Motor pri starte nemaze - Stránka 3 - Motor 1.2 TSI - ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz Přejít na obsah

Motor pri starte nemaze


peter19

Doporučené příspěvky

Nebuď paranoidní, všeobecně se má za to, že při výrobě se používají kvalitní díly, viz např. test vzduchových filtů. Na novém filtru jde činnost zpětného ventilu prověřit. Když foukneš (ztlačený vzduch z huby) do sředového závitu, tak by neměl jít profouknout.

 

Pawouk: Možné to je. Typ filtru jsem moc neřešil, vzal jsem první TSI, které mně přišlo pod ruku. Šlo mně hlavně o příklad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli si myslíš, že je to vadným zpětným ventilem ve filtru, tak je nejjednodušší ten filtr vyměnit. Doufám, že si ale uvědomuješ, že olej z hlavy (tam jsou ony elementy, které než se natlakují, způsobují zvýšený hluk) ti stejně steče, i když zpětný ventil ve filtru bude těsnit na 100%. Za filtrem je ještě spousta míst a netěsností, kudy může olej protéct zpátky do vany jako například olejové trysky pod písty...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 6. 8. 2015 na 21:19, Mikino69 napsal:

Pawouk, a filter ktory je od vyroby vo fabiach je, ktory, nevies ?lebo ten co si pridal je origo a aby to nebol ten isty co mame vo fabiach teraz.

 

Jaký filtr je z výroby nevím, to se musíš podívat na svůj motor. V Etce je jen tento:

post-32075-0-40701900-1438962815_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  V 4. 7. 2015 na 7:19, peter19 napsal:

Maverick : Skusim ten zvukovy zaznam urobit a potom ho tu zavesim.  Mam uz 68 rokov a cely zivot sa zaoberam motormi, ale tento jav je nieco hrozne a hlavne u auta, ktore pred par dnami vyslo z fabriky.  Je to tak evidentne, ze to pocuju aj laici, ktori neviedia o motoroch nic.

 

 

  V 4. 7. 2015 na 7:19, peter19 napsal:

Diki za tip. Kde konkretne ten spatny ventil najdem ? resp. ktory mas na mysli ?

 

 

Tady mi něco nesedí, celý život se zaoberaš motormi a nevíš, kde asi může být zpětný ventil olejového okruhu??? 

 

Taky jsem asi úplně správně nepochopil, podle čeho soudíš, že motor nemaže - alespoň oproti jiným motorům v čem se to odlišuje. Je to jiný zvuk, než hydroštely u studeného auta? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  V 6. 8. 2015 na 13:34, peter19 napsal:

Tento stav potvrdzuje video aj so zvukom, ktore je uverejnene zaciatkom tejto temy.

Ked by bola fabrika Skodovka seriozna, tak ihned by dodala kvalitne olejove filtre, ktore maju spatny ventil funkcny, ktory by neprepustal olej spat z mazacieho systemu do olejovej vani a bolo by po probleme.

Ako  ich donutit dodat kvalitny olejovy filter ? Poradte. Dakujem.

peter19

Pokud jsi si jistý příčinou problému, není nic jednoduššího, než si do 200 Kč koupit nový filtr a ten si vyměnit. A starý můžeš rozebrat a zjistit, jestli je zde skutečně problém. Kvůli problému za 200 Kč bych netrávil hodiny na internetu zjišťováním skutečností, proč fabrika šetří, kde se dá. Obzvláště na autě, které se dá pořídit za méně, než roční příjem. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte,

Podľa toho čo tu píšete mám také podozrenie, že mne to robí tak isto. Mám Fábiu 66 kw TSI. Sledujem to už asi týždeň a zatial čo som zistil je to, že štart bez mazania je len vtedy ked stojím z autom do mierneho alebo väčšieho kopca. Ked stojím na rovine alebo dole kopcom tak to štartuje normálne. Je to možné ? Ak to ešte niekto vyskúša nech sa ozve. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 11 měsíců později...

Jenom osobní postřeh: není zpětný ventil na filtru především kvůli start/stop opruzu, aby se omezilo "odtlakování" hydroštelů, přestavovačů a vůbec odolejování motoru... kvůli krátkodobému zastavení na semtamfóru? Při delším odstavení nemůže snad ani v hydrostatickém pohonu zůstat pod tlakem. Jo a mimochodem, dělám staré motorky dvoutakty - rozebíral jsem motor cca týden odstavený a uvnitř byl klikový prostor mastný všude. Takže úplně suchého běhu bych se nebál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 6 let později...

Zdravím, chtěl bych oživit po letech toto téma s dotazem....U staršího TSI s filtrem nahoře je filtr se zpětným ventilem, možná je to proto, že je filtr nahoře, tak ať celý jeho obsah nesteče až dolů do vany. Ale u novějšího motoru EA211(řemenový rozvod) je filtr klasicky dole, jako na jiných autech. Otázka zní, má a musí mít i tento filtr podobný zpětný ventil jako u staršího motoru a je i tato olejová tlaková soustava tak náchylná na správnou fci zpětného ventilu, jako u staršího typu motoru, kde se všude doporučuje použít kvůli spolehlivému zpětnému ventilu výhradně originál VW filtr? Možná jsem jen neznalý a zpětný ventil má z principu funkce skoro každý olejový automobilový filtr. Měnil jsem si včera olej sám a filtr mi dle VIN v obchodě dali nějaký černý, asi obyčejný, značky MANN ve žluté krabičce. Motor mi po startu taky jede cca 1-2s hlučněji, což chápu, že je to vlastnost, kdy steče olej z přestavovače a hydroštelů. Za tepla už je to celkem tiché. Mám najeto 185tis. Po výměně oleje+filtr,  při prvním startu jel motor hlučně snad i 6s, než si to celé natáhlo nový olej a než se zaplnil filtr....což je klasika u každého auta. Je snad u EA211 nějaký jiný způsob výměny oleje, kdy se musí udělat/použít něco navíc? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na všechno sis odpověděl sám. Pokud vím, tak všechny používané filtry, nebo alespoň ty, které jsem používal já, mají zpětný ventil. Další věc je (jak píše někdo výše), že i kdyby byl zpětný ventil dokonale těsny, tak v mazací soustavě jsou další vůle, kudy bude olej vytékat, např. ložisky na klikové hřidely. A ano, po výměně oleje je normální, že než se naplní mazací soustava olejem, tak je motor trochu hlučnější.
Nedělal bych z toho vědu. 
1) motor (mazaná místa) není úplně suchý, bez oleje. Trocha oleje se tam udrži díky vzlínavosti a kapilárním silám vždycky. A ta trocha stačí, aby se motor mazal než se naplní mazací soustava. 
2) podobně v hydrostavech taky olej zůstane. Vůle se může zvětšit (hydrostav ji neudrží) u ventilů, které byly otevřené při stojícím motoru. Ale to budou tak dva ventily. A při pomalých otáčkách při startování a volnoběhu to motoru nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...