Přejít na obsah

Motor pri starte nemaze


peter19

Doporučené příspěvky

Pokiaľ človek jazdí len do origo servisu, bol by problém s uznaním známej chyby aj po uplynutí záruky?

Ja napr. na tom videu nič nepočujem, resp. neviem na čo sa mám zamerať. Celkovo mi prídu tsička dosť hlučné a vibrujúce pri studenom štarte a zvýšených otáčkach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

juraj07neboj auto je v zaruke je este 2,5 roka v zaruke. Predpokladam, ze to bude tazky boj ich donutit k niecomu, lebo nova generacia je bezproblemova, uz som sa dozvedel :-) Neboj budu mi to musiet dat pisomne. Pisomne sa spise moja reklamacia s popisom zavady na co upozornujem a ich vajadrenie :-)

 

Armyk: presne tak studeny start TSI a  zvysene otacky je to hlucnejsie a  prenasaju sa vibracie do vozidla. Potom je to uz OK.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

juraj07

Bol som to reklamovat hned na druhy den po kupe vozidla.  Nehali si ho tam tri dni a potom mi ho vratili, ako bez zavad a napisali do odovzdavacieho protokolu, ze nic nezaznamenali, ako keby boli vsetci mechanici hluchi.  Co k tomu dodat ?  Jednoducho zakaznik nic neznamena.  o zakaznika je zaujem, ked mu chcu predat auto a po predaji ich uz nic nazaujima.  Urcite to budem riesit dalej a inde na inych miestach. Pozdravujem.   

peter19

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Snívaj ďalej.. myslím: drahšie auto = väčšia kvalita. Každé jedno má hlavne pri nábehu výroby problémy. Ak chceš mať čo najmenej problémov, kúp si auto, ktoré sa vyrába už zopár rokov a najlepšie po facelifte + čo najmenšia výbava. By si sa čudoval, koľko chýb je možné na aute urobiť a z akých dôvodov. Keď tento princíp nie je niekomu jasný, nech si kúpi bicykel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ake ved ano, stym s tebou suhlasim. Vzdy novy model je nevychytany, no ty spomenul iba auto od 50 tisic a viac. K tomu som sa vyjadril. Ale ako som spomenul za to ze su chyby aj v drahych autach to neznamena ze musia byt aj v lacnejsich. Alebo sa na to automobilky vyrabajuce lacnejsie vozidla mozu odvolat, ze za to ze chyby su aj v drahsich tak sereme na to ? Automobilka by si mala budovat dobre renome a ked su tie chyby pri novom modely ( ok berem )tak sa ich snazit odstranit, ci uz zvolavackou ( ak su vacsom pocte ) alebo inym sposobom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešné systémy sú obecne nezdravo zložité, prispieva k tomu aj vysoké školstvo, ktoré vychováva odborníkov, ktorí nevedia robiť veci priamočiaro a jednoducho jednoducho, ale okľukami, pre nich je potom jednoduchšie použiť 3x zložitejšie riešenie, lebo tak ich to teoretický akademici učili. Používajú na všetko SW nástroje, ktoré znížia podiel ľudskej práce a tak urýchlia vývoj, nájdu nejaké vhodné riešenie, toto však obvykle zďaleka nie je optimálne najjednoduchšie riešenie, tieto SW nástroje a nástroje použité pri ich programovaní programovali tiež ľudia a tak obsahujú chyby alebo iné nezdokumentované vlastnosti. Niekedy sa pozabudne na niektorý zo zriedkavých počiatočných stavov a chyba v RJ je zaznamenaná. Ako existuje barlička v podobe flashu RJ, tak sa pri minoritných problémoch spoliehajú na odstránenie či ich maskovanie neskôr, na "tajnáša" pri servisnej prehliadke, v rámci tzv. dielenskej akcie, ktorá sa má urobiť potichu v dielni pokiaľ možno bez vedomia majiteľa vozidla.

 

Spať k téme, principiálne pri štarte z dôvodu nízkych otáčok a dopravného oneskorenia motor mazať ani nemôže, celé mazanie je na filme oleja držanom kapilárnymi silami medzi trecími plochami. Stále však v dnešnej dobe nechápem, prečo nie je ešte elektrické olejové čerpadlo a prečo máme v TSI vodné elektrické čerpadlo iba jedno a nie obidva, nakoľko by odpadli termostaty a teploty by šli precíznejšie regulovať otáčkami čerpadiel. Potom by bolo pri akcelerácii jednoduché získať odbudením väčšieho alternátora pár desiatok Nm a kW a tých pár sekúnd cucnúť energiu z akumulátora, vedľajším efektom by bolo predmazanie motora el. olejovým čerpadlom..

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnešné systémy sú obecne nezdravo zložité, prispieva k tomu aj vysoké školstvo, ktoré vychováva odborníkov, ktorí nevedia robiť veci priamočiaro a jednoducho jednoducho, ale okľukami, pre nich je potom jednoduchšie použiť 3x zložitejšie riešenie, lebo tak ich to teoretický akademici učili. Používajú na všetko SW nástroje, ktoré znížia podiel ľudskej práce a tak urýchlia vývoj, nájdu nejaké vhodné riešenie, toto však obvykle zďaleka nie je optimálne najjednoduchšie riešenie, tieto SW nástroje a nástroje použité pri ich programovaní programovali tiež ľudia a tak obsahujú chyby alebo iné nezdokumentované vlastnosti. Niekedy sa pozabudne na niektorý zo zriedkavých počiatočných stavov a chyba v RJ je zaznamenaná. Ako existuje barlička v podobe flashu RJ, tak sa pri minoritných problémoch spoliehajú na odstránenie či ich maskovanie neskôr, na "tajnáša" pri servisnej prehliadke, v rámci tzv. dielenskej akcie, ktorá sa má urobiť potichu v dielni pokiaľ možno bez vedomia majiteľa vozidla.

 

Spať k téme, principiálne pri štarte z dôvodu nízkych otáčok a dopravného oneskorenia motor mazať ani nemôže, celé mazanie je na filme oleja držanom kapilárnymi silami medzi trecími plochami. Stále však v dnešnej dobe nechápem, prečo nie je ešte elektrické olejové čerpadlo a prečo máme v TSI vodné elektrické čerpadlo iba jedno a nie obidva, nakoľko by odpadli termostaty a teploty by šli precíznejšie regulovať otáčkami čerpadiel. Potom by bolo pri akcelerácii jednoduché získať odbudením väčšieho alternátora pár desiatok Nm a kW a tých pár sekúnd cucnúť energiu z akumulátora, vedľajším efektom by bolo predmazanie motora el. olejovým čerpadlom..

 

:-) V první části příspěvku si stěžuješ, že inženýři dělají vše moc složitě a v druhé chceš nahradit termostat elektronicky řízenými elektrickými čerpadly. Tam mám nějak pocit, že nevíš co chceš. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavne ze otvoris dvere a nazlakuje sa ti palivovy system, to je velmi dolezite, namiesto toho mohlo natlakovat olejove cerpadlo.

 

Při mazání motoru stojícího motoru (s hydrodynamickými kluznými ložisky) není problém s tlakem oleje, ale s malou rychlostí pohybujících se dílů. Olejový film v hydrodynamickém ložisku nevzniká tlakem oleje, ale rychlostí pohybu.

 

viz např. tady

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Predmazanie" el. čerpadlom nemá hlavný význam v súvislosti s trecími plochami, kde je olejový film tak či tak prítomný, ale v natlakovaní systémov závislých od tlaku oleja ako sú zdvihátka, prestavovače vačkových hriadeľov, prípadne napinákov...... Čo je aj dôvod takmer všetkých nežiadúcich a negatívne vnímaných "hrkotavých" prejavov pri štarte.......

 

:-) V první části příspěvku si stěžuješ, že inženýři dělají vše moc složitě a v druhé chceš nahradit termostat elektronicky řízenými elektrickými čerpadly. Tam mám nějak pocit, že nevíš co chceš. :-)

Viem presne čo chcem, videl si ako zložito je vyriešené vodné čerpadlo v bloku termostatov u EA211? Vačkové hriadele sú hnané od kľukového hriadeľa ozubeným remeňom a na druhom konci jednej vačky zase pekne krásne cez ďalší ozubený remeň je hnané vodné čerpadlo v "bloku termostatov", predpokladám, že je tiež ovládané ako u EA111, kde bol elektrickým akčným členom ovládaný podtlak, ktorým bola ovládaná clona. Čo je na tom preboha jednoduché? Ak už jedno el. čerpadlo mám, môžem pridať aj druhé a odpadne kopec mechanických dielov, čerpadlá môžem umiestniť kdekoľvek do výhodnej polohy alebo inak nevyužitého miesta, riadiť otáčky DC či BLDC motora je hračka.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vazeni pani,

dakujem za zaujem mojej temy, ale doteraz nazori nic neriesia.  Pri tom je vec velmi jednoducha.  Fabrika co vyraba tieto vozidla, tak ma jedno s kriterii.  Mat co najmensie naklady a co najvacsie zisky. To znamena, ze rozne  suciastky do tychto aut im dodavaju ako subdodavku firmy zo vselikade po svete, ale hlavne ze su lacne. Takto su dodavane aj olejove filtre. Tato firma co dodava tieto olejove filtre, tak ich vyraba nekvalitne a vysledok / problem / je na svete. Tento problem je ten, ze v plnoprietokovom olejovom filtri, ktory je pouzity v tomto motore ma vadny spatny ventil a po vypnuti motora prepusta motorovy olej spat do olejovej vani.  Tento olej chyba v olejovych kanalikoch a pri nastartovani, nez dotiahne olejove cerpadlo tento olej do mazacich kanalikov a na miesta ktore su mazane motorovym olejom, tak motor ide na sucho, co je vyrazne aj pocut hned pri nastartovani motora.  Nasledny druhy start je uz bezhlucny, nakolko motorvy olej sa uz nachadza v olejovych kanalikoch. Tento stav potvrdzuje video aj so zvukom, ktore je uverejnene zaciatkom tejto temy.

Ked by bola fabrika Skodovka seriozna, tak ihned by dodala kvalitne olejove filtre, ktore maju spatny ventil funkcny, ktory by neprepustal olej spat z mazacieho systemu do olejovej vani a bolo by po probleme.

Ako  ich donutit dodat kvalitny olejovy filter ? Poradte. Dakujem.

peter19

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zatial co mna napada je to, ze nakolko som nenasiel cislo na technicku podporu iba na importera tak mu zavolat na t.c. 02/482 471 00 a preklikat sa na oddelenie popredajne sluzby alebo ine oddelenie ( zistoval som si takto jednu zalezitost ohladom podvozku ) a oboznamit ich s problemom a ziadat od nich riesenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...