Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Jedině od BCM -Medium

  • 2 týdny později...

Jde předělat omezovač na tempomat nebo se musí vyměnit komplet páčky ? Jsou z OIII.

No me by spíše zajimalo jestli pujde adaptivní tempomat kdyz to bude mit radar vpředu?

  • Autor

Ještě to pořádně nevyjelo a už se ptáte na takové věci.... :kol-28:

  • 1 měsíc později...

Liší se vůbec nějak samotná regulace výkonu motoru mezi tempomatovou rychlostí a nastaveným limitem + cihla na plynu? Zajímá mě to třeba s ohledem na spotřebu...

Upraveno od happymaster23

lisi se to jenom tim,... ze musis mit nohu furt na plynu :(

jinak se to v nicem nelisi, plyn jde proslapnout pri silnem stlaceni jeste vic, takze tim se limiter prerusi.

co sem s FIII a limiterem pri testovani najezdil okolo 500 km, tak me spise otravoval, z meho pohledu,.. na dalnici ci nekde kde chces dodrzovat rychlost je to dobry,... nastavis rychlost stojis na plynu a nemusis se starat,.... ale auto samo na dannou rychlost nezrychluje a ani nezpomaluje,... vse si hlidas sam a to me treba obtezovalo,... ale je to proste omezovac rychlosti, takze se to vse od toho odvodi ;)

Kazdemu to bude vyhovovat jinak a urcite netvrdim, ze bych si na to ja i ostatni po case nezvykli ;)

Jel jsem s tím taky a na ježdění po Praze se mi to líbilo víc než tempomat, nemusíš se starat o překročení rychlosti (= čumět na tachometr), ale zároveň máš nad ní kontrolu plynem. U tempomatu je potřeba ho neustále aktivovat, ubírat, přidávat, tady se jednou nastaví limit a je to. Na (prázdnou) dálnici je samozřejmě lepší tempomat. Docela by mě zajímalo, jak by Škoda zdůvodnila příplatek 9 000 Kč za tempomat, vzhledem k tomu že auto všechen potřebný HW má...

 

Ale jinak - jsi si určitě jistý, že ježdění se speedlimiterem a cihlou na plynu nemá vliv na spotřebu?

Auto s tempomatem má jinou páčku než auto se speedlimiterem. A pokud je to jako u FII, tak se vlastně nahrazují obě páčky pod volantem. Příplatek 9 tisíc je dost, ale rozhodně to za to stojí.

Pokud je to někdo kdo kupuje Fabii III, tak Tempomat doporučuji objednat ihned při koupi...
Sám už Fabii III mám a bylo mi řečeno že dodatečná montáž tempomatů nebude minimálně půl roku možná.
Důvody neznám, ale prý musí řešit nějaké SW úpravy, aby šel dodatečně montovat.

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Upraveno od Hkubes

Taky bych to rád věděl. Manželka má novou FIII v automatu a zdá se, že páčka má funkci Speedlimitéru ( naprd ), nikoliv tempomatu .

Přitom páčka je stejná, jako mám u  O II ( zde doplňován temtpomat dodatečně, vč. páčky ).

Tzn. předpokládám, že úprava by měla jít pouze SW, změnit funkci speedlimiteru na tempomat, nebo to nepůjde vůbec ?

 

A druhý dotaz - systém autoStop, nebo jak se to jmenuje, je nutné ho vypínat před každou jízdou ? Nejde to v diagnostice vypnout natrvalo ?

 

Předem dík za info.

  • 2 týdny později...

georgesoft: Minimálně půl roku tempomaty dodělat nepůjdou...Škodovka řeší nějakou kolizi s radarem, kterej je v masce.
Mám Fabia Style 1.2 TSI 66 kW 5-stup. mech. ;-)

No však nemyslím drahý adaptivní tempomat vyžadující radar v nárazníku, ale jednoduchý, který pouze udržuje nastavenou rychlost - nic víc, nic míň.

Páčka, která je teď ve fabii ( ale má bohužel funkci pouze limitéru ) je úplně stejná, jako ta, kterou mám v O II ( kam jsem si za pár kaček nechal dodělat ten jednoduchý tempomat ). Tzn. mělo by to teoreticky jít nastavit pouze softwarově, ne ?

Liší se vůbec nějak samotná regulace výkonu motoru mezi tempomatovou rychlostí a nastaveným limitem + cihla na plynu? Zajímá mě to třeba s ohledem na spotřebu...

rekl bych ze vubec ze to bude uplne stejny jako s tempomatem 

  • 5 týdnů později...

Dodělání tempomatu je shodné s face Polem..tj nutná aktivace přes servis(SWAP funkce). Nevím co na tom soudruzi vyvíjí, když to u Pola lze už koupit. Hlavně, že je už jako příslušenství Smartgate...

 

Tady je návod na Polo:

 

Polo_tempomat.pdf

Upraveno od ferda25

Takže to nedokáže nikdo jiný, než origo servis?

To jsem neřekl.... :rolleyes:

 

Objednací kódy pro tempomat v servisu:

6V0054800A bez palubního počítače

 

6V0054800B s palubním počítačem

Upraveno od ferda25

  • 1 měsíc později...

Packa speedlimiteru a tempomatu je ta ista. Jediny rozdiel je,  ze tempomatova packa ma prepinac "mode" ktory meni funkciu. Takze teoreticky by slo vyviest to tlacitko niekde externe, resp nastavit defaultnu hodnotu v riadiacej jednotke na tempomat.  Alebo sa mylim ?

  • 1 měsíc později...

Tempomat jsem měl u několika aut a jestli jsem ho použil 10x je to moc. Na našich dálnicích se to nedá skoro ani využít. A na běžné ježdění ho nepotřebuji. To si za ty peníze spíše objednám něco jiného.

Ja na tempomat jazdím zas stále. I po meste. Ale je pravda, že so silnejším motorom to ide ľahko.

Upraveno od kluvi

Úplný súhlas, od FI tempomat a nikdy inak.....  Auto bez tempomatu by som už nikdy nechcel...........

Debatu, zda tempomat, či ne, zarazím dřív, než se to tu zvrhne - toto téma k tomu není určeno!

Každopádne je názov témy TEMPOMAT, SPEEDLIMITER, tak myslím že sme správne. V FIII mám Tempomat, ten používam bežne (aj v meste), speedlimiter som zapnutý ešte nemal (aj keď viem kde sa prepína), považujem ho za nezmysel, teda porovnať tempomat vs. speedlimiter neviem. Logiku v zavedení speedlimiteru popravde nevidím, podľa mňa je úplne zbytočný.

lubikSK: U tempomatu si nastavíš rychlost a jedeš, případně zrychlíš, jenže při brždění se ti vypne, ale u speedlimiteru můžeš zrychlit i zpomalit aniž bys ho musel vypnout. Tempomat je spíš na delší a plynulejší trasu kde víš, že nebudeš tak často zpomalovat. Speedlimiter je spíš tak na okresky, kde zrychluješ a zpomaluješ, ale zároveň nechceš úmyslně překročit rychlost. Jel jsem s autem, který měl tempomat i speedlimiter a speedlimiter mi vyhovuje víc.

Jasně, a když potřebuješ náhle zrychlit ( např. aby ses vyhnul bočnímu nárazu auta, který ti nedá přednost v křižovatce, nebo chceš rychle stihnout předjet cyklistu, než tě potká auto v protisměru ), tak tě speedlimiter zabije ( nebo toho cyklistu ).

Tempomat chci hlavně proto, aby mě nebolela noha př každodenní jízdě 50 po dálnici tam, 50 zpátky a tak 4 x do roka štreky do itálie, francie.

 

Každopádně, pořád jsem se nedozvěděl tu hlavní odpověď na svou otázku - jestli to jde předělat ve F III jen softwarově  (když už tam je páčka speedlimiteru ), nebo se bude muset něcodoplnit. Dík.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.