Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Podle mě dost záleží na tom, jak se člověk k tomu motoru chová a jak moc mu "šlape za krk".

 

U předchozí okty jsem poprvé musel dolévat snad až po 100t km a jela na LL a výměny po 30t km. A to těžko říct, zda to bylo nájezdem nebo nutností jezdit dálniční přesuny mnohem častěji a relativně rychle (s motorem v otáčkách).

Vloženo

Auto ma najazdene 25t km, pri 15t som menil olej na ktorom som ja osobne najazdil iba 3t km, ale dalsich 10tkm ktore mam na vymenenom som nedolieval. Ani som to nekontroloval. Napriek tomu ze slo o predcasnu vymenu dal som naliat LL. Auto je sukromne, jazdim striedavo ale setrim ho, auto najprv vzdy zohrejem. Zvazujem zmenu intervalu ma prvny 15t.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Zdravím,

u mého auta 0-30 tis nedolévalo nic, pak při 51 tis chyběl 1 litr oleje, interva LL. Prý je to v normě. Spíš mám obavy z teploty oleje. Ale to sem nepatří.

Vloženo

Nynější služebák  OIII 1.6TDI 77kW 27tkm, LL, zatím jsem dolil 1,5l, předchozí OII FL1.6 TDI mi brala 0,5l na 30tkm, soukromá OII 2.0 TDI BKD 0,7l na 30tkm, stejný styl jízdy, soukromá byla před tím můj služebák(teď 180tkm), jsem zvědavý na synovu novou OIII 1,6TDI 81kW, má ji fasovat v květnu, benzín OI 1,8 20V turbo(bývalý služebák)  - nic, a ten jsem proháněl hodně.

Vloženo

Nazdar olejáři, ta 1.6 mi jezdí z 90% dálniční trasy 500+ km  a za 30tis v ní zmizly 3 l oleje. To není úplně nejmíň,ale abych byl spravedlivej tak musím říct,že mi žádný auto nikdy nebralo méně oleje.

  • o 5 měsíců později...
Vloženo
V 28.5.2015 at 16:02, Pro_man napsal:

Čaute chlapi,

 

tak už to začlo :-/ 23tis km a doléval jsem... Hladina oleje těsně nad minimem a doléval jsem asi cca 0.5L a zase to mám tak nějak mezi ryskama... No musím dodat že motor za studena nehoním a svižně jezdím až je motor opravdu zahřátý... obecně ten motor točím tak max do 3000 ot/min.... Servisák tvrdí že neviděl jedinou trojkovou Octávu v Dieselu která by za 30tis nic nespápla... při přebírání nového vozu jsem hladinu oleje nekontroloval...  Mám si automaticky sebou vozit alespoň litr oleje a na dovolenou k moři raději dva... Tím mě nasral úplně... Fakt mě to sere... A HTPčko kterému se směje snad každej druhej má najeto 279000 olej nežere rok výroby 2009...ach jo...

K moři si brát nic nemusíš.

Stačí si před odjezdem dolít na maximum a máš po starostech....

Místo oleje si přibal spíš pivo...:)

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Koupili jsme služební octavii 1.6 tdi r.v. 2011 najeto 150000 km. Podle knihy jízd bylo dolíváno 0.5l na 1000km. My jsme za 15000km ještě nedolívali aolej je mezi ryskama. Asi to bude i stylem jízdy.

Vloženo

Sedlám firemní O3, cca kolem 20 tis. jsme doplnili 1 L oleje a od té doby nic. Aktuálně najeto 90 tis. , do cca 85 ježděno na LL interval, nyní překódováno na pevných 15 tis.

  • o 11 měsíců později...
Vloženo

Je otázka zda to určitě žere olej, já jsem sundal kryt pod motorem a filc byl nacucaný olejem a  na vaně také, musel jsem je vytrhat a vyhodit. Někde trochu teče po zadní části bloku, nezdá se že by tekl pod víkem hlavy. Kde jinde by mohl vzadu téct? O víkendu vše umyju a snad to odhalím. Ten filc ale není zrovna dobré řešení.

  • o 1 rok později...
Vloženo

Zdravím,

Mám na Vás dotaz dnes se mi na autě rozsvítila kontrolka varování (žlutý trojúhelník s vykřičníkem) a napsalo upozornění zkontrolujte hladinu oleje ... Počkal jsem cca hodinu (teplota klesla z 90°C na 30-40°C) a olej zkontroloval. Na rysce přibližně 1/4-1/3 mezi min a max. Kapotu zavřel a nastartoval. Již se hláška neobjevila, slyšel jsem však, že to auto pozná, že se otevřela kapota a proto nějakou dobu hlášku házet nemusí (kontrolka už taky nesvítí). Pod autem žádné stopy oleje nejsou. Mám tam 30 tisícový olej a na něm najeto cca 17-18tis km. Chtěl jsem se zeptat čím to může být případně jaké máte poznatky ? 

Vloženo

Honza O. - olej má v sobě různý aditiva, z nichž jeden typ je proti jeho spalování. Když se vyčerpají (což nastane někdy v průběhu intervalu, LL určitě, v závislosti na tom, jak s tím jezdíš), tak ti olej začíná hořet ve spalovací komoře a ubývat. Je dobrej nápad to nejpozději v téhle chvíli vyměnit (lepší pro motor je samozřejmě i po 10tkm), protože další aditiva jsou tam třeba alkalická rezerva (proti korozi motoru zevnitř), detergenty a disperzanty, nebo i látky zvyšující mazivost, a ty se vyčerpávají úplně stejně.

 

https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-desaty---Dodatecne-prisady-do-motorovych-oleju

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...