Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Ahoj, věděl by někdo jestli jde poladit rychlost při které se vypnou parkovací senzory?
Našel jsem tyto dva kanály:
 

ENG108301-Proximity Sensor: max Vehiclespeed for a standing vehicle,10.0 km/h,1
ENG108311-Proximity Sensor: min Vehiclespeed for a driving vehicle,20.0 km/h,1

ale ani jeden neodpovídá chování mého auta, mně konkrétně se senzory vypnou při 17km/h.

  1. STG 10 (Einparkhilfe) auswählen
  2. STG Anpassung -> Funktion 10
  3. Kanal Abschaltgeschwindigkeit Für Einparkhilfe auswählen
  4. Wert entsprechend anpassen

    (Default Wert: 10 km/h
V 11. 8. 2022 na 21:54, Clerfayt napsal:

S III pípá furt! Když jedu nepípá, když zastavím pípá . Pípá s otevřenými dveřmi,  pípá se zavřenými dveřmi.  Nevím proč a Nevím jak tomu zabránit.  Beru to diktát z EU. 

 Tak mi to nedalo a skusil som to na mojom aute (sup3 2017) lebo doteraz som to nejak neriesil a nevšímal som si to.

 

Kufor pípa len v prípade že ho otvaram tlačídkom pri páke. pri otvaraní z vonku cez madlo alebo zatvorením tlačídkom na kufrových dverách nepípa.

 

Otorené dvere pri zaradenom P nepípaju ani pri nastartovanom motore.

S tim kufrem to sedi. Jeste myslim pipa pri otevirani a zavirani nohou. Ale vepredu pipa vzdycky  kdyz mam nastartovano a otevru dvere ridice a vypisuje hlasku ze mam nastartovano, i v P . Kdyz chcipnu motor  a otevru tak nepipa logicky asi. 

Upraveno od JSvoboda

S3 01/2018 pipa v polohe P pri otvoreni vodicovych dveri. Mozno ti to uz niekto vypol pred tebou

Upraveno od Martin_V

A vieme ako to vypnut na 2018?

Skusal som to raz, jednotka to zobrala ale pipalo aj tak...

V 13. 7. 2022 na 12:27, Krosta napsal:

Ano, ja osobně jsem měnil ten senzor na mé Octavii z koncového označení 47 na 55 a zavirani oken funguje. Nesmí se zapomínat na úpravu kódování/přizpůsobení v BCM (09)

Cauko.vies sa prosim pozriet ci mas ten senzor konciaci 555 aj s nejakym indexom?

Ja som kupil bez indexu a neviem ci je nespravne nakodovany alebo to na nom nefunguje.

Řešili jsme kódování s dalším tady z fóra a zjistil nakonec, že v kódování senzoru je nutné mít aktivní v byte 0 - bit 1 a bit 2, v BCM (09) položky pro zavírání za deště, mít to v rádiu zaškrtnuté, zamknout auto a polít senzor (nebo u mě to šlo otestovat i kompletním zakrytím senzoru). Po změně kódování je pro jistotu lepší nechat vůz kompletně uspat, aby se vyresetovaly jednotky, tzn. počkat alespoň 5 minut potom, co se zavřou všechny dveře a zamkne auto.

Každopádně já mám index B :)

 

zdravim da sa dako nakodovat zat/otv panoramy cez DO. Na nete som este cital ze by sa mala dat nakodovat aj zatvaranie clony pri vyssej teplote v interiery.

Zatavaranie auta pri vzdialeny kessy a este jedna je mozne este vypinanie motora kes sa v aute nenachadza kessy lebo takto s autom mozem kludne jazdit bez toho aby mal u seba kluc

Upraveno od zamilan

Prošel jsem těch 82 stránek a zajímavé věci co jdou nastavit:

  1. ambient 30 barev
  2.  zvuková signalizace otevírání a zavírání pátých dveří
  3. zvuková signalizace zamknutí auta + zapnutí/vypnutí přes menu navigace
  4. vypnutí zvukové signalizace po otevření dveří řidiče při nastartovaném motoru
  5. offroad a sport info na columbusu
  6. uzamčení auta při běžícím motoru
  7. ovládání oken při vypnutém zapalování
  8. úprava ostřiku světel
  9. zavírání 5. dveří tlačítkem ve středové konzoli a klíčkem + zavření kufru na delší vzdálenost (10m)
  10. rozšířené nastavení DCC
  11. odblokovat obraz za jízdy
  12. zadní světla při denním svícení bez osvětlení SPZ
  13. aktivovat funkci manévrovacího brždění
  14. množství paliva k dotankování
  15. zobrazení rychlosti ventilátoru na panelu klimatizace
  16. CH+LH asi přes mlhovky
  17. vypnutí zvukové signalizace nezapnutého pásu
  18. trvalé zapnutí Air-Care
  19. stálé zapnutí automatických dálkových světel a jejich aktivace od 50km/h
  20. automatický letní/zimní čas
  21. easy entry - posunutí sedačky při vystupování
  22. možnost deaktivace KESSY
  23. odklopení zrcátek až po zapnutí zapalování
  24. držení v pruhu už od 50km/h
  25. postupné zapínání a vypínání osvětlení interiéru
  26. automatické vyhřívání volantu podle venkovní teploty
  27. řasy v předních světlech při denním svícení
  28. paměť jízdního módu - už asi mám, stále se tam drží individual
  29. lane asistent bez nutnosti držet volant až 10 minut (čas si lze zvolit při kódování)
  30. možnost vypnout denní svícení přes menu v navigaci
  31. vypnutí start/stop a potlačení rekuperace - SS mám vypnutej přes kabel z Ali s pamětí
  32. trvalá paměť výhřevu/ventilace předních sedaček
  33. změna volby ESC na sport a vypnuto
  34. dokončení předplnění brzd = lepší činnost brzd
  35. vylepšená stabilizace při jízdě s přívěsem

 

Snad tohle zvládne rolbař a nebudu muset do Strakonic. :rolleyes:

Pak je asi dobrá i aktualizace jednotek a rádia, ale to jsou hádám jenom Strakonice.

Upraveno od rarach89

Tak dej vedet jestli to zvladne.  Jinak nekdo v okoli Lazni Bohdanec na kodovani by se nasel?  Jsem tu ted 4 dny :) .  

Upraveno od JSvoboda

@rarach89 

co asi nezvladne

- sport menu v colombisu, minimalne od nejakeho roku 

- rozsirene nastaveni DCC

- zavirani kufru tlacitkem a z vetsi vzdalenosti (minimalne od nejakeho roku)

- manevrovaci brzdeni (netusim co je)

To se dela parametrizaci jednotek, vim ze to umi krosta, ze kterym se chystam az budu na podzim v Praze, tak si udelam vylet.


zbytek je pohoda a nastavi kazdy kdo ma VCDS nebo pokud mas OBDeleven nastavis i sam, vcetne spousty dalsich veci jako je trailer assist, zapnuti lane assist pokud nemas a podobne.

před 12 hodinami, rarach89 napsal:

Pak je asi dobrá i aktualizace jednotek a rádia, ale to jsou hádám jenom Strakonice.

Aktualizace infotainmentu je záležitostí zapnutí developer módu, to zvládne i VCDS, a pak se to nahraje přes SD kartu.

Aktualizace softwaru v jednotkách je už záležitost VCP, popř. rovnou ODIS (nejspíš ODIS-E, protože málo lidí bude mít online GEKO účty). Přes ODIS je to rychlejší než přes VCP.

před 12 hodinami, rarach89 napsal:

zavírání 5. dveří tlačítkem ve středové konzoli a klíčkem + zavření kufru na delší vzdálenost (10m)

Na to VDCS také nestačí, je nutná parametrizace, čili VCP nebo ODIS.

 

před 12 hodinami, rarach89 napsal:

držení v pruhu už od 50km/h

To jsem ještě neviděl. Pokud má auto Traffic Jam Assist, tak to zvládne už on 0 km/h. Ale musí být zapnutý Lane Assist + adaptivní tempomat. Pokud TJA nemá, dá se dokódovat, pokud má auto vhodné jednotky. Ale i tak je Lane Assist funkční pod 60 km/h pouze spolu s ACC. 

Ale dá se nahrát dataset, který posune to varování "Převezměte řízení" až na 60 sekund namísto výchozích cca. 12 vteřin. 

 

před 12 hodinami, rarach89 napsal:

odblokovat obraz za jízdy

Opět nemožné přes VCDS, nutné např. VCP.

Upraveno od DavesMan
Doplnění

Také doporučuji pana @Krosta ddc posuvník funguje a jde znát na podvozku…🙂👍 Akorát u toho kufru je to složitější tam to nebylo podle mých představ…(kufr se zavřel jen při nastartovaném autě)

No ja si VCDS/OBDeleven jsem si na MY2022 udelal vse, krome:

1) vypnuti startstop + potlaceni rekuperace pri zapnutych svetlech (po fl nejde)

2) vypnuti pipani pri otevrenych dverich ridice a nastartovanem motoru (po fl to nejde)

3) sport menu / offroad menu v columbuse (po fl nejde)

4) jakesi predplneni brzd

5) laptimer v panelu pristroju (vypada ze po fl to nejde) 

6) pamet jizdnich modu + posuvnik u DCC

7) zavirani kufru dalkou a tlacitkem zevnitr (po fl nejde)

 

zbytek je v pohode resitelny VCDS/ObdEleven, avsak po faceliftu nektere veci jdou jenom parametrizaci. Pred FL je udelate v pohode.


po FL zase nektere veci jsou jako standard, treba 10 sekujd na popojizdeni v kolonach atd.

 

je otazka, zda nekdo v praze umi startstop+kufr tlacitkem+ pamet jizdnich modu. V Praglu budu tyden myslim od 16.9., tak bych se zavazne objednal. Mozna pujde i neco co po FL uz nejde... 

 

@Krosta nepodivas se do te doby na tyto veci? 🤪

Upraveno od Deliberator

Co je potlačení rekuperace?

Na start/stop je nejlepší kabel. Dával jsem i do O3, tlačítko si trvale pamatuje vypnutí, ale kdykoliv zmáčknu pokud chci a SS zase šlape. https://www.aliexpress.com/item/1005002043442915.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.c89518022w4HxK

 

Jinak mám VCDS 18.9.0 z Ali a už před třemi roky jsem si nastavil skoro všechno na O3 sám a pak jsem pár věcí nastavoval ještě několika lidem. Ale mám noťas se zdechlou baterkou, takže je to vždycky 10m prodlužka + adaptér + noťas do garáže pod barákem kde není skoro signál, takže pak koukat na net na nějaký návody je trochu problém. V práci je to o trochu lepší, ale zase se mi tam nechce bejt hodinu po pracovní době. :rolleyes: Bude asi lepší aby to udělal člověk co tomu rozumí, má to za chvilku a správně a ještě si vydělá.

 

Auto je vyrobený 11/2017, tzn. MR2018. Z toho seznamu mi dneska přišlo, že tam už mám něco z výroby:

- vypnutí zvukové signalizace po otevření dveří řidiče při nastartovaném motoru - nic mi dneska nepípalo jako u O3

- manévrovací brždění - to jsem tam myslím někde zahlédnul, takže by auto mělo zastavit když vidí senzorama parkování překážku (funguje snad v rychlosti 2-8km/h)

- automatický letní/zimní čas - to mám v menu zaškrtnuté

- trvalé zapnutí Air-Care - nezapínal jsem a podle menu je zapnuto

 

Softwarová Úprava Kódováním tak, aby Napětí alternátaru neklesalo za jízdy pod úroveň napětí Baterky. Tímse docilí toho, že se Baterie za jízdy nevybíjí,ale dobíjí.

Neprebíja potom batériu ?

@michael_sk naopak. Konecne je baterka v stave, v akom ma byt... 

 

problem je, ze to asi v domacich podmienkych nakodovat nejde, a musi sa to parametrizovat.

No, spíš funguje jako kdysi, ne? Když se jede, tak se nabíjí. Ne jak dnes, kdy je baterie držena soustavně v téměř vybitém stavu a dobijí se jen příležitostně.

před 6 minutami, Deliberator napsal:

problem je, ze to asi v domacich podmienkych nakodovat nejde, a musi sa to parametrizovat.

Což v pohodě lze i v tzv. domácích podmínkách. Stačí použít VCP namísto VCDS. Důrazně varuji před China klony. Parametrizace je defacto flash části EEPROM. V domácích podmínkách je problém Component Protection a navrácení všech FEC do jednotky, je potřeba ODIS (to není problém) a GEKO login... Ale i ten se dá koupit od větví za pár stovek. 

Co se týče tlačítka kufru zevnitř, nejlepší dataset má asi fakt jen Ferda. Sám mám a je to paráda. Vyčíst EEPROM ale u MQB samozřejmě nejde 😏 Ale zvládne to na dálku, stačí mít net, team viewer a originální VCP. 

pár príspevkov hore vidím "manévrovacie brzdenie"

mal som jednu po FL a tá pri cúvaní vedela skočiť na brzdu keď som sa priblížil k prekážke.

teraz mám jednu pred FL a tá to evidentne nevie, ale rád by som to dokódoval

vie ma niekto naviesť na postup? link?

nemyslím že by som to vo VCDS niekde zahliadol

ďakujem

Origo stav je ten, ze kdyz drzis plyn a jedes i treba jen lehtas plyn tak nenabiji, nabiji az kdyz pustis plyn a brzdis motorem nebo mas zaple nejake zravejsi spotrebice pak nabiji cca 14.7V  Sumasumarum drzi baterii na 70% kapacity +/-   A kdyz takto nechas auto 10 dni stat tak ubyde dalsi kapacita. A kdyz si po 10 dnech zapnes nezavisle topeni  a chces odjet tak cumis jak puk kdyz se topeni po chvili vypne a ty mas v aute zimu a teda se pokusis nastartovat a hle v aute za mega se ti rozblikaj kontrolky a nenastartujes. Jelikoz nemam v blizkosti nikoho s kodovanim tak sem zatim vytahl konektor z baterieoveho "inteligentiho" vybijeni  a mam po problemu :) nabiji stale 13.3V a kdyz zapnes nejake vyhrivani tak se malinko nabijeni zvysi treba na 13,6V. Ale baterii mam stale nabitou na 100% a po 10 dnech stani muzu mit cca 90% takze nastartuju vzdy i po hodinu bezicim nez.topeni. Jako bonus se vyradil i start stop.  Se zapojenym konektorem napeti baterie 11.9V az 12.1V. Bez kabilku 12.5V i po nekolika dnech stani. 

 

Co se tyce toho auto brzdeni tak to mam i ja a nevim ze by to nekdo kodoval. Kdyz couvam a je tam trava tak to hamstne na brzdy. Uz sem se par krat lekl :). MMam pred FL.

Upraveno od JSvoboda

@DavesMan no doma jde teoreticky udelat i transplantace srdce, pokud mas vybavenou JIPku..

VCP nemam, a pokud kvuli kufru budu muset do Strakonic, tak je to pak jedno a udelam to tam cele.

 

 

 

 

před 3 hodinami, michael_sk napsal:

Neprebíja potom batériu ?

Ne, v mém případě reguluje napětí mezi 13,3÷ 14,7 V. Podle nějakého mě neznámého algoritmu. Ale má to celkem logiku. Např. Když je horko 34°C a auto bylo na slunci, baterie je horká. Tak nabíjí Cca 13,9 V, někdy i méně. Když vyjedu ráno, cpe tam rovnou 14,5V. Po hodně dlouhé jízdě, třeba 3h. také napětí sníží.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.