Prosinec 2, 20195 r " " Sorry pánové, uctivě se omlouvám, příspěvěk opraven. Spokojenost? Upraveno Prosinec 3, 20195 r od Radius_001
Prosinec 2, 20195 r @Radius_001 A jaká je tedy vypovídající hodnota tvého příspěvku, když auto prakticky denně dobíjíš ze sítě? Moc tomu nerozumím, ale možná jsem to jen špatně pochopil.
Prosinec 2, 20195 r Má z toho plug in hybrid :-) Poctivě to doma dobije a auto mu bateriji zase vybije.
Prosinec 3, 20195 r Proč dislajkuješ? Kdo myslíš že je původce systému rekuperace? Snad si nemyslíš, že si to vymyslely automobilky sami od sebe? Aby se lidem dřív zhuntovaly baterky? To asi se šetřením ŽP nemá nic společného.
Prosinec 3, 20195 r [mention=117348]Radius_001[/mention] Vysvětlíš mi Radiusi, co je na mém příspěvku špatného? Přestaň své auto každý den nabíjet, jezdi a hoď tu za mesíc hodnoty ze své baterie. Pak se můžeš přidat do naší “soutěže” o vybité baterie :-)). Neurážej se a nedislajkuj. Pokud ti ale připadá normální dávat auto každý den na nabíječku, nemám námitek. V tom případě ale nereaguj, jelikož vypovídající hodnota je 0.
Prosinec 3, 20195 r V 21. 5. 2019 na 17:28, osobne napsal: Jednoducha lecba - vytahni prebytecny konektor z minusoveho polu autobaterie a pak muzes merit napeti pri jizde. Prosím jenom myslíte ten konektor co je na mínusové svorce autobaterie, je zasunut do měřiče proudu a má dva tenké drátky. Díky za odpověď.
Prosinec 3, 20195 r před 1 hodinou, LukášCBR napsal: Vysvětlíš mi Radiusi, co je na mém příspěvku špatného? Přestaň své auto každý den nabíjet, jezdi a hoď tu za mesíc hodnoty ze své baterie. Pak se můžeš přidat do naší “soutěže” o vybité baterie :-)). Pokud ti ale připadá normální dávat auto každý den na nabíječku, nemám námitek. V tom případě ale nereaguj, jelikož vypovídající hodnota je 0. Pokud ti připadá normální rozpojovat kabelové svazky a generovat chybové hlášení v diagnostice, nemám námitek. Potom ale nereaguj na ty, kteří mají jiné a funkční řešení a sdílí jeho parametry ostatním. Vypovídací hodnota takových tvých příspěvků je 0. Upraveno Prosinec 3, 20195 r od Radius_001
Prosinec 3, 20195 r @Radius_001 Pokud čteš toto téma, zcela jistě sis všiml, že odpojení nikomu nevnucuji a podstoupil jsem to na vlastní riziko. Ještě vždy dodávám, že nejsem na ničí straně a jen tuto úpravu testuji. Auto je moje, tak si to snad můžu dovolit. Aku pravidelně měřím a vkladám zde hodnoty a své postřehy. O tom forum je. To, že auto dáváš každý den na nabíječku, je nevypovídající, protože je zcela jasné, v jakém stavu asi bude. Samozřejmě, že bude mít 100%. Jak jinak. Už chápeš ten rozdíl? Mimo to, že to hází chybu na diagnostice není pro mě směrodatné. Tu totiž hází všem Octaviim i vyhřívaný volant, ale o tom předpokládám ty ani nevíš. Jak jsem psal. Přestaň nabíjet, odjezdi měsíc a napiš hodnoty. @Plextor Ano.
Prosinec 3, 20195 r Vyndávat konektor je taky řešení. Na krátké trasy bych si konektor vytáhl taky. Lepší než rekuperovat. Na dlouhé každodenní štreky bych se trochu bál přebíjení. Na druhou stranu dávat každý den na baterii nabíječku není řešení. Nechej si rekuperadi potlačit, jinak se z toho zblázníš.
Prosinec 3, 20195 r Já jsem zvědavej jak mi baterka dlouho vydrží, ale podle mě záruku nepřežije, každé ráno 12,2 a než nastartuju tak pod 12V. U předchozího auta se mi baterie nafoukla a nešla vyndat, prej jsem měl štěstí že nepraskla. https://www.youtube.com/watch?v=tskO8TyVBA4
Prosinec 3, 20195 r Kdyby Ti praskla, máš problém. Potřísněný motorový prostor elektrolytem.... kyselinou...
Prosinec 3, 20195 r Moja drzi zatial piaty rok a nemam ani vypnuty SS, ani deaktivovanu rekuperaciu. Avsak, uz je zrejme na konci svojej cesty...staci, ze mam zapnutu hudbu pol hodinu v odstavenom nenastartovanom aute a citit, ze horsie nasledne startuje.
Prosinec 5, 20195 r Osobní postřeh: mám vypojený konektor už druhým rokem. A chybu mi to nevypisuje. Před technickou jsem konektor pro jistotu zapojil a nebyl problém. Pak jsem byl na roční v AS, konektor jsem nechal rozpojený, nechal jsem si vyjet komplet diagnostiku a chyba tam nebyla.
Prosinec 5, 20195 r Prosím jenom myslíte ten konektor co je na mínusové svorce autobaterie, je zasunut do měřiče proudu a má dva tenké drátky. Díky za odpověď. Ano.
Prosinec 6, 20195 r V 3. 12. 2019 na 18:44, LukášCBR napsal: @Radius_001 Pokud čteš toto téma, zcela jistě sis všiml, že odpojení nikomu nevnucuji......... Auto je moje, tak si to snad můžu dovolit. Aku pravidelně měřím a vkladám zde hodnoty a své postřehy. O tom forum je. ........ To, že auto dáváš každý den na nabíječku, je nevypovídající, protože je zcela jasné, v jakém stavu asi bude. Samozřejmě, že bude mít 100%. Jak jinak.......... Mimo to, že to hází chybu na diagnostice není pro mě směrodatné. Tu totiž hází všem Octaviim i vyhřívaný volant, ale o tom předpokládám ty ani nevíš. ......... Jak jsem psal. Přestaň nabíjet, odjezdi měsíc a napiš hodnoty. - Já snad udržovací nabíječku nekomu vnucuji ? Ale no tak :-) - Já mám odlišný přístup a taky vkládám hodnoty. O tom to fórum je - Kdyby jsi četl co jsem psal, věděl by jsi, že to není jasné. Není to nabíječka, která nacpe baterku na 100%. Je nastavená, aby to ani nemohla udělat. Jen přizvedne napětí. Konstantním napětím 13,1 V se accu nemůže nabít. Normální nabíjecí fáze jsou cca s napětím 13,8 - 14,4V. Jde o to, aby nepadal na nízké napěťové úrovně a do sulfatace. - nějaký volant v této sekci je OT Parkuji v garáži, kabel mám vedle dveří řidiče, jeho zasunutí do zásuvky autozapalovače před zamknutím aute zabere max 5 sekund. Problem solved. Ale klidně v autě rozpojujte kabelové svazky, je to každého věc :-)
Prosinec 6, 20195 r Nic proti tomu. Můj názor je takový, že k nabíjení autobaterie je alternátor a provozovatel by si toho neměl všímat, protože není otrok auta. Na co tedy ten altík v autě máš? Vybral sis řešení nejvíc na palici. To bych raději odpojil ten kablík. Zmákneš to doma za 5 minut. Neboj, autu je to fuk. Je to jen stroj, neurazí se. A časem si u někoho nech rekuperaci potlačit a máš bez starostí. Co je na tom divného? Nediv se, že lidi považují Tvé řešení za divné, fakt je nepochopitelné.
Prosinec 6, 20195 r Mám sice rapida, ale je včetně S/S a rekuperace, takže toto vlákno sleduju. Zatím je vše v origo stavu, auto mám 3 měsíce/ 8 tkm a je v něm patrně zánovní aku Varta 70 Ah AGM. S baterií zatím není žádný problém, co ji tu a tam změřím má kolem 12,6 V. Co jsem vypozoroval, tak vnější dobíjení nemá smysl, protože jak auto zjistí, že ji má nabitou nad danou minimální hranicí, tak ji okamžitě použije - vybije na tuto hranici. Pokud se tedy každý den dobíjí, tak při následující jízdě ji auto nedobíjí pokud se patřičně nevybije. Jediný kdy má patrně smysl aku dobít je když vím, že auto delší čas nepojede, aby byla před odstávkou plně dobita. Škoda, že se asi nedá zjistit co přesně se v autě děje při odpojeným konektoru. Kdosi tu proti tomu vehementně protestoval, že je to nesprávné řešení ale možná to bylo proto, že nabízel služby které s/s a rekuperaci sowtvarově vyřadí. Upraveno Prosinec 6, 20195 r od Jarda-k
Prosinec 6, 20195 r před 6 hodinami, Radius_001 napsal: Parkuji v garáži, kabel mám vedle dveří řidiče, jeho zasunutí do zásuvky autozapalovače před zamknutím aute zabere max 5 sekund. Nabiječky a to i automatické udržovací se mají připojovat pouze na "+pol" baterie a na"- kostřící bod" na motorové stěně za baterkou. Udržovací nabiječku používám u odstaveného auta.
Prosinec 6, 20195 r V 22. 11. 2019 na 15:28, Gerulaitis napsal: Ahoj, koupil jsem v létě ve Škoda Plus O III FL, 1,4 TSI, 2018. V autě byla baterie Varta EFB (viz foto). Když jsem se koukal na tuhle baterku přímo na stránkách výrobce, tak tam bylo uvedeno, že je sice pro SS, ale není vhodná pro rekuperaci. Jak to tedy je? Žil jsem v tom, že to je baterka z fabriky, teď už si tím jistej nejsu. Má někdo tuhle baterku z výroby v autě s rekuperací? Díky. Ano, v Rapidu úplně ta samá Varta EFB z výroby. Jak se Škoda staví k doporučení Varty, netuším. Resp. tuším, že baterie za dva roky zdechne a řeknou, že je to vlastnost.
Prosinec 6, 20195 r před 3 hodinami, sk0d@ napsal: Sam som zvedavy dokedy bude tato tema rozduchavat vasne No to víš, je tu několik lidí, kteří mají svojí metodu, jak ochránit baterku před degradací. Každý hájí tu svojí a rádi se pochlubí. což jiným vadí. Upraveno Prosinec 6, 20195 r od Clerfayt
Prosinec 6, 20195 r Já si konektor vypínám, kromě zimních měsíců, kdy mám puštěné sedačky. Protože při vyplém konektoru mi to nabíjí na 13.9-14.2, kdežto při zaplém výhřevu sedačky (a nerozpojeném konoktoru, tedy nabíjecí jednotka je v provozu) mi to nabíjí 14.7. Při stání vozidla za 1 den naměřím na baterii 12.4V, baterie je AGM a Octavii mám s datem 5/2019 (neskáče ani neskákala před přehrátím sw). Bez vyplého konektoru, to auto běžně jezdilo na 12.6 s rekuperací přes 15V - na to jsem se nemohl dívat, zvlášť u nového auta a baterie typu AGM (těch 15V ji nevadí, ale má ráda vyšší napětí naprázdno než 12.4). Auto se dobíjelo přes noc nabíječkou max. za dob Škoda 120 dle mého. Upraveno Prosinec 6, 20195 r od Petran
Prosinec 12, 20195 r Dnes som sa definitivne rozlucil (ci skor rozculil?) so svojou baterkou. Rano som nenastartoval. Napatie pri starte velmi prudko kleslo. Vymenena za Vartu Silver Dynamic AGM, 70Ah
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.