. :-) :-) Citovat
LukášCBR Vloženo 17. Červenec 2021 Vloženo 17. Červenec 2021 @dzenda7 jenže @Strojvůdce napsal při odpojeném konektoru a ty mluvíš o situaci, kdy je konektor u mínus pólu zapojený. A určitě se baterie tímto stylem (do 80%) nešetří, ba naopak. 1 Citovat
McMatej Vloženo 18. Červenec 2021 Vloženo 18. Červenec 2021 Baterie dobíjením v autě nikdy nedosáhne "znaky plného nabití". To je že články plynují a napětí je 2,6 až 2,8 V na článek = až 16,8 V. 1 Citovat
JiVi Vloženo 19. Červenec 2021 Vloženo 19. Červenec 2021 do plna se v aute nedobila snad ani klasicky aku s klasickym dobijenim ... kazdopadne EXO jsou klasicke aku s vylepsenymi plastvemi. Takze tak jako bylo 14.7V dostacujici po desitky let, je to pro tento aku take dostacujici. Citovat
koldas Vloženo 9. Srpen 2021 Vloženo 9. Srpen 2021 (editace) Pánové, jakou nabíječku na autobaterii koupit? Mám tam tuhle baterku. Viz foto. Dík za rady Editováno: 9. Srpen 2021, autor: koldas Citovat
Alma Vloženo 9. Srpen 2021 Vloženo 9. Srpen 2021 MXS 5.0 Test & Charge a nebo bez té funkce "test" je i trochu levnější. je automatická nabíječka akumulátorů řízená mikroprocesorem. Jedná se o univerzální nabíječku pro malé i velké akumulátory díky režimu motorka/auto. Je možnost volit i režim AGM pro baterie tohoto typu. Režim rekondice je pak vhodný k odstranění stratifikace nebo pro obnovu kapacity hluboce vybité baterie. Pomocí této nabíječky také otestujete stav baterie, zda má baterie dostatečný výkon při startu a jestli alternátor správně dobíjí. Součást balení: Comfort Connect Clamps (krokosvorky) a Comfort Connect Eyelet (očka) M6 Nabíjí akumulátory až do 110 Ah. Udržuje větší akumulátory až do 160 Ah. Jedinečné 8 krokové nabíjení. Režim pro studené počasí. Teplotní čidlo. Režim AGM. Režim rekondice. 3 testovací režimy – stav baterie, startovací výkon, test alternátoru. 5 let záruka. Citovat
koldas Vloženo 9. Srpen 2021 Vloženo 9. Srpen 2021 A co tahle? https://www.torriacars.cz/nabijecka-baterii-bosch-c7-12-24v-7a-018999907m Dík https://www.torriacars.cz/nabijecka-baterii-bosch-c7-12-24v-7a-018999907m Citovat
rzm Vloženo 27. Září 2021 Vloženo 27. Září 2021 Čau, chci se zeptat. Mam 3.5 roku stary Superb, 2.0 TDi 110kW. Mam ho cca mesic, vcera jsem ale jel Jeseniky -> Praha (cca 250km), po dojezdu a vypnuti motoru se rozjel vetrak motoru na plny vykon (asi zrovna bezelo vypalovani DPF?). Kdyz jsem to prisel jeste po 5-10min zkontrolovat, vetrak porad bezel (teplota chladici kapaliny ale napr byla v normalu; to jsem videl z budiku pri zapalovani). To me trochu znervoznelo. Proc to ale pisu sem- kdyz sem k autu dorazil znovu za cca pul hodiny, vetrak uz nebezel, nicmene po otevreni dveri mi to napsalo, ze 12 V baterie je skoro vybita, at nastartuji nebo vypnu spotrebice. Krome infotainmentu ale nic nebezelo. Je tohle bezny? Nebo mam byt nervozni a pripravit se na to, ze pristi vikend mozna uz nenastartuju? Citovat
Nemfis Vloženo 27. Září 2021 Vloženo 27. Září 2021 měnil jsem baterku taky po 3,5 letech. to že jsi před tím jel štreku vůbec neznamená, že jsi dojel s nabitou baterkou díky "inteligentnímu" dobíjení. Po výměně baterky jsem odpojil konektor na - pólu a mám klid. 1 Citovat
LukášCBR Vloženo 27. Září 2021 Vloženo 27. Září 2021 Mně ji během 3 let 2x měnili na záruku. Pokaždé stejné "symptomy" - nefunkčnost blind spot detectu, asistenta vyparkování a dle zátežového testu byla AKU vždy skoro mrtvá. Prostě pokrok. Kde jsou ty doby, kdy na Feldě vydržela baterie i 8 let... Citovat
Vápno Vloženo 27. Září 2021 Vloženo 27. Září 2021 Teď budu měnit tátovi v O3 1.6tdi baterku a je tam původní AGM Varta od roku 2013. Takže tam nevidím nic špatného. Já mám ve své O3 2015 taky původní vartu AGM a funguje. A kdyby mi teď odešla tak po 6 letech neřeknu ani slovo a vyměním ji. Citovat
LukášCBR Vloženo 27. Září 2021 Vloženo 27. Září 2021 (editace) @VápnoOna AGM je odolnější než běžně montována EFB... Editováno: 27. Září 2021, autor: LukášCBR Citovat
Vápno Vloženo 28. Září 2021 Vloženo 28. Září 2021 Pokud mám správně načteno tak EFB je vlastně klasická baterka jen má zesílené desky uvnitř. A ta takový zacházení asi opravdu dlouho nevydrží. Jen nechápu proč to tam vůbec dávaj. Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.