peter19 Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Ahojte,minuly tyzden som kupil uplne novu Skoda Fabia 1,2 TSI, 66 kW, III rada. Na druhy den pouzivania som zistil, ze pri studenom starte, po dlhsom odstaveni vozidla pocut z motoroveho priestoru, ze motor bezi urcitu dobu /cca 3 sekundy/ na sucho, bez mazania motorovym olejom, ked je potrebne najviac znizit opotrebenie motora, hlavne pocas kritickej fazy startu.Servis to potvrdil, ze ten motor skutocne ide par sekund bez mazania. Ale ze to nie je na zavadu chodu motora a ze sa vozidlo da pouzivat a ze sa este nikto nestazoval.Ano, vozidlo sa da pouzivat, ale ake nasledky to bude mat !Vznika tym strata odolnosti suciastok motora voci opotrebeniu, znizeniu zivotnosti a tym skoremu zniceniu.Z toho vyplyva, ze ide o konstrukcnu vadu celeho radu vozidiel, ktora sa mozno prejavuje aj u inych vozidiel.Tieto vozidla este len idu do prevadzky a majitelia si tohoto problemu este nevsimli.Viete o niekom kto by mal podobne skusenosti ? Pripadne ako ich riesil ?dikiPeter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pavel M Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Všechny spalovací motory po startu chvíli nemažou, to není nic nového pod sluncem. Holt chvíli trvá, než čerpadlo, které je hnané od klikovky, natlakuje olejovou soustavu. Ten zvýšený hluk od ventilů po studeném startu normálně trvá u 1.2 TSI cca 1 až 2 vteřiny, než se natlakují hydroštely. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Prověřil bych funkci zpětného ventilu, jestli při vypnutém motoru nevytéká olej z filtru a mazacích kanálů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter19 Posted July 3, 2015 Author Share Posted July 3, 2015 Diki za tip. Kde konkretne ten spatny ventil najdem ? resp. ktory mas na mysli ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 (edited) Zpětný ventil je součástí olejového filtru, takže asi nejjednodušší by bylo vyměnit olejový filtr. Tady nebo tady je "rozebraný" filtr. Edited July 4, 2015 by McMatej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alma Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 No tak jestli to dobře chápu, tak auto je funglovka a je tedy v plné záruce. Takže bych do toho určitě sám nevrtal, ale hlavně to začal řešit a chtěl písemný doklad o reklamaci. Tam může být vadné cokoli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
standavfr Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Jak se to nemazání projevuje?Naposled,když jsem viděl v autě budík tlaku oleje(nějaká ostrá 205)trvalo zhruba 5-8 vteřin,než se okruh plně natlakoval. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modrazem Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 peter19:U každého motoru to chvíly trvá než začne mazat to je jasné.Otázkou zůstavá jak je motor konstruován výrobcem a to má každý jinak.Jen je divné že to je slyšet.Většinou je to tak krátce že si toho nikdo nevšimne což ty jo.Faktem je že může jít o nějakou vadu ale to už je na posouzení servisu.Já u svého auta nic takového nepoci´tuji a co jsem mněl F I tam taky nic takového slyšet nebylo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pepav Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Zaasss nějaká poplašná zpráva, nemaže, žádný motor po startu ihned nemaže... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted July 3, 2015 Share Posted July 3, 2015 Ze se nekde mohla stat chyba je mozne. Nez bych si dovolil cokoliv posuzovat, musel bych slyset zvukovy zaznam startu motoru. To snad v dnesni dobe neni problem? Peter19: udelej zvukovej zaznam a vyves ho sem. Teprve pak se k tomu da nejak smysluplne vyjadrit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter19 Posted July 4, 2015 Author Share Posted July 4, 2015 Pepav : Tu nejde o poplasnu spravu. Tento jav som este na ziadnom motore nepocul. Raz sa mi to stalo na Felicii 1,3 a to bol vadny olejovy filter. Po vymene olejoveho filtra vsetko prestalo a motor startoval dalej bez sucheho chodu a hlavne bezhlucne. Ja vsak do tohoto pripadu nechcem vrtat, lebo auto je funglovka a je v zaruke. Su to nove medely a v servisoch este nemaju skusenosti, preto sa pytam, ci aj iny majitel takejto Fabie 1,2 TSI, 66 kW ma tieto problemy. Ten zvuk pri starte je evidentny, ze mazacom systeme neni olej a po nastartovani motor ide ako naftak. Vsetko klepe az po natlakovani olejovym cerpadlom vsetko stichne a motor ide bez hlucne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter19 Posted July 4, 2015 Author Share Posted July 4, 2015 Maverick : Skusim ten zvukovy zaznam urobit a potom ho tu zavesim. Mam uz 68 rokov a cely zivot sa zaoberam motormi, ale tento jav je nieco hrozne a hlavne u auta, ktore pred par dnami vyslo z fabriky. Je to tak evidentne, ze to pocuju aj laici, ktori neviedia o motoroch nic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Verim, ze vis, o cem mluvis. Samotneho by me to zajimalo, pokud se podari vyvesit sem ten zvukovej zaznam, bude to fajn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reesha Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Je to podobné? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hkubes Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Stejné to mám i já. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sven01 Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Ja to tak nemam, ale nemam koncernovu znacku. Nevies aky olej tam davaju? viskozitu myslim...predpokladam ze pan co pisa ze robi s motormi tak bude suhlasit ze vw dava casto moc riedke oleje ako 0-30 a 5-30. takze pri dlhsom stani vsetok olej stecie. Osobne mam 5-40 a ked je poriadny olej tak by mal zanachat ochranny film aby chranil pohyblive casti pri studenych startoch... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted July 4, 2015 Share Posted July 4, 2015 Pokud vim, originalni napln pro prodlouzeny servisni interval je 5W-30 (VW504.00 pro TSi, VW507.00 pro TDi). Do nedavna to byl Castrol, ted jsem nekde cetl zpravu, ze od cervna snad pouzivaji Shell. Kazdopadne pro vymenu v aute rodicu bude pouzivam Shell Helix Ultra Professional AV-L 5W-30. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kokta7 Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Proc 5w30 když nic nenajdou, s 5w40 usetris.m Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter19 Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Reeshanek : Ano, je to ono, ale u teba ten zvuk bolo pocut troku kratsiu dobu. Ten druhy start /opakovany/ to uz nerobilo, lebo bol olejovy system preolejovany /premazany/ a vole boli vytesnene. U mna este niekedy pocut klepat cely klukovy mechanizmus, ako keby to auto bolo na naftu / diesel /. Z tohoto tvojho zvukoveho zaznamu vidiet, ze tento problem je u celej serie tychto vozidiel. Ovsem, tento stav je nepriatelny, lebo studeny start u kazdeho spalovacieho motora je kritickym momentom chodu motora. Tym, ze nam tento motor bezi dost dlho na sucho vznika strata odolnosti suciastok motora voci opotrebeniu a tym aj skoremu zniceniu. Podla mojho nazoru ide o konstrukcnu vadu celeho radu vozidiel tohoto typu. Bolo by s tym treba nieco robit. Co navrhujes ? Vyzivam vsetkych majitelov tejto Fabie 1,2 TSI, 66 kW I I I rady, aby si tento problem pozorne povsimli a konaktovali ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Armyk Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Mám 66kw. U svojej som zatiaľ nič rušivé nepočul. Budem sledovať. No už som tu spomínal, že som pred kúpou jazdil na dvoch fabiach, ktoré síce obe boli zhodne 66kw tsi, ale o jednej som si pri štarte myslel, že ide o diesel, až po opätovnom štarte a nazretí do papierov, som sa ubezpečil, že ide o tsi. Zvláštne je, prečo by o problém malo ísť len u 66kw verzie, čím sa 81 tak líši? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter19 Posted July 5, 2015 Author Share Posted July 5, 2015 Sven : Odpovedam na tvoju otazku, ze aky olej ma tato Fabia 1,2 TSI, 66 kW, I I I rada. Motorovy olej je tam podla normy vyrobcu a to : VW 504 00 , VW 507 00 Castrol EDGE Profesional Longlife I I I 5W - 30. Ine motory s olejom 5W - 30 to nerobia. Tento fenomen som objavil az teraz pri tomto motore. Podla mna je to zavada, co tento motor pri starte robi. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maverick Posted July 5, 2015 Share Posted July 5, 2015 Proc 5w30 když nic nenajdou, s 5w40 usetris.mCena se u meho prodejce lisi o ca 40,- Kc na litru, proto neresim a liju to, co mam predepsano. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lulinak Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 co ze to dela? No klepe to. Ahaaa, to vite panicko, nemazete, klepe to..... :-) Ale konec srandy, netusim kolik zdvihu zvladne pist za sucha nez se definitivne setre ten zbytecek oleje co tam je od minule, ale asi moc ne, tedy pokud je to zjevne slyset tak bych zvazil oficilani reklamaci s natocenym zvukovym zaznamem, protoze muze hrozit mirne pridreni hlavne v zime, a to pak zjistis asi az po ctyrech letech na emisich, bo bez rozdelani a kouknuti na stenu valce toho clovek asi moc nevykouma....?!? A nech si natocit nejaky studeny predvadecky se stejnym motorem at muzes porovnat. A mozna bych zvazil jeste nejaky nezavisly servis typu Adusum apod., ktery ma opravneni provadet bezne servisy i opravy (uz davno se s novymi auty nemusi jen do autorizaku), mozna budou mit lepsi peci.... Je to holt jen stroj a ten se muze podelat druhej den po zakoupeni, od toho je zaruka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
houmr Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 (edited) Je to podobné? Pokial sa nemylim, tak za tento zvuk na videu moze prestavovac vackoveho hriadela - nizky tlak oleja. Mne to tiez robi, teraz v lete podstatne menej, v zime je to intenzivnejsie. S tymito prestavovacmi mal uz koncern problem pri FSI motoroch. Pri reklamacii ich menia za nove. Takze si myslim, ze aj zakladatel tohto vlakna ma to iste. Ja sa chystam na nich koncom leta - reklamovat to. Ani sa nemusis pytat najitelov Fabii, lebo ten isty motor je v Octavii, Leone, Golfe atd........takze aj u tychto majitelov mozes zbierat info :-) http://forum.skodahome.cz/topic/131958-z%C3%A1vada-p%C5%99estavova%C4%8De-va%C4%8Dkov%C3%A9ho-h%C5%99%C3%ADdele/ Edited July 18, 2015 by houmr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
juraj07 Posted July 18, 2015 Share Posted July 18, 2015 Hm ak vam to hrka cim skor to vyreklamujte lebo sa stalo ze sa rozletel a tým pádom je motor K.O. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.