Přejít na obsah

Octavia 1,9 TDi 81 kW netáhne / ztráta výkonu


xaker

Doporučené příspěvky

pro "Wojnar" : ano ano, máš pravdu, vše souvisí se vším a navazuje na sebe, chce to jít po hadičkách, ventilech, regulacích a pak turbo. Možná jsem měl hned vyměnit ten podtlak, ale netušil jsem, že to může být ono, ale žádná věc nevydrží věčně a tak jsem ji vyměnil a paráda :-) a děkuji za správné doplnění Vláďa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, děkuji všem za názor, pomoc. Jinak po dnešním servisním zásahu ve firmě turbosport Jablonec je můj mazlík opět v plné síle. Turbo kompletně rozebráno, vyčištěno, zkontrolováno / ten humus co tam byl se nedá popsat/ vše je jak má být a projistotu i vyměněna hadička co vede od N 75, byla skřípnutá a i mírně propouštěla, byla zatuhlá regulace. Celá akce trvala 3,5 hodiny. cena přesně podle domluvy. tak teď aby to vydrželo. díky pánové

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravin ja mam taky isty problem s turbom obcas vipne a diag pise volake prekrocenie davkovania vzduchu alebo take daco no a dalej mam tam napojeny aj budik na turbo ktory mi ukazuje ako presne tlaci ale teraz mi uz nejde any ten ale ked ssi dam tu hadicku do ust a potiahnem tak ide ako ma tak ma napadlo ci to vsetko nemohol zapricinit podtlakovy regulator lebo turbo je pocut ale tah auta sa mi zda byt mensi???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

PROSÍM O RADU!! PŘI 1200ot SLYŠÍM JAK UŽ ZAČÍNÁ LEHCE PÍSKAT TURBO A PŘI 2200ot POMALU ZABÍRÁ TURBO,ALE MÁLO(MĚL JSEM PŘED TÍM OCT 81KW A PODLE SROVNÁNÍ JELA ŮPLNĚ JINAK-SVIŽNĚ,KRÁSNĚ SPÍNALO TURBO).NAČÍTAL JSEM TO A HODILO TO POUZE CHYBU ZDRUŽENÝCH PŘÍSTROJŮ Č.18062.PODTLAKOVÉ HADIČKY JSEM DAL NOVÉ-ZAPOJENÍ ZKONTROLOVAL PODLE JINÉ OCT.,N75 MĚNIL,VÁHUMĚNIL,ČIDLO PŘED IC MĚNIL,TURBO JSEM MĚNIL,EGR ZASLEPEN,ČIDLO OLEJE NA VANĚ MĚNIL,HADICE OD TURBA PŘES IC K SÁNÍ KONTROLOVAL,FILTR V SÁNÍ MĚNIL,V NÁDRŽI SÍTKO VYČISTIL,PALIVOVÝ FILTR ZKOUŠEL PŘEMOSTIT A POŘÁD NIC!!PORADÍ MI NĚKDO?NIKDE NA FORU NEMŮŽU NAJÍT TAKOVOU ZÁVADU.PŘIPADÁ MI TO JAK SDI !!S TOU CHYBOU UŽ JSEM TO KOUPIL A PREJ TO ZAČALO DĚLAT Z NIČEHO NIC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

hm nechci strašit ale neco podobrého jsem měl u 66kw vyměnil jsem uplně vše od turba pres hadice čidla, vahu, už jsem si nevěděl rady

ke všmu mi do toho vešel konec emisi a stk tak jsem to dal na emise a problém se vyřešíl, něco nidko neví co a že vtom měli strčenou hlavu mechanici od škody až po prosté mechaniky nikdo nic nezjistil a nikoho nenapadl důvod proč. chytlo to zpětný chod při 5000 ot při měření a motor se zastavil až tim že vypochodoval jeden píst blokem ven a dva se propálily. Takže jsem koupil druhý motor a vyřešeno chodí jako švycary.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 týdny později...

tak a je to tu smile.gif mam uplne stejnej problem v rychlosti okolo 130 km/h prestane tahnout a pomuze akorat znova nastartovat. V otackach taky zadnej problem nemam, je to proste pouze v te rychlosti. Napis prosim tvoji zavadu jestli ji vyresis driv nez ja. Dik

Zdarec mam uplne stejn ej problem. Diagnostika mi ukazuje vadnej ventil N75 ale je to

Regulační ventil na turbu nejde hnout lopatkama.

EDIT:

Taky jsem si myslel ze to dela pri rychlosti ale dal jsem 3ku a do kopce vytocil kam to slo a vyhodilo mi to taky do nouzaku. Poradil mi to mechanik ze fakt na rychlosti nezalezi tak jsem to ze zvedavosti musel prubnout.

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim všechny,

měl jsem podobný problém, občasný pád do nouzáku, pak ale auto postupně ztrácelo výkon, táhlo jen 2300otáček a pak už jenom táhlo na 1. a 2. rychlostní stupeň. Nejdřív jsem vyměnil všechny hadičky na podtlaku, žádná změna. Na diagnostice mám akorát chybu

18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster

P1654 - 35-00 - -ta nevím co znamená tu tam mám pořád a nejde smazat

Tak sem se pustil do čištění,ale před tím jsem vyměnil olej a filtr, když sem sundal EGR a parohy, tak sem se zděsil jak je to zasraný,mám nalítáno 160tis km,

když sem vyndal turbo, tak lopatky zatuhlý, regulátor schnilej, ale co navíc turbína škrtala o strany turba, takže ložisko v háji, dost ztuha se tím dalo otáčet.

Tak sem koupil repas, pro jistotu jsem zkontroloval olejovou trubku co vede k turbu jestli není ucpaná, vyčistil celý sání, nejdýl trvalo EGR a parohy, dal nová těsnění a dal vše zpět.

Jo vyměnil jsem ještě tu plastovou hadici co vede od chladiče vzduchu k EGR, měl sem tam dirku, kudy utíkal tlak.

A výsledek, Stejnej. Auto sice líp táhne kolem těch 2000 tisíc, líp se mu dejchá, když je vše čistý, ale jede jen na 1.a 2. rychlost na 3 to trochu zabírá, ale pak nic,netáhne. Plyn můžu zarazit až do podlahy a nic spíš to ještě ubere trochu výkonu, takže vyloudit 130 na dálnici trvá strašně dlouho, předjíždějí mě i nákladáky.

Ale zajímavý je že když lehce uberu plyn, tak auto trochu povyrazí, ožije, takže když chci rychle zrychlit, tak musím jemně ale rychle pumpovat plynem a pak táhne i na 4.a5..

Tohle se dělo i před tím, než sem začal s čištěním. A jedinou chybu na VagCom mám tu výše uvedenou.

Ještě mě napadá jestli to jeden z těch dvou ventilů na podtlakovechj hadičkách pod předním oknem.

Neměl někdo podobnej problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jenže celé to vlákno je o turbu na TDI 81kW.

Baňka zde ovládá lopatky regulace turba. Zde se žádný baypass nekoná.

Nicméně tohle vše Travnikar ví, já mu chtěl říct, že ikdyž vše vyměnil tak pokud je ten ventil, mimochodem ten ze dvou pod oknem je to ten v popředí, vadný tak regulace nebude fungovat nadále.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak sem dneska vyměnil N75 a celkově se to zlepšilo, už je cejtit tah i na čtyřku, ale stále je to líný.

Jen tak sem změřil zrychlení 0 na 100 přibližně za 25 sekund, což je docela peklo.

Ve stodeseti na pětku do mírného kopce to prakticky nezrychovalo,dal sem čtyřku a pomalu to zrychlovalo.

O vejkendu jestli se k tomu dostanu, tak zkusim udělat diagnostiku na vagcom co háže váha(to už bude snad to poslední, co budu asi muset měnit), zkusim odpojit EGR jestli náhodou není vadnej i N18,že by to otvíralo EGR a pouštělo spaliny i do vysokých otáček a tím pádem dusilo výkon.

Tak pak dám zas vědět jak sem dopad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Takže Vážení,

po třech měsících s klasickým problémem že moje octavia 1,9TDi 81KW při zařazeném 3.-5.tém rychlostním stupni a otáčkách nad 2000 klasicky padala jako by do nouzáku. Prostě poklesl výkon a auto se jen "dusilo" a nešlo do otáček.

Vyzkoušel jsem snad všechno, vyčištěnej EGR ventil, kontrola všech podtlakových hadic, zapůjčené nové podtlakové ventily a i váha vzduchu a všechno na prd. Pořád stejná závada.

Už jsem byl fakt bezradnej a tak jsem ještě vyměnil naftovej filtr po půl roce a ejhle.... když jsem ho chtěl z palivové hadice naplnit abych nemusel tak dlouho točit motor tak se mi v přívodní hadici z nádrže ukázal podtlak.

"Ano modří už vědí" prostě povolte víko od nádrže pod zadníma sedačkama a sundejte kryt, drží na třech šroubech. Pak povolte otočné víko a sundejte konektor a odpojte dvě hadičky. Pak vyndáte samotný "filtr s plovákem"..... celé to rozeberete opatrně na části.

Dole je hrubé sítko, to vyčistěte zevnitř i zvenku pak se rozebere vnitřek, je to všechno jenom nacvaknutý na třech packách. Všechno vyčistit důkladně i pod těma gumama. Ale nejdůležitější je tohle: VYČISTIT TY DVĚ DLOUHÉ TRUBIČKY v obouch jsou ventily a musí to na stopro fungovat!!!! Já je měl zasraný bordelem a to tak že celkem dost.Pořádně to vyčistěte nějakou dlouhou jehlou a nebo zahnutým drátem!!!!! Chce to pečlivost, tak vydržte. Já když jsem to dělal tak jsem si rovnou i vypustil nádrž a vyčistli jsem si jí. Tu naftu co jsem tam měl, tak jsem radi přefiltroval abych měl už klid.

Takže už je to každýmu jasný proč to auto nejede když je v tahu a předjíždíte třeba do kopce a tak? Je to prosté, motor v tu chvíly potřebuje větší přítok paliva z nádrže. Nádržka naftového filtru v tu danou chvíly funguje jako "vyrovnávací nádržka" no a když tam prostě nestíhá při vyšším výkonu dotékat palivo, tak to prostě nejede a dusí se to. Takže když zajistíte dostatečný přítok paliva z nádrže tak jako já :-) tak se palivovej filtr nebude "vyprázdnovat" a auto pojede tak jako dřív.

Jinak pro všechny inženýry v servisech: to že to diagnostikujete jako zaseknutou a nebo přidřenou lopatku na turbu u motoru 81KW je akorát způsob jak si můžete dobře vydělávat prachy a šidit tak zákazníka. Přidřenou lopatku poznáte jednoduše že když nastartujete a nebo když vypnete motor tak vám "palec" co jde od táhla turba sjede o cca 1,5cm a musí chodit volně. ( myslím tím táhlo od podtlakové regulace dole na turbu).

Sorry nejsem ani automechanik, tak mě prosím s přesnýma termínama nekamenujte....

Díky za vaše komentáře

David

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...