Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Vem si to schema a prohledni si ho. Mode jen pošle signal do řj po stavajicim dratě. A nakonec to celé funguje po aktivaci Swapem tak, že při zapnutí je aktivní vždy tempomat. Bez ohledu na to že byl naposled v režimu speed. Potěšující.

Ve schematu co mám je jen páčka bez tempomatu a tady na fóru se nějak schematu nemůžu dopátrat :-( Mohl bys mě nasměrovat ? Odkaz ? Díky moc . . .

 

  • 1 měsíc později...

kto by potreboval inšpiráciu, či krátky stručný postup na domácu výmenu, tak v sekcii návody...

 

 

  • 1 měsíc později...

Tak já tempomat za necelých šest tisíc

Tempomat 001.jpg

  • 1 měsíc později...

Zajímalo by mě kdo vlastní ACC, mám teď zapůjčenou Fabii s ACC, takže zjišťuji jestli se investice vyplatí. První věc je, že s manuálem je to fakt otrava, kdyby k tomu dali DSG, tak to bude paráda, s manuálem pouze na dálnice. Je to dobrá věc, ale po vyzkoušení nějak nelituji, že ho nemám. Ale o to nejde, jde o to, že jsem si všiml, že pokud mám ACC vypnutý, tak mi auto výrazněji brzdí motorem, jako bych měl zařazený vyšší stupeň retardéru. Mám v tom stejný motor co mám já, tedy 1.2 TSI 66 kW a stejnou karosářskou verzi hatchback, takže mohu porovnávat. V manuálu píšou, že pokud ACC brzdí, tak svítí brzdová světla, no ani ne, mě ACC brzdil a brzdová světla byla zhasnutá, schválně jsem se díval do zpětného zrcátka na odraz 3. brzdového světla, které při mém brzdění vidím, při manuálním brzdění 3. brzdové světlo svítí na jemné sešlápnutí brzdy, pokud brzdí ACC, tak ne. Nevím jestli je třeba aby ACC brzdil více, ale je to dost nebezpečné. V Ostravě na Rudné se mi dokonce stalo, že jsem předjížděl kamion a ACC mi z nepochopitelných důvodů v půlce předjíždění začal brzdit, protože mi ho "chytnul". Mám z toho takové rozporuplné pocity.

Nedávno jsem v rádiu slyšel pořad o různých elektronických vychytávkách v autě a bylo tam pár historek, jak především adaptivní tempomat vytvářel na silnici velmi nebezpečné situace. Třeba při zařazování do pravého pruhu po předjíždění, kdy auto začne neočekávaně brzdit, aby dodrželo předepsanou vzdálenost od auta vepředu a auto vzadu to nečeká a přijde na návštěvu zezadu.

Osobní zkušenost s tím ale nemám, jen co jsem slyšel. Nechtěl bych to, i když to může být někdy pohodlné. A bez DSG to asi ani nemá smysl.

před 4 hodinami, los pakos napsal:

Zajímalo by mě kdo vlastní ACC, mám teď zapůjčenou Fabii s ACC, takže zjišťuji jestli se investice vyplatí. První věc je, že s manuálem je to fakt otrava, kdyby k tomu dali DSG, tak to bude paráda, s manuálem pouze na dálnice. Je to dobrá věc, ale po vyzkoušení nějak nelituji, že ho nemám. Ale o to nejde, jde o to, že jsem si všiml, že pokud mám ACC vypnutý, tak mi auto výrazněji brzdí motorem, jako bych měl zařazený vyšší stupeň retardéru. Mám v tom stejný motor co mám já, tedy 1.2 TSI 66 kW a stejnou karosářskou verzi hatchback, takže mohu porovnávat. V manuálu píšou, že pokud ACC brzdí, tak svítí brzdová světla, no ani ne, mě ACC brzdil a brzdová světla byla zhasnutá, schválně jsem se díval do zpětného zrcátka na odraz 3. brzdového světla, které při mém brzdění vidím, při manuálním brzdění 3. brzdové světlo svítí na jemné sešlápnutí brzdy, pokud brzdí ACC, tak ne. Nevím jestli je třeba aby ACC brzdil více, ale je to dost nebezpečné. V Ostravě na Rudné se mi dokonce stalo, že jsem předjížděl kamion a ACC mi z nepochopitelných důvodů v půlce předjíždění začal brzdit, protože mi ho "chytnul". Mám z toho takové rozporuplné pocity.

 

Ohledně ACC a brzdění ... ano, svítí, pokud zrychlení (tedy v tomto případě zpomalení) přesáhne určitou hranici.

 

s ACC je potřeba se naučit trošku jezdit, a vědět, co bude dělat... po pár jízdách si na to člověk zvykne, a pak je to (zejména s automatem, s manualem je to v zasadě k prdu) výborný pomocník, se kterým je radost jezdit.

před 3 hodinami, noaid napsal:

Nedávno jsem v rádiu slyšel pořad o různých elektronických vychytávkách v autě a bylo tam pár historek, jak především adaptivní tempomat vytvářel na silnici velmi nebezpečné situace. Třeba při zařazování do pravého pruhu po předjíždění, kdy auto začne neočekávaně brzdit, aby dodrželo předepsanou vzdálenost od auta vepředu a auto vzadu to nečeká a přijde na návštěvu zezadu.

Osobní zkušenost s tím ale nemám, jen co jsem slyšel. Nechtěl bych to, i když to může být někdy pohodlné. A bez DSG to asi ani nemá smysl.

a co čekat, když někteří lidi (nbez ohledu na to, jestli mají acc nebo nemají) se do pravého pruhu řadí doslova za zadkem  předchozího auta. a ideálně ještě těsně před čumák kamionu, kteřý předjížděli :)

Oba předchozí příspěvky "Tragedie..." mohu jen potvrdit. Jízda s ACC se také musí dostat pod kůži, předvídat a včas v některých situacích vypínat. Je to jen pomocník, ale podle mne velice dobrý pomocník (s DSG).

před 2 hodinami, Tragedie_v_JZD napsal:

a co čekat, když někteří lidi (nbez ohledu na to, jestli mají acc nebo nemají) se do pravého pruhu řadí doslova za zadkem  předchozího auta. a ideálně ještě těsně před čumák kamionu, kteřý předjížděli :)

V tom máš samozřejmě pravdu, ale občas se člověk takovým situacím na přeplněných cestách nevyhne, třeba i ne z vlastní viny. A těch situací z praxe tam bylo citováno více, ne jen prasárny, jen si je už bohužel nepamatuji. Jen mne tak napadá začnu předjíždět, ale situace se změní tak se zase raději zařadím zpět za zadek předjížděného.

Bezpečnější by bylo, kdyby to vyhodnocovalo i situaci vzadu, zda není zadní vozidlo příliš blízko. To by ale stálo zase další peníze, problémy s přívěsem apod.

Já jsem příznivcem různých fíčurek, ale zrovna tahle mi nechybí.

 

No .. on vetsinou normalni clovek, kdyz predjizdi, nepredjizdi "na tempomat", ale ma nohu na plynu. a vp ripade, ze ma nohu na plynu, tak ACC nebrzdí, a nechava kontrolu jizdy na ridici (tak se to vetsinou deje na normalni silnici).

 

vzhledem k tomu, ze tady byla rec o "razeni do praveho", tak trvam na svem - radit se do praveho tak, ze jsi mene nez 1-1,5 sekundy od auta pred tebou (minimalni nastavitelny odstup na ACC) je zhuverilost. nemluve o provozu za tebou.

 

ACC by si samozrejme mohl davat pozor i na provoz za sebou, ale co ma delat, kdyz je ridic kok-t, a radi se tak, ze bud naboura predkem , nebo zadkem? 

Kdyby měl ACC vyhodnocovat i provoz za sebou a zjistil že odstup vpředu i vzadu je nedostatečný, tak jak by měl reagovat? Jedině vypnutím sám sebe a nafackováním řidiči.

S ACC zkušenost nemám, ale na klasickej tempomat předjíždim na dálnici běžně (nač šlapat na plyn, když jedu rychlejc...) a taky dělám to, že když se někdo zezadu dostatečně rchle blíží a v pravym pruhu je mezi předjížděnými vozidly dostatečná mezera, tak bez ubrání na moment uhnu do pravýho, závodník mě předjede a hned se zas vracim do levýho a předjíždim pořád stejnou rychlostí dál. Co by v tý situaci udělal ACC nevim, ale dle výše uvedených zkušeností bych se asi bál. Pokud by to dělalo podobný švíky jako nouzové brzdění (z okolí blízkých: FIII s nouzákem se blíží ke křižovatce, auto před ní zpomalí a odbočuje vpravo - ačkoli neni důvod snižovat rychlost, páč odbočující auto zmizí z cesty dříve, než se FIII přiblíží, začne nouzák brzdit jak vo život a auto za FIII má co dělat, aby nebylo FIII v kufru), tak radši klasika.

Upraveno od Sir_Jarek

Záleží na tom, jaký je rozdíl rychlostí a na nastavení odstupu na ACC. Když se sejdou vhodné podmínky, tak se i tyto příklady dají s ACC zvládnout. Ale vždy je lepší mít auto pod kontrolou a řídit si vše podle svého nejlepšího úsudku, toť můj názor. Proto raději na chvíli ACC vypnu.

  • 4 měsíce později...

Tak už jsem neudržel domluvy s mým dealerem a spojil jsem se s pražským AS a jsme dohodnuti :) Dodělají mi tempomat konečně.

 

Cena dílu (6V0054691A) vyjde tedy na 4800, ale konečně už to bude! Až dodělají tak hodím fakturku.

  • 5 měsíců později...

Chcem si kupit sam packu aj aktivacny kod ako ziztim aku riadiacu jednotku bcm mam ? Lebo u niektorych tipov je potrebne ju nahradit

diagnostikou, alebo ak ju vyberieš, resp. pozrieš sa na štítok. BCM je nad ľavou nohou pod prístrojovou doskou. zospodu sa ku nej dostaneš. aktivačný kód je stále ten istý, 5E0 054 800.

 

btw, máš Monte, teda mal by si mať vhodnú BCM. ak máš speedlimiter, tak ju máš určite OK

Ano mam tam len ten dementny speedlimiter takze asi to bude fungovat dik za info

presne tak ako som dával link vyššie. tiež som to tak riešil. výmena páčky, kódovanie v autorizáku. nič viac, žiadne káble sa neťahajú

  • 1 měsíc později...

A kedze mam speedlimiter treba mi tempomat s kabelazou alebo bez :

 

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6v0054691a-tempomat-skoda-31177.html - bez kabelaze

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/6v0054800a-tempomat-skoda-29177.html - s kabelazou 

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/5e0054800-aplikacny-software-skoda-29178.html - aktivacny software

 

prosim napis ktory to presne je.. diky az nekupim dajaku hovadinu dik

čítal si ten môj postup?? žiadne káble tam nespomínam, čiže sú ti nanič. potrebuješ len páčky a SWaP kód (soft)

len ak máš multifunkčný volant, tak hľadaj páčky bez ovládania palubného počítača ! 

 

alebo ideálne ak to necháš objednať priamo v servise. predpokladám, že doma to robiť nebude. nech ti objednajú správne páčky (tempomat+limiter, bez ovládania PP) a kód

Upraveno od wirer

wirer dik za info tak to radsej necham na servis ...len som sa bal ze oni si za packy nahodia absurdnu sumu....a ja som cchel usetrit na kupe ...ale dam na tvoju radu

ono teoreticky vieš aj toto použiť, ak by si si montoval sám. len musíš z dvoch páčiek urobiť jednu sadu. z tej tvojej použiť pravú stranu, z novej ľavú. tiež som si to skladal keď dobre pamätám. a toto servis neurobí, radšej objednajú to, čo tam patrí

no necham to komplet na servis ..mas pravdu na tom neusetrim nic....len ma stve ze ty buzeranti montuju do aut..speedlimeter namiesto tempomatu ktory vzivote nikto nevyuzil....speedlimeter je debilita ...nepoznam cloveka co by to raz pouzil.....to je marketing aby si kazdy sam zaplatil tempomat co je top

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.