Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

 

Je jasné, že klepat tam může kde co. To je ten problém a jen tak lehce to asi nezjístím, ale přece jen se zkusím poradit. :-) Měl jsem to štelované po bouračce. Hned jsem si všiml, že trochu trčí z podběhu levé kolo. V servise řekli, že to ještě jednou proměří a poštelujou na nápravdnici (netuším jak). Nevím co přesně udělali, ale po tomdle to začalo na dírách klepat. Jde to jakoby z levě strany, ale přechází to na střed. Čepy to asi nebou, že? Je to takové spíše kovové zaklepání vždycky. A hlavně ne vždy.

 

Spíše myslím, že se ptám zbytečně, že to takhle asi neodhanete, jen to zkouším.

 

Díky

Upraveno od TraCker

takové ,,cvaknutí,,? mně to dělá podobně, zkus jet tak 30-40km a delat volantem ,,naše vaše,, zprava doleva prudce.. muže se ozývat takové tukaní... je to axiální ložisko na předních tlumičích, já jsem se s tím trápil cca 20t km, měl jsem to v servise, ale ti kokoti umí tak leda vyměnit olej za 3000 ale opravit ,,něco,, asi neumí...  může to být ještě stabilizátor... ale určitě to chce návštěvu servisu, měli by to odhalit.

  • Autor

no předtím, než dělali to kolo, bylo to vše OK... vrchem ho jakoby dostali více do podběhu.... jakoby sklon upravili... nevím čím tam mohli hýbat nebo co povolovali... myslím, že chyba je někde kvůli tomu...

  • Autor

takové ,,cvaknutí,,? mně to dělá podobně, zkus jet tak 30-40km a delat volantem ,,naše vaše,, zprava doleva prudce.. muže se ozývat takové tukaní... je to axiální ložisko na předních tlumičích, já jsem se s tím trápil cca 20t km, měl jsem to v servise, ale ti kokoti umí tak leda vyměnit olej za 3000 ale opravit ,,něco,, asi neumí...  může to být ještě stabilizátor... ale určitě to chce návštěvu servisu, měli by to odhalit.

todle jsem vyzkoušel... a nic.... ale kolem 100km/h mi příjde, že auo plave a je ůle lehce ve volantu...

Problém našich silnic, horní uložení předních tlumičů se po 3000km vymačká a můžeš kupovat nový když chceš aby auto "šumělo".

  • 5 měsíců později...
  • Autor

Ahoj. Starší problém je vyřešen. Jednalo se o utržený silentblok na rameni. Ale pomaličku se objevil další. Ach jo.. :-) Jde o to, že při jízdě pořád cítím jakoby lehkou vůli v nulové poloze. "při jízdě rovně". Když stojím s vypnutým motorem "servo nejede" a začnu "chechlat" s volantem sem, tam, tak kleme od nápravy. Koukal jsem, ale nejde to od tlumičů, ani od od čepů. Jakoby z prostřed. Řízení? Co by to mohlo být? Pokud řízení? To bude asi pěkná pálka....

  • 5 týdnů později...

Zkus seřídit řízení - přitáhnout přítlačný kámen. Postup je v DP. Pokud to nepomůže, tak je vůle na hřebenu = výměna převodky.

Upraveno od rkonf

Než začneš něco přitahovat tak se podívej na axiální táhla.

Ahoj prosímvás poraďte někdo .. taky mě klepe v nápravě něco. Myslel jsem si že to je vůlí v poloose která je asi 2mm (nevím jak je to možné!) Podle mechanika někdo špatně vyměnil ložiško na kole a nebylo dobře dotáhlé. Po dotažení už jen vůle. Do té doby to při každém přeřazení a pouštění spojky LUPLO, BOUCHLO nevím jak to nazvat. Teď to lupne, někdy i řádně bouchne jako by se něco vzpříčeného povolilo ale jen pokud vytáčím kola a ne pravidelně. Jen někdy. Mechanik říkal že se mu poloosa i kloub vnější zdá vpořádku. A že mu připadá jako by to lupnutí, bouchnutí šlo od převodovky.. Co myslíte že by to mohlo být? Je mě jasné že je tam plno věcí ale může to být třeba vnitřní kloub? Nebudu muset měnit celou převodovku že ne? Auto má najeto poctivých 127 000km!!! Jestli budu měnit převodovku tak už nikdy škodovka nejde do baráku ani k němu na blíže než 5 metrů od zdí!

Urcite zmen mechanika ked nedokaze aspon narychlo skontrolovat vsetky capy a silent bloky. Takto sa tazko radi ked to nepocujeme a nevidim cez telefon ake to je auto. Na jednotkovych fabiach bezne odchadzali ulozenia ramena hlavne zadne.

Omlouvám se pokud jsem to neuvedl. Jedna se o F2 1.6tdi. . On to kontroloval ale čepy se mu zdají dobre. Byl problém s nedotáhlym nnábojem kola. Bude to tedy muset rozebrat :/

rozobrať čo,náboj?  :kol-32:  ....stačí dotiahnuť,ak teda už neodišlo ložisko

Dotáhnul náboj a ložisko vypadá fajn. Jen ono je to zvláštní ale po výměně toho chladiče na stlačený vzduch to jednou luplo po výjezdu od mechanika a od té doby klid.. Nechápu to :) Ale začal jsem opatrněji dělat se spojkou takže to možná bude i tím. Každopádně v útery vytáhne poloosu i s klouby asi a říkal že podle vůlí už pozná jestli to je špatné a že to typuje na homokineťák tak uvidíme..

  • 3 měsíce později...

Kamarád mi zvedal auta a řekl mi, že bych si měl vyměnit pravou vnitřní spojovačku. Snažil jsem se tenhle díl někde najít, ale neúspěšně. Mám ho hledat pod jinym názvem? A případně jeslti mi můžete poslat odkaz? Jedná se o vůz Škoda Fabia II 1,2 51kw. Díky. Adam

pravou vnitřní spojovačku.

sorry...čo si mám pod týmto predstaviť?

kurňa to by stačilo napísať "tyčka riadenia" a bolo by  :kol-134:

  • 11 měsíců později...

Řešil jsem teď různé vibrace a klepaní v přední nápravě na mé Fabii. A mám z toho jednoznačný závěr, že většina dílů z druhovýroby je naprosto nepoužitelná, vč. těch dražších.

Všude se doporučuje např. Lemforder, že jde o výrobce originálních dílů, kde jsou vybroušená loga VW a čísla dílů. Loga opravdu vybroušená jsou, ale samotný čep je tam jiný než u originálu (to je viditelné okem). Je to naprosté bláto, které mi bez vůle vydrželo pár týdnů, v lepším případě měsíců. Šlo o čepy ramen a řízení + axiální tyčky řízení. Už vodítko je, že novým čepem lze rukou celkem lehce hýbat, což u originálu jde hodně ztuha.

Jediné co mi zatím drží jsou čepy a tyčky řízení Moog. Ty šly rukou také dost ztuha. Ale mám na tom jen pár tisíc. Tyčky řízení jsou v originále hodně drahé. Pokud ani Moog nevydrží, tak ty peníze holt objetuju.

Doporučuju tedy originál díly. Protože to, co ušetříte na experimentech s druhovýrobou, dáte do geometrie.

Problémy jsem měl i s ložisky kol. Bral jsem FAG a 2 ze 4 mi po pár tisících km mírně házely. Navíc mi ve FAG krabičce přišelo konkurenční SNR Francie... Je to prý běžná praxe výrobců. Blbý je, že když si cíleně připlatíte za lepší značku, tak můžete dostat "horší" ložisko, které jste mohli mít za nižší cenu.

Toť má zkušenost.

Pokud by mi ve FAG obalu přišlo SNR, tak bych to reklamoval. To přece musel někdo vyměnit.

  • 1 měsíc později...

me osobne tez neco klepe, byl jsem na technicke si to nechat zkontrolovat, nic nenasel.Menil jsem horni ulozeni tlumicu (po debate s technikem) a ani to nepomohlo.Musim jeste vymenit vlnovec a vyfuk, je volny, tak doufam, ze to je tim, jinak uz nevim :-D .Jinak se naseru a na jare vymenim vse co pujde sam.(tyce stabilizatoru, kulove cepy...)

bud to je tyčka stabilizátora,alebo jeho uloženie

  • 3 týdny později...

Tak jsem byl u druhého technika a ten mi taky nic nenašel.Rekl mi že už jsem druhý co to mám a řekl, že na té jiné fabii měnil vepředu vše.jak tyčky tak ulozeni ramen.tak i tlumice,  horní ulozeni, čepy a furt to dělá :). Tak už opravdu nevím.Dela to právě jen na drobných nerovnostech.

Vyměň gumy na stabilizátoru a budeš mít pokoj.

vymenim sam nebo servis?

 

  • 1 měsíc později...

Jediné co mi zatím drží jsou čepy a tyčky řízení Moog. Ty šly rukou také dost ztuha. Ale mám na tom jen pár tisíc. Tyčky řízení jsou v originále hodně drahé. Pokud ani Moog nevydrží, tak ty peníze holt objetuju.

 

Doporučuju tedy originál díly. Protože to, co ušetříte na experimentech s druhovýrobou, dáte do geometrie.

 

Tak čepy a tyčky řízení Moog vydržely bez vůle 5 měsíců a asi 8000 km. Už tam vpravo je malá vůle. Takže budu muset rozbít prasátko a holt jít do originálů. Snad bude konečně klid.

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.