Jump to content

jak nejlíp na spojku


kraken33
 Share

Recommended Posts

Ahoj, možná to někomu bude připadat přímo banální, ale mě nikdo pořádnou odpověď nedal, v autoškole stačilo aby auto nechcíplo a dál nic. Jde o to, jak nejlíp používat spojku, myslim práci nohy se spojkou, klasický auto má hodně dlouhej chod spojky, já mám fábii a od autoškoly až do teď jezdim tak, že když spojkuju tak mám celou nohu ve vzduchu, možná lehce šoupu po podlaze a ohýbám jí v koleni, v normálnim provozu je to uplně jedno, najeto mám od řidičáku (2 roky) přes 50 tisíc a ostatní v autě ani nevědi, že řadim. Ale začal sem si všímat nevýhod když jedu trošku víc pro radost a míň na spotřebu, když to s autem hází, neni to úplně ono, před pár dny jsem začal vymejšlet a zkoušet. Jediný co jde celkem hezky je pustit si spojku do záběru s nohou ve vzduchu, pak si patu opřít o podlahu a zbytek pouštět jen ohýbánim nohy v kotníku jako u plynu. Je mi jasný že vymejšlim vymyšlený, ale každej koho znám přes auta jezdí tak akorát aby se dostal na sraz tuningu průhonice, nejlíp ve starym bávu 3 litru, ale naježdíno prd. Snad se tu najde někdo kdo opravdu řídí a poradí. Předem moc dík :)

Link to comment
Share on other sites

Mam najazdene teda fakt dost jazdim od 1993 rocne 20000 +- ale ak ti mam pravdu povedat ani som si nevsimol doteraz ako vypinam spojku ale asi mam nohu v lufte podla mna mas tak väcsi cit v nohe a celej dlzke chodu pedalu si teda cisto teoreticky neviem predstavit mat pätu na podlahe

Link to comment
Share on other sites

Taky jsem nad tim nikdy nepřemýšlel, všim jsem si toho právě až když jsem si byl nedávno zablbnout na takovym odlehlym plácku, jak máš celou nohu ve vzduchu jde špatně udržet cit když to s autem hází, zkoušim to teďka s tou opřenou nohou a musim říct že to funguje, neni to ono, ale myslim si, že když to budu chvíli cvičit bude to lepší, přecijen máš v kotníku větší cit než v koleni, dokonce jsem ještě včera koukal na nějaký videa na internetu a kluk to tak dělal, zkusim to najít a hodim to sem, taky jsem přemejšlel že tohle bych asi vůbec nemusel řešit kdybych podřazoval s meziplynem, protože bych nemusel srovnávat otáčky přes spojku.

Link to comment
Share on other sites

abych to shrnul, prvně člověk co začal o dsg nejpíš vůbec nečetl co jsem psal a chtěl bejt akorát vtipnej, druhak psá,t že je něco nelepší je naprostá kravina když nevíš podle čeho soudim a do třetice první inženýr jezdí celej život ve škodovkách a vy jste měl opla, kterýho vymysleli jen proto aby ford nebylo nejhorší auto, děkuji za rady :)

Link to comment
Share on other sites

tu je vidiet ako treba zo spojkou 

 

a k technologii DSG iba tolko ze ano radi vyborne a rychlo ale iba smerom hore... pri zakrutach, snehu, a tam kde nieje iba rovna cesta je velmi velmi hlupa. skus si niekedy najst na youtube porovnanie s manualom na zavodnom okruhu a nie iba tam kde sa ide rovno...

Link to comment
Share on other sites

díky za odpověď, jo přesně tak to dělám, ještě občas zapomenu a jedu celou nohou, ale ten konec se opírám patou přesně jak na videu, je to teď nějakejch 14 dní, denně najedu 100 km, podřazování do zatáček perfekt. jinak ještě ze srandy k DSG, automat je vymyšlenej od toho aby snižoval opotřebení motoru špatnym řazenim, snižoval náklady na provoz, byl bezůdržbovej a co nejmíň poruchovej, je pro lidi který tomu prd rozuměj aby mohli šlapat na dva pedály a dostat se do práce, k ničemu jinýmu neni, a kdo od něj chce výkony jde podle mého názoru uplně naproti, chápu že dnešní nejvýkonější motory by šli při "lidském" zacházení hned do kopru, ale já osobně nejsem fanda ani těchto rádoby zdokonalení, žrát litr na sto to stejně nikdy nebude a ani to neni potřeba, je to špatná cesta kterou se díky falešně vyvolanýmu strachu o životní prostředí a zásoby ropy motorizmus vydal :) a na závěr manuál s dvojspojkou a kydraulickou nebo jakou rukou která řadí je opravdu výsměch :D DSG a kontrola stability a můžu do každýho počasí a zatáčky stovkou, jen škoda že nejdou srovnat všechny ventilky na kolech do jedný pozice :) 

Link to comment
Share on other sites

všeobecně si nemyslím, že jakékoliv dnes nové nebo pár let staré auto bylo to pravé :) automaty který myslim já se mnotovaly do povětšinou americkejch značek, a byly tam proto, protože tě za životnost auta nemusely zajímat, nehájim americký auta, hájim přítomnost automatickejch převodovek právě v tomhle typu a takhle starejch autech, pokud chce dneska někdo takovejhle automat protože mu to moc nejde nebo aby měl volnou ruku na telefonování tak má smůlu, stejně jako každej člověk kdo chce auto s pěknejma jízdníma vlastnostma, pěknym vzhledem, kvalitou a bez počítače v každý součástce :) zato si můžeme dopřát maloobjemový ať už naftový, nebo benzínový s***če, zbytečně překombinovaný za účelem přenášení emisí do zemí třetího světa (z auta se čoudí míň, z fabriky víc), nehledě na celkovou koncepci auta na jedno použití

Link to comment
Share on other sites

Já si to myslel, že jde o nějaké klasické ameriky. Jejich konstrukci příliš neznám. Současné převodovky s hydrodynamickým měničem jsou ovšem ovládány elektrohydraulicky, takže tam najdeš řídící jednotku a různé elektromagnetické ventily atd.

Link to comment
Share on other sites

Este by som spomenul par legiend ako peugeot 205, lancia delta, stare alfy napr 75, alebo dtm 155, honda crx alebo nsx, toyota celica....nove auta od roku povedzme 2000 nestoja za nic a chyba im takpovediac charizma, vsetko sa orientuje na spotrebu a znizovanie nakladov a zvysovanie ziskov...uz je malo aut co za nieco stoja...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...