Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Taktiež mi to padalo do núdzového režimu (octavia 2000, AHF, 130 000km) tak som nechal vyčistiť turbo. Lopatky boli celkom zanesené a zadrhávali. Ale po vybratí turba, bolo počuť že je v ňom niečo uvoľnené a potom sme vybrali kus hrdzavého, prepáleného plechu. Tak teraz neviem či mám v blízkej budúcnosti očakávať ďalšie problémy a prichystať si peniaze na nové turbo alebo o nič vážne nejde, lebo auto zatiaľ šľape v pohode.

post-7173-1237315150_thumb.jpg

post-7173-1237315163_thumb.jpg

Vloženo

to header TDI, čo sa týka teba tak ty by si mal mať ešte turbo s obtokovým ventilom a tam neviem aký môže byť problém, že ti to padá do núdzového režimu. Nech sa vyjadria k tomu skúsenejší.

Vloženo
U AGR pravděpodobně vadný ventil N75 nebo prodřená hadička.

hadice jsou ok...... a mechanik mi řikal že je to obtokový ventil, nebo je nějaká věc zanešená ale nevi už co to povidal ale každopádně po neděli se uvidí..... díky za info indi:)

Vloženo
to header TDI, čo sa týka teba tak ty by si mal mať ešte turbo s obtokovým ventilom a tam neviem aký môže byť problém, že ti to padá do núdzového režimu. Nech sa vyjadria k tomu skúsenejší.

U AGR turba bývá problém jen v ovládání obtoku.

Jak píšě indi hadičky mezi turbem a N75 nebo samotní N75.

funkční N75 na AGR u mě zdarma ( za odvoz )

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj lidi. Mám OI combi. rv.2002 81kW. Můj problém je že mi při zátahu motoru ( na jakýkoliv rychlostní stupeň ) tak na cca 1-2sec. okolo 2500-3000 ot jakoby přestane táhnout, ale ihned zase pokračuje bez problémů do maxima s plným tahem.

Jakmile přeřadím na další stupeň a motor se zase roztahuje situace se opakuje. Je to opravdu málo postřehnutelné, ale přeci jenom je.

Nemáte někdo nějaký návrh čím by to mohlo být. Díky moc za typ.

Vloženo

Indi má pravdu, diskuse k tomuto problému tady již byla a velká, mně to taky tak dělalo jak píšeš takový propad v otáčkách a hned to zase naskočilo a dál šlo v pohodě, ale nejčastěji když jsem dal plný "céres" no a Indi na to kouknul a problém je vyřešen, doporučuji VAG a dle výpisu závad to řešit, můžeš mít i např. zanesené turbo atd.atd. hodně zdaru :palec2:

Vloženo
Ahoj lidi. Mám OI combi. rv.2002 81kW. Můj problém je že mi při zátahu motoru ( na jakýkoliv rychlostní stupeň ) tak na cca 1-2sec. okolo 2500-3000 ot jakoby přestane táhnout, ale ihned zase pokračuje bez problémů do maxima s plným tahem.

Jakmile přeřadím na další stupeň a motor se zase roztahuje situace se opakuje. Je to opravdu málo postřehnutelné, ale přeci jenom je.

Nemáte někdo nějaký návrh čím by to mohlo být. Díky moc za typ.

1000x omylane tema... hod to na Vag a pak mozna KO vaha vzduchu, ventil n75 nebo lapatky na turbu...

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo
Budete si myslet, že machruji, ale v republice vyčistit turbo správně, moc lidí neumí.

A o spešl vazelíně si myslím svoje ;) .

Za poslední dva roky se mi jediné turbo nevrátilo, že se znova zadřelo(zatím).

A na svém jsem s tím problém nikdy neměl.

Indi, neznáš nějakého odborníka na turba v okolí Kolína???

rád bych využil i tebe, ale pro mě si hodně z neruky.

dík

  • o 3 týdny později...
Vloženo (editace)

Zdar. Potřebuji taky radu ohledně turba a to ,že mi to občas spadne do nouzáku . Zkoušel jsem jestli to není naklápění turba a když jsem zkusil pohnout tou tyčkou co slouží k naklápění lopatek tak se pohne jen cca.o jeden a půl centáku,ale vcelku zlehka . Je to dobře .??? Když jsem nastartoval,tak tyčka zajela kousek do banky a při přidání plynu vyjela jen kousek. Měl jsem to na diagnostice a tam to psalo,překročen plnící tlak. Při prudké akceleraci to zabere a od 2500 ot to má díru do 2800 ot a pak to zase zabere .Odpojil jsem tu hadičku co jde z banky a při nastartovaném motoru je v ní podtlak . Dík za radu

Jsem tady novej,tak jestli jsem to napsal kam jsem neměl ,tak se omlouvám .

Editováno: , autor: jirka1104
Vloženo

Zdar, jednou mi jeden garážista poradil, jak mám poznat, že jsou lopatky turba zatuhlé. A udělá se to tak, že se odpojí baňka ovládání od tyčky co leze z turba. S tou tyčkou co leze z turba se zkusí zahýbat. Musí to jít hýbat velmi lechce, nesmí být cítit žádný odpor. Pokud je cítit odpor pak jsou lopatky s největší pravděpodobností zatuhlé. Pokud to jde zcela volně je chyba někde jinde. Nejlepší přístup je k turbu od spodu.

Po nastartování motoru se tyčka regulace stáhne do baňky při přidávání otáček pomalu ta tyčka vyjíždí. Čili k zemi je tahána podtlakem a zpět silou pružiny co je v baňce. U mě šlo s regulací turba směrem dolů hýbat celkem dobře, ale zpět to šlo blbě.

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Ahojte vsichni, po dlouze stravenych vecerech na tomto foru a snazeni se odhalit mou zahadu po nekolik tydnu to uz vzdavam a musim zde svuj problem sepsat, jelikoz je specificky...

Mam 99 rok 81kw, auto kourilo i pred cipem a ted huli uplne brutalne vic jak nejaky petilitr, nikdo kdo kdy za mnou jel, se nevyhnul poznamce ze mi to silene huli, vypada to fakt jak kdybych jezdil na uhli...

a druhy problem je ztrata vykonu..

Podle hledani na foru jsem nasel tyto odpovedi:

1. ucpany vzduchovy filtr - pomuze kn filtr ?

2. hadicky - podle me vylouceno, neco je zde spatne elektronicky..

3. turbo - porad vec na kterou mam podezreni (lopatky)

4. magneticky ventil - podezreni

5. vaha vzduchu - 3 x menena, behem 14mesicu a pokazde se zdal krok kupredu, ale nebylo to nikdy to prave co ma 81kw + chip nabiudnout, pripada mi jakoby nejak rychle odchazela... zvysi se spotreba a ztraci se vykon...

6. diagnostika - zbytecne vyhoze penize, nepomohlo, nic neodhalilo...

7. vstriky ???

popis problemu:

Dnes jsem ujel autem zatah 600km a muzu detailne popsat, auto v pripade pridanim silne plynu kolem 3000 otacek a trosku polechtani motoru, jakoby spadne do nouzoveho rezimu... ztrati hodne vykonu, rozjezdy na 1cku jsou utrpenim, musi se vytocit do 3500 a pote preradit, jinak by bylo rozjizdeni utrpenim.. a jizda po dalnici v tomto rezimu je velmi nebezpecna, auto vubec nejede, zastavi se kolem 130. Rapidne klesne i spotreba, pri seslapnuti pedalu na podlahu a se nedostavi nic a aktualni spotreba se zvedne o 2 litry a auto zacne pomalicku zrychlovat...

ale po dnesnim dni mam noívinku a to takovou ze pokud zhasnu motor a nastartuji znova, auto pote nejakou dobu jede uplne normalne, dokud tomu zas nepreskoci, coz je velmi nebezpecne, protoze pri predzizdeni nakladaku se mi dneska stalo ze to zas v pulce predjizdeni jakoby cukne (to udela pokazde kdy tomu preskoci do horsiho rezimu...) a prestane jet a ja jednoduse uz nepredjedu, nemam akceleraci, ani silu...

prosim poradte, psal jsem zde i ostatnim, s podobnym problemem a pry nic nevyresili....

Vloženo

Tak pokud chcipnes a pak to jde, tak ti to skoci do nouzoveho rezimu. ale pravda je ze by ti to na 1 a 2ku melo jet normalne. ale muzou to byt ty lopatky na turbu. skus vyndat a vycistit turbo. nic na tom neni, delal sem to na chate a bohate mi stacil pristup jen zvrchu.

Vloženo
Tak pokud chcipnes a pak to jde, tak ti to skoci do nouzoveho rezimu. ale pravda je ze by ti to na 1 a 2ku melo jet normalne. ale muzou to byt ty lopatky na turbu. skus vyndat a vycistit turbo. nic na tom neni, delal sem to na chate a bohate mi stacil pristup jen zvrchu.

a jak si to cistil ? tak jsem zvedav zda li tohle pomuze...

Vloženo

http://www.turbosport.cz/oprava.html

Oprava zatuhlých lopatek VNT turbín

Důsledkem nefunkční regulace je nejčastěji spadávání chodu motoru do nouzového režimu, tj. stav, kdy motor pracuje jen asi na 50% svého maximálního výkonu. Nejčastěji se tak stane při akcelereci na vyšší rychlostní stupně. Po opětovném nastartování má motor do kritického momentu svůj původní výkon.

Takto poškozené turbo není většinou nutné měnit za nové, nabízíme opravu turba v našem servisu včetně demontáže z vašeho vozu za zlomkovou cenu nového. Například na Škodu Octavia TDI za 2.500 Kč včetně demontáže a montáže na motor a nových těsnění! Ostatní dle dohody.

Vloženo

Zdar, vypadá to, že máš špatné trysky, že nerozprašují. Zkus si vyhledat jinde na netu jaké jsou pojevy špatných trysek. Projevy jsou mimo jiné ztráta výkonu a černý dým.

Vloženo

no me to sice necoudilo, ale mel jsem zadreny turbo a pri vyssich otackach a predjizdeni treba nakladu do kopce se temer vzdy, ale jen za tepleho pocasi, dostavilo ono cuknuti a konec... kamarad mel to same, akoratze on nemohl predjizdet vubec, 3tis a slus..

on si nechal vycistit turbo a byl klid, tak jsem to udelal take a za rok mi to chciplo jen 1x a to na dalnici... takze ja mam klid a on taky (ale auto uz prodal)

Vloženo
no me to sice necoudilo, ale mel jsem zadreny turbo a pri vyssich otackach a predjizdeni treba nakladu do kopce se temer vzdy, ale jen za tepleho pocasi, dostavilo ono cuknuti a konec... kamarad mel to same, akoratze on nemohl predjizdet vubec, 3tis a slus..

on si nechal vycistit turbo a byl klid, tak jsem to udelal take a za rok mi to chciplo jen 1x a to na dalnici... takze ja mam klid a on taky (ale auto uz prodal)

to vypada ze by mohlo vyresit muj problem...

Skusim to o vikendu vycistit... nejsem zadnej technik tak uvidime jak se to povede :o)

Vloženo

Dneska jsem dolil aditivum na procisteni motoru a motor prestal kourit, kouri, ale minimalne, jsem mile spokojen, jsem zvedav az vyjezdim celou nadrz jestli to tomu pomuze a auto pojede lepe a bez koure...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...