Marek WV Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 (editace) Ahoj, Tak v servise (ŠA) jsem chtel, at udelaji zatezovy test diky kteremu bych zjistil jakou ma kapacitu. Udelali ovsem jen jejich test, ktery jim vysel v poradku s poznamkou - dobit. Napeti jen 11,76. Viz foto. Auto nemam jeste 2 roky, neporadite kde v okoli Ostravy udelaji zatezovy test..? Diky. Editováno: 12. Prosinec 2020, autor: Marek WV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
atlan Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 (editace) Inak tam vidim ze namerali ze da 340A,tak ze by mala byt ok. Ked sa ti nepaci ze vybita, tak si si mal kupit ine auto. Dalsia moznost je ze im das baterku, oni ju nabiju a otestuju tymto testerom vas5097a Dostanes papier s grafom, a stavom baterky. Bude to na dlhsie ale vysledky su presnejšie. Ale nikto ti nezaruci ze ten pristroj maju, a ze na nom otestuju tvoju baterku. https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk3/vehicle_electrics/electrical_system;_general_information/starter-current_supply-cc/checking_battery_vehicles_without_battery_monitor_control_unitj367_or_energy_management_control_unitj644/checking_battery_using_battery_tester_with_printervas5097a/ Editováno: 12. Prosinec 2020, autor: atlan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Ten VAS 6161 test je samozřejmě úplně na nic. Podobným testovali mou baterii: Zátěžový test pak ukázal, že je baterie poškozená a na vyhození, kapacita menší něž 60%: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Mně VAS naměřil v AS baterii jako KO. Na zátěžovém testu u konkurence, kde se zabývají prodejem a servisem AKU, byla baterie při testu ve výborném stavu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Tomu nevěřím. Dej sem výsledky těch testů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kamiquickie Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Po 4 letech jsem vyměnil původní baterii ve své OIII (1.4 CNG) a zakoupil baterii Banner 12V 70Ah EFB. Po připojení a nastartování mi auto začalo hlásit problémy s nefunkčními systémy (Start-Stop, ACC, ESP, kontrola pneumatik, asistent rozjezdu do kopce, atd...). Po 15 kilometrové jízdě a opětovném nastartování všechny výstrahy zmizely a Infotainment hlásí, že je vše v pořádku a funkční. Tady na fóru jsem se dočetl, že po výměně baterie je nutné "nakódovat" baterii pomocí diagnostiky. Chci se zeptat, jestli je toto kódování nutné, když auto žádný problém nehlásí? Ani v manuálu ani zde jsem k tomu nenašel jasnou radu. Předem moc díky za zkušenosti a rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Z návodu k obsluze: Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolní světla (viz co uvádíš) . Pokud po krátké jízdě některé z uvedených kontrolních světel nezhasne, vyhledejte pomoc odborného servisu. Co se týče kódování, tak pokud jsi použil baterii stejného typu a kapacity, tak nic řešit nemusíš. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek WV Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Tak jsem narazil na https://www.varta-automotive.cz/cs-cz/battery-retailers?country=CZ&postal_code=Ostrava&btc=1&wfref=nh , ze otestujou stav baterie a dokonce zdarma. Jen jsem zvedavy jaky merak pouzijou, dfam ze pekne s grafem a s % kapacity. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 (editace) před 2 hodinami, Caster napsal: Tomu nevěřím. Dej sem výsledky těch testů. Bohužel nemám. A přesvědčovat tě nehodlám. Příspěvek od @Marek WV viz. výše, kde mu naměřili skrze VAS hodnotu napětí 11,76V a je tam uvedeno “V pořádku-dobít”. No, pokud je napětí 11,76V v pořádku, tak teda netuším, na co je ten přístroj nastavený. Vždyť je to prakticky mrtvola. Ještě doplním o tabulku hodnoty nabití AKU, kde hrozí už pod 12,4V sulfatace a nenávratné škody. Editováno: 12. Prosinec 2020, autor: LukášCBR 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Marek WV Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 před 3 hodinami, Caster napsal: Ten VAS 6161 test je samozřejmě úplně na nic. Podobným testovali mou baterii: Zátěžový test pak ukázal, že je baterie poškozená a na vyhození, kapacita menší něž 60%: A kdyz jsi delal ten zatezovy test, tak si baterku predtim nejdrive naplno nabil? Jezdim ted zhruba 70km trasy, takze na tech 80% by nabita byt mela, tak me zajima, jestli ji bude treba dobit pred testem na 100% nebo 'staci' tech rekneme 80%? Diky za odpoved😉 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Zátěžový test dělala profesionální firma s předem 100% nabitou baterií, dobili si jí sami. Pokud si ji necháš otestovat, požaduj vytištěný graf s naměřenými hodnotami, také musí být baterie nabitá na 100%. Profesionální firma si jí samozřejmě před testem dobije. Pokud nemáš ve svém autě vypnuté "inteligentní" nabíjení na max. 80% (vypnutí rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie) tak to ničí baterii, sulfatace, ztráta kapacity, nízké napětí které např. v zimě nedovolí spustit spotřebiče s velkým odběrem proudu - typicky přídavné topení. Vypnutím "inteligentního" nabíjení se nabíjení přepne na konvenční, kdy se baterie bude dobíjet na 100% i relativně krátkými jízdami - 70 km je naprosto v pohodě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Pro zajímavost stav mé gelové baterie Exide nabíjené na 100%, dálkový monitoring, každou hodinu, pomocí IoT. Max. nabíjecí napětí 14,75 V: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudasn Vloženo 12. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 12. Prosinec 2020 Zdravím. Jak budete komentovat moji "zkušenost"? Mám Fabii 1,2 TSI 81 kW 4 roky, jezdím docela málo, od nákupu nového vozu je tam akumulátor EFB 59 Ah Banner a po zagarážování ihned zasunu do konektoru (protože někdy nejedu znovu i týden) konektor inteligentní nabíječky CTEK MXS 5.0. Po nějaké době se LED dostane do 7 polohy a nedříve po týdnu to přepne do 8 - poslední polohy - cyklické dobíjení při poklesu napětí. KKdyž zkusím jejich "zkoušečku" s LED diodami, ukazuje mi vždy zelenou (v pořádku), ale napětí jsem neměřil. Potíže jsem nikdy s AKU neměl. Podotýkám, že "inteligentní" nabíjení (konektor) nemám u AKU vyplý a mám namontován "modul deaktivace S-S", čili mi S-S za jízdy nefunguje. Zda je toto všechno dobré, neumím sám plně posoudit, ale AKU je zatím zcela v pořádku a nevypadá, že by mělo kiksnout .... Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JiVi Vloženo 13. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 13. Prosinec 2020 před 8 hodinami, Caster napsal: Zátěžový test dělala profesionální firma s předem 100% nabitou baterií, dobili si jí sami. Pokud si ji necháš otestovat, požaduj vytištěný graf s naměřenými hodnotami, také musí být baterie nabitá na 100%. Profesionální firma si jí samozřejmě před testem dobije. Pokud nemáš ve svém autě vypnuté "inteligentní" nabíjení na max. 80% (vypnutí rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie) tak to ničí baterii, sulfatace, ztráta kapacity, nízké napětí které např. v zimě nedovolí spustit spotřebiče s velkým odběrem proudu - typicky přídavné topení. Vypnutím "inteligentního" nabíjení se nabíjení přepne na konvenční, kdy se baterie bude dobíjet na 100% i relativně krátkými jízdami - 70 km je naprosto v pohodě. v zimnim obdobi je vhodne nechat konektor zapojeny. u teplot po 4 stupne a teplem akumulatoru , do nej elektronika pere 15.8V pri rekuperaci a 13.6V pri jizde pod zatezi.( to same napeti, jako pri odpojenem konektrou) Pri nizsi vnejsi teplote tam pere 15V konstantne. mam cca vypozorovany tyto kombinace vnejsi teploty a nejake teploty akumulatoru: studeny aku teply aku od 7 stupnu nahoru klasicka rekuperace 12.1V a 15V rekuperace 4- 7 stupnu 13.6V rekuperace 15V 13.6V rekuprace 15.8V 4-1 stupnu 13.6V rekuperace 15V 14.1V rekuperace 15.8V 0 a niz 15V stabilne 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hubert69 Vloženo 19. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2020 Zdravím, je tady někdo z Vysočiny, kdo umí vypnout rekuperaci? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petran Vloženo 19. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2020 On 12/12/2020 at 11:31 PM, rudasn said: Zdravím. Jak budete komentovat moji "zkušenost"? Mám Fabii 1,2 TSI 81 kW 4 roky, jezdím docela málo, od nákupu nového vozu je tam akumulátor EFB 59 Ah Banner a po zagarážování ihned zasunu do konektoru (protože někdy nejedu znovu i týden) konektor inteligentní nabíječky CTEK MXS 5.0. Po nějaké době se LED dostane do 7 polohy a nedříve po týdnu to přepne do 8 - poslední polohy - cyklické dobíjení při poklesu napětí. KKdyž zkusím jejich "zkoušečku" s LED diodami, ukazuje mi vždy zelenou (v pořádku), ale napětí jsem neměřil. Potíže jsem nikdy s AKU neměl. Podotýkám, že "inteligentní" nabíjení (konektor) nemám u AKU vyplý a mám namontován "modul deaktivace S-S", čili mi S-S za jízdy nefunguje. Zda je toto všechno dobré, neumím sám plně posoudit, ale AKU je zatím zcela v pořádku a nevypadá, že by mělo kiksnout .... Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. Rekl bych, ze provozujes od jara do podzimu svoji zapalovaci soustavu nabijenou z elektricke site 220V ze sveho elektromeru z domova. Protoze krome nizkych teplot udrzuje rekuperace tvoji baterii na 80 procentech kapacity. Nez se proste baterka vybije na 80 procent, tak se nedobiji (samo, pokud nezapnes topeni sedadel a nebo nejedes z kopce s brzdenim motoru). Kdyztak at me nekdo opravi. 4 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
beuticek Vloženo 19. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2020 Já tam mám už 7 let původní obyčejný a furt drží. Nemám ale SS ani rekuperaci. Sláva 🥳 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudasn Vloženo 19. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2020 (editace) @PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá .... Editováno: 19. Prosinec 2020, autor: rudasn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudasn Vloženo 19. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 19. Prosinec 2020 @beuticek Já měl kdysi na Š 100L akumulátor 9 let a celou dobu držel a náhle odešel .... Jó, doba pokročila a s ní i vyspělost techniky, jen to mnohdy není k lepšímu, ale s tím moc nenaděláme ..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 před 9 hodinami, beuticek napsal: Já tam mám už 7 let původní obyčejný a furt drží. Nemám ale SS ani rekuperaci. Sláva 🥳 Však počkej, u příštího povozu tě tyhle vymoženosti neminou 😀. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Čečulák Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 před 7 hodinami, rudasn napsal: @PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá .... Kdyz uz chces nekoho poucovat, co se zde ma delat a nema, tak si ty pravidla alespon sam precti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dafro Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 před 7 hodinami, rudasn napsal: @PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá .... A co čekáš za odpověď? Nikdo tady nedokáže věštit! Všechno se tváří v pořádku. Jak by taky ne, když baterii trvale nabíjíš nabíječkou! Tím zásadně prodlužuješ její životnost. Jestli je opravdu v pořádku ale potvrdí jen zátěžový test. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudasn Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 @dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
sk0d@ Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 Tiez nechapem 🤷 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rudasn Vloženo 20. Prosinec 2020 Sdílet Vloženo 20. Prosinec 2020 @Čečulák Pokud jsem udělal chybu, tak pardon, ale zřejmě jsem špatně pochopil bod č.2 pravidel u Příspěvků: "Při odpovídání na určitý příspěvek používejte správně tlačítko |Citovat| nebo |Vícenásobná citace| - necitujte bezprostředně předešlý příspěvek!" Já byl za to jednou upozorněn ...., možná to má ale jiný význam. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.