Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

98 členové hlasovali

  1. 1. Jak často necháváte vyvážit pneumatiky Vašeho auta?

    • Jen jednou a jezdím s tím několik let
      21
    • Jednou za pár let
      12
    • Vždycky když je nasazuju na auto (tzn. jednou za rok)
      37
    • Jen jednou, protože je ojedu za jednu sezónu
      0
    • Vyměňuju zimní/letní gumy na jedné sadě disků, takže jednou za půl roku
      5
    • Žádná z předchozích možností
      3
    • Častěji
      0

Prosím, přihlaste se nebo zaregistrujte se, abyste mohli hlasovat v této anketě.

Doporučené odpovědi

prehazuju cela kola, ale stejne nechavam delat vyvazeni kazdyho pul roku. v autorizaku a vc. zavazi se vzdy vejdu do 600Kc celkem.

  • 7 měsíců později...
  • Autor

Tak vcera jsem to mel v BraumPneu v Opave za 410,-. Vyvazeni zimnich kol na plechu + prohozeni na aute za letni.

Já mám spíš zkušenost, že ve třetině případů se jim to vyvážit nepovede... Resp. v TASY se jim to povede vždy, jeden šikovný garážista na staré mašině to zvládne také vždy, ale ostatní v polovině případů vyvažují, nalepují, a furt to hází...

Takže pokud volant nevibruje, je zbytečné dělat si vyvažováním problémy...

Zrovna jsem to chtěl napsat. Co jsem měl jedny kola a přezouval jsem je, každé druhé přezutí problém s vyvážením. Teď to mám zase, po přezutí na zimáky vibrace, přehodil jsem zadek na předek což se dost zlepšilo, ale to není řešení, takže jedu zase do servisu jen na vyvážení. 

Jinak co mám kola v sadě zimní/letní, vyvažuju asi tak jednou za dva roky, prostě v létě naložím zimáky a prázdný pneuservis je bez čekání převáží.

Já vyvažuji, když si o to auto řekne. Jinak to jsou vyhozený peníze a mýtus. Když se podíváte v pneuservisu, tak 5g se neřeší, když dají vyvážené kolo zpět na vyvažovačku, tak málo kdy je tam opět nula. Podívejte jak někteří mají vzorky plné kamínků, teď tam jsou, pak jich pár vypadne, pak zas nějaké přibudou, do toho bordel ze silnic a je tam tolik různých gramů až, až. Takže, až si auto řekne, tak to řešit.

Upraveno od Dodi 15

Chlape tak ty máš dost. Až ti budou odcházet komponenty tak si vzpomeň jakou blbost jsi to tu napsal. Otec to házel na stav silnic, od doby co se o kola trochu stará neměnil nic.

No ja bych to tak cerne nevidel. Na kazdem aute co sem mel, se vyvazovali kola jen kdyz se nasazovaly nove gumy. Do doby nez se sjely jsem je neprevazoval. Nebylo potreba. A ze bych musel kvuli tomu neco menit na podvozku? Ani jednou...

Úplně stejně jako vlakras, vyvážím když jsou nové a potom už nikdy nebylo potřeba. Rozhodně nemám pocit že by to mělo negativní vliv na stav komponent. A to nemluvím ani o kamionu kde se na to obecně kašle dost.

Effective: Nevím jestli mám dost já, ale napsal jsem pouze svůj názor a zkušenosti. Jak je vidět, tak je zde sdílejí i další.

Pokud budou vibrace, klepání a podobně a bude se i přes to jezdit, tak samozřejmě vliv na podvozkové dílce tam bude, ale potom to není o vyvážení, ale o neschopném řidiči vozu. Můžeš prosím napsat co se může zničit od plně nic nenaznačujícího a nevyváženého kola? Nic mě nenapadá. :kol-32:

No jak myslíš...

 

Ve chvíli kdy ti něco začne kmitat nebo někam táhnout tak že jsi to schopen rozpoznat je už na všechno pozdě protože máš zdeformovanou pneumatiku a vyvážení ti už nepomůže. Zastav se v kvalitním pneuservisu, vysvětlí ti to. Tyhle internetová moudra miluji.

:D  :D

Moudra? Ja bych rekl osobni zkusenosti nabite behem 17 let. Mluvim za sebe. Ja proste nikdy nepotreboval prevazovat kola. Nikdo netvrdi, ze ty nemuzes mit jine zkusenosti.

Taky si myslin ze kdyz auto jede rovne a nic nevybruje tak neni co resit. Rekl bych ze je to asi tak zbytecne jako resit to ze ti uz 5mm podlozky nici podvozkove dily, nebo ze pri nandani sportovniho pidvozku hned budete vse menit

:-D ;-)

No jak myslíš...

 

 Zastav se v kvalitním pneuservisu, vysvětlí ti to. Tyhle internetová moudra miluji.

:kol-28: Bodejď by v klavitním pneuservisu něco vymlouvali potencionálním zákazníkům 

Jelikož jsem majitelem pneuservisu a zrovna dělám u vyvažovačky tak snad mohu něco napsat.

Vždy převažujeme zákazníků pneumatiky a záleží na typu pneu,na způsobu jízdy,na to kde auta jezdí,řekl bych že procentuálně je to 70/30,kdy většina kol se dovažuje více jak 15 gramy.Ano,u některých aut 10/15/20 g nejsou poznat žádné změny,některá  už při nedovážku 10g kmitají volantem.Je to na každém,co si myslí,kde ušetří.

Osobně u svého auta převažuji kola 4x za rok(2x zimní a 2x letní),poprvé při nasazení a podruhé většinou před dovolenou.Nedovážky jsou většinou do 10 g což u mého Superba na 18" kolech není znát

Effective, nikdo tě nepřesvědčuje, že nemáš převažovat. Pokud chceš mít klid na duši a dobrý pocit, být pravidelně o nějakou kačku chudší, tak tam jezdi třeba několikrát za rok to je jen a jen tobě. Dáváš sám příklad, který právě odpovídá na neschopného šoféra který to bude řešit pozdě. Jo a ještě doplním, že mám známé kteří provozují pneuservis a podle jejich slov je to podobně. To je to samé jako s utahovacími momenty, nikdy to neuděláš přesně a i když mají pistole nějak nastavené, tak stejně to je pokaždé jinak a tak podobně je to s vyvážením.

Pro mě samotného hovoří přes 20let zkušeností, které ti nikdo nevezme. :kol-34:

Dám ještě příklad: pojedeš převážen z pneuservisu, bydlíš na vesnici v horách, posyp. materiál kamínky, během několika jízd, máš plné vzorky kamínků, vyvážení je ta tam a co budeš dělat nyní ty? Každou jízdu se raději stavíš v pneuservisu na převážení nebo budeš žít s pocitem, že ničíš vědomě podvozkové komponenty? A to je výzva. :kol-31:  :kol-47:

Končím tuto diskuzi, já jsem svůj názor vyjádřil a zatím si stojím. S přátelským pozdravem Dodi. :kol-29:

PS: Dle diskuze jsem rád, že nejsem sám s tímto názorem.

cosby : Tak ať se kšefty hejbou a hodně hejlů na vyvážení přeji. (ideálně aspoň těch 4x za rok)

Upraveno od Voice

Kdybych měl každému převažovat 4x za rok,tak mě mrdne.To určitě není potřeba.Já jen,když jsem u zdroje,tak proč né.

Jinak bych to nedělal .Dodi má pravdu v tom,že po cestě posbíráte do vzorku dost kamínků a stejně to pneu nerozváží,ale...nasbíráte je po celém obvodě-to je potřeba ji uvědomit.Velké,které by mohly kolo rozvážit,se tam neudrží,malé jsou po celém obvodě,tak je to +- vyvážené.Ale dost lidí k nám jezdí v zimě,že mají nevyvážená kola,že jim vibruje celé auto a ono stačí sundat disk a shodit z něj namrzliny-ty udělají opravdu pořádný cirkus.

pokud člověk svépomocí přehazuje celá kola, tak se to preventivní převažován ani moc nevyplatí - převážení včetně demontáže 400 až 500 x 2 = 800 až 1000 ročně, jedna nová guma stojí... A to nepočítám, že v době všeobecného přezouvání je celkem ojeb hledat servis, kde mají volno.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.