Přejít na obsah

TEMPOMAT, SPEEDLIMITER


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

lisi se to jenom tim,... ze musis mit nohu furt na plynu :(

jinak se to v nicem nelisi, plyn jde proslapnout pri silnem stlaceni jeste vic, takze tim se limiter prerusi.

co sem s FIII a limiterem pri testovani najezdil okolo 500 km, tak me spise otravoval, z meho pohledu,.. na dalnici ci nekde kde chces dodrzovat rychlost je to dobry,... nastavis rychlost stojis na plynu a nemusis se starat,.... ale auto samo na dannou rychlost nezrychluje a ani nezpomaluje,... vse si hlidas sam a to me treba obtezovalo,... ale je to proste omezovac rychlosti, takze se to vse od toho odvodi ;)

Kazdemu to bude vyhovovat jinak a urcite netvrdim, ze bych si na to ja i ostatni po case nezvykli ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem s tím taky a na ježdění po Praze se mi to líbilo víc než tempomat, nemusíš se starat o překročení rychlosti (= čumět na tachometr), ale zároveň máš nad ní kontrolu plynem. U tempomatu je potřeba ho neustále aktivovat, ubírat, přidávat, tady se jednou nastaví limit a je to. Na (prázdnou) dálnici je samozřejmě lepší tempomat. Docela by mě zajímalo, jak by Škoda zdůvodnila příplatek 9 000 Kč za tempomat, vzhledem k tomu že auto všechen potřebný HW má...

 

Ale jinak - jsi si určitě jistý, že ježdění se speedlimiterem a cihlou na plynu nemá vliv na spotřebu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to někdo kdo kupuje Fabii III, tak Tempomat doporučuji objednat ihned při koupi...
Sám už Fabii III mám a bylo mi řečeno že dodatečná montáž tempomatů nebude minimálně půl roku možná.
Důvody neznám, ale prý musí řešit nějaké SW úpravy, aby šel dodatečně montovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych to rád věděl. Manželka má novou FIII v automatu a zdá se, že páčka má funkci Speedlimitéru ( naprd ), nikoliv tempomatu .

Přitom páčka je stejná, jako mám u  O II ( zde doplňován temtpomat dodatečně, vč. páčky ).

Tzn. předpokládám, že úprava by měla jít pouze SW, změnit funkci speedlimiteru na tempomat, nebo to nepůjde vůbec ?

 

A druhý dotaz - systém autoStop, nebo jak se to jmenuje, je nutné ho vypínat před každou jízdou ? Nejde to v diagnostice vypnout natrvalo ?

 

Předem dík za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No však nemyslím drahý adaptivní tempomat vyžadující radar v nárazníku, ale jednoduchý, který pouze udržuje nastavenou rychlost - nic víc, nic míň.

Páčka, která je teď ve fabii ( ale má bohužel funkci pouze limitéru ) je úplně stejná, jako ta, kterou mám v O II ( kam jsem si za pár kaček nechal dodělat ten jednoduchý tempomat ). Tzn. mělo by to teoreticky jít nastavit pouze softwarově, ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Ja na tempomat jazdím zas stále. I po meste. Ale je pravda, že so silnejším motorom to ide ľahko.

Editováno: , autor: kluvi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádne je názov témy TEMPOMAT, SPEEDLIMITER, tak myslím že sme správne. V FIII mám Tempomat, ten používam bežne (aj v meste), speedlimiter som zapnutý ešte nemal (aj keď viem kde sa prepína), považujem ho za nezmysel, teda porovnať tempomat vs. speedlimiter neviem. Logiku v zavedení speedlimiteru popravde nevidím, podľa mňa je úplne zbytočný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

lubikSK: U tempomatu si nastavíš rychlost a jedeš, případně zrychlíš, jenže při brždění se ti vypne, ale u speedlimiteru můžeš zrychlit i zpomalit aniž bys ho musel vypnout. Tempomat je spíš na delší a plynulejší trasu kde víš, že nebudeš tak často zpomalovat. Speedlimiter je spíš tak na okresky, kde zrychluješ a zpomaluješ, ale zároveň nechceš úmyslně překročit rychlost. Jel jsem s autem, který měl tempomat i speedlimiter a speedlimiter mi vyhovuje víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, a když potřebuješ náhle zrychlit ( např. aby ses vyhnul bočnímu nárazu auta, který ti nedá přednost v křižovatce, nebo chceš rychle stihnout předjet cyklistu, než tě potká auto v protisměru ), tak tě speedlimiter zabije ( nebo toho cyklistu ).

Tempomat chci hlavně proto, aby mě nebolela noha př každodenní jízdě 50 po dálnici tam, 50 zpátky a tak 4 x do roka štreky do itálie, francie.

 

Každopádně, pořád jsem se nedozvěděl tu hlavní odpověď na svou otázku - jestli to jde předělat ve F III jen softwarově  (když už tam je páčka speedlimiteru ), nebo se bude muset něcodoplnit. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...