Leden 5, 20169 r Podle mě dost záleží na tom, jak se člověk k tomu motoru chová a jak moc mu "šlape za krk". U předchozí okty jsem poprvé musel dolévat snad až po 100t km a jela na LL a výměny po 30t km. A to těžko říct, zda to bylo nájezdem nebo nutností jezdit dálniční přesuny mnohem častěji a relativně rychle (s motorem v otáčkách).
Leden 5, 20169 r Auto ma najazdene 25t km, pri 15t som menil olej na ktorom som ja osobne najazdil iba 3t km, ale dalsich 10tkm ktore mam na vymenenom som nedolieval. Ani som to nekontroloval. Napriek tomu ze slo o predcasnu vymenu dal som naliat LL. Auto je sukromne, jazdim striedavo ale setrim ho, auto najprv vzdy zohrejem. Zvazujem zmenu intervalu ma prvny 15t.
Leden 5, 20169 r Najeto 50tkm a bez dolití - 1.6 TDI 66kW. Servisní interval 30tkm a olej LL. Budu přecházet na 15tkm interval. Upraveno Leden 6, 20169 r od LukášCBR
Únor 2, 20169 r Zdravím, u mého auta 0-30 tis nedolévalo nic, pak při 51 tis chyběl 1 litr oleje, interva LL. Prý je to v normě. Spíš mám obavy z teploty oleje. Ale to sem nepatří.
Únor 6, 20169 r Nynější služebák OIII 1.6TDI 77kW 27tkm, LL, zatím jsem dolil 1,5l, předchozí OII FL1.6 TDI mi brala 0,5l na 30tkm, soukromá OII 2.0 TDI BKD 0,7l na 30tkm, stejný styl jízdy, soukromá byla před tím můj služebák(teď 180tkm), jsem zvědavý na synovu novou OIII 1,6TDI 81kW, má ji fasovat v květnu, benzín OI 1,8 20V turbo(bývalý služebák) - nic, a ten jsem proháněl hodně.
Únor 12, 20169 r Nazdar olejáři, ta 1.6 mi jezdí z 90% dálniční trasy 500+ km a za 30tis v ní zmizly 3 l oleje. To není úplně nejmíň,ale abych byl spravedlivej tak musím říct,že mi žádný auto nikdy nebralo méně oleje.
Srpen 5, 20169 r V 28.5.2015 at 16:02, Pro_man napsal: Čaute chlapi, tak už to začlo :-/ 23tis km a doléval jsem... Hladina oleje těsně nad minimem a doléval jsem asi cca 0.5L a zase to mám tak nějak mezi ryskama... No musím dodat že motor za studena nehoním a svižně jezdím až je motor opravdu zahřátý... obecně ten motor točím tak max do 3000 ot/min.... Servisák tvrdí že neviděl jedinou trojkovou Octávu v Dieselu která by za 30tis nic nespápla... při přebírání nového vozu jsem hladinu oleje nekontroloval... Mám si automaticky sebou vozit alespoň litr oleje a na dovolenou k moři raději dva... Tím mě nasral úplně... Fakt mě to sere... A HTPčko kterému se směje snad každej druhej má najeto 279000 olej nežere rok výroby 2009...ach jo... K moři si brát nic nemusíš. Stačí si před odjezdem dolít na maximum a máš po starostech.... Místo oleje si přibal spíš pivo...
Srpen 7, 20169 r Tak to každopádně... Protože to Chorvatské není bůhví co :-) Už od minulé návštěvy vinného sklepa vím proč se kufry u aut počítají v litrech :-D
Listopad 11, 20168 r Koupili jsme služební octavii 1.6 tdi r.v. 2011 najeto 150000 km. Podle knihy jízd bylo dolíváno 0.5l na 1000km. My jsme za 15000km ještě nedolívali aolej je mezi ryskama. Asi to bude i stylem jízdy.
Listopad 12, 20168 r Sedlám firemní O3, cca kolem 20 tis. jsme doplnili 1 L oleje a od té doby nic. Aktuálně najeto 90 tis. , do cca 85 ježděno na LL interval, nyní překódováno na pevných 15 tis.
Listopad 3, 20177 r Je otázka zda to určitě žere olej, já jsem sundal kryt pod motorem a filc byl nacucaný olejem a na vaně také, musel jsem je vytrhat a vyhodit. Někde trochu teče po zadní části bloku, nezdá se že by tekl pod víkem hlavy. Kde jinde by mohl vzadu téct? O víkendu vše umyju a snad to odhalím. Ten filc ale není zrovna dobré řešení.
Listopad 3, 20177 r Ví někdo co je to za otvor v bloku na fotu?V té oblasti ve žlutém označení je to zaolejované,vypadá to ale že to tam někde stříká.
Listopad 23, 20186 r Zdravím, Mám na Vás dotaz dnes se mi na autě rozsvítila kontrolka varování (žlutý trojúhelník s vykřičníkem) a napsalo upozornění zkontrolujte hladinu oleje ... Počkal jsem cca hodinu (teplota klesla z 90°C na 30-40°C) a olej zkontroloval. Na rysce přibližně 1/4-1/3 mezi min a max. Kapotu zavřel a nastartoval. Již se hláška neobjevila, slyšel jsem však, že to auto pozná, že se otevřela kapota a proto nějakou dobu hlášku házet nemusí (kontrolka už taky nesvítí). Pod autem žádné stopy oleje nejsou. Mám tam 30 tisícový olej a na něm najeto cca 17-18tis km. Chtěl jsem se zeptat čím to může být případně jaké máte poznatky ?
Listopad 23, 20186 r Jo to ano. Mám auto prvním rokem a tento interval chci zkrátit na polovinu. To však není řešení mě situace :(
Listopad 24, 20186 r V pondělí se jedu objednat na výměnu oleje chci 30 tis. intervaly zkrátit na polovinu. Snad to opravdu nic nebude, ale v tu chvíli jsem byl poměrně rozhozený ..pochopte.
Listopad 24, 20186 r Tak se klidne vyklidni, nic nenormalniho . Ja u firemniho dolejval litr a pul za 30 tis km.
Listopad 24, 20186 r Jemu asi nejde o to doliti, jako o to, ze se mu rozsvitila kontrolka, i kdyz ma olej nad rysku "min".
Listopad 24, 20186 r Honza O. - olej má v sobě různý aditiva, z nichž jeden typ je proti jeho spalování. Když se vyčerpají (což nastane někdy v průběhu intervalu, LL určitě, v závislosti na tom, jak s tím jezdíš), tak ti olej začíná hořet ve spalovací komoře a ubývat. Je dobrej nápad to nejpozději v téhle chvíli vyměnit (lepší pro motor je samozřejmě i po 10tkm), protože další aditiva jsou tam třeba alkalická rezerva (proti korozi motoru zevnitř), detergenty a disperzanty, nebo i látky zvyšující mazivost, a ty se vyčerpávají úplně stejně. https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-desaty---Dodatecne-prisady-do-motorovych-oleju
Listopad 24, 20186 r Jak funguje to aditivum proti spalování oleje ve spalovací komoře, pokud teda není ještě vyčerpané? Jakože olej co už se dostane nad píst se nespálí a steče zpět? Nebo jak?
Listopad 24, 20186 r :-) V tom pripade mam za to, ze olej, ktery se dostane nad pist, tak se spali. Upraveno Listopad 24, 20186 r od Martin Bednář
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.