Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

EFB není vhodná z technického hlediska do aut s rekuperací, tak jako AGM. Je jen levnější a záruku vesměs přežije, takže vlastně “vhodná” je. O to jde. Ve všech odborných článcích se dočtete, že se EFB baterie vysloveně NEHODÍ a NEMÁ používat do aut s rekuperací, jelikož ji neustále vybíjení a nabíjení nevyhovuje.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono to udržování polovybitého stavu a přebíjení vysokým napětím nejspíš nedělá dobře ani AGM bateriím, akorát to díky své konstrukci déle vydrží, takže jsou jistě konstrukčně vhodnější než EFB baterie, které to nevydrží tak dlouho, ale EFB baterie jsou zase levnější, takže z ekonomického hlediska možná výhodnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, JiVi napsal:

ale do O II se davaji EFB Exide a tam pisou neco jineho   http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/micro-hybrid/exide-efb/

Pozor jak jsem zde na foru někde četl neni rekuperace jako rekuperace.

Jak uvádí odkaz baterie je vhodná pro  tzv "regenerační brždění" které Škoda používá.  Zde dojde ke zvýšení napětí a tím o něco intenzivnějšímu nabíjení. Je to jen kvůli CO2.

Pokud jde o opravdovou rekuperaci tak dochází k brzdění tak že prvek k tomu urceny generuje takou zátěž že auto brzdi a tato energie je po té uložená do baterie. Bude určitě větší než při regeneračním brzdění neboť se musí okamžitě uložit do baterie.rek bych že ho pouzivaj jen opravdové elektromobily.

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používat u baterií "rekuperaci" je nesmysl. Každý výrobce baterií, včetně Varty, požaduje v návodu k baterii její nabití vždy na 100%. To že ŠKODA AUTO, ale i další automobilky, baterie záměrně ničí jejich nabíjením pouze na 80 % je věc jiná, pro jistotu o tom také nic nepíší v návodu k autu. V USA by to už bylo na hromadnou žalobu a tučné odškodnění.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, Mahlpo napsal:

Do O2 se mozna exide davali, ale fo O3 se dava bud EFB od Moll anebo AGM. Otazka je,zda EFB od Moll je vhodna pro rekuperaci. Dle me,kdyz je typ baterie nejak konstrukcne vytvoreny,tak proste tak je. A pokud je EFB baterie nevhodna pro rekuperace,tak se proste do vozu s rekuperaci nehodi.... Klidne se necham od Skodovky poucit,ale jak jsem napsal, jedine co mi odpovedeli,tak jejjich zvasty,ze se pouziva v jejich autech dlouho. To ze nevydrzi, nici se bud tim,ze se udrtuje stale vybita a pak se zase vlivem rekuperace prebiji uz je pro automobilku nepodstatne....

 

mam O3 z 2018 a mam z vyroby  Exide EFB

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeš chtít vyměnit takhle baterku, jde to ( já to tak dělal taky ), ale stejně musíš inicializovat ( nakódovat novou baterku ) . Aby jednotka věděla, že má novou  a podle toho se k ní chovala.

A jenom nabíjení baterky já dělám v autě bez odpojení, akorát musíš mínus pól dát na kostřící bod na kastle. Tudíž netřeba vytahovat baterku z auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tý jo  pěkný kousek historie :-) ta nabíječka. Já používám taky "inteligentní" nabíječku a je potřeba zjistit jaký program nastavit pro danou baterii. AGM má trochu jiné koncové napětí při nabíjení.

Hodně se tu někde psalo o nabíječkách a mám pocit že nabíiečky ctek jsou vcelku top.

https://www.battery.cz/nabijecka-ctek-mxs-5-0-12v-0-8a-5a-s-teplotnim-cidlem.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gclid=EAIaIQobChMIzK2uur3e5gIVB-J3Ch1b2gE_EAQYAyABEgIaw_D_BwE

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim.

 

Chcel by som sa opytat. Mám O3 2.0 110kw BEZ ŠTART STOP. Odišla bateria tak som kupil novu. Mechanik mi ju zalozil vymazal chyby. No na otázku či kodoval aj bateriu mi vravel, že sa koduju iba ked ma auto SS. 

Moja otázka znie:  Je potrebne kodovat bateriu na taketo auto?

 

Ak ano, tak kde to mam hladat? Zaobstaral som si vcds 19.6.1 a tu bol screen iba zo super vag alebo niečo podobne no vyzera to úplne inak. 

Dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová  náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení  12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna  Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna  na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním  napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120).

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 minutami, McMatej napsal:

Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze


To je naprostý nesmysl. Zaplavená baterie je plně nabitá při 12,6 V. Jde o chybu v návodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, gabrielroman napsal:

McMatej tak mne alternator dobija baterku na 14,4V, to by alternátor musel potom dobijat skoro 17V

Ano, takto (na max. 14,4 V)to musí být nastavené, aby při trvalém dobíjení ve vozidle nedocházelo k plynování a úbytkům elektolytu v baterii.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...