Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

Ahoj, 

Tak v servise (ŠA) jsem chtel, at udelaji zatezovy test diky kteremu bych zjistil jakou ma kapacitu. Udelali ovsem jen jejich test, ktery jim vysel v poradku s poznamkou - dobit. Napeti jen 11,76. Viz foto. Auto nemam jeste 2 roky, neporadite kde v okoli Ostravy udelaji zatezovy test..?  

Diky. IMG_20201212_092023.thumb.jpg.60cac04b07cd0d1f0690668c56e8adf2.jpg

Editováno: , autor: Marek WV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Inak tam vidim ze namerali ze da 340A,tak ze by mala byt ok. 

 

Ked sa ti nepaci ze vybita, tak si si mal kupit ine auto. 

 

Dalsia moznost je ze im das baterku, oni ju nabiju a otestuju tymto testerom vas5097a

Dostanes papier s grafom, a stavom baterky. Bude to na dlhsie ale vysledky su presnejšie. 

 

Ale nikto ti nezaruci ze ten pristroj maju, a ze na nom otestuju tvoju baterku. 

 

https://workshop-manuals.com/audi/a4_mk3/vehicle_electrics/electrical_system;_general_information/starter-current_supply-cc/checking_battery_vehicles_without_battery_monitor_control_unitj367_or_energy_management_control_unitj644/checking_battery_using_battery_tester_with_printervas5097a/

Editováno: , autor: atlan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po 4 letech jsem vyměnil původní baterii ve své OIII (1.4 CNG) a zakoupil baterii Banner 12V 70Ah EFB. Po připojení a nastartování mi auto začalo hlásit problémy s nefunkčními systémy (Start-Stop, ACC, ESP, kontrola pneumatik, asistent rozjezdu do kopce, atd...). Po 15 kilometrové jízdě a opětovném nastartování všechny výstrahy zmizely a Infotainment hlásí, že je vše v pořádku a funkční. 

Tady na fóru jsem se dočetl, že po výměně baterie je nutné "nakódovat" baterii pomocí diagnostiky. Chci se zeptat, jestli je toto kódování nutné, když auto žádný problém nehlásí? Ani v manuálu ani zde jsem k tomu nenašel jasnou radu. 

 

Předem moc díky za zkušenosti a rady! 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z návodu k obsluze: Po zapnutí zapalování se rozsvítí kontrolní světla (viz co uvádíš) . Pokud po krátké jízdě některé z uvedených kontrolních světel nezhasne, vyhledejte pomoc odborného servisu. Co se týče kódování, tak pokud jsi použil baterii stejného typu a kapacity, tak nic řešit nemusíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Caster napsal:

Tomu nevěřím. Dej sem výsledky těch testů.

Bohužel nemám. A přesvědčovat tě nehodlám. 
 

Příspěvek od @Marek WV viz. výše, kde mu naměřili skrze VAS hodnotu napětí 11,76V a je tam uvedeno “V pořádku-dobít”. No, pokud je napětí 11,76V v pořádku, tak teda netuším, na co je ten přístroj nastavený. Vždyť je to prakticky mrtvola. 
 

Ještě doplním o tabulku hodnoty nabití AKU, kde hrozí už pod 12,4V sulfatace a nenávratné škody. 
 

 

AAC116FE-D1E1-4CCB-87A8-507588666741.jpeg

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Caster napsal:

Ten VAS 6161 test je samozřejmě úplně na nic. Podobným testovali mou baterii:

Test-baterie-1050.jpg   Zátěžový test pak ukázal, že je baterie poškozená a na vyhození, kapacita menší něž 60%: Car-battery-test-at-30-A-Ford-Varta-80-A

A kdyz jsi delal ten zatezovy test, tak si baterku predtim nejdrive naplno nabil? Jezdim ted zhruba 70km trasy, takze na tech 80% by nabita byt mela, tak me zajima, jestli ji bude treba dobit pred testem na 100% nebo 'staci' tech rekneme 80%? 

Diky za odpoved😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zátěžový test dělala profesionální firma s předem 100% nabitou baterií, dobili si jí sami.  Pokud si ji necháš otestovat, požaduj vytištěný graf s naměřenými hodnotami, také musí být baterie nabitá na 100%. Profesionální firma si jí samozřejmě před testem dobije.

Pokud nemáš ve svém autě vypnuté "inteligentní" nabíjení na max. 80%  (vypnutí rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie) tak to ničí baterii, sulfatace, ztráta kapacity, nízké napětí které např. v zimě nedovolí spustit spotřebiče s velkým odběrem proudu - typicky přídavné topení.  Vypnutím "inteligentního" nabíjení se nabíjení přepne na konvenční, kdy se baterie bude dobíjet na 100% i relativně krátkými jízdami - 70 km je naprosto v pohodě.

d-c-jednotka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím. Jak budete komentovat moji "zkušenost"? Mám Fabii 1,2 TSI 81 kW 4 roky, jezdím docela málo, od nákupu nového vozu je tam akumulátor EFB 59 Ah Banner a po zagarážování ihned zasunu do konektoru (protože někdy nejedu znovu i týden) konektor inteligentní nabíječky CTEK MXS 5.0. Po nějaké době se LED dostane do 7 polohy a nedříve po týdnu to přepne do 8 - poslední polohy - cyklické dobíjení při poklesu napětí. KKdyž zkusím jejich "zkoušečku" s LED diodami, ukazuje mi vždy zelenou (v pořádku), ale napětí jsem neměřil. Potíže jsem nikdy s AKU neměl. Podotýkám, že "inteligentní" nabíjení (konektor) nemám u AKU vyplý a mám namontován "modul deaktivace S-S", čili mi S-S za jízdy nefunguje. Zda je toto všechno dobré, neumím sám plně posoudit, ale AKU je zatím zcela v pořádku a nevypadá, že by mělo kiksnout .... Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Caster napsal:

Zátěžový test dělala profesionální firma s předem 100% nabitou baterií, dobili si jí sami.  Pokud si ji necháš otestovat, požaduj vytištěný graf s naměřenými hodnotami, také musí být baterie nabitá na 100%. Profesionální firma si jí samozřejmě před testem dobije.

Pokud nemáš ve svém autě vypnuté "inteligentní" nabíjení na max. 80%  (vypnutí rozpojením malého konektoru u "-" pólu baterie) tak to ničí baterii, sulfatace, ztráta kapacity, nízké napětí které např. v zimě nedovolí spustit spotřebiče s velkým odběrem proudu - typicky přídavné topení.  Vypnutím "inteligentního" nabíjení se nabíjení přepne na konvenční, kdy se baterie bude dobíjet na 100% i relativně krátkými jízdami - 70 km je naprosto v pohodě.

d-c-jednotka.jpg

 

v zimnim obdobi je vhodne nechat  konektor zapojeny. u teplot po 4 stupne a teplem akumulatoru , do nej elektronika pere 15.8V pri rekuperaci a 13.6V pri jizde pod zatezi.( to same napeti, jako pri odpojenem konektrou) Pri nizsi vnejsi teplote tam pere 15V konstantne.

 

mam cca vypozorovany tyto kombinace vnejsi teploty a nejake teploty akumulatoru:

 

                                        studeny aku                              teply aku

od 7 stupnu nahoru           klasicka rekuperace  12.1V a  15V rekuperace

 4- 7 stupnu                      13.6V   rekuperace 15V        13.6V rekuprace 15.8V

4-1  stupnu                        13.6V   rekuperace 15V       14.1V  rekuperace 15.8V

0 a niz                                         15V stabilne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 12/12/2020 at 11:31 PM, rudasn said:

Zdravím. Jak budete komentovat moji "zkušenost"? Mám Fabii 1,2 TSI 81 kW 4 roky, jezdím docela málo, od nákupu nového vozu je tam akumulátor EFB 59 Ah Banner a po zagarážování ihned zasunu do konektoru (protože někdy nejedu znovu i týden) konektor inteligentní nabíječky CTEK MXS 5.0. Po nějaké době se LED dostane do 7 polohy a nedříve po týdnu to přepne do 8 - poslední polohy - cyklické dobíjení při poklesu napětí. KKdyž zkusím jejich "zkoušečku" s LED diodami, ukazuje mi vždy zelenou (v pořádku), ale napětí jsem neměřil. Potíže jsem nikdy s AKU neměl. Podotýkám, že "inteligentní" nabíjení (konektor) nemám u AKU vyplý a mám namontován "modul deaktivace S-S", čili mi S-S za jízdy nefunguje. Zda je toto všechno dobré, neumím sám plně posoudit, ale AKU je zatím zcela v pořádku a nevypadá, že by mělo kiksnout .... Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor.

Rekl bych, ze provozujes od jara do podzimu svoji zapalovaci soustavu nabijenou z elektricke site 220V ze sveho elektromeru z domova. Protoze krome nizkych teplot udrzuje rekuperace tvoji baterii na 80 procentech kapacity. Nez se proste baterka vybije na 80 procent, tak se nedobiji (samo, pokud nezapnes topeni sedadel a nebo nejedes z kopce s brzdenim motoru). Kdyztak at me nekdo opravi.

  • Pozitivní 4
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni  takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá ....

Editováno: , autor: rudasn
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, rudasn napsal:

@PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni  takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá ....

Kdyz uz chces nekoho poucovat, co se zde ma delat a nema, tak si ty pravidla alespon sam precti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, rudasn napsal:

@PetranTaky "názor", i když ne ten, který by mi dal trochu seróznější pohled z "odborné" stránky na můj akumulátor .... Někteří si v ironii libují, místo serióznější diskuze, ale co nadělám, nemusí být všichni  takoví, jak si představujem někteří zde na fóru ..... Navíc opakuješ můj dotaz a to se zde nedělá ....

A co čekáš za odpověď? Nikdo tady nedokáže věštit!  Všechno se tváří v pořádku. Jak by taky ne, když baterii trvale nabíjíš nabíječkou! Tím zásadně prodlužuješ její životnost. Jestli je opravdu v pořádku ale potvrdí jen zátěžový test.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro Ale to jsi na omylu, já "trvale nenabíjím baterii nabíječkou". V tomto případě jde o docela inteligentní jednu z nejlepších nabíječek, která (dle výrobce) vyhodnocuje stav AKU a podle potřeby dobíjí, jak sám jistě víš. A na otázku "A co čekáš za odpověď" odpovím poslední větou mého příspěvku, která je zcela jasná...... "Snad mi někdo, kdo je znalec oboru, k tomu řekne seriózní názor. " Ten jsem se, bohužel, nedozvěděl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Čečulák Pokud jsem udělal chybu, tak pardon, ale zřejmě jsem špatně pochopil bod č.2 pravidel u Příspěvků: "Při odpovídání na určitý příspěvek používejte správně tlačítko |Citovat| nebo |Vícenásobná citace| - necitujte bezprostředně předešlý příspěvek!" Já byl za to jednou upozorněn ...., možná to má ale jiný význam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...