LukášCBR Vloženo 26. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2019 EFB není vhodná z technického hlediska do aut s rekuperací, tak jako AGM. Je jen levnější a záruku vesměs přežije, takže vlastně “vhodná” je. O to jde. Ve všech odborných článcích se dočtete, že se EFB baterie vysloveně NEHODÍ a NEMÁ používat do aut s rekuperací, jelikož ji neustále vybíjení a nabíjení nevyhovuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 26. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2019 No ono to udržování polovybitého stavu a přebíjení vysokým napětím nejspíš nedělá dobře ani AGM bateriím, akorát to díky své konstrukci déle vydrží, takže jsou jistě konstrukčně vhodnější než EFB baterie, které to nevydrží tak dlouho, ale EFB baterie jsou zase levnější, takže z ekonomického hlediska možná výhodnější. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 26. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2019 (editace) před 3 hodinami, JiVi napsal: ale do O II se davaji EFB Exide a tam pisou neco jineho http://www.exide-cz.cz/cz/produkty/micro-hybrid/exide-efb/ Pozor jak jsem zde na foru někde četl neni rekuperace jako rekuperace. Jak uvádí odkaz baterie je vhodná pro tzv "regenerační brždění" které Škoda používá. Zde dojde ke zvýšení napětí a tím o něco intenzivnějšímu nabíjení. Je to jen kvůli CO2. Pokud jde o opravdovou rekuperaci tak dochází k brzdění tak že prvek k tomu urceny generuje takou zátěž že auto brzdi a tato energie je po té uložená do baterie. Bude určitě větší než při regeneračním brzdění neboť se musí okamžitě uložit do baterie.rek bych že ho pouzivaj jen opravdové elektromobily. Editováno: 26. Prosinec 2019, autor: zwan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 26. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2019 Používat u baterií "rekuperaci" je nesmysl. Každý výrobce baterií, včetně Varty, požaduje v návodu k baterii její nabití vždy na 100%. To že ŠKODA AUTO, ale i další automobilky, baterie záměrně ničí jejich nabíjením pouze na 80 % je věc jiná, pro jistotu o tom také nic nepíší v návodu k autu. V USA by to už bylo na hromadnou žalobu a tučné odškodnění.Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 26. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 26. Prosinec 2019 před 7 hodinami, Mahlpo napsal: Do O2 se mozna exide davali, ale fo O3 se dava bud EFB od Moll anebo AGM. Otazka je,zda EFB od Moll je vhodna pro rekuperaci. Dle me,kdyz je typ baterie nejak konstrukcne vytvoreny,tak proste tak je. A pokud je EFB baterie nevhodna pro rekuperace,tak se proste do vozu s rekuperaci nehodi.... Klidne se necham od Skodovky poucit,ale jak jsem napsal, jedine co mi odpovedeli,tak jejjich zvasty,ze se pouziva v jejich autech dlouho. To ze nevydrzi, nici se bud tim,ze se udrtuje stale vybita a pak se zase vlivem rekuperace prebiji uz je pro automobilku nepodstatne.... mam O3 z 2018 a mam z vyroby Exide EFB Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mahlpo Vloženo 27. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 27. Prosinec 2019 Tak to asi delaji jako s pneumatikami. Davaji vzdy dle ceny od vyrobce co vyjde levneji :-) Nejaka vydrz a kompatibilita baterii je az druhotna :-( 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 Octavia3 2.l TDI 4x4 combi 2016 Da sa toto nejak povolit? Chcel bi som doliat destilku,nakolko aj u O2 po dvoch rokoch som jej tam dost dolial a to bola vraj tiez bezudrzbova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
misor1994 Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 Do AGM nic nedolievaj... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 teoreticky keby som chcel vymenit bateriu (ten isty tip poripade aspon rovnake parametre) alebo ju len nabit,ked ju napojim na ten cas na inu bateriu je treba aj tak inicializovat baterku? a robil to uz niekto? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 Pokud budeš chtít vyměnit takhle baterku, jde to ( já to tak dělal taky ), ale stejně musíš inicializovat ( nakódovat novou baterku ) . Aby jednotka věděla, že má novou a podle toho se k ní chovala. A jenom nabíjení baterky já dělám v autě bez odpojení, akorát musíš mínus pól dát na kostřící bod na kastle. Tudíž netřeba vytahovat baterku z auta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 a jeto zlozite na kodovat ,treba tam nieco aj zadavat , a asi stouto nabijackou to uz radsej nenabijat. Olovenu nabija super narozdiel tato z lidlu Ultimate Speed ULGD 5.0 A1 olovenu nevedelo nabit po 5hodinach udrziavala prud pri takmer uplne vibitej 70ah baterke.Snat tu agm bude nabijat lepsie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AdoksS Vloženo 30. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 30. Prosinec 2019 Tý jo pěkný kousek historie :-) ta nabíječka. Já používám taky "inteligentní" nabíječku a je potřeba zjistit jaký program nastavit pro danou baterii. AGM má trochu jiné koncové napětí při nabíjení. Hodně se tu někde psalo o nabíječkách a mám pocit že nabíiečky ctek jsou vcelku top. https://www.battery.cz/nabijecka-ctek-mxs-5-0-12v-0-8a-5a-s-teplotnim-cidlem.html?utm_source=google_merchant&utm_medium=product&gclid=EAIaIQobChMIzK2uur3e5gIVB-J3Ch1b2gE_EAQYAyABEgIaw_D_BwE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabrielroman Vloženo 11. leden 2020 Sdílet Vloženo 11. leden 2020 Zdravim. Chcel by som sa opytat. Mám O3 2.0 110kw BEZ ŠTART STOP. Odišla bateria tak som kupil novu. Mechanik mi ju zalozil vymazal chyby. No na otázku či kodoval aj bateriu mi vravel, že sa koduju iba ked ma auto SS. Moja otázka znie: Je potrebne kodovat bateriu na taketo auto? Ak ano, tak kde to mam hladat? Zaobstaral som si vcds 19.6.1 a tu bol screen iba zo super vag alebo niečo podobne no vyzera to úplne inak. Dakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 11. leden 2020 Sdílet Vloženo 11. leden 2020 Zkus třeba : https://youtu.be/__ISlLOP2NE Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dadajan Vloženo 11. leden 2020 Sdílet Vloženo 11. leden 2020 Pročetl jsem celé vlákno (děkuji) i jiné podobné články a diskuze. TDI/110kW/leden 2014. Plná výbava,nez.topení,výhř. 4 sedačky. Původní baterka (nevím typ) 4 roky/100tis.km-denní provoz krátké a delší jízdy.SS nevypínán.Tovární nastavení, pravidelný značkoý servis. Náhlá smrt baterky 4 roky ,přechodná nouzová náhrada 1 rok obyč cca 25 tis km, Nyní 1/2 roku Moll EFB 72Ah (autor.servis) a převážně krátké 5-10km cesty město. > po 3 dnech stání hooodně dlouhé startování tlačítkem. Na svorkách po 12h odstavení 12,1-12,2V. Pořád původní nastavení vč.S/S. > Externí nab.(char U-14,4V) na skoro nulový proud. Po staní 12 hod. baterka 12,5(6)V. Jedna Jízda dálnice/tempomat cca 200km, po stání svorky opět 12,2-3V (t.j.cca 60% kapacity). Nabíjení alternátorem s rekuperací (teplota 0.st+spotřebiče) 14,7-14,9-15V !!!. Odpojen konektor na "-" a po startu nabíjení krásných 14,3(4)V. Hláška "velká spotřeba elenergie" a po zmačknutí tlačítka S/S změna na "Systém S/s deaktivován". Závěr: odpojením konektoru "monitoru baterky" se dobíjí trvale "neinteligentně" ideálním napětím 14,3(4)V do 100% nabití baterky místo rekuperačních přebíjecích nezdravých 14,7-15V nebo inteligentního nenabíjení a nižší kapacity baterky (60-70%). Žádný doprovodný problém jsem nezaznamenal. Budu sledovat a měřit. Uvažuji sehnat konektor a patici a natáhnout si dovnitř spínač, kdybych náhodou potřeboval S/S (jako kdysi spínač sahary na š120). 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabrielroman Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 před 7 hodinami, Shaarky napsal: Zkus třeba : https://youtu.be/__ISlLOP2NE Takze tuto baterku asi nenakodujem keďže nemá na sebe údaje ako na videu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Můžeš dát výchozí hodnotu (myslím, že snad samé 0) , důležitý je použitý typ baterie a nikoliv např. sériové číslo apod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabrielroman Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 OK. Tak to skúsim cez 0lky. Uz som sa zľakol že som vyhodil peniaze za nevhodnú baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Drincek Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 (editace) gabrielroman:kukni na minus na baterke ci tam je taky stvorcek asi 2x2cm taky biely a je na tom taky kablik pripojeni to bi mala bit ta kontrola akumulatora pri ktorej je potrebne nastavit baterku. Editováno: 12. leden 2020, autor: Drincek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 (editace) Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze Nebo obráceně řečeno, 14,4 V palubního napětí nestačí na 100% nabití. navod EXIDE.pdf Editováno: 12. leden 2020, autor: McMatej 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabrielroman Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 McMatej tak mne alternator dobija baterku na 14,4V, to by alternátor musel potom dobijat skoro 17V Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 před 20 minutami, McMatej napsal: Já vám nechci kazit radost, ale znakem 100% nabití (pro baterie se zaplavenými elektrodmi) je napětí 15,3 - 16,5 V. viz návod v příloze To je naprostý nesmysl. Zaplavená baterie je plně nabitá při 12,6 V. Jde o chybu v návodu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Ne! 12,6 V je napětí v klidu, 20 h po ukončení nabíjení. 15,3 V až 16,5 V je napětí při dobíjení. 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gabrielroman Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 Teoreticky nemusí byt chyba v navode lebo tam piše pri nabijani baterie mimo vozidla 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. leden 2020 Sdílet Vloženo 12. leden 2020 (editace) před 5 hodinami, gabrielroman napsal: McMatej tak mne alternator dobija baterku na 14,4V, to by alternátor musel potom dobijat skoro 17V Ano, takto (na max. 14,4 V)to musí být nastavené, aby při trvalém dobíjení ve vozidle nedocházelo k plynování a úbytkům elektolytu v baterii. Editováno: 12. leden 2020, autor: McMatej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.