Jump to content

Motor pri starte nemaze


peter19

Recommended Posts

Ahojte,
minuly tyzden som kupil uplne novu Skoda Fabia 1,2 TSI, 66 kW, III rada.  
Na druhy den pouzivania som zistil, ze pri studenom starte, po dlhsom odstaveni vozidla pocut z motoroveho priestoru,

ze motor bezi urcitu dobu /cca 3 sekundy/ na sucho, bez mazania motorovym olejom, ked je potrebne najviac znizit opotrebenie motora,

hlavne pocas kritickej fazy startu.
Servis to potvrdil, ze ten motor skutocne ide par sekund bez mazania. Ale ze to nie je na zavadu chodu motora a ze sa vozidlo da pouzivat a ze sa este nikto nestazoval.
Ano, vozidlo sa da pouzivat, ale ake nasledky to bude mat !
Vznika tym strata odolnosti suciastok motora voci opotrebeniu, znizeniu zivotnosti a tym skoremu zniceniu.
Z toho vyplyva, ze ide o konstrukcnu vadu celeho radu vozidiel, ktora sa mozno prejavuje aj u inych vozidiel.
Tieto vozidla este len idu do prevadzky a majitelia si tohoto problemu este nevsimli.
Viete o niekom kto by mal podobne skusenosti ? Pripadne ako ich riesil ?

diki

Peter

Link to comment
Share on other sites

Všechny spalovací motory po startu chvíli nemažou, to není nic nového pod sluncem. Holt chvíli trvá, než čerpadlo, které je hnané od klikovky, natlakuje olejovou soustavu. Ten zvýšený hluk od ventilů po studeném startu normálně trvá u 1.2 TSI cca 1 až 2 vteřiny, než se natlakují hydroštely.

Link to comment
Share on other sites

No tak jestli to dobře chápu, tak auto je funglovka a je tedy v plné záruce. Takže bych do toho určitě sám nevrtal, ale hlavně to začal řešit a chtěl písemný doklad o reklamaci. Tam může být vadné cokoli.

Link to comment
Share on other sites

peter19:U každého motoru to chvíly trvá než začne mazat to je jasné.Otázkou zůstavá jak je motor konstruován výrobcem a to má každý jinak.Jen je divné že to je slyšet.Většinou je to tak krátce že si toho nikdo nevšimne což ty jo.Faktem je že může jít o nějakou vadu ale to už je na posouzení servisu.Já u svého auta nic takového nepoci´tuji a co jsem mněl F I tam taky nic takového slyšet nebylo.

Link to comment
Share on other sites

Ze se nekde mohla stat chyba je mozne.

Nez bych si dovolil cokoliv posuzovat, musel bych slyset zvukovy zaznam startu motoru. To snad v dnesni dobe neni problem?

Peter19: udelej zvukovej zaznam a vyves ho sem. Teprve pak se k tomu da nejak smysluplne vyjadrit.

Link to comment
Share on other sites

Pepav : Tu nejde o poplasnu spravu.  Tento jav som este na ziadnom motore nepocul.  Raz sa mi to stalo na Felicii 1,3 a to bol  vadny olejovy filter. Po vymene olejoveho filtra vsetko prestalo a motor startoval dalej bez sucheho chodu a hlavne bezhlucne. Ja vsak do tohoto pripadu nechcem vrtat, lebo auto je funglovka a je v zaruke.  Su to nove medely a v servisoch este nemaju skusenosti, preto sa pytam, ci aj iny majitel takejto Fabie 1,2 TSI, 66 kW ma tieto problemy.  Ten zvuk pri starte je evidentny, ze mazacom systeme neni olej a po nastartovani motor ide ako naftak.  Vsetko klepe az po natlakovani olejovym cerpadlom  vsetko stichne a motor ide bez hlucne.

Link to comment
Share on other sites

Maverick : Skusim ten zvukovy zaznam urobit a potom ho tu zavesim.  Mam uz 68 rokov a cely zivot sa zaoberam motormi, ale tento jav je nieco hrozne a hlavne u auta, ktore pred par dnami vyslo z fabriky.  Je to tak evidentne, ze to pocuju aj laici, ktori neviedia o motoroch nic.

Link to comment
Share on other sites

Ja to tak nemam, ale nemam koncernovu znacku. Nevies aky olej tam davaju? viskozitu myslim...predpokladam ze pan co pisa ze robi s motormi tak bude suhlasit ze vw dava casto moc riedke oleje ako 0-30 a 5-30. takze pri dlhsom stani vsetok olej stecie. Osobne mam 5-40 a ked je poriadny olej tak by mal zanachat ochranny film aby chranil pohyblive casti pri studenych startoch...

Link to comment
Share on other sites

Pokud vim, originalni napln pro prodlouzeny servisni interval je 5W-30 (VW504.00 pro TSi, VW507.00 pro TDi).

Do nedavna to byl Castrol, ted jsem nekde cetl zpravu, ze od cervna snad pouzivaji Shell.

Kazdopadne pro vymenu v aute rodicu bude pouzivam Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30.

Link to comment
Share on other sites

Reeshanek :  Ano, je to ono, ale u teba ten zvuk bolo pocut   troku kratsiu dobu.  Ten druhy start /opakovany/ to uz nerobilo, lebo bol  olejovy system preolejovany /premazany/ a vole boli vytesnene.  U mna este niekedy pocut klepat cely klukovy mechanizmus, ako keby to auto bolo na naftu / diesel /.  Z tohoto  tvojho zvukoveho zaznamu vidiet, ze tento problem je u celej serie tychto vozidiel.  Ovsem, tento stav je nepriatelny, lebo studeny start u kazdeho spalovacieho motora je kritickym momentom chodu motora. Tym, ze nam tento motor bezi dost dlho na sucho vznika  strata odolnosti suciastok motora voci opotrebeniu a tym aj skoremu zniceniu.

Podla mojho nazoru ide o konstrukcnu vadu celeho radu vozidiel tohoto typu.  Bolo by s tym treba nieco robit.  Co navrhujes ?

Vyzivam vsetkych majitelov tejto Fabie 1,2 TSI, 66 kW  I I I rady, aby si tento problem pozorne povsimli a konaktovali ma.

Link to comment
Share on other sites

Mám 66kw. U svojej som zatiaľ nič rušivé nepočul. Budem sledovať. No už som tu spomínal, že som pred kúpou jazdil na dvoch fabiach, ktoré síce obe boli zhodne 66kw tsi, ale o jednej som si pri štarte myslel, že ide o diesel, až po opätovnom štarte a nazretí do papierov, som sa ubezpečil, že ide o tsi.

Zvláštne je, prečo by o problém malo ísť len u 66kw verzie, čím sa 81 tak líši?

Link to comment
Share on other sites

Sven :  Odpovedam na tvoju otazku, ze aky olej ma tato Fabia 1,2 TSI,  66 kW, I I I rada.  Motorovy olej je tam podla normy vyrobcu a to : VW 504 00 ,  VW 507 00  Castrol EDGE Profesional   Longlife I I I  5W - 30.

Ine motory s olejom 5W - 30 to nerobia.  Tento fenomen som objavil  az teraz pri tomto motore.

Podla mna je to zavada, co tento motor pri starte robi.

Link to comment
Share on other sites

co ze to dela?  No klepe to.   Ahaaa, to vite panicko, nemazete, klepe to..... :-)

Ale konec srandy, netusim kolik zdvihu zvladne pist za sucha nez se definitivne setre ten zbytecek oleje co tam je od minule, ale asi moc ne, tedy pokud je to zjevne slyset tak bych zvazil oficilani reklamaci s natocenym zvukovym zaznamem, protoze muze hrozit mirne pridreni hlavne v zime, a to pak zjistis asi az po ctyrech letech na emisich, bo bez rozdelani a kouknuti na stenu valce toho clovek asi moc nevykouma....?!?

A nech si natocit nejaky studeny predvadecky se stejnym motorem at muzes porovnat.

A mozna bych zvazil jeste nejaky nezavisly servis typu Adusum apod., ktery ma opravneni provadet bezne servisy i opravy (uz davno se s novymi auty nemusi jen do autorizaku), mozna budou mit lepsi peci....

Je to holt jen stroj a ten se muze podelat druhej den po zakoupeni, od toho je zaruka.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je to podobné?

Pokial sa nemylim, tak za tento zvuk na videu moze prestavovac vackoveho hriadela - nizky tlak oleja. Mne to tiez robi, teraz v lete podstatne menej, v zime je to intenzivnejsie. S tymito prestavovacmi mal uz koncern problem pri FSI motoroch. Pri reklamacii ich menia za nove. Takze si myslim, ze aj zakladatel tohto vlakna ma to iste.

Ja sa chystam na nich koncom leta - reklamovat to.

Ani sa nemusis pytat najitelov Fabii, lebo ten isty motor je v Octavii, Leone, Golfe atd........takze aj u tychto majitelov mozes zbierat info :-)

 

http://forum.skodahome.cz/topic/131958-z%C3%A1vada-p%C5%99estavova%C4%8De-va%C4%8Dkov%C3%A9ho-h%C5%99%C3%ADdele/

Edited by houmr
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...