Jump to content

1.8 T AWT s LPG, na benzin není tah, škube; na LPG vše OK


PeTe79
 Share

Recommended Posts

Zdravím.

Mám Superb, 1.8 T , AWT a s dodatečně montovaným LPG Stag.

Měl jsem následující problémy: Špatné starty (až na poněkolikáté a i tak motor pár vteřin sotva běžel) a jízda na benzin byla otřesná (škubání, žádný tah, slabý výkon). Na LPG jízda naprosto bez problémů.

Akční členy ukázaly vadný jeden vstřik a čidlo teploty, takže jsem koupil obojí nové a vyměnil. Beze změn.

Ostatní vstřikovače jsem tedy nechal vyzkoušet, vyčistit, vyzkoušet tlak palivového čerpadla, vyměnit palivový filtr, svíčky... Stále žádná změna.

Došly mi nápady, tak jsem začal brouzdat po fórech a objevil další možnosti - váha vzduchu a škrtící klapka.

Dnes jsem tedy koupil novou váhu, rozebral a vyčistil klapku a zlepšení se dostavilo, najednou auto celkem táhne, i když to není pořád úplně jako na LPG, je to výrazné zlepšení a občas zaškube, hlavně při akceleraci, dokud je ještě v nižších otáčkách.

Ale bohužel see nezlepšily ty starty. Nastartovat na první otočení je stále z říše snů.

Někde jsem četl o výměně svíček pro LPG za běžné, pomohlo to někomu? Mě totiž došly nápady.

Za jakýkoliv podnět budu vděčný.

Link to comment
Share on other sites

Tak svíčky jsem zkusil vyměnit a změna k lepšímu se nedostavila. Naopak bych řekl, že se stal nepravidelnějším chod motoru na plyn. Takže jsem je přehodil znovu z5 a jsem zase na začátku.

Zaujala mě ta mapa, najezdím toho hodně, cca 200-300 km denně. Nestačil by tím pádem třeba jeden den? Na tři dny by to byl celkem drahej pokus.

Link to comment
Share on other sites

Ještě mě napadlo, že vag píše :

Katalyzátor malá účinnost

Odvzdušnění nádrže - 16825

Odvzdušnění nádrže se mi nezdá jako příčina, když ve vyšších otáčkách (cca nad 4200) už táhne i ten benzín a na to to tam fakt teče proudem

a účinnost katíku je mi taky s podivem, když na LPG to jede super.

Link to comment
Share on other sites

Zkus jezdit 3 dny pouze na benzin.Pokud se potom vše zlepší,starty a cukání je špatně nastavena plynová mapa-která  následkem toho rozladí benzinovou mapu.Korekce musí být nastaveny stejně.

Tak mám za sebou cca 200 km jízdy na benzín. Představa, že za každý km platím více než dvojnásobek co obvykle, mě teda nepustila ani na chvíli, ale jisté poznatky z toho mám. Jízda na benzín se výrazně zlepšila. Řekl bych skoro dokonce, že výkon je tam kde má být, jen někdy cítím takové lehké zpomalení tahu při svižnější akceleraci. Ale oproti stavu předtím je to obrovský rozdíl. Ještě jsem podezřívat to palivové čerpadlo, mohli ho změřit chybně, ale když to největší zátah má po 4500 tis otáček, tak tím to asi nebude. Neumím nastavit tu škrtící klapku, kterou jsem dnes vyčistil a neumím načíst a porovnat ty mapy (nemám diag. jezdím ke známému s Vagem, ale ten to tuším neumí, nebo s ním neumí).

Nemáš, nebo někdo tady někoho známého Praha, Praha Východ, kdo by mi s tímhle pomohl?

Díky

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ked mas diagnostiku VAG tak miesto jazdy na benzín stacilo vynulovat korekcie (vynulovaním pamate závad), mozes skusit ci sa to nezlepsi este viac (ale len docasne)

Inak jednoduchý test:

Vo VAG register 32,0,Lambda regulation - Lambda learnt values

aké tam máš hodnoty?

Keď sú mimo -10 +10% tak to potom naozaj blbne (na benzin). Lepsie je aby to bolo v rozsahu povedzme -2 +8%

 

Ak to po tej dlhsej jazden na benzin ide dobre tak to asi naozaj rozladilo to LPG.
Aký STAG máš?

Buď si nájdi nejakého SCHOPNEHO (a nie kuecaného ) plynára. Pri diskusii mi prisiel rozumny ivan plyn, tusim je profik a v prahe.

Mozme to skusit nastavit aj na dialku, ale to by si musel mať STAG kabel a pocitac pripojeny k autu a zaroven na internet.

Prípadne sa presuň do sekcie LPG
 

No a samozrejme dať do poriadku tie ostatne zavady. Ale LPG to co popisujes robit moze s velkou pravdepodobnostou.

Edited by kluvi
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Similar Content

    • By skoda_werke
      Ahoj škodováci, 
      už jsem jednou cca pul roku zpátky řešil problém a Fabii. 1.4 MPi s LPG (systém Lovato, není sekvenční), svitila mi kontrola motoru na benzín, pri přepnutí na LPG kontrolka vždy zhasla, ale na LPG to cca každých 10,15 vteřin vynechalo, ale pak zase to jelo. Na benzín jsem i při té kontrolce neobjevil žádné rozdíly. Diagnostika mi napsala že lambda č.2 má otevřený obvod. Vyměnil jsem ji (asi chybně) a nyní po půl roce se situace úplně stejně opakuje. Levná BT diagnostika mi napsala chybu P0141 a porucha obvodu na druhé lambdě. Kupoval jsem Magnetti Marelli. Je možný že by náhradní lambda vydržela jen půl roku? Čím to může být? Může ji třeba zničit blbá směs LPG nebo vliv mají blbý svíčky? Vadí mi hlavně škubání na ten plyn.  Máte někdo tip čím vším by to mohlo být a co vše by bylo fajn prověřit? 
    • By josefvlach23@gmail.com
      Zdravím všechny, kteří jsou nešťastní ze závady cukání motoru 1,4TSI 110kW na "mém" firemním autě mám najeto 90.000 km, pravidelné výměny oleje Longlife, vzduch. filtru a olej. filtru po 15.000km, auto jezdí výhradně na Shell V-power 95, 70% dálnice 30% okrsky a město. Cca v 80tis km jsem si všiml ztráty výkonu a motor začal ve spektru otáček od 2000 - 3000 po přidání plynu cukat. Mám porovnání, protože mám doma to samé auto najeto cca 15tis km. V 90tis jsem chtěl v nejmenovaném autorizovaném ŠKODA autoservisu v Olomouci u Envelopy opravit tuto závadu. Technici ani mechanici si se závadou nevěděli rady, protože výpis chyb z řídící jednotky byl čistý. Nakonec vyměnili svíčky s výsledkem odstraněno, ale nebylo. Ze ŠKODA AUTO jim došlo doporučení na výměnu vstřikovacích ventilů za M+P 41.000,- s tím, že se bude továrna podílet 70% na kulanci. Opět se závada neodstranila a technici mi řekli, že to nebude motorem, ale mechanickou závadou a chtěli rozebrat převodovku a spojku s čímž jsme nesouhlasil a odvezl jsem si faktury za opravy cca za 15.000,- a neopravené auto. ( tyto pokusy jim trvaly asi 14dnů)
      Následně jsem navštívil  AUTO Hlaváček v Olomouci Holici, kde závadu odstranili za 2 dny. 
      Cukání bylo způsobeno zarezlým servem ovladače klapky turba - odstraněno promazáním.
      Snížení výkonu totálně zakarbonovanými sacími ventily a znečištěným chladičem stlačeného vzduchu  - viz foto před a po vyčištění.
      Po vyčištění došlo k citelnému zvýšení výkonu a cukaní je minulostí.
      Tak vše hodně zdaru a pevné nervy s autorizovaným servisem - vše je jen o lidech


    • By Casonim
      Dobrý den, chtěl bych se zeptat. Týden zpátky se mi rozletělo turbo, takovým způsoben že se mi roztrhl blok. Sehnal jsem si jiný motor, s turbem, nasadil do auta a spokojeně jezdil. Pak mi nové turbo chytlo olej, motor v omezovači i když jsem měl klíček venku. Udusil jsem motor, sehnal nové turbo, nasadil a sice sepne ale auto úplně krutoextrémně kouří, bíle, smrdí to po naftě. Dusí se, ale jakmile sepne turbo kouří míň a i docela jede. Jde to ruku v ruce s brutálním klepáním motoru. 
    • By Vulcan163-cz
      Zdravím,
       
       chtěl bych s zeptat jestli náhodou někdo nevíte s čím by mohl být spojen problém se škubáním motoru.
      Projevuje se to asi takto:
       
      Auto nastartuji, 10 km žádný problém, auto táhne krásně a později většinou při mírné záteži začně motor jakoby vynechávat. Někdy to udělá 1x nebo 2x a postupem času začne cukat motor pořád. Když zastavím auto se otřásá a slyším nepravidelný chod motoru - jako kdyby běžel jen na 3 válce...
      Divné je ale to, že když k tomuto škubání dojde, zastavím, nastartuji znovu tak auto zase jede perfektně. 
       
      Zatím jsem vyměnil palivák, EGR vyčištěno, spojka nová, dvouhmota taky. 
      Ještě poznatek, občas na volnoběh dojde k mírnému otřesu a auto za tepla hůře startuje
       
      Děkuji za rady
×
×
  • Create New...