Únor 12, 20178 r Včera při jízdě po dálnici jsem si všimnul, že při vyšší rychlosti cca nad 100km/hod a přejezdu určité výraznější příčné nerovnosti se mě ozve jakoby drnčivý zvuk, který připomíná dření pneumatiky o něco. Zdá se mě že je to od předních kol, všechno jsem prohlédl, ale nikde není nic vidět. Nesetkal se s tím někdo ?
Únor 17, 20178 r Tak jen pro info, byl jsem v servisu a ptal jsem se mimo jiné i na tento zvuk co popisuji a mám zkusit po přezutí na letní, jestli to bude dělat, že se někdy ty zimáky na různých hrbech všelijak projevují. Pokud to bude dělat dál i na letních, mám přijet na prohlídku. Ještě je fakt že jsem jel v pěti lidech, ale to bych pochopil nějaký zvuk vzadu, ale vpředu by to takový vliv mít nemělo snad.
Březen 20, 20178 r Zdravím! Vlastním škodu fábiu kombi a mal by som otázku ohľadne zadnej nápravy. Dúfam že nebude vadiť keď som sem zaradil moju otázku. Ale už dlhšiu dobu pozorujem občasné kovové zvuky alebo pukanie od zadnej nápravy ktoré vznikajú najčastejšie pri prudkej zmene smeru alebo pri nájazdu do zákruty pod väčším plynom a pritom je cesta bez jám a akýchkoľvek nerovností. Momentálne mám obuté plechové disky preto uvažujem či by to nemohlo mať nejaký súvis. Na hliníkových diskoch minulý rok som stihol najazdiť asi len 800 km a tam som si tento jav nevšimol. A autom najčastejšie jazdím sám alebo len so spolujazdkyňou čiže zadok je nezaťažený.
Březen 20, 20178 r To jsou zvuky od pružin, možná od tlumičů když dojde k zatížení auta na zadní nápravě. Mně to dělá pravidelně na mém kombi když někdo sedá dozadu auta, je to takový zvuk jako skřípnutí a lupnutí. Jak by řekli v ŠA, to je vlastnost vozu Časem to přestaneš vnímat.
Březen 20, 20178 r Ďakujem za odpoveď Korpík! Práve o tom mi išlo či je to vlastnosť alebo to robí len na mojom aute. A pozoruješ tento jav aj pri nezaťaženom aute? Lebo ja mám pocit že mi to častejšie práve robí pri prázdnom aute.
Březen 21, 20178 r Za jízdy jsem to nikdy neslyšel, ale je to možná tím že mám puštěné rádio, hučí ventilátor, a do toho manželka vedle Slyším to vždy jenom když někdo nastupuje dozadu, mám tam paket pro špatné cesty, tím pádem je auto zvedlé cca o 1,5cm takže to přičítám těm tvrdším pružinám.
Srpen 22, 20178 r Ahoj. Jen se přidávám se zkušeností s podivnými zvuky od přední nápravy. V červnu 2016 jsem si přebíral nového hatchbacka. Už září nebo říjnu toho samého roku se začalo ozývat různě intenzivní klepání od přední nápravy při přejezdu přes příčnou nerovnost v malé rychlosti (retardéry, ale zejména pak různé vlny na silnici, někdy i když jsem trefil kamínek). Tou dobou mělo auto najeto nějakých 5000 km. Reklamace na Jarově bez výsledku (pánům se to neprojevilo), nicméně pak to na nějakou dobu přestalo dělat. Letos na jaře se zvuky vrátily, a to ještě intenzivněji. Všimnul jsem si, že auto má tendenci se takhle projevovat ne hned po startu, ale až po ujetí pár kilometrů a zahřátí/rozhýbání. Chvílemi už to byla fakt ostuda. Najeto 22500 km. Takže další reklamace (Porsche Prosek). Přes porodní bolesti po dvou dnech nalezeno (resp. jsem jim to musel předvést, protože mechanik to neslyšel) a závada identifikována na tyčce stabilizátoru pravého předního kola. Uznáno na záruku, opraveno během půl dne a zatím to (ťuk ťuk) drží. Od dvou různých přijímacích techniků jsem obdržel protichůdné informace (nejsou žádné problémy s podvozky u nových Fabií X jedná se o typický problém na podvozku Fabie a Rapidu).
Srpen 22, 20178 r Doporučuju se projet i v jiných autech VW. Tohle mlácení od uložení převodovky jsem pozoroval například i u dvou nových Caddy 2.0 TDI, nebo u nového Kodiaka 1.4 TSI (předváděcí vůz!), rány jak z děla, jak to šlo při řazení nadoraz. Upraveno Srpen 22, 20178 r od psf3
Srpen 23, 20178 r Taky mně klepe přední náprava při přejezdu příčné nerovnosti, kanály a jiné díry jsou většinou v poho. Nějak to zatím neřeším, až to bude mlátit pořád, ta pojedu do AS. Teď už vidím ty jejich kyselé obličeje když mi to dělá jen někdy a někde a kecy jako že nic neslyší, že to je normální, no prostě blablabla...
Srpen 23, 20178 r Mě se zatím auto chová při hrbech normálně. Ale trefená díra je někdy taková rána že mám pocit že upadlo kolo. A on to bouchá doraz. Dávno tomu u 120 to tehdy jen tlumeně duclo a na technické našli ohnuté a naprasklé rameno. Geometrie nápravy přitom byla ok. Sorry za trochu ot.
Srpen 23, 20178 r před 3 hodinami, Heini napsal: Taky mně klepe přední náprava při přejezdu příčné nerovnosti, kanály a jiné díry jsou většinou v poho. Nějak to zatím neřeším, až to bude mlátit pořád, ta pojedu do AS. Teď už vidím ty jejich kyselé obličeje když mi to dělá jen někdy a někde a kecy jako že nic neslyší, že to je normální, no prostě blablabla... Je to přesne jak říkáš. Když jsem trefil nějakou "prasárnu", tak se podvozek choval relativně v pohodě, ale když jsem trefil drobnou nerovnost nebo vlnu, klepalo to fakt nechutně. V AS to samozřejmě nejdříve bylo "A máte to nahrané?" nebo "my to tam neslyšíme" a nejlepší bylo "Na reklamaci máme za zákona 30 dnů, takže to tu můžeme mít klidně i měsíc. Žijete snad v EU, ne?" Občas mi z chování přijímacích techniků škube oko. Ideální je jim to předvést "live", což se mi poštěstilo a to auto bylo zrovna tak hlučné, že bylo po jakékoliv diskuzi.
Říjen 28, 20177 r Taky poslední dobou slyším z přední levé časti kovové klepání vždy v menších rychlostech klidně na asfaltu když je nějaký zhub nebo vlna. Možná stabilizátor nebo jak sem se zde dočetl ten silenblok na převodovce... tak uvidím.
Prosinec 23, 20177 r Přidám se taky s problémem, ale pochybuji že to bude uložením převodovky jako u většiny. Je to Fabia III 1.0 44kW rok 2016, najeto cca 150tis. Při přejezdu nerovností to bouchá od levého předního kola. Jízda po "kostkách" znamená takový rachot, že to je jako kdyby bylo na nápravě úplně všechno volné a mlátilo o sebe. Hned jsem to přisuzoval stabilizační tyčce, ale po výměně se nic nezměnilo. Pak jsem přišel na zvláštní věc. Stačí když se při té jízdě po nerovnostech jen lehce dotknu brzdy a je po mlácení. Pustím brzdu a rachotí to. Když chytnu kolo a začnu s ním lomcovat až rozhoupu celé auto, tak jsou v kole cítit rázy jak kdyby bylo volné kolo nebo vůle v ložisku nebo něco. Prostě je v kole cítit ťukání. Zvednu to na heveru a ťukání je pryč. Pustím to z heveru zase zpátky a najednou pořád nic neťuká a můžu s tím kolem lomcovat jak chci. Ale otočím párkrát volantem a zase je tam ta vůle cítit a ne zrovna malá. Když se tím kolem takhle hýbe a z jámy ohmatávám všechny díly, tak z ramena nic necítím, z čepů nic necítím, z tlumiče jen minimálně, ale z pružiny to ťukání cítím. Vyměnil jsem tedy horní uložení tlumiče a stále stejný problém. Babo raď...
Prosinec 23, 20177 r Měl jsem kdysi stejný problém u Peugeota 206 - bouchání a klepání od levého předního kola, které se projevovalo při jízdě na nerovném povrchu a odpovídalo to téhle části: "Při přejezdu nerovností to bouchá od levého předního kola. Jízda po "kostkách" znamená takový rachot, že to je jako kdyby bylo na nápravě úplně všechno volné a mlátilo o sebe. Hned jsem to přisuzoval stabilizační tyčce, ale po výměně se nic nezměnilo. Pak jsem přišel na zvláštní věc. Stačí když se při té jízdě po nerovnostech jen lehce dotknu brzdy a je po mlácení. Pustím brzdu a rachotí to." U mě to nakonec bylo tím, že se nějakým způsobem vytvořila vůle na levém předním brzdiči / třmenu (nějaké uchycení, teď už nevím přesně) a jak se "mohl hýbat více než obvykle", tak dělal ty rázy... Jak jsem lehce přibrzdil, tak veškeré rány zmizely a projevily se zase až po nějaké době... Podle mechanika to byl projev stáří a léčba by byla možná pouze výměnou dílu; nicméně tehdy to byl pouze nepříjemný zvukový projev, na nic jiného to vliv nemělo, auto mělo fungovalo jako další v rodině s nájezdem "2 nádrže nafty na rok", tak jsem to neřešil... Jestli to bude to samé, nevím, ale první část definice problému odpovídala tomu mému... Upraveno Prosinec 23, 20177 r od Rawac
Únor 18, 20187 r Tak se taky pridam. Vsimnul jsem si, ze pri prejezdu retarderu mi predek vydava zvuk jako kdyby tlumice poradne netlumily. Neni tam to plynove "puff", ale spis takove vrzave bouchnuti. Normalne pri prejizdeni jednotlivych nerovnosti (vymol, kanal nebo tak) jednim nebo druhym kolem to nedela. Tlumi to furt stejne, mi prijde. Dela tu vylozene jen na pricnych retarderech a jde to od predni napravy...
Únor 19, 20187 r (F3C, 1.2TSI 66KW, Style +) 03/2016, teď 21TKm Zdravím Vás přátelé okřídleného šípu. Rád bych se podělil o svou zkušenost a popřípadě požádal o radu či rady jak dál. Od konce léta 2017 jsem začal pozorovat "rušivé" hluky při přejezdu nerovností, spíše v nižších rychlostech. Jelikož jsem měl (a stále mám) problémy s pískáním brzd při dobržďování, byl jsem s tím v AS a zmínil se technikovi i o tom - v té době ještě jenom "klepkání" při přejezdu nerovností. Bylo mi řečeno, že - ať jezdím a jestli je někde problém, dřív či později se to projeví . Uběhlo pár měsíců a hluky ozývající se z levé přední nápravy stále stupňovaly - kor v zimních měsících. Pročetl jsem tady fórum, čím by to mohlo být a taky abych jel do servisu "připraven" . Většina příspěvků ukazovala na jednoznačný problém s silentblokem převodovky, jež se hodně řešil i ve fóru pro Rapid. V servisu byli ochotni, jeli jsme to projet, jestli se to tedy projeví - technik sám po nástupu vypnul větráky - šlo vidět, že má zájem "slyšet". Neujel se ani km a zvonkohra v podobě kovových zvuků se rozezněla. Navrhl tedy hned na místě promazat speciálním tukem silentblok převodovky. To ovšem nepomohlo a tak zcela bez keců hned objednal nový díl. Byl jsem rád, že se to vyřeší a bude klid, jenomže .. Po výměně silentbloku se nic nezměnilo, kovové zvuky se ozývají pořád a čím dál intenzivněji a častěji. Volal jsem z5 do AS, že výměna bohužel nepomohla. Bylo mi řečeno, že neví čím jiným by to mohlo být ( auto bylo i zvednuté - kontrolovali nápravu, jestli někde není vůle ) a budou muset napsat do MB o radu. Dnes je to 2 týdny, co jsem s technikem mluvil a nic se neděje. Servis nevolá, auto mlátí ... Má zde někdo zkušenost s podobným problémem ? Jsem opravdu zklamaný. Problémů je více ale to by bylo na jiné téma. Vždycky jsem tvrdil, nové auto je nové auto ale ono nas..t. Člověk poctivě šetří a když si na to teda nakonec vydělá a udělá radost - za těch pro mě nemalých 380 000 kč jsem koupil akorát předražený vergl, odrbaný na všech stranách . Děkuji. Robert. Upraveno Únor 19, 20187 r od Robert Fazekaš
Únor 19, 20187 r epo,sice netuším co je vrzavé bouchnutí,ale mně regulérně vrzala přední náprava,při přejezdu příčného prahu. Loni jsem to reklamoval poprvé a promazali uložení stabilizátoru.Letos jsem tam byl znovu a to už mně promazáním neukecali,proběhla výměna uložení stabilizátoru a je klid.
Únor 19, 20187 r No, jako kdyz z olejove odpruzene vidle na horaku vytece ten olej. Tak pri kazdem zhoupnuti jde na doraz a jak je to suche, tak to zaskripe. (Jinak, nez bikersky to popsat neumim :p) Prijde mi to jako neco podobneho... Bude to nejspis to same, cos mel ty. Zkusim pockat jeste do 90tis az pujdu na dalsi servis. Jestli se to do te doby nejak nezhorsi... Rikam, pri normalni jizde to nevrze a na beznych nerovnostech taky ne.
Březen 22, 20187 r Ahoj. Chci se podělit s pokračováním mého problému popsaným výše. Jak jsem psal naposledy, výměna silentbloku převodovky nepomohla. Klepání v podobě kovových zvuků ve stejné míře a při stejných situacích. Servis psal do ŠA, která následně poměrně na "jistotu" doporučila výměnu převodky řízení - provedeno ale stále bez výsledků. Začínám být už naXraný. V servise si neví rady.. včera ještě zkusili vyměnit tyčku (kost) ale taky nepomohlo. Načež mi technik říkal, jelikož nepomohla výměna převodky řízení - že tam budou možná muset vrátit původní .. - mají na to vůbec právo ? Tu original střelili bez tak někde do regálu, válí se to Bůh ví kde 3 týdny a teď mi ji chcou střelit zpátky ?A co udělají s tou "novou" co mám teď ? To ji jako někomu dají do auta (použitou) , nebo jak ? Nevím, z mého pohledu se mi snaží servis vyjít maximálně vstříc ale začínám mít pocit, že se z mého auta asi stane pokusný kousek, kdy budou kluci stylem pokus omyl hledat vše , čím by to mohlo být. Neřešil někdo (zdárně) podobný problém ? Dík.
Duben 6, 20187 r V 20.2.2018 na 6:43, gogorum napsal: To asi bude ono,podařilo se mi to uřvat na záruku, ale dost se cukali. Jo, dneska pri prohlidce mi technik volal, ze jsou prodrene silentbloky stabilizatoru. Za 14 dni bude vymena. Mazat by ani nemelo smysl...
Duben 7, 20187 r To je sila uz ake lacné materiály sa používajú aj do takých dolezitych komponentoch ako stabilizátor alebo uloženie prevodovky a pod. Aby po 15 tis. Km začali vrzgat a krátko na to sa este aj zodrali je fakt nonsens.
Duben 7, 20187 r epo má teď po garančce při 90000km takže to “krátko na to” není až tak krátko. Upraveno Duben 7, 20187 r od MilanHos
Duben 7, 20187 r Áno, ale samotné vŕzganie a kvalita materialov sa v mojom prípade a nie len mojom prípade prejavila uz pri cca 11 tis. Km. To je dosť bieda.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.