janci47 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Áno, stačí vyhrievanie sedačky na najnižší stupeň a rekuperácia sa vypne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @janci47 no nevím, jestli tohle platí tak kategoricky..tohle už jsem někde četl a sám jsem to před delší dobou zkoušel, že jsem zapnul vyhřívaní sedačky spolujezdce, ale na rekuperaci to nemělo žádný vliv.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Myslel jsem pojmy, rekuperační brzdění a rekuperační brzdění motorem. A právě že si skoro fšici stěžují že nám to motorem málo brzdí. Asi jsem se moc zahloubal do F1, Le Mans a do techniky elektromobilů. Tam je to opravdu to co si představuji pod pojmem rekuperace. A to tušení bylo v 7 km do práce a 7 zpátky. A že mi to cestou nedobije baterku když si ještě budu hřát. V 2015 jsem vůbec netušil že auto bude s baterkou zacházet jinak. Myšlenkově na technice Š120 po F1C takže jsem si myslel, že když běží motor tak se baterka nabíji. A vida po 4 letech stále něco nové. A je to vidět na těch grafech z CHA. @MilanHos každý den cca 30 tam a 30 zpět je na 80%. Já 7 a 7 jsem trvale na 40%. Když mrzne jsem na 12,0 a to je 0%. A taky teď podle SG je u mně teď jedno jestli mrzne nebo je +17, napětí je 14,7-15,0. Takže pokud to jde, tak v sobotu šoupnu baterku na 4 hodiny nabíječku Ctek. Taky teď naposled nabíječka hlásila plně nabito a jel jsem domů při +15 a celou cestu 14,9-15,0. Tedy teď řeším důsledek kdy se blíží smrt baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukášCBR Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 [mention=98162]ski1961[/mention] Je to opravdu tak. Na vypnutí rekuperace má vliv pouze výhřev sedaček. Sám to mám změřené. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janci47 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 před 17 minutami, ski1961 napsal: @janci47 no nevím, jestli tohle platí tak kategoricky..tohle už jsem někde četl a sám jsem to před delší dobou zkoušel, že jsem zapnul vyhřívaní sedačky spolujezdce, ale na rekuperaci to nemělo žádný vliv.. Ak na sedadle spolujazdca nikto nesedel, tak sa rekuperácia nevypne :) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 (editace) @LukášCBR schválně to ještě někdy zkusím, protože to tak nesleduji..ale vím na 100%, že když jsem to loni v létě zkoušel při jízdě zapnuout vyhřívání u spolujezdce, kde samozřejmě nikdo neseděl, tak se rekuperace nevypnula.. edit: @janci47 aha ? tak to jsem netušil..já to právě zkoušel na sedačce, kde nikdo neseděl :-) Editováno: 12. Březen 2019, autor: ski1961 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 (editace) Myslím, že technika brzdění F1 není do provozu žádoucí (roztáčení poměrně velkých setrvačníků aj)...ano, vždycky jsem se podivoval, jak moje atm 1.4 dobře brzdila motorem - ostatní klidně šli i na brzdy, i kdyby ne, mně to zpomalovalo víc. Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate.) Brzdí to míň, i tak se slušně dobíjí. V případě, že jseš po 14km konst. na 40%, někde bude chyba, i kdyby záměrná konstrukční. Dobíjení nabíječkou nemá valný význam, při další jízdě si to čidlo (s neslavným vytahovacím kablíkem) tu baterku přivybije (aby se držel daných %). Editováno: 12. Březen 2019, autor: bouchy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Pozor je to 7 a 7. Kdybych jel 14 v kuse tak by to vypadalo mnohem líp. I se spotřebou. Graf z SG zkusím vytáhnout, je jen škoda, že neni ikonka na venkovní teplotu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Graf z SG. Cesta z práce. +7. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
janci47 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ski1961 Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @janci47 ano toto mohu potvrdit..venkovní teplota na to nemá vliv..zrovna nedávno jsem to zkoušel sledovat...např při +3 byla rekuperace vypnuta a za týden při +1 stupni normálně fungovala, takže kdoví, co na to má všechno vliv..není to tak jednoduché.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 před 6 hodinami, milanxx napsal: jel jsem domů při +15 a celou cestu 14,9-15,0. Tady bude něco špatně s dobíjením. Dlouhodobě 14,9 - 15,0 V je moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 před 6 hodinami, bouchy napsal: Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate. Nezlobte se na mně, ale při brždění motorem se nebrzdí kompresí. Po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kde se energie vložená při stlačení opět uvolní. Nehledě k tomu, že je zavřená škrticí klapka a moc vzduchu se do válce nedostane. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 @McMatej Myslím, že baterka je na konci životnosti. Slábne kapacita. Nicméně stále startuje dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Taky mám jednu takovou :-) Nicméně dobíjecí soustava má regulovat dlouhodobě napětí na max. 14,4 V nezávisle na tom v jaké kondici je baterka. Třeba tě baterka umírá proto, že je dlouhodobě přebíjena. Moderní baterky jsou na to extra citlivé. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 14,4 je pro AGM. Já mám EFB a ta má 14,9, teda aspoň co vím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
osobne Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 Nesmysl, tak vysoke napeti ji nici. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ronskispeed Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 12. Březen 2019 Sdílet Vloženo 12. Březen 2019 před 2 hodinami, milanxx napsal: 14,4 je pro AGM. Já mám EFB a ta má 14,9, teda aspoň co vím. Spíš je to naopak, ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 @McMatej Až na to, že k žádné expanzi nedochází, neboť tam není palivo, tudíž nedojde k detonaci. Jak to podle vás tedy funguje? Brzdění motorem fungovalo odjakživa u benzínových i naftových aut (karb. vypnout přívod paliva neuměl, přesto tam bylo jen volnoběžné množství). A to je ještě mimo fíčury jako motorová nebo výfuková brzda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zwan Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 (editace) před 8 hodinami, ronskispeed napsal: No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem. Dle představ výrobce má auto životnost 4 roky! Pak jej máte dat sesrotovat a koupit nové s ještě více ekoku*vitky. Mám li auto na delší dobu tak co nejdříve po koupi deaktivace S/S a pořešit rekuperaci. Editováno: 13. Březen 2019, autor: zwan 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 @MilanHos , @milanxx a další: Je to Off topic, ale mám otázku. Jak máte nainstalován ve Fábce ten modul pro Chytré auto, aby netrčel pod nohy a nezavazel? Máte ho přímo v tom konektoru, nebo přes nějaký prodlužovací kabel? Dík ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
milanxx Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 @cindy máš sz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MilanHos Vloženo 13. Březen 2019 Sdílet Vloženo 13. Březen 2019 Tak už vím kde jsem vzal těch 16V ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.